Ik zat her en der op het forum te kijken en kwam een aantal keren een compressie test tegen. Ik ben namelijk benieuwd naar de staat van mijn blok. Ik hoef niet klagen en hij doet het perfect, maar ik wil het gewoon weten (en meten!). Ik had er een paar vraagjes over;
1). Heeft iemand ervaring met zo'n test?
2). Is het zinvol om zo'n test te doen?
3). Waar kan je vanuitgaan als de uitslag (iets)lager of hoger is dan normaal?
[Clio] Compressie test -> zinvol??
ik heb een aantal keer een compressietest uitgevoerd maar als je auto goed loopt zal je er nix aan zien wij doen het alleen als laatste middel
met een compressie test kan je er achter komen of je zuigerveren en je kleppen goed afsluiten. Als je blok gewoon goed loopt is er niets aan de hand, maar stel je blok loopt erg slecht en je hebt alles al geprobeerd, dan kan je een compressie test uitvoeren.
Je moet er dan op letten of de waarden niet teveel van elkaar verschillen.
Stel :
cil 1= 11 bar cil 2=11,4 bar cil 3=10,9 bar cil 4= 11,6 bar
zo is het goed, maar...
is het zo,
cil 1= 11 bar cil 2=11,4 bar cil 3 = 2!! bar cil 4= 11,6 bar
Dan is of een klepkrom of een zuigerveer gebroken of als de waarden vrij veel verschillen ,kan je ook last van koolvlokken hebben.
Je moet er dan op letten of de waarden niet teveel van elkaar verschillen.
Stel :
cil 1= 11 bar cil 2=11,4 bar cil 3=10,9 bar cil 4= 11,6 bar
zo is het goed, maar...
is het zo,
cil 1= 11 bar cil 2=11,4 bar cil 3 = 2!! bar cil 4= 11,6 bar
Dan is of een klepkrom of een zuigerveer gebroken of als de waarden vrij veel verschillen ,kan je ook last van koolvlokken hebben.
Als ze aardig zijn en meer geld in je zien
doen ze het gratis. Ze draaien de bougie eruit en draaien dan de meter erin, en starten de auto zonder ontsteking.