project clio vr-6 biturbo x 2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
jean-paul

Eric H schreef:
itdanger schreef:pssst cliomaniac :)

pleur dan dit blokje erin :)

[img]http://www.forzaservice.nl/2003/occasio ... oMotor.jpg[/img]

:smoke:
hmm gokje : 456 GT 2+2
oftewel een vierpersoon ferrari met een 12 cilinder in het vooronder, lekker hoor !!!
heb vandaag ook in een 400 GT gereden. 8)
d8 eigenlijk dat er een 8 cilinder in zat maar helaas... :)
clio_rally
Contacteer:

cliomaniac schreef:He ikzou graag wel dit topic behouden alle mensen tot nu toe bedankt voor de reacties alleen tegen sommigen, hou ff op met zinloze opmerkingen te plaatsen zoals: "volgens mij heb je nog niet eens nagedacht over de vering en de remmen" als ik twee berichten of zo daarvoor iets post over dat het suframe en de hele voorophanging ook achter wordt geplaatst. Ik heb twee intrax schroefsetjes thuis liggen voor een golf drie en de 4pot brembo klauwen(movit) en schijven zijn over een maand binnen. Ik zou namelijk balen als ze door die flauwe berichtjes deze topic sluiten oke!?>
Nou ja, ik heb al wat tips gegeven, maar je zegt af en toe toch gekke dingen. Wat zijn brembo klauwen (movit)???? Movit en Brembo zijn twee verschillende merken, wat is het nu? Als het vier pots klauwen zijn voor een clio (of golf3 )gaat het niet voldoen. Je wagen wordt nogal zwaar en gaat nogal hard. Wil je een beetje kunnen crossen en je wagen echt serieus aanpakken, ga dan eens kijken bij ap racing ofzo, iets meer dan een simpel upgrade...
Verder heb je een intrax schroefsetje voor een vr6??? Hoeveel denk je dat die achter kunnen hebben? Denk een beetje na. Je gaat een wagen maken die achter echt zwaar wordt en je gebruikt een kut schroefsetje voor een golf met de motor voorin??? Ga gewoon via proflex ofzo naar een serieus op maat gemaakt onderstelletje kijken. Kijk, je hebt leuke ideeen, maar het niet echt duidelijk voor ogen. Je kan schreeuwen over je intrax pootjes enzo, maar dat haalt het niet voor het serieuse werk. En iedereen hier kent wel een paar leuke termen als subframe, schroefsetje en brembo (of movit, weet je al wat het is???), maar daar redt je niet eens een serieus normale upgrade mee. Ik sluit me aan bij de rest, ik vind het wat aandachttrekkerij... dus hoewel je hierop afknapt en het al tien keer gehoord hebt, denk alles even goed door...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
cliomaniac

Net even met de importeur gebeld, en movit wat kwalitatief beter is dan brembo, gebruiken namelijk tangen van brembo die ze daar na upgraden, kosten mij dus 2x 1900 euro complete set. ff sparen :D
if it isn't possible it is not impossible
Tom
Moderator
Car: MB

aangezien ik op vakantie was heb ik net eens effe op mijn gemakkie de 4 pagina's van dit topic door zitten lezen en volgens mij is het geld allang op gegaan aan iets heel anders :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cliomaniac

voor de techneuten, probleem: De uitlaat van achter zal waarschijnlijk even lang moeten zijn om dezelfde tegendruk te geven etc. Heeft iemand van jullie hier kijk op?

Daarnaast zoek ik blauwdrukken zijaanzicht golf 3 en clio16v iemand enig idee?
cliomaniac

Tijn
Contacteer:

cliomaniac schreef:voor de techneuten, probleem: De uitlaat van achter zal waarschijnlijk even lang moeten zijn om dezelfde tegendruk te geven etc.
bel EPS even voor hun zogenaamde "wokkel-tussenpijpen" die over een korte lengte een hoop meters buis extra geven.
robert

cliomaniac schreef:
blauwdrukken? dat was nog van voor de pc tijd. Dus die zul je niet makkelijk vinden.

die uitlaten hoeven niet even lang te zijn, want het is niet absoluut nodig dat de motoren hetzelfde zijn. Ze zitten via het wegdek toch aan elkaar, dus ze werken toch samen. Zelfs in een extreem geval, als je een van de motoren weglaat of alleen maar los in de kofferbak gooit, dan gaat het ook goed.

Je maakt toch gewoon een sidepipe voor de voorkant rechts, en voor de achterkant links :)
cliomaniac

ik zal robert maar niet serieus nemen
Michel S.
Contacteer:

strak plan, echter in mijn ogen niet echt "real".

Ik ga je niet zeggen dat je het niet moet doen. Heb mijn nodige brouwsels ook gemaakt ondanks tegenslagen, mensen zeiden dat het niet mogelijk was, of wat dan ook. En dan heb ik het over normale kleine dingen. 2 intercoolers op een 5 enz enz.

Maar dit project. Tja, beetje not done.
niet alleen om het feit dat je een VR6 pakt(Dat ding laat ik echt goed achter tot over de 200 met een GT Turbo. Dus niet zo een hoge pet over die motor), maar ook om het feit dat je het zo groot aan wilt pakken.
Waarom bi turbo? Denk dat het al behoorlijk wat inspanning kost om er een enkele turbo van te maken. Laat staan het geld.
Daarbij krijg je volgens mij een auto die een enorme top krijgt en met die top ook is aan het zoeken naar balans. Want volgens mij de eerste beste bocht ligt het ding ernaast. Denk maar eens na wat een VR6 blok met bak en 2 turbo's wegen inclusief de rest.

Bezint eer gij begint. Dat hebben ze mij ook altijd gezegd. En zelfs na 4 jaar weekelijks sleutelen aan autos (en echt alles zelf doen he) begin ik niet aan het project wat ik al langer zou willen doen. Een GTT met een 21T motor achterin. Waarom niet. Kost een boel geld, super veel tijd(ook al heb je alle materialen ter beschikking en genoeg hulp met de benodigde kennis), Nog meer geduld en buiten dat. Je krijgt het ding niet door de keuring. Leuke projecten, maar beetje matrix achtig. Living in a dream world.

Maar zeg niet dat het onmogelijk is. Dus ook ik ga wel op mijn knieën zitten als je met het ding op een meeting staat. Maar tot nu toe blijf ik zo sceptisch als Menno, Robert, Speedline en de rest.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
clio_rally
Contacteer:

cliomaniac schreef:voor de techneuten, probleem: De uitlaat van achter zal waarschijnlijk even lang moeten zijn om dezelfde tegendruk te geven etc. Heeft iemand van jullie hier kijk op?

Ok, je gaat de wagens voorzien van turbo's, dus tegendruk wil je juist minimaliseren, daarbij legt robert je al uit waarom de motoren niet identiek hoeven te zijn.
Als je 2 x 1900 euro betaald voor een set van movit, weet je in ieder geval zeker dat je genaaid wordt. Voor moet niet meer kosten dan 1500 (incl rvs leidingen, blokken en schijven) en achter nog een stuk minder. Dat verhaal van brembo en movit heb ik nooit gehoord, maar van de Nederlandse importeur van movit (ATD international) heb ik wel vaker grote b^*%shit gehoord, die beweren alles wat ze uitkomt. Wil je toch echt de klauwen van movit, haal ze dan bij Sandtler, die leveren identiek spullen onder hun eigen merk, scheelt je nog aardig centen ook. Verder kun je dan beter een mooie set van ap racing op maat laten maken. Deze zijn nog een stukkie beter en met name lichter...

Gijs
Bezemer Rally Team

cliomaniac

hoe vaak moet ik nu herhalen dat achter en voor dezelfde ophangingen en remmen gemonteerd worden? :D
Robert dB.

cliomaniac schreef:....kosten mij dus 2x 1900 euro complete set. ff sparen :D

hoe denk je de rest te bekostigen als je al moet beginnen te sparen voor de remmen? :wink:

sponsor gevonden?
cliomaniac

ik ben de onderdelen van mijn clio aant verkopen en een hoop bijklussen doet ook goed. Duurste dingen zijn de remmen en de turbo's of kompressoren
Nick (germanstyle)

Robert dB. schreef:
cliomaniac schreef:....kosten mij dus 2x 1900 euro complete set. ff sparen :D

hoe denk je de rest te bekostigen als je al moet beginnen te sparen voor de remmen? :wink:

sponsor gevonden?
Zo dacht ik dus ook al.

Maar ik heb ff bij een goede VW-Tuner in Duitsland gekeken naar de prijzen voor een Vr6 met turbo.
alleen de turbo kost al 8000 euro incl montage.
http://www.rothe-motorsport.de/html/pro ... 6turbo.htm
cliomaniac

ja maar ik heb er een voor het 10de bedrag daarvan
Tijn
Contacteer:

cliomaniac, wanneer houd je nou eens op met iedereen hier op de kast te jagen met dit soort onzinverhalen.

Je wordt er echt geen stoere vent van.
robert

cliomaniac schreef:hoe vaak moet ik nu herhalen dat achter en voor dezelfde ophangingen en remmen gemonteerd worden? :D

kewl! 4-wielsturing :)

ik denk alleen dat je een as tussen de beide sturen moet zetten. (Y)
cliomaniac

achter wordt er een tweede stuurstang bij gemaakt om het geheel op zijn plaats te houden.
jeroen.k

2 sturen net als dat filmpje van die gekke fiat (126 volgens mij? :p)
cliomaniac

kan het nu echt alleen maar zo?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nou, je vraagt er wel een beetje om, door zo'n topic te openen... Toch? :)
Tom
Moderator

volgens mij krijg je met dit soort (onzin) topics meer gezeik dan met te koop topics !!!!! :D
cliomaniac

:D
Robert dB.

ja binnenkort ga ik denk maar n topic maken met als titel:

inbouw rolls-royce turbine aandrijving (geschatte stuwkracht 35-E09 Mn). 6 wiel besturen met 3 voudige sper. passat chasis met laguna plaatdelen.

iemand advies?
clio_rally
Contacteer:

cliomaniac schreef:hoe vaak moet ik nu herhalen dat achter en voor dezelfde ophangingen en remmen gemonteerd worden? :D
Ontzettende nono, denk eens na!!!!! Een wagen verdeeld met het remmen ongeveer 90% voor en 10% achter. Gelijke remmen is dus 1000% bullshit, als je dat niet begrijpt weet je echt niet waar het over gaat. Hetzelfde als de vering, die is voor een achter ook weinig gelijk. Een tweede stuurstand om alles op zijn plek te houden? Je verzint wel leuke oplossingen... :-*
Volgens mij ben jij degene die hier een onzin topic van maakt...

Gijs
Bezemer Rally Team

jeroen.k

@Wob...Ja tuurlijk...ik zou een zwaardere krachtbron nemen! :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarom geen 2? :)
jeroen.k

Omdat dat zo lastig voorstuwt? :p
Matijs
Contacteer:

Ik ben het met de meeste mensen hier eens dat cliomaniac in een permanente REM slaap vastzit en dingen ziet die niet kunnen, maar ik vind wel dat we hem de kans moeten geven zijn droom na te streven. Er worden erg veel nutteloze commentaren gegeven terwijl cliomaniac duidelijk heeft gemaakt dat hij op zoek is naar opbouwende kritiek. Dus gniffel onder elkaar op de friday night meeting, maar laat hier het topic een beetje leesbaar...

En ik wil in de categorie opbouwende kritiek nogmaals wijzen op de vervelende mensen van de RWD en ook de 4 cilinder Renault 2 liter turbo motor aanraden.
En als het dan toch biturbo zescilinders moeten worden... die heeft Renault toch ook gemaakt? 8)
Tom
Moderator

er is hier toch niemand op het forum die in de weg staat zijn plan uit te voeren !!! Als hij dat wil dan mag ie. Maar in dergelijke topics lijken mij deze reactisch volstrekt logisch!

Bovendien kun je volgens mij beter op een VW forum verder gaan, "ons" merkt levert toch alleen een stukkie plaat :D

@Wob, ik zou alvast bij Shell gaan informeren ofdat ze niet om de 10km een pomp willen plaatsen om in jou komende brandstof behoefte te voldoen 8)
jeroen.k

Tom schreef:er is hier toch niemand op het forum die in de weg staat zijn plan uit te voeren !!! Als hij dat wil dan mag ie. Maar in dergelijke topics lijken mij deze reactisch volstrekt logisch!

Bovendien kun je volgens mij beter op een VW forum verder gaan, "ons" merkt levert toch alleen een stukkie plaat :D

@Wob, ik zou alvast bij Shell gaan informeren ofdat ze niet om de 10km een pomp willen plaatsen om in jou komende brandstof behoefte te voldoen 8)
Volgens mij gaat daar geen euro/gas of diesel in hoor :p hehe....
Tom
Moderator

als ik dit zo hoor valt alles om te bouwen dus dat moet ook wel lukken.
cliomaniac

zo het interieur is verkocht aan alleycat
Marcel J.

jeroen.k schreef:
Tom schreef:
Volgens mij gaat daar geen euro/gas of diesel in hoor :p hehe....
Nou euhm, eigenlijk zijn ze om te bouwen om op diesel te lopen :D
Gesloten