problemen renault 5c

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
PATRICK-CLIO

Daag allemaal,

Afgelopen vrijdag heeft een vriend van mij een witte renault 5c gekocht voor niet veel :)

Op de weg terug, kwam er een dikke witte pluim uit de uitlaat en vervolgens rook onder de kap vandaan, ik draaide toen het contact om en we rolde zo het terein op van een benzinepomp.

Vandaar uit hebben we hem naar baarn gesleept waar die vriend van mij woont en zijn we aan het pielen geweest (met jasper11turbo als helpdesk, hartstikke bedankt nog :D :worship: )
We hebben dus een lek in de slangen gevonden waar koelvloeistof uit kwam. Na die slang vervangen te hebben, wilde de 5 niet meer starten :( We hebben hem toen aan geduuwd, overal witte rook. Wat bleek dat de koppakking door was.

Gisterenavond hebben we in 4 uur de kop los gehaald. :lol:

Nu heb ik een paar vraagjes:

De cilinders zitten vol koelvloeistof hoe halen we dat er uit? Gisteren hoorde ik van robclio16v met een pomp, zijn er nog andere mogelijkheden?

Hoe kan je zien of de pakking stuk is, deze lijkt nog erg mooi, of zal de kop zelf ni lekker gezeten hebben?

Weet iemand een leuk bedrijfje om een kop te vlakken?

Thanx alvast :)
Fotos volgen!
laguna2
Contacteer:

Nu heb ik een paar vraagjes:

De cilinders zitten vol koelvloeistof hoe halen we dat er uit? Gisteren hoorde ik van robclio16v met een pomp, zijn er nog andere mogelijkheden?

Gewoon leegdeppen met een poetsdoek of een spons.

Hoe kan je zien of de pakking stuk is, deze lijkt nog erg mooi, of zal de kop zelf ni lekker gezeten hebben?

Als de pakking in orde lijkt te zijn is de eerste verdachte de kop zelf. Goed kontroleren op haarscheurtjes. Als ie in orde lijkt te zijn even controleren op rechtheid (eventjes op een glasplaat zetten)

Weet iemand een leuk bedrijfje om een kop te vlakken?

Probeer eens Bij Jeroen Lubking...(JL Tuning)
Mrtn
Car: R5GTT

leeghalen met zo'n injectiespuit, daarna eventueel nog een beetje nadeppen, maar pas op dat er geen pluisjes loslaten en erin blijven zitten.

Om te zien of je koppakking lek is zou je met remmenreiniger erop kunnen spuiten, terwijl de motor loopt. Gaat ie rot lopen als je het erop spuit, dan zuigt ie het naar binnen en is je pakking iid lek.
Mrtn = Maarten
PATRICK-CLIO

thanks voor de reacties, zaterdag gaan we weer verder klussen, ik ben de fotos vergeten :wink:
Die volgen nog
robert

Mrtn schreef: Om te zien of je koppakking lek is zou je met remmenreiniger erop kunnen spuiten, terwijl de motor loopt. Gaat ie rot lopen als je het erop spuit, dan zuigt ie het naar binnen en is je pakking iid lek.
nee da gaat niet.

das een truukje om te kijken of er een "valse lucht" lekje in het inlaatsysteem zit. Spuit je op dat lekje dan zuigtie remmenreiniger aan, das prima brabdstof en de motor zal reageren op die extra brandstof.

Als je kop er al af is kan je alleen nog maar goed speuren op de pakking. meestal zie je wel een vies vlekje of een scheurtje op de stalen ringen in de pakking die de cilinderbussen afdichten.
Of kijk op de kop bij de afdruk van die ringen.
Mrtn
Car: R5GTT

robert schreef:
Mrtn schreef: Om te zien of je koppakking lek is zou je met remmenreiniger erop kunnen spuiten, terwijl de motor loopt. Gaat ie rot lopen als je het erop spuit, dan zuigt ie het naar binnen en is je pakking iid lek.
nee da gaat niet.

das een truukje om te kijken of er een "valse lucht" lekje in het inlaatsysteem zit. Spuit je op dat lekje dan zuigtie remmenreiniger aan, das prima brabdstof en de motor zal reageren op die extra brandstof.

Als je kop er al af is kan je alleen nog maar goed speuren op de pakking. meestal zie je wel een vies vlekje of een scheurtje op de stalen ringen in de pakking die de cilinderbussen afdichten.
Of kijk op de kop bij de afdruk van die ringen.
ohw ok :)
Mrtn = Maarten
Jasper11turbo

I.v.m lekke inlaatpakkingen... wat nogwel eens voorkomt bij alle "J"en C3J motoren gebruik ik liever water dan remmenreiniger..
bekertje water over het inlaatspruitstuk en als hij erg rot gaat draaien ... is hij lek.
Ik heb het niet zo met remmenreiniger vlak boven een uitlaatspruitstuk en bij een "j"motor bij de bougiekabels..
wel goed mikken bij de "j" want als er een rotte bougiekabel op zit en je gooit er water overheen kan het zijn dat je voor jan lul de spruitstukpakkingen vervangt. logisch :wink:
een lekje...met remmenreiniger
brand mij veels te snel.
----------------------------------------

koppakking
gaat toch mooi joh ! idd, speur de oude koppakking maar even goed na op eventuele beschadigingen zoals verteld is hier,
controleer de kop op vlakheid.. liefst met een rij , maar een glasplaat is ook een goed idee.
controleer de kop.
In de papieren die ik je gefaxt heb staat de maximale maat dat hij verschil mag hebben .. dacht 0.05 mm , maar hou mij daar niet aan vast.

gaat goed.

groet jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
PATRICK-CLIO

THANX voor de tips :) Kop licht nu bij een bedrijf om gevlakt te worden, als het goed is kunnen we hem vrijdag op halen.

Hier wat fotos

[img]http://sc.groups.msn.com/tn/D4/21/cliowillie/2/d.jpg[/img]

[img]http://sc.groups.msn.com/tn/D4/21/cliowillie/2/11.jpg[/img]

[img]http://sc.groups.msn.com/tn/D4/21/cliowillie/2/10.jpg[/img]
PATRICK-CLIO

fotoos zijn lekker klein :wink: sorry
bleijer

(N) Ik ben gebeld en de kop is overleden (S) Ik heb al gebeld naar een sloop voor een kop voor een renault 5c, die ze even moeten zoeken..... Nu vroeg ik me af of de zuigerveren geen beschadiging hebben opgelopen als de kop kapot is en moeten de kleppen nu ook weer opnieuw worden ingeslepen? :gun:
Jasper nog bedankt voor de hotline afgelopen vrijdag en maandag! Toppertje! :worship:

Bleijer
PATRICK-CLIO

wat moet zon kop kosten?

@bleijer stel je even vcoor bij wie is wie man (0)
PATRICK-CLIO

we zijn bij een sloop terrecht gekomen die een kopje voor ons heeft liggen, weet iemand of die kop dan ook gevlakt moet worden?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Mrtn schreef:leeghalen met zo'n injectiespuit, daarna eventueel nog een beetje nadeppen, maar pas op dat er geen pluisjes loslaten en erin blijven zitten.

Om te zien of je koppakking lek is zou je met remmenreiniger erop kunnen spuiten, terwijl de motor loopt. Gaat ie rot lopen als je het erop spuit, dan zuigt ie het naar binnen en is je pakking iid lek.
dit is wel leuk maarten maar dan kan ie straks weer de kop eraf halen
de kop is al los
laat even een monteur naar de pakking kijken
ala de motor losse bussen heeft kijk dan of ze allemaal gelijk bover het blok uitsteken en mooi recht staan verder kijk je ook even of je geen scheur ziet in de cilinder wand
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jasper11turbo

ala de motor losse bussen heeft kijk dan of ze allemaal gelijk bover het blok uitsteken en mooi recht staan verder kijk je ook even of je geen scheur ziet in de cilinder wand

precies sven . :wink:

Euh ik weet niet of je er wat aan hebt, maar binnen een paar dagen heb ik een complete R5 met carb probleem als ik het goed voor heb.
Blokje en kop zijn goed. Maar dat weet ik ik wel te zeggen als je intresse moest hebben.
Van het blok heb ik alleen het kleppendeksel nodig.
Als je de motor er zelf komt uitlepelen ( of komt helpen, dan mag je die gratis meenemen. )
Ik woon natuurlijk wel in België dus dat is misschien niet vanzelfsprekend.

Als ik meer zekerheid heb over de staat van het blok laat ik het wel weten.
:wink:
bleijer

Hey geert,
tanx voor aanbod maar ben er nog te amateuristisch voor om meteen een heel blok over te nemen :p
Tis nu ff afw8ten op kop, wordt nu gevlakt :smoke:
Nu hopen dat ie eind van deze week van de oprit rolt met een peut gas ipv van duwen :worship:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

leuk projectje zo te horen :)

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAAuADQU ... 4497379210[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDTAiIV ... 4281456022[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgB7M9UT ... 4333450578[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgDLAuQT ... 4371930304[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TQDTAqcY ... 4519072702[/img]

omdat pat nog steeds niet weet hoe hij normaal foto's op de site zet heb het maar effe goed gedaan :wink:
Steven
Car: M536

Mrtn schreef:leeghalen met zo'n injectiespuit, daarna eventueel nog een beetje nadeppen, maar pas op dat er geen pluisjes loslaten en erin blijven zitten.
Nou das wel heel voorzichtig hoor, zolang er geen zand inzit is het ok. Die pluisjes verbranden wel. Grootste deel kun je er ook uithalen door gewoon de krukas rond te draaien.
Je olie en koelvloeistof moet je toch verversen, dus als dat een pietsie mengt maakt dat niet uit.
Jasper11turbo

Yo ,

Zoals waarschijnlijk al bekend heb ik het heel druk deze week , dus --->
Patrick , als er wat is , bel eerst voordat je een mail verzend !
Te druk zo vlak na de vakantie is ook niet goed.

groet jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
PATRICK-CLIO

De beste jongen is nu koelvloeistof er aan het bij vullen en misschien gaat ie um zo ff starten :)
Plaats reactie