project clio vr-6 biturbo x 2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

MJ schreef:
jeroen.k schreef:
Tom schreef:
@Wob, ik zou alvast bij Shell gaan informeren ofdat ze niet om de 10km een pomp willen plaatsen om in jou komende brandstof behoefte te voldoen 8)
Volgens mij gaat daar geen euro/gas of diesel in hoor :p hehe....
Nou euhm, eigenlijk zijn ze om te bouwen om op diesel te lopen :D
twin vr6 biturbodiesel ... lijkt me minstens zo'n mooi project.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

cliomaniac schreef:zo het interieur is verkocht aan alleycat
Beste cliomaniac, ik heb je al een reeks tips gegeven en uitgelegd waar je enorm de fout ingaat. Als je dit topic nuttig wil houden, zou ik ook iets met dit commentaar doen. Tot nu toe heb je alle hulp zo goed als genegeerd en doe je gewoon wat jou het best lijkt, terwijl je er duidelijk niet genoeg van af weet. Het lijkt me leuk om je plannen vorm te geven, maar dan moet je ook wel iets openstaan voor kritiek en de nuttig zaken uit de bullshit kunnen filteren. Dus:

- Denk eens goed na over remmen
- Denk eens goed na over vering
- Denk eens goed na over een subframe van voor naar achter, dit moet handiger kunnen, tweede stuurstang is beunen en bij mooie projecten als dit is geen ruimte voor beunen, het moet goed of het moet niet

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

yep en denk es na over wat de bottlenecks van je project zijn. Het lijkt me wel handig om eerst en met zo weinig mogelijk investering uit te vinden of de bottlenecks te overkomen zijn.
De bottleneck is in dit geval niet het monteren van dure remmerij. Dat lukt altijd wel.
De bottleneck is: krijg je de 2 subframes enzo van golf wel in een clio gelast. Dus zoek dat eerst maar es uit.
Ja en de rdw natuurlijk, maar ach als je em niet gekeurd krijg dan heb je een fijne showauto. Moet je um wel op een trailer vervoeren natuurlijk.
Kijk mij hoor je niet klagen dat je over een maandje of wat fijne remtangen moet verkopen, echt niet.
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Als ik jouw was zou ik eerst maar eens heel heel veel info gaan halen bij de "RDW",,Want het zou zonde zijn als je klaar bent,en je komt er achter dat je de hele auto verkeerd hebt opgebouwd..Dus eerst maar eens wat info gaan inzamelen over het hoe en wat ..voordat je aan je project gaat beginnen,, begrijp me niet verkeerd hoor,,( en mischien heb je dit zelf al gedaan) dus succes[/b]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

clio_rally schreef: - Denk eens goed na over remmen
- Denk eens goed na over vering
- Denk eens goed na over een ...
en das nu net het probleem, want zalig zijn de onwetenden.

snappie, als je geen verstand hebt van zaken dan denk je ook serieus dat je de zaak overdacht hebt.
Daar kan jij ook nix aan doen, we nemen je het ook niet kwalijk.
Tenminste dat was tot op een week geleden het geval.

Pas als je daadwerkelijk verstand van hebt, dan zie je pas hoe complex de zaak in elkaar zit.

Wij technici hebben je gewaarschuwd, en eigenlijk is dat onze plicht ook. Als vriendendienst zeg maar. Das het voordeel van zon forum.

Maar nu zeggen we: R-D-W
hoor je um? R-D-W

Kijk uit een vliegtuig springen doet geen pijn. alleen op het allerlaatst het neerkomen wel. toch spring je niet uit een vliegtuig omdat jou grijze cellen best kunnen bevatten dat neerkomen zon pijn doet.

snappie: R-D-W op het laatst.
Je kan het negeren natuurlijk, maar neerkomen doe je.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

robert schreef: en das nu net het probleem, want zalig zijn de onwetenden.

snappie, als je geen verstand hebt van zaken dan denk je ook serieus dat je de zaak overdacht hebt.
Daar kan jij ook nix aan doen, we nemen je het ook niet kwalijk.
Tenminste dat was tot op een week geleden het geval.

Pas als je daadwerkelijk verstand van hebt, dan zie je pas hoe complex de zaak in elkaar zit.

Wij technici hebben je gewaarschuwd, en eigenlijk is dat onze plicht ook. Als vriendendienst zeg maar. Das het voordeel van zon forum.

Maar nu zeggen we: R-D-W
hoor je um? R-D-W

Kijk uit een vliegtuig springen doet geen pijn. alleen op het allerlaatst het neerkomen wel. toch spring je niet uit een vliegtuig omdat jou grijze cellen best kunnen bevatten dat neerkomen zon pijn doet.

snappie: R-D-W op het laatst.
Je kan het negeren natuurlijk, maar neerkomen doe je.
amen


ik wil niet zeggen dat ik met de grote heren van het forum kan meepraten over de autotechniek in detail. Maar ik weet er genoeg vanaf. Genoeg om te weten dat ik zelf hier niet aan zou beginnen voordat ik een maandje of 3 research had gedaan naar dit project. Voornamelijk het RDW gebeuren. Want niemand zal het leuk vinden(en jij zeker niet) als je bent begonnen met je project en dan erachter komt van, hey het kost me veel meer van 10.000 euro. Dus sparen, sparen en dingen verkopen en weer een 10.000 erbij. Project klaar. 20.000 euro lichter en dan begint de rdw te lachen. Zou erg zonde zijn.

Er is hier niemand die je ervanaf probeerd te praten. Echter heb ik enorm veel goede tips, adviesen, punten om over na te denken en nog veel meer dingen waar je iets mee kunt.

Maar met alle respect klink je bijna in elke reply alsof je je hoofd in je kont hebt en met stront in de ogen het project aangaat.

Ik denk dat iedereen het van de technicy het wel met mij eens is dat wanneer Speedline, Robert, Menno en de rest van de club dit project zou doen dat zelf zij enorme bedenkingen zouden hebben over de haalbaarheid(afgezonderd van het RDW gebeuren)

Wat ik ook eens zou doen is bellen, mailen, brieven schruiven, tam tam, seinen of wat dan ook naar mensen die hun bolide hebben veranderd in een 2 motorig karretje. Waarom. Heel simpel.Vragen hoe de drivability is na de conversie. Want je is wel leuk als je als een raket er vandoor gaat maar intussen en in de bocht word ingehaald door een suzuki Salto.

En als ik het goed heb begrepen heb je een budget van 10.000 euro? Kan aan mij liggen maar volgens mij moet je geld bij de turbo's krijgen wil je het daarvoor doen.
Ik ben zelf met een project bezig en dat is niet eens zo heel complex. Maar ik zit nu al op 8000 euro en ik heb tot nu toe alleen nog maar onderdelen aangeschaft.

Maar ieder geval succes.
Laatst gewijzigd door Michel S. op ma 25 aug 2003 15:20, 3 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

robert schreef: De bottleneck is: krijg je de 2 subframes enzo van golf wel in een clio gelast. Dus zoek dat eerst maar es uit.
ho ho .. pas op... de volle grap van dit project is je nog niet duidelijk geworden :
cliomaniac schreef:goed lezen he het gaat om een golf drie chassis met een clio16v opbouw :D
(pagina 2)

dus de eerste 6 cylinders staan al op het kenteken van de golf.
De tweedde 6 wil hij als bagage meenemen doordat hij ze los kan koppellen. (denk dat hij hele speciale aandrijfassen heeft ofzo) zodoende doet de rdw er niet toe...... :p

hij ziet ze dus heel ergens anders (ook) vliegen. en natuurlijk krijgen we dan de bottleneck dat het wel als een clio er uit moet zien he ?
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

cliomaniac schreef:Ik heb graag een duwtje in de rug nodig dus iedereen die zegt "dat wordt niks" of "dat gaat nooit", laat maar horen want dat geeft me alleen meer drang om het te proberen. >-)
Ik wil dit nog even quoten :)
Don't walk the grass... smoke it
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik was vorige week in de V.S bij een hele bekende turbo specialist voor VW, het verhaal uit proberen te leggen en ze hebben nu nog de tranen in de ogen van het lachen, het is wel haalbaar maar niet hoe jij het van plan bent, hetzelfde verhaal bij Digi-Tech.

Het grootste punt is dat je hem nooit en dan ook echt nooit door de R.D.W keuring heen krijgt, dat lukt zelfs niet in de V.S. en daar zijn ze best wel soepel met zelfbouw projecten. De auto wordt dus alleen voor de plezier.

1 ding waar ik mee zit (en anderen denk ik ook), je wilt 10.000 euro uitgeven, aan wat???? remmen zijn al 4000 euro, krijg je de ophanging nog, aanpassingen aan de motor(en)/ versnellingsbak(ken), 2X bi-turbo, TB's 12 stuks en nog andere dingen die erbij komen kijken. Volgens mij ben je gewoon een 0 vergeten.

Ik wil je niet afkraken maar ga eerst eens research doen wat er allemaal bij komt kijken, zo simpel als jij denkt dat het is is het echt niet.

Ik ben ook met een project bezig wat beter haalbaar is dan wat jij in je hoofd heb zitten, omdat ik voorbeelden heb waar ik vanaf kan kijken en dan wordt ik er af en toe nog gek van hoe gecompliceerd sommige dingen in elkaar zitten, ga eerst research doen wat mogelijk is en dan bedoel ik niet met leveranciers praten want die hebben de ballen verstand ervan.

In ieder geval sucses, ook al heb ik het gevoel dat ik (we) tegen een dove/blinde praten.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Nou ik zal mij ook eens constructief opstellen: :wink:

Ik ga er van uit dat de auto duurzaam geconstrueerd zal moeten worden. Geen beun... :-*

De carrosserie van de Clio zal flink verstevigd moeten worden ivm de hogere belasting door toegenomen massa e.d. Er treden hogere buig en wringingskrachten op en ga zo maar door.

De Clio carrosserie zal volledig gestript moeten worden. Hierna zal een speciale rolkooi ingelasd moeten worden met verstevigingen tot aan de veerpoten toe. In de achterste motorruimte dienen er ook veerpoten in de carrosseriestructuur gelast te worden. De bodemplaat in de kofferbak zal verwijderd moeten worden. Achter de voorstoelen zal net als bij de Clio V6 een rechtopstaande plaat moeten komen van zijwand tot zijwand die als achterste schutbord dient. De achterwielophanging van de Clio V6 kan als voorbeeld dienen.

De subframes zelf en de ophangpunten van de draagarmen op het subframe zijn een bron van zorg. Ivm de toegenomen massa wordt de belasting op deze punten groter. Een speciaal subframe verdient de voorkeur. De draagarmen dienen dan te worden vervangen door speciaal gemaakte driehoekige frames.

De spoorbreedte zal flink moeten groeien om de toegenomen prestaties de baas te kunnen.

De fusees moeten uiteraard ook een hogere sterkte hebben. Clio Maxi the way to go. De wielophanging van een Clio Maxi kan als voorbeeld dienen maar dient te worden versterkt ivm de extreem hoge aandrijfkrachten.

De opzet van een dergelijke auto laat geen achterbank toe. De carrosseriesterkte is erbij gebaat als de achterklep (gedeeltelijk) wordt verlast met de carrosserie. Een kleiner "service"luik heeft de voorkeur. Gepopnagelde en verlijmde plexiglas (zij-)ruiten geven ook de nodige extra stevigheid aan de carrosserie. Zelfs de deuren zouden verlast kunnen worden.

Dit constructiewerk is noodzakelijk, enorm arbeidsintensief en stelt hoge eisen aan de kwaliteit. Enorm kostbaar dus !

Omdat de twee aandrijflijnen de massa van de auto behoorlijk verhogen zijn stijvere veren noodzakelijk. Omdat we bij dit soort "sportieve"misbaksels euh lees auto's niet met al te lange veren kunnen werken is het noodzakelijk om met veren van grotere diameter te werken. Dit levert weer problemen op met de diameter van de veerpoot.

We praten hier over 2x VR6 Turbo. Voor minder als 100kW/liter doen we hier niets. Dus een totaal aandrijfvermogen van 560kW/ 761pk is wel het minimum. Koppels zullen dan zeker de 1000Nm overschrijden.

Dat er dan ook 2 speciale versnellingsbakken van Hewland oid bijkomen om het vermogen duurzaam over te brengen compleet met koelsysteem voor de bakolie, daar was zeker nog niet over nagedacht. Een binnenwerk voor een dergelijke VAG bak van Hewland kost nl. minimaal een € 3000,-. En dat x2.

En de plaatsing van de relatief grote radiateurs is ook een probleem ! Waar laat je die dingen ? Want 2 motoren koelen met alleen een voorradiateur is vragen om koelproblemen. Met de enorme belasting van het drijfwerk zijn motoroliekoelers ook een must. Deze dienen dan ook in het vooronder een plaatsje te krijgen. En ik dacht dat een GTT onder de kap een ruimtewonder was.

Deze koelers zijn ook noodzakelijk omdat ik het niveau van de chauffeur aan het niveau van het topic. Af kan lezen. Lage snelheden alom. En no offence he... :wink:

Een echte coureur maakt zich niet druk om dit soort bouwsels. Je wordt toch de leterlijke "stront" om de oren gereden door getunede serie auto's.

De remmen zijn geen probleem. Daar is altijd wel een aanpassing voor te vinden.

18" velgen zijn noodzakelijk om de wielophanging en de benodigde remgrootte kwijt te kunnen. Massa technisch is groter geen alternatief. Velgen van magnesium legering zijn nodig om het onafgeveerd gewicht laag te houden. Maar deze zijn zeer kostbaar.

Om de schakeling van de versnellingsbakken te koppelen lijkt me een elektrisch schakelsysteem icm een ombouw van de schakeling naar sequentieel het eenvoudigst. Nu kan er op het stuurwiel geschakeld worden. Dit scheelt weer een gecompliceerde mechanische bediening. De koppelingsbediening is hydraulisch tweekanaals het meest eenvoudig.

Gasklepbediening via E-Gas is de simpelste oplossing voor de smoorregeling. Ook zijn hier allerlei elektronische regelingen in te bouwen om de motorbediening te synchroniseren.

Tegendruk in uitlaat handhaven bij turbomotoren ? :lol: (hoongelach)

Koppeling van de motoren via een aandrijfas om ze te synchroniseren ? :lol: (hoongelach)

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie...

Lid van de club van mensen met verstand van autotechniek... :lol:

Ik ben nog wel het een en ander vergeten maar dat vul ik wel aan in een volgende post.
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ik vraag niet om de tpic te sluiten maar laat gewoon even niks meer hierover los

Wij technici hebben je gewaarschuwd, en eigenlijk is dat onze plicht ook. Als vriendendienst zeg maar. Das het voordeel van zon forum. :-* :-* :-*


Lezen is een te grote opgave voor degene van jullie, die zich natuurlijk aangesproken voelen. Vooringenomen, hoog van de toren blazend: het zijn slechts enkele opvallende kanten aan jullie opmerkingen. Iedereen die mijn enthausiasme deelde respect, en jullie technici haal die oog kleppen van je kop ik zeg ciao voor nu en we zullen wel zien he,.............
Laatst gewijzigd door cliomaniac op ma 25 aug 2003 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
if it isn't possible it is not impossible
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

doeiiiiiii
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

cliomaniac schreef:Wij technici
Wie zijn wij technici???? heb er op de 5 pagina's nog niks van gelezen.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

RO 16v schreef:
cliomaniac schreef:Wij technici
Wie zijn wij technici???? heb er op de 5 pagina's nog niks van gelezen.
dat was een post van iemand anders, niet van cliomaniac zelf
Anonymous

je bedoelt ciao...enfin, veel suk6 d'r mee
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

:lol:

Suc6 dan maar he....al nagedacht welke kleur hij gaat worden? :lol:

Ik snap niet dat je nu oppeens zo boos wordt...maar je reageert alleen maar op mensen die je serieus even de goede kant op willen sturen...
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

cliomaniac schreef:blabla


Lezen is een te grote opgave voor degene van jullie, die zich natuurlijk aangesproken voelen. Vooringenomen, hoog van de toren blazend: het zijn slechts enkele opvallende kanten aan jullie opmerkingen. BLABLABLA
Uh, wie blaast hier hoog van de toren in dit topic?
Om even wat opvallende kanten van jou te noemen... Naïf, onnadenkend, onberekenbaar en ja... ook dom. De technici die je af zit te kraken zouden eigenlijk je grootste vrienden moeten zijn om straks al je problemen op te lossen.
Wat doe je? Je jaagt ze weg door ze uit te schelden, enkel en alleen omdat ze je vertellen wat je over het hoofd ziet, wat je verkeerd doet en ze je afraden er aan te beginnen. Domdomdom...
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

geweldig om te lezen dit :D
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Iedereen probeert je hier te helpen,maar ja als jij vindt dat wij te veel er over zeiken..Dan zou ik zeggen ,,dan toch lekker niet..Begrijp me niet verkeert hoor maar ,je kan dit soort "TIPS" verwachten he :)

Evengoed veel succes (Y)
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

Dit is idd wel een voorbeeld cursus "hoe laat ik andere mensen denken dat ik in het gesticht thuis hoor" :wink:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

da-goof schreef:Dit is idd wel een voorbeeld cursus "hoe laat ik andere mensen denken dat ik in het gesticht thuis hoor" :wink:
:lol:
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Cliomaniac, luister eens ff. Je kunt me schijt aan bijdehand advies hebben, maar we hebben je tot nu toe wel al geholpen:

- Je kwam met je verhaal over tegendruk in de uitlaat? Wij hebben je hopelijk duidelijk gemaakt dat dit een flater was, les 1
- Je kwam met gelijke remmen voor en achter? Dat is ook een flater, les 2
- Je kwam met een koppeling van de bakken dmv een as? We hebben je uitgelegd dat je daar asfalt voor hebt, les 3

Dit zijn al drie zaken waar je niks van begreep, geef dat eens aan jezelf toe als je dit leest. Geef dan ook toe, dat wij je in ieder geval duidelijk hebben gemaakt hoe het wel zat. Verder kon je geen golf vinden, ik had er eentje voor je (met schade, zoals je wilde) binnen 15 minuten, kwestie van wat telefoontjes...

Misschien zeik ik wat. Ook heb ik niet altijd gelijk en kom ik met mijn technische kennis niet altijd zover als gasten als speedline :worship: .Gelukkig redt mijn gezond verstand met af en toe en helpt het werktuigbouwkundig inzicht een handje. In ieder geval genoeg om jou hierbij te helpen... leer er van... je voelt je namelijk zo stom als je fouten gaat maken waar we je voor gewaarschuwd hebben... (Y)

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Al 5 pagina's uitermate vermakelijk, maar ik zie het eindresultaat over 2 jaar min wat dagen wel denk ik :smile:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Wie gaat straks je auto VERZEKEREN,zitten de heren verzekeraars niet om te springen :-* ,een clio met 700 pk en 1000 nm.

Je hebt nog steeds een verzekeringsplicht in nl.,wat als je straks klaar bent en niemand wil hem voor je verzekeren. :@
Eric H
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Heinenoord
Contacteer:

Florus schreef:Wie gaat straks je auto VERZEKEREN,zitten de heren verzekeraars niet om te springen :-* ,een clio met 700 pk en 1000 nm.

Je hebt nog steeds een verzekeringsplicht in nl.,wat als je straks klaar bent en niemand wil hem voor je verzekeren. :@
Als je genoeg betaald is alles te verzekeren, en zeker in nederland, waar je je al kan verzekeren tegen te weinig sneeuw op de wintersport.
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Cliomaniac:

Gewoon ff opbouwende kritiek van mij(geen aanval of zoiets):
Ik denk dat je het nu voor jezelf gewoon gaat verpesten. Dat clubje mensen wat je wil helpen (Speedline, robert, menno e.d.) daarvoor heb ik alleen maar respect. :worship: Die mannen weten echt super veel van auto's e.d.

En ze willen je gerust met alles helpen zoals je kunt lezen, maar als jij zo afstandelijk en raar reageert op deze mensen en hun adviezen en al deze adviezen zomaar weg wijft, dan ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Ik denk door je reactie dat ze je nu met moeite willen helpen. Nu kun je wel zulke mooie ideeen hebben, maar wat als er tijdens het bouwproces eens problemen voorkomen, bij wie klop je dan aan???

Maar ff de problemen op een rij:
- Als ik het zo lees met mijn weinig technische kennis dan kan ik zelfs nog zien dat wat je oplossingen voor alles zijn niet gaan werken. (bijv remmen met remverhoudingen e.d.) weet je wel wat voor raar remmend projectiel je gaat maken met dezelfde remmen voor als achter.
- Een Golf carosserie met Clio plaatdelen: Nou stuur Bruno maar vast een PM om dit voor elkaar te maken. Misschien dat je de offerte van die Corsa met V6 nog ergens op dit forum kunt vinden, maar zoveel gaat het je kosten om dit passend te krijgen, als het al lukt.
- De stijfheid van de auto: Weet je hoeveel Nm er vrijkomt als je 2 blokken laat lopen. Dan trek je toch alles kapot als alles niet onwijs verstevigd gaat worden.
Vriend van me is nu een 1.8T blok in een Lupo aan het leggen(bijna klaar nu) en de hele auto is ervoor verstevigd en dan praten we nog maar over 1 blok en 250 pk.
- Je budget: Maak er maar het driedubbele van als dit al niet te weinig is.
- En last but not least: de RDW, toevallig werkt mijn vader bij de Douane en RDW in Almelo, heb hem net nog ff gevraagd, maar dit komt never nooit niet door de keuring. Ook niet met speciale keuringen. Ik denk dat als je een afspraak maakt en ff komt om te keuren, dat ze het over 4 jaar nog over je hebben dat jij zoiets wel ff door de keuring wilt laten komen.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ik heb zo'n vermoede dat cliomaniac dit wel leest maar niet meer gaat reageren.
Wel jammer had wel willen weten of ie het voor elkaar zou krijgen :D :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

cliomaniac schreef:ik vraag niet om de tpic te sluiten maar laat gewoon even niks meer hierover los

Wij technici hebben je gewaarschuwd, en eigenlijk is dat onze plicht ook. Als vriendendienst zeg maar. Das het voordeel van zon forum. :-* :-* :-*


Lezen is een te grote opgave voor degene van jullie, die zich natuurlijk aangesproken voelen. Vooringenomen, hoog van de toren blazend: het zijn slechts enkele opvallende kanten aan jullie opmerkingen. Iedereen die mijn enthausiasme deelde respect, en jullie technici haal die oog kleppen van je kop ik zeg ciao voor nu en we zullen wel zien he,.............
Mensen die VAG techniek in onze geliefde Renaults durven te lepelen verdienen in mijn ogen geen genade...

:gun: |:
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

even een klein vraagje tussendoor.die gast waar ik mijn 2de hands turbo had gekocht had zelf ook een renault 5 turbo.

ik had gezien dat de remschijven voor en achter even groot waren.zou dit te maken hebben dat er veel gewicht achterin ligt ofzo?

ik neem aan dat de remklauwen voor en achter wel verschillend zijn of is dat niet zo?die heb ik namelijk niet gezien.

wel vreemd,zelfde formaat voor en achterremmen(als klauwen hetzelfde zouden zijn)
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

Volgens mij scheelt dat bij een AT ook niet zoveel. Ik ga dat spul iig wel overleggen op m'n viertje waar dus ook een AT blok in moet komen.
En je kunt zeggen wat je wilt, maar het is wel een haalbaar project, dat hebben Menno & Folkert wel bewezen. Het mooie voor mij is dus dat technische kennis omtrent dit project ruimschoots aanwezig is. En dat is maar goed ook, want, al zeg ik het zelf, ik ben best handig, maar sommige dingen gaan mij natuurlijk ook boven m'n pet.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Ja de schijven van een AT zijn voor en achter even groot. Of beter: even klein. (N) Toch remt de achterkant veel minder door de kleinere remklauw en de remdrukbegrenzer.

Is gewoon een kwestie van goedkoop, want de schijf voor is onderbemeten. De coupe uitvoering heeft daar gelijk dikkere stoppers. (Y)
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Ik vind dit echt vermakelijk om te lezen..

bespaar je die 20.000 en koop een auto :)
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

robert schreef:Ja de schijven van een AT zijn voor en achter even groot. Of beter: even klein. (N) Toch remt de achterkant veel minder door de kleinere remklauw en de remdrukbegrenzer.

Is gewoon een kwestie van goedkoop, want de schijf voor is onderbemeten. De coupe uitvoering heeft daar gelijk dikkere stoppers. (Y)
Robert, past de voorste klauw ook op de achterkant?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

geen idee.

maar de achterklauwen hebben een handremmechanisme.
(trouwens ook nodig bij een vr6 voorkant die achterin is gemonteerd)
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

toch ff een update: de uitlaten moeten wel even lang zijn, en inderdaad er moet een speciale handremklauw gemonteerd gaan worden. :(
if it isn't possible it is not impossible
Gesloten