[algemeen] van 5 naar 6 versnellingen :)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Versnellingsbak.

Wij hebben de mogelijkheid om uw versnellingsbak aan te passen aan het verwachte vermogen. Modificaties van 5 naar 6 versnellingen is geen probleem. Dockbox en rechte vertanding, alles is mogelijk. Bel of mail voor info.

hmmmmm effe mailen :)

Ben alleen bang dat men gewoon de grenzen verlegd :S

Ga ze even mailen.

Antwoordt volgt HOOP IK :smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij is een 6 erbij bij de gtt best winstgevend op top, als ik nog even bij 200 km/u op 5000 rpm kan doordraaien ipv op 6000 nu, daar zit echt geen koppel meer. Zelfs meer druk geeft geen verschil. Zou dat kosten, zo'n 6 erbij?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Dat gaat een hoop centjes kosten. :wink:
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

6e versnelling is wel economischer en natuurlijk supervet!!!!!!
zal uiteraard behoorlijk wat kosten maar kan me bijna niet voorstellen dat dit bedrijf je originele bak aanpast want je zit toch met ruimte enz.

ben wel erg benieuwd naar de prijs.....en wat er allemaal moet worden aangepast. volgens mij blijft het niet alleen bij de bak.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Hou mij op de hoogte. Want een versnelling erbij( en eventueel rechte vertanding vind ik wel heel erg intressant.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

rechte vertanding in je straatauto???????? iedere paar duizend kilometer tandwielen vervangen ....
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Is het zo dat rechte vertanding zo hard slijt dan? Ik weet alleen dat het een hels kabaal maakt. Ik zou het zelf ook wel willen icm 6 versnellingen? Waas speedline hier ook niet mee bezig?

Wat is er waar van het verhaal dat er willy's zijn verkocht met 6 versnellingen?


Derby
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

ok ok zal niet geheimzinnig meer doen 8)

hier heb ik die info vandaan:

http://www.cspautosport.nl/default_1.htm

zelf heb ik even een uitdraai van dialogys erbij gepleurd in mijn geval:

Code: Selecteer alles

Model                           Clio Phase 1 & 2
Vehicle type                 C57D
Vehicle ...n number      
Production date            
Version                         16V
Limited edition             
Engine type                  (F7P)
Type and... engine       (F7P722)
Engine f... number        
Engine p...ion date       
Drive type                     Mechanical
Number of gears           5
Gearbox type                (JB3)
:beer: :smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

martin rs schreef:rechte vertanding in je straatauto???????? iedere paar duizend kilometer tandwielen vervangen ....
nee niet voor de straat auto. Dat zie ik niet zitten :P
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Derby schreef:Is het zo dat rechte vertanding zo hard slijt dan? Ik weet alleen dat het een hels kabaal maakt.
Een motorfiets heeft toch ook rechte vertanding?

S :D nder
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

even up.

Dit is interessant 8)

(is dit mogelijk in een 5je? )
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Lijkt me ook wel lollig ja! :p
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

martin rs schreef:rechte vertanding in je straatauto???????? iedere paar duizend kilometer tandwielen vervangen ....
Want ?

Zelfs in de rallyauto hebben we nauwelijks slijtage aan de tanden; het zijn vooral de docks die slijten.

Een gesychroniseerde bak met rechte vertanding lijkt me helemaal niet onaardig, omdat je daarmee minder aandrijfverlies hebt.

Je moet alleen de herrie op de koop toe nemen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

StevenK schreef: Je moet alleen de herrie op de koop toe nemen.
sommige mensen vinden die herrie best wel mooi :D
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

ant1 schreef:
StevenK schreef: Je moet alleen de herrie op de koop toe nemen.
sommige mensen vinden die herrie best wel mooi :D
Zeker weten :D
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

hehehe auto geluiden zijn TOP :)

en waarom denken jullie nou dat meeste mensen die motorisch tunen ook gelijk aan ICE doen? :)

om die achtergrond (lees: hoofdgeluiden) weg te dempen met prima bassen en hoge treble :)

:worship:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

heb je dan wel eens een mooie rallywagen voorbij horen komen , dan hoef je echt geen ice meer in je auto .Ja of natuurlijk om eerst het geluid op te nemen en daarna in je auto af te spelen. :lol: :lol:
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Als jouw auto goed in orde is , is die ICE juist niet nodig!
Dat motorgeluid klinkt juist als muziek in de oren! :smile:
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ik was weer net te laat...
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

dat geluid vind ik ook zeker mooi en recht is minder weerstand dus sneller.

maar ik heb juist begrepen dat deze zeer snel slijten maar dat is dus niet zo?????

ben erg benieuwd naar een prijs en wat er dan zoal moet worden aangepast.

mischien wel leuk voor mijn project.
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ik wil ook wel weten wat het kost, zou ook wel leuk zijn in mijn nieuwe gtt!
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Als je dan toch bezig bent ook maar meteen die 6e er bij plaatsen. Zal waarschijnlijk niet in een stock gtt bak gaan. Je komt niet uit met je vorken er moet 1 vork bij. en dat zal niet gaan. of je moet tandwielen van een ander materiaal gebruiken die kunnen dan dunner zijn en op die manier ruimte besparen. Maar dat zal wel in de papieren lopen .

Derby
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

het zou kunnen dat ze gewoon een andere bak aanpassen op jouw motor qua formaat????
Of praat ik nou poep? :D
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

martin rs schreef:dat geluid vind ik ook zeker mooi en recht is minder weerstand dus sneller.

maar ik heb juist begrepen dat deze zeer snel slijten maar dat is dus niet zo?????

ben erg benieuwd naar een prijs en wat er dan zoal moet worden aangepast.

mischien wel leuk voor mijn project.
Tandwielen van mijn bak kosten ruim EUR 150 per stuk, de assen beide ongeveer 700.

Dus, eh, 2 assen, 10 tandwielen, (1 en 2 zitten op de as) da's al 2900, dan nog een paar lagertjes, nieuwe schakelvorken en stangen, behuizing 5 & 6.

Ik denk dat je minimaal 9000 EUR kwijt bent voor een 6 bak met rechte vertanding. (En dat klopt ook wel, want de 5 bak uit mijn clio kost dat ook.)

Een gewone bak zal een stuk goedkoper zijn, want je hebt alleen 4 tandwielen (5 en 6), 2 assen,schakelvorken en stangen en behuizing nodig, bij elkaar 3 à 4000.

Ik denk dat het goedkoper is een gebruikte bak van een cup megane of clio te kopen (6 versn. seq). Die koop je denk ik voor 3 à 3500 EUR.
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

kijk das nuttige informatie.
de prijzen zijn idd best duur maar de andere optie is goed te doen als je serieus ermee bezig bent.
hobby kost nou eenmaal geld.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

rechte vertanding zou ik bijna alleen al doen voor het geluid. Dat is toch zo mooi. Who needs ICE.

Super geluidje gewoon

Doe mij er maar 2 :p
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Zodan, Dat is me het prijsje wel zeg.
Maarja dan heb je ook wel wat :D
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Zodan, Dat is me het prijsje wel zeg.
Maarja dan heb je ook wel wat :D
kreeg vandaag het mailtje:

Beste Rob,

TJA, het is wat jij wilt. Alles is mogelijk. Je kan bijna iedere overbrenging krijgen die je wilt.
Maar meestal worden deze bakken/modificaties uitgevoerd om sneller op te trekken.
Als je namelijk vermogen genoeg hebt dan kan je de 5de versnelling namelijk als echte versnelling
gebruiken en niet als overdrive zoals ze bijna allemaal zijn geconfigureerd.
Voor jouw bak is bv leverbaar een modificatieset (dogbox) met rechte vertanding (6speed)
deze kost €7676 exclusief btw en montage. Bij deze dogbox is alleen gebruik van de koppeling
gewenst bij het wegrijden in zijn eerste versnelling. Daarna kan je de koppeling vergeten.
Ook deze bak is te krijgen in een 5speed en deze kost €3437 exclusief btw en montage.
Laat maar even weten of dit is wat je wilt.

Met vriendelijke groet,

C.S.P. AUTOSPORT
Hennie

ik zoek gelijk een goede sponsor :) iemand hier misschien? :worship: :smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Dat is wel een hoop geld. Is een Sadev 6-bak niet een goedkopere oplossing? Heb je meteen sequentieel schakelen.

Iemand een idee wat zo een bak nog moet kosten 2de hands?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Michel S. schreef:Dat is wel een hoop geld. Is een Sadev 6-bak niet een goedkopere oplossing? Heb je meteen sequentieel schakelen.

Iemand een idee wat zo een bak nog moet kosten 2de hands?
Tussen de 6000 en 8000 euro, vindt het een hoop geld voor iets dat je na elke 1000~1500 km moet reviseren, revisie setje kost rond de 2000~2500 euro ex montage, niet echt de moeite waard voor straat gebruik.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Als je je auto NIET alleen op het circuit gebruikt kun je al deze bakken inderdaad vergeten, tenzij dat je een geldboom in de tuin hebt staan.

Als je perse een 6 bak wil, dan kun je het beste gaan voor de bak waar Speedline al mee bezig is.
Die gaat namelijk:
A. Lang mee, en
B. Schakelt fatsoenlijk


Voor het mindere vermogensverlies hoef je geen rechte
vertanding te pakken, dat weegt niet op tegen de hogere slijtage of (mooie) herrie.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Je kan ook een europacup bak pakken, dat is een 6-bak in h-patroon, enige nadeel hij kost tweedehands tussen de 3500 en 4500 euro en je moet de olie tussen de 500 en 1000 km vervangen, levensduur ligt aan hoe je ermee omgaat maar meer dan 15000 km haalt ie niet.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

6 bakken hebben volgens mij alleen zin in wedstrijdverband, waar ieder procentje winst gelijk teld.
Op de weg is het weggegooid geld.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik zou wel graag 6 versnellingen willen hebben in mijn straatauto, maar denk dat de rallybak er meer van profiteerd. En zou ik 6 versnellingen willen, denk ik inderdaad dat speedline een betere(gezien de reden van gebruik) heeft. Maar ik dacht dat die sadev bakken een stuk langer mee gingen dan de 2000 km wat hier wordt gezegd.
En de prijs. Heb ze toen aangeboden gekregen voor 8000 gulden en 10000 gulden (compleet gereviseerd met rekening erbij). Nieuw was toen 14.000 guldens voor het binnenwerk. heb het wel over dikke 2-3 jaar geleden. Zouden ze nu zoveel duurder/zeldzamer zijn geworden dan?
Misschien een idee om een lijst te maken wat er zo allemaal te krijgen is met prijzen erbij en de levensduur en de toepassing ervoor.
Want wat ik zo hoor is er toch wel intresse in upgrades van bakken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie