[R5GTT]aarggh.. roest bij voorruit

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
che

Is weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, maar mooi te zien dat de site er nu nog strakker uit ziet!!

Heb alleen een vraagje, ga volgende week voor 4 maanden weg en zet mijn auto dan in een garage (redelijk droge garage)
Maar zie nu dat bij mijn voorruit er nog geen roest, maar dat het wel begint, nu zat ik te denken wat ik moet doen.
Of nog voordat ik weg ga de rubberen rand omhoog zetten, met een schroevendraaier alle shite eruit schrapen en dan met Hammerite (als je dat zo schrijft..) insmeren en weer dichtkitten..

Iemand andere goede ideeen?

Wil eigenlijk 4 maanden wachten, maar weet niet of het dan verergert, ookal staat ie binnen..
Goof

Same here, is eigenlijk laatste roest aan de GT, althans voor het moment dan ;).
Ik heb er nog niet in durven harken, simpelweg omdat het een bukpunt is om te bewerken.
Derby

meteen doen is de enige remedie.
virmaanden is lang en de lucht wordt nu weer vochtig duzzz...
of viermaanden weg en een shit load aan werk of nu een beetje en na viermaanden verder.

oh w8 ff wat je wel kan doen is de plek plus een stuk erom heen voor smeren met vaseline dat stoot vocht af en als het dik er opzit is het ook aardig lucht dicht. en dan moet je nog na je vier maanden aan de gang.

Derby
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik zou er idd niet te lang mee wachten om het te fixen
renaultturbo's

Zeker niet wachten mijn broer en ik hadden hetzelfde probleem. Ik heb die van mijn broer direct hersteld en de mijne een maand of 5-6 laten staan en nu heb ik een nieuwe plaat moeten inlassen omdat de roest er langs binnen door kwam. Dus veel duurder.
Anonymous

omhoog zetten, met een schroevendraaier alle shite eruit schrapen en dan met Hammerite (als je dat zo schrijft..) insmeren en weer dichtkitten..

Kijk, daarvoor had ik nu mijn berichtje over RUSTBUSTER op het forum gezet.

Gebruik maar geen Hammerite, zie de anti-roest info op http://www.rustbuster.nl
Rudo

Nee, alsjeblieft geen Hammerite gebruiken! Het ziet er eventjes wat netter uit maar daaronder roest het gewoon door.
renaultturbo's

Eeerst alle roest wegdoen tot op het naakte plaat en dan een WASH-Primer op doen en daarna een grondverf.
Plaats reactie