[Meganecoupe]wegvallen van km teller...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Joentjuh!

Hallo mensen,

ik zit sinds kort met een vreemd probleem, onder het rijden kan het soms voorkomen dat de km teller ineens wegvalt. hij telt dan ook geen km's meer bij. hij staat dan gewoon op nul, na een tijdje komt ie weer omhoog ..de toerenteller functioneert wel goed. ik heb het sinds een week ofzo..

ik heb een coupe 2.0 8v uit 96, iemand enig idee wat dit kan zijn?

ik heb het overigens nadat de dealer er een ritje in heeft gemaakt..maar dat zal wel toeval zijn...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

is ook toeval ik heb dat ook sinds afgelopen week.
Ik denk dat het aan je km teller kabel ligt of hij zit niet goed vast of hij is kapot bij geldt het laatste ben ik bang.
Joentjuh!

P@TB@D schreef:is ook toeval ik heb dat ook sinds afgelopen week.
Ik denk dat het aan je km teller kabel ligt of hij zit niet goed vast of hij is kapot bij geldt het laatste ben ik bang.
misschien ligt het aan het weer :lol:

maja ik weet het niet zeker maar word dat bij een megane coupe niet allemaal electronisch geregeld?
Derby

ik heb het met mijn r5 gtt ook maar ik weet waar het aanligt de kontakten sluiten gewoon slecht aan en als je dan je dash een tik geeft maakt die eventjes wel weer kontakt althans bij mij dan.

derby
Patrick RS
Moderator

bij mij tikt er ook iets de hele tijd dus ik denk dat ie van mij ook niet goed vast zit
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Derby schreef:ik heb het met mijn r5 gtt ook maar ik weet waar het aanligt de kontakten sluiten gewoon slecht aan en als je dan je dash een tik geeft maakt die eventjes wel weer kontakt althans bij mij dan.

derby
Bij een gtt is dat electrische. bij een clio mechanisch dus dat zal wel niet helemaal werken.

@pat. ik moet ff kijken maar ik geloof dat ik nog een goeie tellerkabel heb liggen. PM voor meer.

GR.Frits
Patrick RS
Moderator

pm
RO 16v

Meestal zit het bij de stekker op je bak, wilt nog wel eens oxideren.
Patrick RS
Moderator

ik heb ook weleens vocht in de tellerbak maar dat is zeer zelden
RO 16v

P@TB@D schreef:ik heb ook weleens vocht in de tellerbak maar dat is zeer zelden
Moet je niet zoveel kwijlen. :lol:
Peter @ Malta
Contacteer:

Misschien dat het niet alles met dit onderwerp te maken heeft, maar het is desondanks leuk om te zien. Hou de knop van je boordcomputer (of, als je die niet hebt, de terugstelknop van je dagteller) ingedrukt terwijl je de auto op contact zet. En kijk dan eens wat alle wijzertjes gaan doen. Mocht er hier iets raar uitzien, dan weet je tenminste waar je het moet zoeken.

- Peter
Derby

kijk zo komen dus de fabrieks truukjes naar boven... Waar heb je die wijsheid vandaan.

Derby
Joentjuh!

Peter @ Malta schreef:Misschien dat het niet alles met dit onderwerp te maken heeft, maar het is desondanks leuk om te zien. Hou de knop van je boordcomputer (of, als je die niet hebt, de terugstelknop van je dagteller) ingedrukt terwijl je de auto op contact zet. En kijk dan eens wat alle wijzertjes gaan doen. Mocht er hier iets raar uitzien, dan weet je tenminste waar je het moet zoeken.

- Peter
bedankt voor de reacties...ik ga van het weekend is wat dingen uitproberen
Patrick RS
Moderator

RO 16v schreef:
P@TB@D schreef:ik heb ook weleens vocht in de tellerbak maar dat is zeer zelden
Moet je niet zoveel kwijlen. :lol:
:lol: die clio's zijn dan ook zo geil :lol: :wink:
Plaats reactie