5e versnelling = pak pudding [JB3 ...]

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anton (R1916V)

Ik rij nu sinds bijna 2mnd met een andere versn. bak die ik van Wouter. heb overgenomen (prima bak trouwens (Y) ).
Ben van JB3 083 naar een JB3 043 gegaan. Beter in de 4e maar k#t in de 5e. Trek hem in zijn 4e naar de +/- 180 en dan gaat ie in zijn 5e niet over de 190 met 5000rpm.

Wat kan ik eraan doen dat ie de rest van de toeren pak die ik over heb of zie ik het verkeerd?
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Michel S.
Contacteer:

Wat voor olie heb je erin gedaan. Klopt deze wel met wat er voorgeschreven is voor de bak?

greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Anton (R1916V)

ik heb geen idee.

Maar ik denk pers. niet dat het aan de olie is want voor de rest rijd de bak perfect. of wel.....
RO 16v

Als je hem bij 150 in z'n 5 doortrekt, gaat ie dan wel over de 190 heen?????
canonballman

Tja, dat is het risico van 'zomaar' een andere versnellingsbak onder je auto hangen: verschil in overbrengingsverhouding.

Als je je kapotte bak laat reviseren dan heb je dat risico niet.......... :wink:

Effe zonder gein: Enigste oplossing is de vijfde versnelling korter maken, of de eindoverbrenging korter maken.

Als de vijf die er inzit al de kortste is die er bestaat, dan moet de bak weer uitgebouwd worden om de eindoverbrenging te verwisselen. :(

Simpelste oplossing is misschien nog lagere voorbanden of kleinere (voor)velgen, als dat gaat.
robert

aus_tirol_16v schreef:Trek hem in zijn 4e naar de +/- 180 en dan gaat ie in zijn 5e niet over de 190 met 5000rpm.
sja wat kan een mens toch problemen hebben.
gewoon de 5 als overdrive gebruiken.
Anton (R1916V)

RO 16v schreef:Als je hem bij 150 in z'n 5 doortrekt, gaat ie dan wel over de 190 heen?????
Nee doet ie ook niet.
canonballman schreef:Tja, dat is het risico van 'zomaar' een andere versnellingsbak onder je auto hangen: verschil in overbrengingsverhouding.

Als je je kapotte bak laat reviseren dan heb je dat risico niet..........
Tsjaa.... :wink:
robert schreef:sja wat kan een mens toch problemen hebben.
gewoon de 5 als overdrive gebruiken.
:D , maar is wel handig als tie over die de overige 2000rpm kan gebruiken. Komt wel eens van pas als je bij 150 last heb van bumperklevers :p :wink:

Maar kan iemand me dan uitleggen waarom die niet over die 5000rpm gaat in zijn 5e. Want het voelt echt of die gewoon nog kan maar wat mist om te willen :)
RO 16v

Ik neem aan dat ie bij Wouter wel naar de 210 liep (ook met een 1.8 16V), dan zou hij het bij jou veel makkelijker moeten doen aangezien dat een R19 minder luchtweerstand heeft.

Rij je er soms veel korte stukken mee, misschien is ie gewoon moe geworden, is een mogelijkheid.
Michel S.
Contacteer:

Michel S. schreef:Wat voor olie heb je erin gedaan. Klopt deze wel met wat er voorgeschreven is voor de bak?

greetz
Weet niet met welke ogen ik heb gelezen om deze reactie te geven. Want ik dacht te hebben gelezen dat je hem niet in de 5 kreeg wanneer je hem in de 4 doortrok tot 180. Vandaar. Mijn excuses voor de waardeloze reactie :P
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
StevenK
Contacteer:

aus_tirol_16v schreef:Ik rij nu sinds bijna 2mnd met een andere versn. bak die ik van Wouter. heb overgenomen (prima bak trouwens (Y) ).
Ben van JB3 083 naar een JB3 043 gegaan. Beter in de 4e maar k#t in de 5e. Trek hem in zijn 4e naar de +/- 180 en dan gaat ie in zijn 5e niet over de 190 met 5000rpm.

Wat kan ik eraan doen dat ie de rest van de toeren pak die ik over heb of zie ik het verkeerd?
Wat voor wiel & bandenmaat rij je ?
Tom
Moderator
Car: MB

(weet je al van welk merk die pudding is :lol: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

Ha! Je hebt gewoon meer power nodig! Alsof jij harder gaat fietsen met een zwaarder verzet! Ga wat tunen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anton (R1916V)

RO 16v schreef:Ik neem aan dat ie bij Wouter wel naar de 210 liep (ook met een 1.8 16V), dan zou hij het bij jou veel makkelijker moeten doen aangezien dat een R19 minder luchtweerstand heeft.

Rij je er soms veel korte stukken mee, misschien is ie gewoon moe geworden, is een mogelijkheid.
Moe (S) ??? niet bij mij hoor. :p

Hoe die bij Wouter reed weet ik trouwens niet.
Michel S. schreef:Weet niet met welke ogen ik heb gelezen om deze reactie te geven. Want ik dacht te hebben gelezen dat je hem niet in de 5 kreeg wanneer je hem in de 4 doortrok tot 180. Vandaar. Mijn excuses voor de waardeloze reactie :P
Kan gebeuren :lol:
StevenK schreef:Wat voor wiel & bandenmaat rij je ?
205/45-16 Maar denk niet dat dit het probleem is, want met die oude bak kreeg ik hem ook richting de 220
Tom schreef:(weet je al van welk merk die pudding is :lol: )
Dubbelpudding van MONA (aarbei, vanille en van die aardbeien saus) :worship:
Riel schreef:Ha! Je hebt gewoon meer power nodig! Alsof jij harder gaat fietsen met een zwaarder verzet! Ga wat tunen
Daar dacht ik dus ook aan maar meer aan de koppel. Maar ja dat gaat altijd samen dus.. En het lijkt me logisch dat als ik met tuning ga beginnen dat ie op begeven moment gewoon weer op de 210 kom :D
StevenK
Contacteer:

aus_tirol_16v schreef:
205/45-16 Maar denk niet dat dit het probleem is, want met die oude bak kreeg ik hem ook richting de 220
Maar die ouwe bak was net iets korter; het kan heel goed zijn dan de combinatie van langere bak en grotere wielen hier voor zorgt.

leen eens een setje 195/50/15 banden en wielen van iemand en probeer het daarmee.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kan er dan zoveel verschil zitten tussen die bakken!? :s
Anton (R1916V)

StevenK schreef:
aus_tirol_16v schreef:
Maar die ouwe bak was net iets korter; het kan heel goed zijn dan de combinatie van langere bak en grotere wielen hier voor zorgt.

leen eens een setje 195/50/15 banden en wielen van iemand en probeer het daarmee.
hmmm denk je echt :s kan het natuurlijk altijd proberen. alle begrip, maar gaat ie dan 30 km harder
RO 16v

aus_tirol_16v schreef:
StevenK schreef:
aus_tirol_16v schreef:

hmmm denk je echt :s kan het natuurlijk altijd proberen. alle begrip, maar gaat ie dan 30 km harder
Het kan zijn, een jongen die ik ken met een R19 met een Achterberg blok wou niet boven de 200 komen met 16", deze vervangen door 15" en hij liep lekker door naar de 240, is heel slim bedacht van Steven.
Anton (R1916V)

VAAG :s je zou eerder denken dat ie er met bredere banden meer problemen mee zou hebben inplaats van de velg maat.

Hoop alleen dat ik iemand ken met 15 inch velgen en bandmaatje 195
Plaats reactie