Oliekoeler talk
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ja, het is een blokje, daar zit een thermostaat in, wat je op de plaats van je olie filter zet, waar twee aansluitingen voor de slangen opzitten, en daar boven op komt je olie filter weer.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Het gaat allemaal wat moeilijker, maar het past wel, van mij is ook een willie motor, het makkelijkste is dan wel om op een brug je olie filter te vervangen.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Nou hij komt ongeveer 2 a 3 cm naar voren, maar het gaat wel.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Die blijft zitten, dus hij komt daar bovenop, en daar bovenop het filter.
nope, niet standaard. wil ik wel hebben maar komt wel als het serieus koud gaat worden.Tom schreef:zit er eigenlijk ook meteen thermostaat bij zijn geval?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Vreemd ik heb er ook 1 van mocal en bij zat ie er wel op, of zit die van jou anders aangesloten.-Ray- schreef:nope, niet standaard. wil ik wel hebben maar komt wel als het serieus koud gaat worden.Tom schreef:zit er eigenlijk ook meteen thermostaat bij zijn geval?
nee hoor, gewoon met zo'n ring waar je filter op gaat en 2 rvs slangen. gaat in die ring een thermostaat? wat kosten die dingen los?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
De tussen ring is evt met ingebouwde thermostaat te krijgen voor een meerprijs.
Deze is wel gelijk een stukje groter als de kale uitvoering.
Je kan ook een losse thermostaat tussen de slangen zetten.
Deze is wel gelijk een stukje groter als de kale uitvoering.
Je kan ook een losse thermostaat tussen de slangen zetten.
volgens mij heb ik er niet zoveel pica's van, zal vanavond eens kijken voor je 
metertjes al gevonden?
heb de topictitel maar ff aangepast in "Oliekoeler talk"

metertjes al gevonden?
heb de topictitel maar ff aangepast in "Oliekoeler talk"

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Hoe je het ook wendt of keert de oliekoeler is een uitkomst voor de Turbo'tjes.
Het is zowiezo wel handig om de juiste meetertjes erbij te halen.
BTW dat raamstyle ziet er zeker niet onaardig uit ray
. Vraagje hangt jou oliekoeler nu niet een beetje laag?? of lijkt dat maar zo?
Het is zowiezo wel handig om de juiste meetertjes erbij te halen.
BTW dat raamstyle ziet er zeker niet onaardig uit ray

Ook wel lache...., kom vanmiddag bij JL Tuning liggen daar 2 nieuwe K-TEC olie koelers, zegt Jeroen heel droog: "oja, jouw olie koeler komt wat later, wat vertraging in engeland....sorrie"......
Hij gaat er gewoon al vanuit dat als je een grotere turbo aanschaft, je ook maar meteen een nieuwe olie koeler wilt hebben...
Maar we gaan m wel monteren hoor Jeroen....
Hij gaat er gewoon al vanuit dat als je een grotere turbo aanschaft, je ook maar meteen een nieuwe olie koeler wilt hebben...



Maar we gaan m wel monteren hoor Jeroen....

dat scheelt erg weinig. De olie stroom snel, * een paar graden koelen = toch veel warmte afvoeren.-Ray schreef:Voor de gein zou ik nog een sensor in het carter moeten plaatsen en kijken wat ie dan doet, olietemperatuur meten als het net uit de koeler komt
Net zo als een radiateur, daar daalt de temperatuur ook maar een graad of 3.
rev it like a rental
nee arie, hij hangt nu precies achter de "strepen" in de bumper. als je m hoger hangt bungelt ie een beetje achter je nummerbord, heeft dan geen zin dus.Maik (WOOFER) schreef:
Vraagje hangt jou oliekoeler nu niet een beetje laag?? of lijkt dat maar zo?
maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Sorry goos,
Maar dan heb ik het idd verkeerd gezien op een foto.
Maar dan heb ik het idd verkeerd gezien op een foto.

-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
- Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
- Contacteer:
op de standaard 16v blok zit een oliekoelerBart V schreef:Volgens mij is een oliekoeler inelkgeval op een standaard 16V motor niet echt nodig voor "normaal" straatgebruik.
Gr Bart

onder het oliefilter

Daar stroomt koelvloeistof door en dus koelt ie de olie



sorry ben bij de hand vandaag
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it


Nou bijdehandje, het is toch echt een warmtewisselaar en geen oliekoeler.itdanger schreef:op de standaard 16v blok zit een oliekoelerBart V schreef:Volgens mij is een oliekoeler inelkgeval op een standaard 16V motor niet echt nodig voor "normaal" straatgebruik.
Gr Bart
onder het oliefilter
Daar stroomt koelvloeistof door en dus koelt ie de olie
![]()
![]()
sorry ben bij de hand vandaag

-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
- Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
- Contacteer:
hmmmz dacht koelerrobclio16V schreef:Nou bijdehandje, het is toch echt een warmtewisselaar en geen oliekoeler.itdanger schreef:op de standaard 16v blok zit een oliekoelerBart V schreef:Volgens mij is een oliekoeler inelkgeval op een standaard 16V motor niet echt nodig voor "normaal" straatgebruik.
Gr Bart
onder het oliefilter
Daar stroomt koelvloeistof door en dus koelt ie de olie
![]()
![]()
sorry ben bij de hand vandaag

maar goed zo wordt je steeds slimmer hoe langer je bij RTC rond hangt

ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it


-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
er is van alles voor te krijgen dus het moet wel kunnen.Prijs ongeveer 200 euro ex inbouwChristian schreef:kan dat wel op een clio een olie koeler plaatsen?Tom schreef:hmm, ik moet denk ik ook een keer aan een olie koelertje geloven. Maar van de week eerst schroeven met die hap
maar zou het goed zijn om zoon ding er op te zetten? want mijn olie word nog al aardig warm
dit is van af zwolle naar oldenzaal over de snelweg
[img]http://www.clioclub.nl/~christian.a/images/IMG_0052.jpg[/img]
dit is van af zwolle naar oldenzaal over de snelweg
[img]http://www.clioclub.nl/~christian.a/images/IMG_0052.jpg[/img]
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
tuurlijk kan je een warmte wisselaar demonteren maar waarom zou je dat doen ? heb je klachten?mdmx schreef:Nog even over die warmtewisselaar, is daar iets te demonteren om de boel een keer schoon te maken? en hoe ziet deze er uit?? Heeft er iemand foto's van?
Alvast bedankt
hij zit onder je olie filter dus je olie filter moet eraf.
kan je dus beter met olie verversen doen,
dan moet je met een lange dop geloof 24 ofzo het olie pijpje eruit draaien en zit de warmte wisselaar los,
dan ff de koelvloeistof slangen eraf en je kan hem wegpakken.
is ie er nog nooit van af is geweest kan je beter eerst de koelslangen losnemen , kan je nog een beetje kracht zetten om de slangen los te trekken.
maar het enige wat erdoorheen gaat is koelvloeistof dus ik snap het nut niet.
die koelvloeistof stroomt langs dat pijpje waar de olie naar het filter doorheen gaat.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
120 graden wordt ie bij mij als ik 180+ gereden heb. als ik constant 140 rij wordt ie mischien iets meer als 100 graden. maar het verschilt nog al eens per 16v / willie. de een wordt warmer als de ander
sven, ik begrijp uit jou verhaal dat t alleen een omstroomd pijpje is, dan heeft het inderdaad weinig zin....Ik had me iets voorgesteld met lammellen er op of zo.
Klachten niet echt maar een stukje A2 van oprit Zaltbommel naar afslag Geldermalsen (Mac) wordt de olie 120 graden, vind ik best hoog.
Ik ga de volgende verversing wel ff koeke denk ik.
Bedankt
Klachten niet echt maar een stukje A2 van oprit Zaltbommel naar afslag Geldermalsen (Mac) wordt de olie 120 graden, vind ik best hoog.
Ik ga de volgende verversing wel ff koeke denk ik.
Bedankt