project clio vr-6 biturbo x 2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
wouter 16v

Jeroen V schreef:Menno heeft dacht ik ook een plastic :wink: clio, dat zijn dacht ik rally williamsen, zie er maar eens een te vinden.
Dat waren alleen de deuren de motrkap en de achterklep, dus niet de carroserie.
Jasper16v

De cup clio's zijn hier ook mee uitgerust, zullen in dat circuit dus wel te vinden zijn.
wouter 16v

Deuren heb ik hier staan :) . Zijn wel van Maarten Hendriekcx.
robert

cliomaniac schreef:Als je bedoelt dat wordt moeilijk oke, maar als iemand beweerd dat gaat je nooit lukken dan denk ik bij mezelf, joh gast alles kan alleen dat "maar ten koste waarvan" spreekt je niet aan. Hou je dus gewoon niet van uitdagingen, en heb je geen geld. Lees deze laatste regels cynisch, sarcastisch

groeten 8)
tis niet sarcastisch, maar we vinden het zo zielig voor je als je met je E20000,- investering nooit door de keuring komt.

E20000? jazeker, minimaal! je zei al dat je niet alles zelf gaat doen. Je zei ook 2x bi turbo. Ook zelf doen? Heb je eigenlijk al eens eerder iets gebouwd, iets waaruit blijkt dat je niet uit je nek 'praat'?

En als die turbo's nou es niet lukken, wat heb je dan? Een auto die zeker 500 kg zwaarder is geworden (blok, kooi, balken, allerlei stutjes want clio past niet op golf, allerlei moeilijk construkties zoals koeling achter, tank, uitlaten) maar helemaal niet zoveel extra vermogen. Je hebt zeker totaal niet nagedacht over de noodzakelijke upgrade van remmen, vering en dempers. Er bestaan geen achterveren voor het gewicht van een extra blok. dat komt nl niet zo vaak voor. Dus die zul je moeten laten maken. Enzovoort. het wordt gewoon een log niet stuurbaar nijlpaard.
De eerste de beste twingo rijdt je in de eerste bocht al helemaal zoek. (wel lachen) Enig idee waarom gewicht in de autosport zo belangrijk is? of altijd al vrachtwagenchauffeur willen worden.

en die E20000,-. denk effe welk bolide je daar kant en klaar van had kunnen kopen. :p ik weet wel wat. :p

Zo nou heb je voldoende support gehad van mensen die meer verstand hebben van autotechniek dan filmpjes plakken. doe uw voordeel.
Robert dB.

geweldig! :lol:
jeroen.k

Amen! :D
Xedrah

Helemaal mee eens! (Y) :lol:

Persoonlijk heb ik mijn buik wel een beetje vol van dit gezwam. (N) :(
Panoramix

Omdat hij met zijn rustige-clio aan de buitenkant af en toe een lamborghini wil verschalken. Zal je toch echt naar een circuit moeten want er gaan dagen voorbij dat ik er niet naast sta voor een stoplicht :)
michel 16v
Contacteer:

Panoramix schreef:Omdat hij met zijn rustige-clio aan de buitenkant af en toe een lamborghini wil verschalken. Zal je toch echt naar een circuit moeten want er gaan dagen voorbij dat ik er niet naast sta voor een stoplicht :)
ik kan ze bijna elke dag zien, als ik wil want de plaatselijke lambo dealer woont bij mij in de buurt :D
jeroen.k

michel 16v schreef:
Panoramix schreef:Omdat hij met zijn rustige-clio aan de buitenkant af en toe een lamborghini wil verschalken. Zal je toch echt naar een circuit moeten want er gaan dagen voorbij dat ik er niet naast sta voor een stoplicht :)
ik kan ze bijna elke dag zien, als ik wil want de plaatselijke lambo dealer woont bij mij in de buurt :D
Plaatselijke Lambo-dealer? Hebben jullie er zo veel daar dan? :p Heb hier in de omstreken nog geen Lambo-dealer gezien :p
michel 16v
Contacteer:

we hebben er maar 1 hier in de buurt.

en volgens mij is er maar 1 dealer/importeur in heel nederland, wel leuk als je lekker aan het toeren bent met je clio en er schiet ineens een lambo voorbij :D

http://www.lamborghinirijssen.nl hij heeft nog een leuke Lamborghini Diablo GTR staan voor een niet-leuke prijs (N)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zoiets hebben wij ook in Oss! :)

http://www.forzaservice.nl/

1 keer in de zoveel tijd ga ik daar ff staan kwijlen. :kwijl:
Jasper16v

Spectre R42 - S

lekker hoor :kwijl:
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

pssst cliomaniac :)

pleur dan dit blokje erin :)

[img]http://www.forzaservice.nl/2003/occasio ... oMotor.jpg[/img]

:smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Jasper16v

Dat gaat precies passen als ik dat zo zie ;) :D
jeroen.k

Ach als je toch de halve auto dr af gaat flexxen past alles! :p
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik heb het niet helemaal goed door gelezen maar een clio williams turbo motor in je clio is ook nie verkeerd kijk maar eenshiero:

http://perso.wanadoo.fr/okp/Clio.htm
Jasper16v

P@TB@D schreef:ik heb het niet helemaal goed door gelezen maar een clio williams turbo motor in je clio is ook nie verkeerd kijk maar eenshiero:

Gave site !! :worship:

heb je nog meer van dat leuks ?
Die reno 11 is ook SUPER trouwens !
Bart V

Zijn die "hollingen" in de zuigers voor het verlagen van de compressie i.v.m turbo??? Bij mijn 16V zijn de zuigers gewoon vlak.

[img]http://perso.wanadoo.fr/okp/PICS/clio/cliomoteur01.jpg[/img]
clio_rally
Contacteer:

Mooie site, een GTT 16v met compressor? Reno 21 v6 turbo??? Allemaal erg netjes...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
da-goof
Contacteer:

Op de eerste plaats getuigen deze plannen mijns inziens van een danige stupiditeit dat het eigenlijk verwonderlijk is dat er uberhaupt iemand op wil reageren. Het inbouwen van 2 motoren in 1 auto is nog haalbaar, maar om dan ook maar meteen 6 cilinders te nemen ipv 4 cilinders en een clio carroserie op een golf chassis te plaatsen is echt gewoon een fabeltje.
En op de tweede plaats, wat betreft het koppelen van de bakken, ik heb nog niemand horen zeggen dat je eventueel ook een automaat kunt gebruiken achter, ben je van je hele koppelings, synchronisatie en slipprobleem verlost...
Luister nou eens eerst een keer naar de mannen hier die er écht verstand van hebben (hoor ik niet bij) en begin eens met het leggen van een v6 in een clio, daar heb je je handen al vol aan.
Overigens is er wel iemand geweest die ooit een twin engine r5 (eerste type) heeft gebouwd, zal proberen die site op te zoeken.
Sander
Contacteer:

Ze verkopen trouwens gewoon zo'n auto hoor. Dat noemen ze dan W12 zit meteen een A8 bij, hoef je alleen maar een turbo of twee op te schroeven en klaar.

(N) en toen werden we waker.

S :D nder
da-goof
Contacteer:

Bij deze de link, kun je zo'n beetje kijken wat er bij komt kijken...
http://www.knights19.freeserve.co.uk/twin.htm
Nick (germanstyle)

Ik heb een klein beetje verstand van technische tuning (en stukken meer van optisch tunen), maar als ik de 1e bladzijde lees dan ging er al een gedachte door mijn hoofd dat dit nooit mogelijk is. en al helemaal niet voor <10000 euro.

Ik lees dan veel VW bladen en DubSport heeft geloof ik 3 auto's gemaakt nu met 2 VR6 blokken erin en die auto's waren echt onwijs duur (alleen al aan kostprijs)

Waarom neem je trouwens een VR6 blok, dat ik een suf blok, veel te veel literinhoud en te weinig pk. Neem dan een 1.8T of zo van de VAG groep. Heb je ook geen gekloot met 4 en 6 cilinders. Standaard heeft die al net zoveel pk als de VR6. En de quatrro versie heeft 225pk.
Neem eerst eens contact op met JD Engineering in Lochem of G-Force in Zoetermeer.Die weten alles van dit soort blokken en andere VAG blokken.
Eric H
Contacteer:

itdanger schreef:pssst cliomaniac :)

hmm gokje : 456 GT 2+2
oftewel een vierpersoon ferrari met een 12 cilinder in het vooronder, lekker hoor !!!
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Eric H schreef:
itdanger schreef:pssst cliomaniac :)

hmm gokje : 456 GT 2+2
oftewel een vierpersoon ferrari met een 12 cilinder in het vooronder, lekker hoor !!!
pssst Eric niet verder vertellen je hebt het FOUT :)

Ferrari 550 Maranello

Kleur: Blu Sebring
Interieur: Cognac leder
Kmst: 32.678
Bouwjaar: 1997
Prijs: € 125.000,00

Beschrijving:
Fabrieksalarm klasse 3
Stinger Ventura radardetector
Ferrari radio/cassette met CD speler
Originele kofferset
Velgmodificatie uitgevoerd
Tubi style sportuitlaten
Volledige documentatie aanwezig
Vanaf 2000 bij ons onderhouden
30.000 km beurt uitgevoerd

:smoke: :worship: :worship:

Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

offfffffff je brengt je standaard motor naar achterberg en zegt ik wil hem ZO terug :)

[img]http://www.forzaservice.nl/2003/project ... motor2.jpg[/img]

:D :lol:

bartuitlauwe
Contacteer:

Merijn schreef:Zoiets hebben wij ook in Oss! :)

http://www.forzaservice.nl/

1 keer in de zoveel tijd ga ik daar ff staan kwijlen. :kwijl:
Die ferrari F40, die ze daar aan het opknappen waren, heb je die ook gezien?

(die staat nu hier ergens in de buurt)
bartuitlauwe
Contacteer:

mmmm, die letters van de link zijn wit en zie je nu dus niet meer 8)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Jasper clio 16v schreef:
P@TB@D schreef:ik heb het niet helemaal goed door gelezen maar een clio williams turbo motor in je clio is ook nie verkeerd kijk maar eenshiero:

Gave site !! :worship:

heb je nog meer van dat leuks ?
Die reno 11 is ook SUPER trouwens !
ik zocht op googel op clio turbo en toen kwam ik op deze site :wink:
Jordi - Clio 16V

respect is everything :worship:
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Florus

Waarom niet gewoon een clio 16v met 2 1.8 16v/2.0 16v blokken erin,dit is waarschijnlijk wel goed haalbaar en geeft genoeg kracht om je clio vooruit te laten gaan als een kleine comeet,en je trekt er zeker te weten nog genoeg aandacht mee.
cliomaniac

He ikzou graag wel dit topic behouden alle mensen tot nu toe bedankt voor de reacties alleen tegen sommigen, hou ff op met zinloze opmerkingen te plaatsen zoals: "volgens mij heb je nog niet eens nagedacht over de vering en de remmen" als ik twee berichten of zo daarvoor iets post over dat het suframe en de hele voorophanging ook achter wordt geplaatst. Ik heb twee intrax schroefsetjes thuis liggen voor een golf drie en de 4pot brembo klauwen(movit) en schijven zijn over een maand binnen. Ik zou namelijk balen als ze door die flauwe berichtjes deze topic sluiten oke!?>

Ik heb trouwens een host-vr-6 gevonden vrijdag wordt die opgehaalden kan het slopen beginnen, doordat ik mijn dvd shit verkocht heb zal ik mijn clio ook gaan gebruiken want ik krijg er het geld toch net voor wat ik ervoor wil hebben. Hierdoor zijn alle onderdelen behalve bumbers en spiegels etc, te koop. Dus iemand nog een schroefset, leren maserati interieur, of cup klauwen nodig, devil spruitstuk wilde nokkenassen chipje, alles ligt op een nieuwe eigenaar te wachten. 0624720699 groeten emile
if it isn't possible it is not impossible
Florus

Blijf in ieder geval posten hoe je vordert met je project,ben heel benieuwd naar het eindresultaat,ik hoop dat het je gaat lukken.(rdw (N) )

Was,en ben nog steeds onder de indruk van het filmpje van "dubsport",wat een kracht :D
Donleben
Contacteer:

cliomaniac -> Je hebt een PM over het spruitstuk!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Gesloten