wat is kapot, dynamo of accu?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
che

Heb al een tijdje een probleempje met mijn dynamo, of accu??

Het lichtje van mijn accu brandt als ik rijd, maar niet altijd, soms knippert ie, dan weer sterker, dan weer zwakker, en soms niet..
Laatst was mijn accu wel opeens helemaal leeg, en heb hem toen met een accuoplader weer helemaal opgeladen. (toen kwam ie maar tot 12) dus dacht dat het aan mijn dynamo lag. Maar de dag erna was ie opeens helemaal vol en brande er niets. Dat deed ie een paar dagen en nu brandt ie weer.
Kan het korsluiting zijn, of klinkt het als de dynamo die kapot is..
Ga hem sowieso laten doormeten, maar wilde weten of iemand hier misschien nog ideeen over had..

(Hoop trouwens dat dit warrige verhaal te begrijpen is.. :wink: )
jeroen.k

Mijn idee is alle stekkertjes en aansluitingen op de dynamo te controleren. Heb iets soortgelijk gehad. Toen zat gewoon de plus op de Dynamo iets los waardoor als hij op een bepaald punt trilde de plus geen contact maakte en het lampje begon te branden. Ook toen met een lege accu gestaan omdat op een gegeven moment de plus helemaal geen contact meer maakte. Controleer dat dus eerst even! :)
robert

koolborstels
Anton (R1916V)

robert schreef:koolborstels
Denk het ook....

Nog niet zolang geleden het zelfde gehad. Met wat brute manieren is hier wel achter te komen. Hamer pakken en een dreun op je dynamo geven en dan kijken over het over is. Kan vuil of versleten koolborstels zijn. Als het de koolborstels zijn kan je daar voor gewoon een klompleet nieuw setje kopen. Was ook niet zo prijzig volgens mij.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
renaultturbo's

Ik ben het zo goed als zeker dat het de koolborstes zullen zijn. Ook nog meegemaakt.
renaultturbo's

Bij een GTT kan het de bedrading zijn van het oliecontact van de turbo. draden omwisselen en is ook gedaan. Of contact vervangen
Plaats reactie