nokvolgers GTT = AT?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

hellow daar.

ik heb net een vers geslepen nokkenas binnen, en die moet je natuurlijk vertroetelen met verse nokvolgers. :)

Nu zijn die k:(t krengen bij die k:(t dealer f:(cking duur. E50,- per stuk. yep en dan 8x. want moeilijk en ouwe auto enzo dus natuurlijk backorder dus zijn ze 3x zo duur als het verslijpen van de nokkenas. grumbl :(

vraagje: zijn de nokvolgers van een GTT dezelfde als die van een AT.
Ik heb de 19 mm versie nodig, AT dyalogus nummer is 60 01 002 128.

anyone met gekrakte dyalogus?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Voor de gtt geeft dialogys 2 mogelijkheden zie ik, kosten rond de 15 euro/s (600 bef)


19mm: 77 00 690 122
19.2mm: 77 01 462 573
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Het onderblok is toch verder hetzelfde? Gewoon ff passen met een paar sloperts van een GTT

En praat ik poep als ik zeg dat het misschien genoeg is om de oude nokvolgers even te laten vlakken?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ik heb er hier een voor me liggen en dit zijn de maten.
Diameter is 18.96 mm is dus 19 mm (nieuwe)
Hoogte is 33.46 mm
In wendige diameter is 15.3 mm
Diepte in de kogel gemeten is 29.79 mm (dit is +/- want de schijfmaat is niet recht onderaan.)

Ik hoop dat je genoeg weet zo :wink:

S :D nder

Maar ik had begrepen van K. van Bree dat je al een andere nokkenstok er in had en dat je niet tevreden was?? Want ik zit er zelf ook nog mee wat ik wil/ga doen met die stok. En K. zegt neeee moet je niet doen met een turbo auto. Maar ja wat is het nu wel of nie. Wil niks extreems gewoon wat meer lift. 1 tot 1,5 mm.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

mjaa de buitenkant zal hetzelfde zijn, de dia en de zittinghoogte van de stoterstang kan anders zijn.

hmm het verschil in dyalogusnummer geeft al aan dat trouble te verwachten is.

vlak slijpen zou kunnen, maar kben bang dat ik dat zo door de hardingslaag zit.

ff vergelijken met een GTT volger kan, maar die heb ik ff niet zo liggen.
edit: hee sander bedankt. ik kan aan de slag :)

kan je ook ff de diameter van het kogelkopje van de stoterstang meten?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ik heb nu een expirimentje erin met veel te veel overlap voor een turbo. 60 deg.
Nu heb ik 40 deg laten slijpen. Standaard issie trouwens plm 20 deg.

De nokkenas die ik nu heb laten slijpen lijkt kwa timing heel erg op een GTT 'crane' nokkenas die ik bij LJtuning heb zien liggen.

edit: hm twas geen 'crane'
Laatst gewijzigd door robert op vr 29 aug 2003 6:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ben weer de zolder op gekropen en hier is hij dan.
robert schreef:kan je ook ff de diameter van het kogelkopje van de stoterstang meten?
Die zijn om de na bij een paar 100ste 5.91 mm
robert schreef:ik heb nu een expirimentje erin met veel te veel overlap voor een turbo. 60 deg.
Nu heb ik 40 deg laten slijpen. Standaard issie trouwens plm 20 deg.

De nokkenas die ik nu heb laten slijpen lijkt kwa timing heel erg op een GTT 'crane' nokkenas die ik bij LJtuning heb zien liggen.
Is dat die nokkenstok van K-tec die je bij JLtuning hebt gezien?

Dus je hebt straaks 40 deg overlap maar is de lift ook vergroot?? Moet haast wel ander gaat hij wel hard rammelen denk ik. Maar ja als je nu 60 deg hebt dan....

S :D nder
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Sander schreef:Ben weer de zolder op gekropen en hier is hij dan.
Die zijn om de na bij een paar 100ste 5.91 mm
heboebah de radius van het kopje van een at stoter is 9/64 ", das dus 7.1mm dia. Ja de stang zelf is ook plm 6 mm, maar die bedoel ik niet
Sander schreef: Is dat die nokkenstok van K-tec die je bij JLtuning hebt gezien?

Dus je hebt straaks 40 deg overlap maar is de lift ook vergroot?? Moet haast wel ander gaat hij wel hard rammelen denk ik. Maar ja als je nu 60 deg hebt dan....

S :D nder
weet niet, moet je ff jl vragen. Menno heeft wel de gegevens. (omdat ik tijdens de kwadra-pijp las aktie met menno's camera een een pic van heb gemaakt)

yep lift is een pietsje meer. :) nu 10.1 mm ofzo, was (gokje) 8 of 9 mm.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Toch maar vlakken dus? En dan opnieuw laten harden, kan dat?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Matijs schreef:Toch maar vlakken dus? En dan opnieuw laten harden, kan dat?
Ja

S :D nder
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ik heb nog eens gemeten maar de stang zelf is 5.60 mm en het kopje is toch echt 6. Jammer.

S :D nder

Edit: Of je laat gewoon nieuwe stoterstangen maken toch?? >-) 8x 50=400 euro (alpine)- (8x 15 euro /GTT) = 280 euro en dan de stokjes 75 dollar?? hier dan hou je nog geld over. :p
Laatst gewijzigd door Sander op do 28 aug 2003 15:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nou dan :D

Zodra je in de Renault backorder-limbo terecht dreigt te komen moet je je serieus af gaan vragen of het niet anders kan...
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Matijs schreef:Nou dan :D

Zodra je in de Renault backorder-limbo terecht dreigt te komen moet je je serieus af gaan vragen of het niet anders kan...
Dan word de bodem dunner :( En harden is heeeeel duur zeker als je maar een paar dingen hebt. Dat is ook het duurste volgens mij van het verslijpen van je nokkenas, het harden daar na.

S :D nder
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Sander schreef:Dan word de bodem dunner :( En harden is heeeeel duur zeker als je maar een paar dingen hebt.
De bodem wordt toch maar marginaal dunner? Ga je dat merken? Lijkt mij dat dit soort onderdeeltjes allemaal vet overbemeten zijn.
Is wel weer gewichtsbesparing -> groter toerenbereik :)
Is dat harden zo duur dan? Hoe werkt dat precies?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

hmm interesant robert wij moeten maar weer eens gaan praten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

De local reviseur zei dat het geen probleem was. Je ziet vanzelf wel als je door de hardingslaag zit.

breng er eens een setje heen. Handig zon onderdelenvoorraad-sloopblok.

Maar nieuw en E10 per stuk had me mooier geleken. *snif*
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

sterkte. :wink:
Plaats reactie