hey,
Ik krijg per 1 okt een renault 21, nu wil ik er een net geluids systeempie inzetten.
ik heb de radio al phillips cd (4x35 dit is zeker niet genoeg om het echt een beetje te laten klinken? )en voor me verjaardag kreeg ik een paar JBL GTO 3 weg speakers (16cm) voor achterin.
Nu ben ik aan het kijken wat ik er het beste voorin kan zetten ik zat te denken aan een paar 2 weg JBL met losse tweaters, of kan ik er beter een paar van een ander merk ik zetten? mijn budget is rond de 100/120 euro.
verder zat ik te denken of het misschien een goed idee is me speaker draden te vervangen die er nu in zitten zijn erg dun en al 11jaar oud.
of zou het verschil tussen deze en nieuwe (dikkere) te verwaarlozen zijn?
alvast bedankt.
[R21] nieuw speaker systeem
-
- Moderator
- Car: MB
kijk eens een keer bij jeroen (van JL tuning) in zijn 21. Die heeft er wel mooi spul in zitten.
Als je echt goed geluid wil dan moet je niet op een knaak kijken, daar krijg je dan later spijt van. Als jij je HU gewoon gaat gebruiken voor het geluid en geen zware versterker dan zullen in de meeste gevallen de standaard draden wel goed genoeg zijn. Dikker is natuurlijk altijd beter maar ik denk niet dat jij het hoort.
Informeer gewoon eens bij een goede audio zaak of vraag Rob of Jean paul eens wat er zowal leverbaar is voor jou budget
Als je echt goed geluid wil dan moet je niet op een knaak kijken, daar krijg je dan later spijt van. Als jij je HU gewoon gaat gebruiken voor het geluid en geen zware versterker dan zullen in de meeste gevallen de standaard draden wel goed genoeg zijn. Dikker is natuurlijk altijd beter maar ik denk niet dat jij het hoort.
Informeer gewoon eens bij een goede audio zaak of vraag Rob of Jean paul eens wat er zowal leverbaar is voor jou budget
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
heb je voor mij een linkje ofso van zijn auto?Tom schreef:kijk eens een keer bij jeroen (van JL tuning) in zijn 21. Die heeft er wel mooi spul in zitten.
als ie op het forum staat ik heb wel gezocht maar ik nix vinden
Je moet een keertje bij JL langsgaan, en anders wachten tot een meeting.Wouter schreef:heb je voor mij een linkje ofso van zijn auto?Tom schreef:kijk eens een keer bij jeroen (van JL tuning) in zijn 21. Die heeft er wel mooi spul in zitten.
als ie op het forum staat ik heb wel gezocht maar ik nix vinden
Je moet Jean Paul hebben die werkt bij Proline die onder andere sponser zijn van de RTC
die heeft ook de 21T van jeroen volgebouwt

-
Ja en niet zo'n klein beetje ookThijs RSI schreef:Je moet Jean Paul hebben die werkt bij Proline die onder andere sponser zijn van de RTC

-
Nog ff een vragie ik heb thuis nog een sub liggen (pioneer) die is 6.5 Ohm kan ik die zonder problemen aan een versterker plaatsen, ik had namelijk gehoord dat alle audio apperateur in de auto max 4 ohm is?
-
- Contacteer:
Volgens mij moet dit gewoon kunnen.
Alleen krijgt je sub dan wel minder vermogen dan bij een sub van 4 ohm.
als een versterker 125 watt op 4 ohm geeft
geeft hij 250 watt op 2 ohm.
Dus ik schat dat hij dan op zo'n 6 ohm 67,5 watt leverd.
Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een sub van pioneer van 6,5 ohm gezien, is hij niet dubbelspoels?
Alleen krijgt je sub dan wel minder vermogen dan bij een sub van 4 ohm.
als een versterker 125 watt op 4 ohm geeft
geeft hij 250 watt op 2 ohm.
Dus ik schat dat hij dan op zo'n 6 ohm 67,5 watt leverd.
Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een sub van pioneer van 6,5 ohm gezien, is hij niet dubbelspoels?
-
hij is idd dubbel spoels en hij is egenlijk niet voor in de auto maar ik dacht kan het altijd ff proberen he ik heb hem hier toch liggen.
bedankt
bedankt
-
- Contacteer:
maar als hij 2 x 6,5 ohm is, dan kun je die bruggen en is hij 3,25 ohm. Dan kun je heb wel beter op een versterker aansluiten
-
wat bedoel je precies met bruggen? ik heb niet echt veel verstand van audio 
of misschien weet iemand een site met informatie over caraudio?

-
- Contacteer:
een site?Wouter schreef:wat bedoel je precies met bruggen? ik heb niet echt veel verstand van audio
http://www.showyoursound.nl
of mijn ICE-install
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... asp?id=668
bruggen, dat wil zeggen;
die twee spoelen parallel aansluiten.
Dus de plus van de versterker op de alletwee de plussen op van de spoelen en de min van de versterker op allebei de minnen van de spoelen.
het handigste is het doorverbinden van de spoelen.
dus van + naar + en van - naar -
veel succes
-
ff een update ik heb nu iniedergeval al de speakers gekocht.
achter heb ik JBL GTO 3 weg speakers geen ovaale maar gewoon ronde deze kunnen in de standaard speaker bakken (dan valt het teminste niet op wat er in ligt
) 165MM.
voor voorin heb ik JBL power serie 2 weg met vaste tweeters deze kunnen er ook uit gehaald worden maar dan moest ik meteen weer een setje er bij halen van 77 euro (2 van die verdeel boxies en filters)ook 165MM
me headunit is een Philips 624 radio/CD ik had hem nog liggen dus voordat ik een nieuwe koop kan ik wel ff met deze vooruit.
verdere plannen zijn een JBL 6kanaals versterker een JBL power serie subwoofer, en alle draden vervangen voor dikkere maar eerst ff sparen daarvoor
als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag
achter heb ik JBL GTO 3 weg speakers geen ovaale maar gewoon ronde deze kunnen in de standaard speaker bakken (dan valt het teminste niet op wat er in ligt

voor voorin heb ik JBL power serie 2 weg met vaste tweeters deze kunnen er ook uit gehaald worden maar dan moest ik meteen weer een setje er bij halen van 77 euro (2 van die verdeel boxies en filters)ook 165MM
me headunit is een Philips 624 radio/CD ik had hem nog liggen dus voordat ik een nieuwe koop kan ik wel ff met deze vooruit.
verdere plannen zijn een JBL 6kanaals versterker een JBL power serie subwoofer, en alle draden vervangen voor dikkere maar eerst ff sparen daarvoor

als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag

-
- Contacteer:
ik zou niet voor een 6-kanaals versterker gaan.
Maar voor 1 vierkanaals
en dan nog een 1 of een 2-kanaals.
Je bent dan wel iets meer kwijt, maar hebt wat meer power voor je sub, en je kunt alles beter afstellen.
Maar voor 1 vierkanaals
en dan nog een 1 of een 2-kanaals.
Je bent dan wel iets meer kwijt, maar hebt wat meer power voor je sub, en je kunt alles beter afstellen.