Volvo 480 turbo in een gtt?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Riël
Über-Spammer

Ik zou de 1.4 houden ... gaat makkelijker veel harder hoor :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alleycat
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Dan een porsche???
Ik wil eens iets geks, iets aparts, daarom dat ik dit soort opties ook probeer...
jeroen.k

Alleycat schreef:Ik vraag me af( nu gaan we richting cliomaniac met zn ideeen) Is het niet mogelijk om het blok van een porsche 911 turbo erin te lepelen? Dan hoef ik niet eens meer te tunen :p :lol: !
Dit is een klein blok, alleen je zit natuurlijk met allerlei problemen: om te beginnen hoort het blok officieel achterin te liggendaar komt nog eens bij dat de cilinders overdwars liggen volgens mij...
Is dit te verwezelijken, of ben ik nu helemaal gek geworden????
Het is natuurlijk niet origineel renault,; sterker nog het is duits! Maar daar staat me een portie power tegenover waar je bang van wordt.
In Duitsland op de meeting in Gronau heb ik wel een megane gezien met een carrera blok erin, maar die is sowieso te groot denk ik. Daar komt bij dat ik wel een turbo wil, dus kom je automatisch bij het kleinste porscheblok met turbo uit: de 911 turbo...
Wie heeft er enig idee of dit haalbaar is???
:D :D :D
Hahahaha, nou ja je zou het kunnen proberen! :p Maar je krijgt het niet legaal op de weg...is een ander type motor, weet ook niet precies hoe je het noemt ja, boxer-motor, maar qua cilinder opstelling is dat anders als ik het goed heb. Of het blok voor of achter ligt maakt niet echt uit volgens mij hoor. Hou toch lekker die 1.4 dan, of tenminste...leg er een K-Tec/BBperformance blok in en ga daar mee verder! :p (A la Maik zn GTT)

@Cat...een crab motor heeft toch geen retourleiding naar de tank? Of wel? Dan heb ik daar een beetje lopen slapen :p...maar kan een GTT-brandstofpomp dan voldoende druk leveren voor de multipoint injectie? Mijn monopoint pomp redde het al niet eens en die draait op max. 1 Bar...volgens mij de meeste Carb-pompen op 0,7 Bar ofzo...en multipointers zitten rond de 3 a 3,5 Bar...vandaar mijn opmerking. :)
Martijnberk
Contacteer:

je moet zeker de retourleiding in de gaten houden en als je het goed wilt doen hem vervangen door een andere leiding die 3 bar aankan (carb hoeft die druk niet te hebben en is daardoor slapper gemaakt).\

bij mij schoot de retourleiding in 2 delen er onder uit toen ik de brandstofpomp aanzette..... :smoke:
catrinus

Maar jij had ook een heel andere motor in je cabrio zitten martijn. De retourleidingen van de gtt kunnen het zat aan. Aanvoer is net zo groot als afvoer. En ik heb nergens last van. Maarten ook niet en die is er mee naar frankrijk geweest. Dus vandaar mijn opmerking. En de pomp kan zat die drukleveren. Heb er navraag naar gedaan en nu staat het bewijs hiero thuis.
There will be plenty of time to rest when your dead
jeroen.k

catrinus schreef:Maar jij had ook een heel andere motor in je cabrio zitten martijn. De retourleidingen van de gtt kunnen het zat aan. Aanvoer is net zo groot als afvoer. En ik heb nergens last van. Maarten ook niet en die is er mee naar frankrijk geweest. Dus vandaar mijn opmerking. En de pomp kan zat die drukleveren. Heb er navraag naar gedaan en nu staat het bewijs hiero thuis.
Das mooi dan! :D

Zit een lekkere pomp in dan voor een carb motor! :D
Derby

de volvo turbo blokken lopen standaard op 0.28 bar :-* vuldruk. ik snap dus nietwaarom de compressie zo laag is. Klopt di compressieverh. wel?

Derby
catrinus

0,28 bar? Het word steeds minder. Standaard draaien ze op 0,4 bar zover ik weet. Heb het nog niet gemeten. En valt straks ook niet meer te meten :p
There will be plenty of time to rest when your dead
Mrtn
Car: R5GTT

Standaard benzinepompje van de GTT levert ruim voldoende druk voor een multipointer (bij de Volvo 3.5 bar). De GTT had er alleen een benzinedrukdingetje tussen die de druk kneep, waardoor je op max ongeveer 2.5 bar kwam, toen ik deze er nog tussen had wilde de motor niet aanslaan, na het verwijderen van deze echter wel en hij loopt er perfect op.
Mrtn = Maarten
Plaats reactie