koeling voor versterkers
-
- Contacteer:
ik ben momenteel bezig met het veranderen van mijn ICE. heb 2 weken terug mijn sud en versterkers verkocht en ga het anders inbouwen. nu ben ik dus bezig met een dubbele bodem maar nu is mijn vraag hoe zit het dan met de warmte die de versterkers afgeven. zou het handig/nodig zijn om in de bovenste plaat bijvoorbeeld een pc cooler te plaatsen ofzo.
-
- Contacteer:
Koeling is natuurlijk altijd goed voor iets dat warm wordt.
Stel je versterkers worden echt warm dan is het zelfs verstandig om er 2 in te doen.
1 die koude lucht aanzuigt en de ander om de warme lucht af te voeren.
En je hebt tegenwoordig van die Pc Coolers met een glimmende fan en dat ziet er erg mooi uit, vooral als je er een powerled op laat schijnen.
Stel je versterkers worden echt warm dan is het zelfs verstandig om er 2 in te doen.
En je hebt tegenwoordig van die Pc Coolers met een glimmende fan en dat ziet er erg mooi uit, vooral als je er een powerled op laat schijnen.
-
- Contacteer:
ja die koelers ken ik wel mijn zwager heeft zijn pc thuis helemaal verandert en heeft ook van die mooie coolers. zijn wel gaaf ja.
Maar als je dus ook lucht aanzuigt zit je er dan niet mee dat hij ook stof enzo aantrekt.
Maar als je dus ook lucht aanzuigt zit je er dan niet mee dat hij ook stof enzo aantrekt.
-
- Contacteer:
Hij zuigt de lucht die in je auto hangt erin en ik neem aan dat je niet zoveel last van stof hebt in je auto ??
En je versterkers zijn ook gewoon gesloten neem ik aan dus maak je maar geen zorgen over stof.
En je versterkers zijn ook gewoon gesloten neem ik aan dus maak je maar geen zorgen over stof.
kheb ook zo1 dubbele bodem, 2 koelfannetjes erin.
ze blazen beide naar binnen, maar m'n bodem is niet geheel dicht.
kheb een module van een collega gekregen, die m'n fannetjes aanslaan als ie warm wordt, maar werkt nog niet optimaal: de warmte wordt niet goed geleid naar z'n meetelement, moet daar nog ff mee worstelen, maar ziet er leuk uit!
ze blazen beide naar binnen, maar m'n bodem is niet geheel dicht.
kheb een module van een collega gekregen, die m'n fannetjes aanslaan als ie warm wordt, maar werkt nog niet optimaal: de warmte wordt niet goed geleid naar z'n meetelement, moet daar nog ff mee worstelen, maar ziet er leuk uit!
-
- Contacteer:
Hoe kan je deze dan het beste monteren. Ik ben namelijk ook van plan om een dubbele bodem te maken. Ik doe daar 1 grote versterker met neon erin, welke afgedekt gaat worden met plexiglas. Dan kan ik nog gewoon zonder problemen spullen in mijn kofferbak leggen.peter5GTTurbo schreef:Koeling is natuurlijk altijd goed voor iets dat warm wordt.
Wat is de beste manier om de fannetjes te plaatsen, zonder dat ze beschadigd kunnen worden, wel voldoende koelen en mooi weggewerkt zijn?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Als je dan toch koelventilators wil plaatsen, moet je even kijken op http://www.sunbeamtech.com/ .
Voorbeeldje;
[img]http://www.sunbeamtech.com/new/products ... FG-Q-R.jpg[/img]
Voorbeeldje;
-
- Contacteer:
Als je het kan doen al op het plaatje zou het wel heel vet zijn moet ik zeggen.Donleben schreef: Wat is de beste manier om de fannetjes te plaatsen, zonder dat ze beschadigd kunnen worden, wel voldoende koelen en mooi weggewerkt zijn?
Het beste zou zijn om ze rechtop staand tussen de bodems te plaatsen maar dan moet je wel een opening hebben waardoor de koude lucht naar binnen kan en de warme lucht naar buiten. Op deze manier zie je ze niet.
Dan kun je ze ook plat in de bovenste bodem plaatsen dan kan je proberen om er stof over heen te leggen, maar dan moet het wel erg open stof zijn.
Bij deze methode heb je geen probleem met de af-en aanvoer van de lucht
-
- Contacteer:
Dat ziet er wel geinig uit zeg! Zijn deze dingen ook leverbaar in NL en wat moeten die ongeveer gaan kosten?marcel16v schreef:Als je dan toch koelventilators wil plaatsen, moet je even kijken op http://www.sunbeamtech.com/ .
Voorbeeldje;
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Moderator
- Car: MB
ik zou wat gleuven zagen of frezen waar lucht doorheen kan, een koelventilator zou ik niet doen. Naast het optische aspect zie ik er het voordeel niet zo van. Zo enorm heet word alles niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bij mijn versterker (ligt ook in een dubbele bodem) heb ik ook geen koeling, het gaat prima. Het kan natuurlijk per versterker verschillen.
Als je met ventilatoren wil werken moet je ook zorgen dat de warme lucht ook weg kan! Anders verplaats je het alleen maar en helpt het nog niets!
Als je met ventilatoren wil werken moet je ook zorgen dat de warme lucht ook weg kan! Anders verplaats je het alleen maar en helpt het nog niets!
Ik betwijfel het ook of het veel zou doen, dat beetje lucht (wat meestal ook niet echt koud is in de auto) zal de mantel v/d versterker IETSIES koelen, maar de binnenkant van de versterker zal de koeling niet bereiken.
tenminste, dit is mijn gedachte
tenminste, dit is mijn gedachte

Mrtn = Maarten