[R5GTT]Probleem door brandstofrelais.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
SimonBalk
Contacteer:

ok. vanavond maar even kijken.
SimonBalk
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:.....Het benzine pomp relais bevind zich onder het dashboard NAAST of ACHTER de zekeringkast.
Het is een zwartlangwerpig relais met 5 aansluitingen en een rechthoekige stekker.
Als je de dikke rode en witte draad met elkaar doorverbind moet je pomp gaan draaien.
.....
Ik heb dat kastje gevonden, MAAR ik heb 1 rode draad(even dik als de rest) en er is geen witte draad. :(

Ik had er ff een foto van willen maken, maar me vriendin heeft me camera mee :(
Jeroen Lubking
Contacteer:

Simpel weg het verkeerde relais.

Er zitten 5 draden op aangesloten,waar van er 2 zichtbaar dikker zijn als de rest.

Dit is rood en wit of bruin.Haal de kap onder je dashboard kastje er maar helemaal vanaf dan heb je wat meer zicht.

Het relais zit apart van de de zekeringskast en alle andere relais.Er gaat een los draadboompje naar toe van 5 draden.Hij zit vaak rechts naast de zekeringkast of er rechts achter,kan niet missen.

succes,

Je kan me evt ook bellen als je er niet uitkomt,dan ik je gelijk helpen.Tel:06-29571950
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Daaf (Davy)

Jeroen Lubking schreef:Simpel weg het verkeerde relais.

Er zitten 5 draden op aangesloten,waar van er 2 zichtbaar dikker zijn als de rest.

Dit is rood en wit of bruin.Haal de kap onder je dashboard kastje er maar helemaal vanaf dan heb je wat meer zicht.

Het relais zit apart van de de zekeringskast en alle andere relais.Er gaat een los draadboompje naar toe van 5 draden.Hij zit vaak rechts naast de zekeringkast of er rechts achter,kan niet missen.

succes,

Je kan me evt ook bellen als je er niet uitkomt,dan ik je gelijk helpen.Tel:06-29571950
Kijk das pas service om half 3 snachts!!!! :D
SimonBalk
Contacteer:

Vanavond nog maar een keer kijken. als ik er niet uit kom, maar ik een paar foto's zodat jullie kunnen zien wat ik zie.
SimonBalk
Contacteer:

Het is me brandstof relais. Hij rijd dus weer, maar morgen komt er om 9:00 een nieuwe binnen bij de renault dealer.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Netjes! :D Happy driving...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

SimonBalk schreef:Het is me brandstof relais. Hij rijd dus weer, maar morgen komt er om 9:00 een nieuwe binnen bij de renault dealer.
wil het eigenlijk niet weten maar "kost dat??"

gr.Frits
Rudo

SimonBalk schreef:Het is me brandstof relais. Hij rijd dus weer, maar morgen komt er om 9:00 een nieuwe binnen bij de renault dealer.
Je bent er dus gewoon vanavond, das beterz, gefeliciteerd.

Ps. heb even de titel aangepast :)
jnjansen_r5gtturbo

Frits schreef:

gr.Frits
eurootje of 45,-
SimonBalk
Contacteer:

jnjansen_r5gtturbo schreef:
Frits schreef:

gr.Frits
eurootje of 45,-
klopt :)
Mrtn
Car: R5GTT

€45 voor een relais???

moet niet gekker gaan worden..
Mrtn = Maarten
SimonBalk
Contacteer:

Mrtn schreef:€45 voor een relais???

moet niet gekker gaan worden..
Gekker??? Moest zaterdag €52,nogwat betalen. Ik dat ding erin gezet en niets :( :( :( 1 op de sloop gehaald en nu alweer 500 km mee gereden. Die nieuwe gaat dus terug.
Patrick L.

red_Turbo schreef:pomp op de sloop kost ongeveer 40 euro. zet er eerst maar is stroom op en kijken of ie het dan doet
Even een oud topic ophalen.
Ik heb ook een probleem met de benzine toevoer en zover we onderzocht hebben lijkt ons dat de pomp defect is. Moet de pomp origineel van een GTT zijn of past ook de benzinepomp van een Clio bv.of een ander type, mischien R19?
Patrick L.

kan niemand me helpen?
GTT__Geert

Jeroen Lubking schreef:

Een nieuwe hoogvermogenspomp kost ongeveer 195 euro,
Ik kan ook standaard benzine pompen leveren maar deze zijn nieuw bijna net zo duur.
Pas op met 2e hands pompen van de sloop,je moet zeker weten dat deze van een gtt afkomt,omdat dit nogal een aparte pomp is.Als je een verkeerde pomp monteert met een te lage opbrengst of te weinig druk kan dit aanzienlijke motorschade opleveren!!!
Evt heb ik nog een 2e hands pomp voor je,maar zo te zien zijn er meerdere mensen die je hier aan kunnen helpen.
Ik kan je niet met zekerheid zeggen of dat kan of niet, maar als ik dit zo lees dan zou ik het maar houden bij een pomp van een GTT... Er zijn er vast nog wel een aantal 2de hands te vinden, ik denk dat ik er wel 1 op een sloop weet te vinden.. alleen dat is in Den Helder.
Al is een nieuwe pomp uiteraard wel het beste, maar ja dat kost ook wel wat :smoke:
don't be a fool, wrap your tool
Patrick L.

oh ja, dat had ik nog niet gelezen. Beter dus een v/d GTT monteren, alleen vind je die in Limburg bijna niet op de sloop. Ik ga straks toch maar eens kijken op de sloop.
Gijs V.

Nou mijn Gtt ook ineens niet meer willen starten..
Ik een search doen hier op het forum.. Dankzij de goede uitleg van Jeroen Lubking, dus maar eens dit brandstofrelais opgezocht achter de zekeringkast en geprobeerd..nee, hij klikt niet tijdens het starten! Paar tikken op gegeven...(deze relais zijn immers al best wel oud) en ja hoor ineens klikt ie onder het starten wel! en starten die motor..raar he? maar wel gevonden! Bedankt Jeroen!

ps: wat een search hier op het forum al niet kan opleveren, dit is wat de RTC zo fijn maakt; via Internet helpen we elkaar..!
Renault, créateur de GTT !!!
speedline

De beste en meest duurzame oplossing is het defecte brandstofrelais door te solderen.
-Ray-
Contacteer:

wat soldeer je dan psies aan mekaar gerrit? welke polen?

is het dan niet zo dat de benzinepomp blijft pompen bij bijv een ongeluk?
Immer wieder die verdammte Holländer
Michiel

Kijk ff op het relais; staat er vrijwel altijd op wat er geschakeld wordt!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Mrtn
Car: R5GTT

trek dan je relais eruit en verbind de 2 bezettingen van het relais die doorgekoppeld worden met een draad met knijpstekkers (die je in de bezettingen schuift)

Uit m'n hoofd was nummer 3 & 5, een dunne gele (gesch.+, op contact dus) en een witte die de pomp aanstuurt :)
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer

Hoeveel druk levert de gtt pomp dan? kan me niet voorstellen dat een mpi-systeem pomp minder levert ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Contacteer:

Het gaat niet alleen om de druk maar ook de opbrengst (en de druk bij maximale opbrengst). De GTT pomp doet 60 liter per uur. Zoals Jeroen Lubking al zei worden er dus al betere pompen aangeboden door de diverse tuners, omdat je met een beetje tuning al meer nodig hebt. Je wilt er tenslotte zeker van zijn dat je nooit benzine tekort komt, zelfs niet voor heel even, want een arm mengsel kan je motor snel slopen.
Blue Tunder heeft voor zijn Kever Turbo een nieuwe pomp gekocht die 265 liter per uur pompt bij 8 bar! Dat is natuurlijk weer wat veel van het goede, maar het kan eigenlijk nooit teveel zijn. Het teveel gaat natuurlijk toch weer gewoon retour naar de benzinetank...
speedline

Matijs schreef:Het gaat niet alleen om de druk maar ook de opbrengst (en de druk bij maximale opbrengst). De GTT pomp doet 60 liter per uur. Zoals Jeroen Lubking al zei worden er dus al betere pompen aangeboden door de diverse tuners, omdat je met een beetje tuning al meer nodig hebt. Je wilt er tenslotte zeker van zijn dat je nooit benzine tekort komt, zelfs niet voor heel even, want een arm mengsel kan je motor snel slopen.
Blue Tunder heeft voor zijn Kever Turbo een nieuwe pomp gekocht die 265 liter per uur pompt bij 8 bar! Dat is natuurlijk weer wat veel van het goede, maar het kan eigenlijk nooit teveel zijn. Het teveel gaat natuurlijk toch weer gewoon retour naar de benzinetank...
Het teveel warmt de brandstof onnodig op.
speedline

-Ray- schreef:wat soldeer je dan psies aan mekaar gerrit? welke polen?
Alleen de bestaande contacten opnieuw solderen Ray. Meer niet. Maar is wel de goede oplossing. Met een nieuw relais is het kort wachten tot het weer kapot gaat.
-Ray- schreef:is het dan niet zo dat de benzinepomp blijft pompen bij bijv een ongeluk?
Nee, de relaisfunctie blijft gehandhaafd. Als de motor afslaat bij een ongeluk stopt de brandstofpomp met pompen. Stopt de motor niet heb je een grotere kans op brand met alle mogelijke gevolgen van dien.

Grtz,

Zzpeedie.

P.s.: Ray, weinig bij JL laatst?
Steven
Car: M536

Ray iesj bij z'n waif he en het beestje is in de stalling getrapt :)
Rob

Ik heb een vraag wat de benzinepompjes betreft:
Heeft het zin om er een hoogvermogenspopm in te zetten? Omdat deze niet veel duurder zijn als de originele.
Het is echter wel zo dat ik voorlopig motorisch geen grote veranderingen ga maken. Is het dan gewoon zo dat ie dan ook meer terugstuurt? Dus dat het alleen wat sneller stroomt?
Matijs
Contacteer:

Het teveel wordt door de benzinedrukregelaar terug gestuurd naar de tank. Geen probleem dus.
Plaats reactie