Verlagingsveren Twingo

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Gesloten
Stefan S.

Ik had al eerder een topic aangemaakt over het verlagen van een twingo ?(bj 2000 maat->165-60-R14),maar die is helaas verwijderd, omdat er genoeg over verlagen bij search zou staan.
Ik heb via search gezocht, maar heb mijn antwoord niet gevonden :( . Ik wil hem 50/40mm verlagen met de originele demper.Zijn er mensen hier die ook deze combinatie hebben of 50mm rondom en wat zijn jullie ervaringen. Moet wel gewoon goed passen!!!
Bij sommige shops zeggen dat het goed wil en andere weer niet :( . Wat is nu wijsheid, want hij staat nu echt op heipalen :(
Graag jullie antwoord, want ik echt wil binnen twee weken bestellen :p
antoine
Car: Renault Clio III RS

ik heb/had mijn twingo ook 4 cm verlaagt met behoud van mijn orginele schokdempers.Velgen zijn 13" en banden 165/../13 .Ik heb nooit geen problemen met mijn ophanging/veren.Maar je moet nooit verder gaan dan 40 cm met orginele schokdempers.
[img]http://www.superkitcar.nl/twingo.jpg[/img]

gr antoine
Marcel B.

PM chris eens, die heeft ook een twingo verlaagd
Don't walk the grass... smoke it
Stefan S.

Tja, die heeft hem ook 40mm verlaagd en mijn vorige topic verwijderd :lol:
ik weet nu dat 40mm geen probleem is, maar ik wil graag een stapje verder en 50mm verlagen. >-) :p
Hierover heb ik nogmijn twijfels :wink:
jeroen.k

dtune_stefan schreef:Tja, die heeft hem ook 40mm verlaagd en mijn vorige topic verwijderd :lol:
ik weet nu dat 40mm geen probleem is, maar ik wil graag een stapje verder en 50mm verlagen. >-) :p
Hierover heb ik nogmijn twijfels :wink:
Als er uberhaupt 50 cm velagingsveren te krijgen zijn voor de twingo...zijn deze te krijgen dan kun je het gewoon doen. je dempers slijten wel wat sneller, maar dat kun je tzt altijd noo bekijken. Maar denk niet eens dat je 50 cm verlagingveren zult vinden. :)
Stefan S.

Apex levert 30mm en 50mm. Gezien op improve-tuning :D
Stefan T-SPORT
Contacteer:

In de autostyle catalogus staan ook verschillende verlagingsveren (30/40/50). Prijzen liggen tussen de 100 tot 150 euro geloof ik.

Wat ik over het algemeen hoor/lees is dat je een twingo tot 40mm kunt verlagen met behoud van originele schokdempers.
* Stefan T-SPORT *
Stefan S.

Dat is nu mijn probleem, kan 50mm nu wel of niet???
jeroen.k

Een hoop mensen zullen je zeggen dat het niet verstandig is. Het kan natuurlijk wel! Anders zouden ze de veren niet verkopen! ;) Alleen je dempers zullen wel eerder dan normaal aan vervanging toe zijn! Maar of dat nou veel verschil uitmaakt met 40 mm? Ik zou het gewoon doen en proberen! :) Je hebt nu al een aantal keer antwoord gehad volgens mij, maar je wacht zeker op iemand die zegt dat het wel kan? ;) Nou, ik zeg je...het kan...alleen je dempers zullen "sneller" aan vervanging toe zijn! :)
Stefan S.

Kijk, aan zulke antwoorden heb ik wat :D
Stefan S.

jeroen.k schreef: Je hebt nu al een aantal keer antwoord gehad volgens mij, maar je wacht zeker op iemand die zegt dat het wel kan? ;) Nou, ik zeg je...het kan...alleen je dempers zullen "sneller" aan vervanging toe zijn! :)
Nou, ik was meer benieuwd of ook iemand van hier zijn twingo 50mm verlaagd had en als het goed beviel. Zou balen zijn als ik een setje 50mm koop en er problemen meekrijg, dat het niet goed past en een slechte wegligging krijg
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nou heb ik je van de week all eens uitgelegd hoe je kunt zoeken...

Alle twee je topics staan nu bovenin in NL.Techniek.Wegligging... Je topic is dus niet verwijderd..

Je topic heb ik toen gesloten omdat er al een topic over verlagen loopt waarin alles al is uitgelegd..

ARGH!

Klik hier:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 30&start=0

Moeilijk he, ff zoeken in het juiste forum..:)

Nog een keer de uitleg:

Ga naar:
- Forum index.
- NL.Techniek.Wegligging.
- En voila, drie topics over het verlagen van een Twingo, waarvan een met alle uitleg, en twee van jou met je dubbele vragen...
Gesloten