Ideeën voor een nette clio kofferbak
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
thanxs
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
hoedenplank met speakers en versterker en kist met 10" rockfords met versterker en condensator kost rond de 600 inbouw gratis
if it isn't possible it is not impossible
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Je kan de binnenkant(zijpaneel)los halen je en aan de binnen kant zit in principe al een ruimte waarin je een speaker kan bevestigen het enigste wat je dan nog rest is het zagen van een ronding in je zij paneel maar meet het goed uit!!!RonnyClio1.2 schreef:
P@TB@D, ik zie een speaker bij je bestuurdersstoel, hoe heb je dat gedeelte daar gemaakt?
Ik zit ernaar te kijken, maar kom er maar niet uit!
Oh ja niet de kabels vergeten te leggen
Ik heb 17cm diameter maar de meeste adviseren 16 cm
hier nog een paar pica's:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QADUApgR ... 3015761629[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QADOApIR ... 3058143412[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QADUApUR ... 3122965603[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
graag gedaan hoor ben benieuwd naar je auto 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Merijn schreef:Hey, daar heb je die vette Passat weer!

P@TB@D schreef:graag gedaan hoor ben benieuwd naar je auto


Is nu nog standaard hoor, maar daar komt SNEL verandering in!
Hier 2 foto's van de hoedeplank (om ontopic te blijven
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/hoedeplank.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~ronnyp/images/hoe ... -close.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
@ronny nice hoor 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
oke op verzoek van marcel b:
Voor:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_AUTO3.JPG[/img]
Na:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QADGApUR ... 3122965603[/img]
Hoe gedaan:
Het idee was een dubbele bodem (afgekeken van ploegah)
Een mdf plank hout op maat maken voor bodem. Hierop stukjes hout van een x aantal cm hoog zodat de afdek plank op een goeie hoogte zou komen hier een schets:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_mfd ... ut%201.bmp[/img]
Geel= stukjes hout
grijs= plaatst van de versterkers
blauw= is een stuk wat er uit gezaagt moet worden zodat je reserve wiel er nog onder je auto los kan draaien
dit gat kan je door stof op te vullen zodat het niet op valt.
rood= stroom draad
dan de afwerk plank van mdf op maat af maken
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_afwerkplaat.bmp[/img]
rood= subwoofer kist die vast staat doordat de afwerkplaat wat hooger ligt.
groen= de gaten waardoor de warmte van de versterkers naar boven kan hierover kan je gaas of iets anders heen maken.
blauw= is een stuk wat er uit gezaagt moet worden zodat je reserve wiel er nog onder je auto los kan draaien
dit gat kan je door stof op te vullen zodat het niet op valt.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo niet gewoon zeggen dat probeer ik het aan te vullen
Voor:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_AUTO3.JPG[/img]
Na:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QADGApUR ... 3122965603[/img]
Hoe gedaan:
Het idee was een dubbele bodem (afgekeken van ploegah)
Een mdf plank hout op maat maken voor bodem. Hierop stukjes hout van een x aantal cm hoog zodat de afdek plank op een goeie hoogte zou komen hier een schets:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_mfd ... ut%201.bmp[/img]
Geel= stukjes hout
grijs= plaatst van de versterkers
blauw= is een stuk wat er uit gezaagt moet worden zodat je reserve wiel er nog onder je auto los kan draaien
rood= stroom draad
dan de afwerk plank van mdf op maat af maken
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_afwerkplaat.bmp[/img]
rood= subwoofer kist die vast staat doordat de afwerkplaat wat hooger ligt.
groen= de gaten waardoor de warmte van de versterkers naar boven kan hierover kan je gaas of iets anders heen maken.
blauw= is een stuk wat er uit gezaagt moet worden zodat je reserve wiel er nog onder je auto los kan draaien
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo niet gewoon zeggen dat probeer ik het aan te vullen
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Hoe het ervoor was zo heb ik het niet zelf gemaakt dit had de voorige eigenaar gedaan het was dan ook een zooitjeTom schreef:waar is die hond gebleven die er voor in lag![]()
tip: laat je speaker draden van de hoedenplank achter je sub naar beneden lopen

En die speaker draden waren hellaas bij mij te kort

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Marcel B. schreef:Duidelijk verhaal pat, bedankt!
Slim van dat gat voor je reservewiel los te krijgen, had ik nog niet aan gedacht.
We gaan es klussen binnenkort!
af en toe heb ik wel nuttig dingen te vermelden
Doe ej beter dan ik danP@TB@D schreef:Marcel B. schreef:Duidelijk verhaal pat, bedankt!
Slim van dat gat voor je reservewiel los te krijgen, had ik nog niet aan gedacht.
We gaan es klussen binnenkort!
af en toe heb ik wel nuttig dingen te vermelden

Don't walk the grass... smoke it
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
zal wel los lopen
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
kijk zo ziet ongeveer mijn construtie er ook uit onder de afdekplaat:
[img]http://image2.showyoursound.nl/FORZE/dscf0009.jpg[/img]
[img]http://image2.showyoursound.nl/FORZE/dscf0009.jpg[/img]
deze is zeker mooi!!
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
ik vind de afwerkingsgraad wel een beetje minder
if it isn't possible it is not impossible
hoop nietjes...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
=dat vin ik ook nie mooi maar de opzet zeg maar vind ik wel leuk ( ten minste als je er je achterbank voor over hebt
)
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De plus van je accu kan je onder de afdek kapjes die langs de deuren lopen leggen.De min kan je gewoon op het plaatwerk van de auto schroeven , dus vlak bij de versterker.Zorg er wel voor dat de verf er goed af is.Voordat je iets aansluit eerst de spanning meten!!.De signaal kabel kan je dan aan de andere kant van de auto leggen , dit voorkomt storingen.RonnyClio1.2 schreef:vraagje:
Hoe hebben jullie de voedingsdraad van de versterker naar voren gelegd? (of van de accu naar achteren, het ligt eraan hoe je het bekijkt)
En waar de massa aan gedaan?
veel plezier met het inbouwen.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
massa kan je onder je bank vandaan halen zitten genoeg bouten die je los kan halen om je massadraad er tussen te doen.
Je voedings draad vanuit de accu plus zekeringen er tussen langs je ander bedrading en dan komt ie onder uit bij de bestuurders kant en dan naar achter halen.
weet niet of dit echt duidlijk is
Je voedings draad vanuit de accu plus zekeringen er tussen langs je ander bedrading en dan komt ie onder uit bij de bestuurders kant en dan naar achter halen.
weet niet of dit echt duidlijk is

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
dat dacht ik al 

Om een versterker in te bouwen is een goed bekabelingsplan nodig. Kabels voor voeding, signaal en speakersignaal moeten worden gescheiden om onderlinge storingen te voorkomen. Vooral het resoneren van de speakers na het starten van de motor is een veel voorkomend probleem. Voor de stroomvoorziening van de versterkers komt de kabel aan de kant van de auto waar de accu is gemonteerd. De kabels van de autoradio naar de versterker (signaalkabel en schakeldraad) lopen via de andere kant. Speakerkabels die vanaf de versterker naar de front speakers lopen, kunnen het beste gescheiden worden gehouden van de overige bekabeling (bv. via de bovenkant van de portierramen). pluskabel
Bekabel de auto als hierboven beschreven (afbeelding A). Gebruik hiervoor de juiste kabeldiktes (zie schema onder aan de pagina). *Tip* maak gebruik van dubbel afgeschermde kabels met aluminium mantel om storingen tegen te gaan. Deze kabels zijn wat duurder maar het loont enorm. Een goedkopere oplossing is om de kabels in aluminium tape te wikkelen. Let er wel op dat het aluminium niet de aansluitingen van de versterker en de accu raakt.
Schroef de versterker goed vast bv. tegen de achterbank of op de vloer van uw kofferruimte. *Tip* Metale oppervlakken in een auto staan in contact met de nul van de accu en kunnen dus voor storingen zorgen. Door triplex of rubber band onder de versterker te plaatsen kan dit verholpen worden.
Sluit alle bekabeling aan. Plaats altijd een zekering vlak bij de accu en als de versterker zelf geen zekering heeft een zekering vlak bij de versterker (afbeelding B). Het vermogen van de zekering hangt af van de versterker.
[img]http://www.12voltmedia.nl/tt/tt-amp002.gif[/img]
Even tekstje gekopieerd van 12Vmedia
Kan niet duidelijker
Bekabel de auto als hierboven beschreven (afbeelding A). Gebruik hiervoor de juiste kabeldiktes (zie schema onder aan de pagina). *Tip* maak gebruik van dubbel afgeschermde kabels met aluminium mantel om storingen tegen te gaan. Deze kabels zijn wat duurder maar het loont enorm. Een goedkopere oplossing is om de kabels in aluminium tape te wikkelen. Let er wel op dat het aluminium niet de aansluitingen van de versterker en de accu raakt.
Schroef de versterker goed vast bv. tegen de achterbank of op de vloer van uw kofferruimte. *Tip* Metale oppervlakken in een auto staan in contact met de nul van de accu en kunnen dus voor storingen zorgen. Door triplex of rubber band onder de versterker te plaatsen kan dit verholpen worden.
Sluit alle bekabeling aan. Plaats altijd een zekering vlak bij de accu en als de versterker zelf geen zekering heeft een zekering vlak bij de versterker (afbeelding B). Het vermogen van de zekering hangt af van de versterker.
[img]http://www.12voltmedia.nl/tt/tt-amp002.gif[/img]
Even tekstje gekopieerd van 12Vmedia

Kan niet duidelijker

Om een versterker in te bouwen is een goed bekabelingsplan nodig. Kabels voor voeding, signaal en speakersignaal moeten worden gescheiden om onderlinge storingen te voorkomen. Vooral het resoneren van de speakers na het starten van de motor is een veel voorkomend probleem. Voor de stroomvoorziening van de versterkers komt de kabel aan de kant van de auto waar de accu is gemonteerd. De kabels van de autoradio naar de versterker (signaalkabel en schakeldraad) lopen via de andere kant. Speakerkabels die vanaf de versterker naar de front speakers lopen, kunnen het beste gescheiden worden gehouden van de overige bekabeling (bv. via de bovenkant van de portierramen). pluskabel
Bekabel de auto als hierboven beschreven (afbeelding A). Gebruik hiervoor de juiste kabeldiktes (zie schema onder aan de pagina). *Tip* maak gebruik van dubbel afgeschermde kabels met aluminium mantel om storingen tegen te gaan. Deze kabels zijn wat duurder maar het loont enorm. Een goedkopere oplossing is om de kabels in aluminium tape te wikkelen. Let er wel op dat het aluminium niet de aansluitingen van de versterker en de accu raakt.
Schroef de versterker goed vast bv. tegen de achterbank of op de vloer van uw kofferruimte. *Tip* Metale oppervlakken in een auto staan in contact met de nul van de accu en kunnen dus voor storingen zorgen. Door triplex of rubber band onder de versterker te plaatsen kan dit verholpen worden.
Sluit alle bekabeling aan. Plaats altijd een zekering vlak bij de accu en als de versterker zelf geen zekering heeft een zekering vlak bij de versterker (afbeelding B). Het vermogen van de zekering hangt af van de versterker.
[img]http://www.12voltmedia.nl/tt/tt-amp002.gif[/img]
Even tekstje gekopieerd van 12Vmedia
Kan niet duidelijker
Bekabel de auto als hierboven beschreven (afbeelding A). Gebruik hiervoor de juiste kabeldiktes (zie schema onder aan de pagina). *Tip* maak gebruik van dubbel afgeschermde kabels met aluminium mantel om storingen tegen te gaan. Deze kabels zijn wat duurder maar het loont enorm. Een goedkopere oplossing is om de kabels in aluminium tape te wikkelen. Let er wel op dat het aluminium niet de aansluitingen van de versterker en de accu raakt.
Schroef de versterker goed vast bv. tegen de achterbank of op de vloer van uw kofferruimte. *Tip* Metale oppervlakken in een auto staan in contact met de nul van de accu en kunnen dus voor storingen zorgen. Door triplex of rubber band onder de versterker te plaatsen kan dit verholpen worden.
Sluit alle bekabeling aan. Plaats altijd een zekering vlak bij de accu en als de versterker zelf geen zekering heeft een zekering vlak bij de versterker (afbeelding B). Het vermogen van de zekering hangt af van de versterker.
[img]http://www.12voltmedia.nl/tt/tt-amp002.gif[/img]
Even tekstje gekopieerd van 12Vmedia

Kan niet duidelijker
