Clio Sport aankoopadvies

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Joentjuh!

nou vandaag dus wezen proefrijden in de clio sport phase2...14.00 was het zover.

Ik kom binnen...of ik eerst wil rijden of...ik zei eerst rijden natuurlijk..

de verkoper zei nog "Doe je het wel rustig aan??" , ik zei tuurlijk... :)

maar goed op weg met het ding, eerst effe goed warm laten worden..en toen een ff het gas erop.

ik ben zelf met mijn coupe 2.0 8v 115pk gewend, dus ik denk dat moet toch een hele vooruitgang zijn zo'n clio rs met 172pk...

oke in zijn 1, 2 effe volgas, tja je zit zo aan de 120....maar goed ff kijken wat ie doet onder lage toerentallen...terug naar 2 en ik rijdt zo'n 2000 toeren...je verwacht een enorme stoot in je rug wanneer je het gas vol in trapt...maar wacht eens...dat valt tegen! pas bij 4000 rpm begint die er een beetje aan te trekken :) Ik ben toch heel anders gewend met mijn 2.0 8v. Het lijkt wel of mijn coupetje met de lage toerentallen zelfs sneller is...maar dat kan haast niet....toch voelt het zo!

verders is de wegligging super en is hij natuurlijk erg snel, alleen net zoals mijn vorige auto, een 19 16v..echt een auto om op toeren te houden...en dat valt me toch een beetje tegen...ik had toch meer verwacht van een clio sport. Kofferbakruimte weinig. Achterin zitten is vrijwel onmogelijk. of je moet heel klein zijn. Stoelen zitten super, en zien er geweldig uit met hun "renault sport logo"

er zaten jammer genoeg veel kleine deukjes/krasjes op, en de auto was minstens 2 keer overgespoten!
we zagen gewoon duidelijk kleurverschil...omg !
en dat voor een auto die 20.000 euro moet kosten?

ik heb in ieder geval wel een bod gedaan, en ik word er maandag over teruggebeld...natuurlijk beduidend lager geboden...mede dankzij het kleurverschil etc.

ik ga eerst ook nog eens in een paar andere auto's rijden, geen renault maar een seat leon cupra en subaru impreza gt turbo...kijken hoe dat rijdt...

hieronder staan een paar foto's, die ik snel genomen heb:

[img]http://members1.chello.nl/~jeroen.gorter/cliosport1.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~jeroen.gorter/cliosport2.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~jeroen.gorter/cliosport3.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~jeroen.gorter/cliosport4.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~jeroen.gorter/cliosport5.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joentjuh! op za 16 aug 2003 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Maus

Ik ook, iets goedkoper zelfs.
Zijn er dan zoveel extra's en verbeteringen aan de RS toegevoegd / gedaan dat daarom de prijs zo lekker hoog ligt?
Maus

Onder de 4000 toeren doet 't torretje weinig, daarboven gaat ie als een jekker!
Zeker als je dan een 8 klepper gewend ben, zal dat met lage toeren best wel ff tegenvallen.
Joentjuh!

Maus schreef:Vind je 't gek met zulke prijzen!
Zo wordt 't gat met de 1.6 wel steeds groter, of stijgt deze ook zo qua prijs? Let daar eigenlijk niet op.....
1.6 is ook al zo'n 15.000 euro...met wat opties zit je gauw aan de 17.000 euro..

trouwens vanmiddag ook nog in een megane 2 1.6 16v gereden, die zijn ook best snel! en het rijdt super.
zit deze motor ook in de clio 1.6 16v phase2?
Maurits
Contacteer:

Maus schreef:Ik ook, iets goedkoper zelfs.
Zijn er dan zoveel extra's en verbeteringen aan de RS toegevoegd / gedaan dat daarom de prijs zo lekker hoog ligt?

Nee, alleen ESP is standaard geworden in de loop van 2002
De clio is ingeruild!
Maus

Meg2 1.6 16V snel?
Misschien ben ik wel verwend, maar ik vond de Meg2 2.0 16v al niet vooruit te branden, laat staan een 1.6! Maar 't rijdt wel comfortabel lekker.
Maus

Maurits schreef:Nee, alleen ESP is standaard geworden in de loop van 2002
Waar komt dan die grote prijsstijging vandaan?
Maurits
Contacteer:

Omdat de basisprijs in Ned. te laag was t.o.v. de andere EU landen, dacht ik!
De clio is ingeruild!
Maus

Hadden ze dan niet beter de basisprijs in de andere landen kunnen verlagen? :)
Joentjuh!

Maus schreef:Meg2 1.6 16V snel?
Misschien ben ik wel verwend, maar ik vond de Meg2 2.0 16v al niet vooruit te branden, laat staan een 1.6! Maar 't rijdt wel comfortabel lekker.
ik vond het voor een 1.6 best snel gaan...er stond trouwens geen rood gebied aangegeven als ik het me goed herinner..het is niet zo snel als mijn coupetje maar ik vond het toch snel accelereren, en ook in de lage toeren wat ik niet verwacht had van een 1.6..dat bedoelde ik eigenlijk :) . de wegligging vond ik trouwens ook super...

maja niet dat ik zoiets ga kopen maar toch leuk om een keer in te sturen
Maus

Persoonlijk vind ik de 1.6 te ligt voor de Meg2. De 2.0 komt al dichter in de buurt, maar om nou te zeggen dat 't lekker sportief rijden is..... Ik hoop dat de 2.0T daar wat verandering in zal brengen. :)
Joentjuh!

Maus schreef:Persoonlijk vind ik de 1.6 te ligt voor de Meg2. De 2.0 komt al dichter in de buurt, maar om nou te zeggen dat 't lekker sportief rijden is..... Ik hoop dat de 2.0T daar wat verandering in zal brengen. :)
het is ook geen echte scheur auto naar mijn mening...lekker comfortabel rijden..

maar binnenkort komt toch de megane rs, die zou iets van 200pk krijgen? dan word het interesanter :)
foto's zagen er ook wel leuk uit
Maus

Rond de 225 pk dacht ik. Ben benieuwd hoe dat zal gaan rijden. Nog een kleine 3 maanden, dan zou ie in de showroom moeten staan. :)
speedline

Maurits schreef: Nee, alleen ESP is standaard geworden in de loop van 2002
Met de overgang naar phase 2 is de basisspecificatie nogal uitgebreid.

Onder andere Xenon HID gasontladingslampen en automatische klimaatregeling zijn voorbeelden van prijzige extra's die de prijs flink doen stijgen.

De Regie had overigens een betere zet gedaan door deze uitrustingsstukken tegen meerprijs aan te bieden. Maar ja, "frankrijk" had weer eens beslist om de RS qua uitrusting het onderscheid te laten maken.

Naar mijn mening hadden ze een eventuele meerprijs moeten rechtvaardigen met een krachtiger motor en een close ratio zestraps transmissie. Geen rotzooi waar de auto nog zwaarder van wordt. De RS was bij zijn verschijnen niet een rasechte hot-hatch in mijn optiek. Maar echter nog steeds de enige keus in dit segment voor mij. Maar niet zonder een flink pakket motorische tuning en de nodige mods aan het chassis en aan de reminstallatie.

De RS is wel snel maar niet meer dat superieure wat bijvoorbeeld de Williams zo kenmerkt.

200pk icm 6-bak zouden deze auto weer terug stoten naar de absolute top in hot-hatch land. En die komen eraan >-)

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie (S)
Laatst gewijzigd door speedline op zo 17 aug 2003 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Maus

In den beginne kostte de phase 2 RS slechts zo'n 21.000,- euro, toen had je ook standaard al climat-control enzo. Toen zijn de prijzen flink gaan stijgen, zonder dat er noemenswaardige dingen (extra's) bijgekomen zijn.
Maar wat bedoel je precies met dat gedeelte over de Williams?
Ennuh, 200 pk icm een 6-bak? :) Op welke termijn kunnen we zoiets verwachten?
Sander101

Joentjuh! schreef:
Maus schreef:Persoonlijk vind ik de 1.6 te ligt voor de Meg2. De 2.0 komt al dichter in de buurt, maar om nou te zeggen dat 't lekker sportief rijden is..... Ik hoop dat de 2.0T daar wat verandering in zal brengen. :)
het is ook geen echte scheur auto naar mijn mening...lekker comfortabel rijden..

maar binnenkort komt toch de megane rs, die zou iets van 200pk krijgen? dan word het interesanter :)
foto's zagen er ook wel leuk uit
En de prijs??? Die zal wel naar de 32.000 gaan als het niet meer is...
Jeroen RS
Contacteer:

Op de site van CRS wordt ook een blauwe sport aangeboden, maar staat niet bij of het een phase 1 of 2 is, maar zal wel 1 zijn gezien prijs en dat hij uit januari komt

http://www.clubrenaultsportives.nl/html/le_garage.html
Joentjuh!

Jeroen RS schreef:Op de site van CRS wordt ook een blauwe sport aangeboden, maar staat niet bij of het een phase 1 of 2 is, maar zal wel 1 zijn gezien prijs en dat hij uit januari komt

http://www.clubrenaultsportives.nl/html/le_garage.html
zal inderdaad wel een phase 1 zijn, in mei 2001 kwam de phase 2
Rémi clio ph3

Ben gisteren naar de Renault dealer geweest en heb een proef rit gemaakt in een RS phase 1, en heb ook met de verkoper gepraat over de phase 2. Het blijkt dat Renault Frankrijk de RS bewust (te) duur |: heeft gemaakt omdat er teveel auto's door onze buren werden uitgevoerd vanwege de gunstige netto prijs in Nederland. Helaas heeft dit ook geleid tot het omzeep brengen van de nederlandse markt. In het betreffende concern van vier vestigingen is in 2003 GÉÉN ÉÉN RS meer verkocht :-* De gene die een phase 2 RS voor de prijs stijging heeft gekocht mag zich in zijn handjes klappen, want die heeft bijna geen afschrijving, als je autotrader mag geloven! Voor diegene die toch een phase 2 RS wil hebben blijft bijna niks anders over dan er eentje uit het buitenland te halen :@
One clio to rule them all
Joentjuh!

hoe vond jij hem rijden dyna clio ph2?

ik ben niet meer op zoek naar een clio sport, vond hem eigenlijk niet snel genoeg. ik had er misschien ook wel teveel van verwacht. nadat ik maandag in een subaru impreza gt turbo heb gereden...valt de clio sport me nog meer tegen.

de impreza is veel en veel sneller, ook is de snelheidsbelevenis veel leuker. het rijdt gewoon een stuk beter, het enige wat mij tegenviel van de impreza waren de remmen...deze waren in de clio sport weer beter, hier zaten dan ook aardige remschijven op.

en voor het geld waar je een clio sport voor haalt, haal je ook een subaru gtt. ik zal in ieder geval mijn renault 17 nog houden :), maar de megane gaat binnenkort weg
Maus

De remmen zijn idd een zwak punt bij een Sub. Daar hoor je elke sub.rijder over, meestal vervangen ze die dan ook door betere exemplaren.
En ja, wat wil je? 172 pk vs 215 (?) pk....
Reken er wel op dat de sub. gemiddeld 1 op 6 a 7 loopt en de Clio RS minstens het dubbele.
Rémi clio ph3

Joentjuh! schreef:hoe vond jij hem rijden dyna clio ph2?

ik ben niet meer op zoek naar een clio sport, vond hem eigenlijk niet snel genoeg. ik had er misschien ook wel teveel van verwacht
Tja ik moet eerlijk zeggen dat je wel een beetje gelijk hebt, ik heb eerst een willy gehad, maar die voelde veel sneller en directer op het gas, en qua rijden is hij sneller en sportiever dan de 1.6 16v die ik nu heb, maar ik had er meer van verwacht :evil: gezien het vermogens en prijs verschil :s
Feit is dat je hem qua prestatie niet met een Impreza kunt vergelijken, maar een Impreza kan ik niet betalen qua onderhoud omdat ik relatief veel rij. Ik kan in ieder geval bevestigen dat een Impreza snel is ook op de Deutsche Autobahn >-)

Nog even over Impreza's, je moet er niks aankrijgen want Subaru Nederland is niet om over naar huis te schrijven qua onderdelen voorraad en bestelling en quolance (N)
Robert dB.

Maus schreef:De remmen zijn idd een zwak punt bij een Sub. Daar hoor je elke sub.rijder over, meestal vervangen ze die dan ook door betere exemplaren.
Reken er wel op dat de sub. gemiddeld 1 op 6 a 7 loopt en de Clio RS minstens het dubbele.
hier een duidelijk stukje over upgrates voor de soeb gtt remen: http://www.extreme-machines.nl/faq9_3.htm
Joentjuh!

Maus schreef:De remmen zijn idd een zwak punt bij een Sub. Daar hoor je elke sub.rijder over, meestal vervangen ze die dan ook door betere exemplaren.
idd bij extreme-machines staan er aardig wat stukjes over remmen etc, dus dat is wel het eerste wat vervangen zal moeten worden..

natuurlijk zal de impreza wel meer zuipen als de clio sport, maar dan heb je ook wat...haalt de clio 1 op 12/14? ik denk bij normaal gebruik wel maar als je gaat planken dan zit je denk ik meer aan 1 op 9/10.

een kennis van mij haalt met zijn my99 1 op 10 (lange afstanden), maar als je daar mee gaat planken dan haal je maar 1 op 5, het is maar hoe je er mee rijdt denk ik dan
Joentjuh!

dyna clio ph2 schreef:
Joentjuh! schreef:hoe vond jij hem rijden dyna clio ph2?

ik ben niet meer op zoek naar een clio sport, vond hem eigenlijk niet snel genoeg. ik had er misschien ook wel teveel van verwacht
Tja ik moet eerlijk zeggen dat je wel een beetje gelijk hebt, ik heb eerst een willy gehad, maar die voelde veel sneller en directer op het gas, en qua rijden is hij sneller en sportiever dan de 1.6 16v die ik nu heb, maar ik had er meer van verwacht :evil: gezien het vermogens en prijs verschil :s

Feit is dat je hem qua prestatie niet met een Impreza kunt vergelijken, maar een Impreza kan ik niet betalen qua onderhoud omdat ik relatief veel rij. Ik kan in ieder geval bevestigen dat een Impreza snel is ook op de Deutsche Autobahn >-)

Nog even over Impreza's, je moet er niks aankrijgen want Subaru Nederland is niet om over naar huis te schrijven qua onderdelen voorraad en bestelling en quolance (N)
het is een hele mooie auto zo'n clio sport maja, ik ben eigenlijk een enorme renault fan dus ik ben niet echt snel overtuigd van andere merken...maar rijden in de impreza is toch wel een wereld van verschil.

de clio sport vond ik meer op mijn oude 19 16v lijken, hoog in de toeren best snel..maja onderin gebeurt er weinig...jammer is dat. de impreza voelde ik al vanaf zo'n 2500 toeren...

eigenlijk vind ik dat je de impreza best mag vergelijken met een clio sport...in de aanschaf is de subaru zelfs goedkoper, en zoals ik van diverse mensen gehoord heb schijnt het toch een heel goed merk te zijn. er gaat bijna niets kapot.

oke onderdelen zijn duur van de subaru..maar wat kosten ze van een clio sport? omdat het speciaal is betaal je daar ook wel voor...vraag maar eens na wat een setje remschijven voor die dingen kost
Jasper16v

qua prijs zijn ze misschien te vergelijken

maar het is wel een geblazen motor tegen een atmosferische en fwd tegen 4x4

toch erg belangrijke verschillen

en als renault fan zou ik ook erg twijfelen denk ik (of je moet gewoon niet gaan proefrijden in een impreza :p )
Jeroen RS
Contacteer:

Joentjuh! schreef:natuurlijk zal de impreza wel meer zuipen als de clio sport, maar dan heb je ook wat...haalt de clio 1 op 12/14? ik denk bij normaal gebruik wel maar als je gaat planken dan zit je denk ik meer aan 1 op 9/10.

een kennis van mij haalt met zijn my99 1 op 10 (lange afstanden), maar als je daar mee gaat planken dan haal je maar 1 op 5, het is maar hoe je er mee rijdt denk ik dan
Ik rij heel vaak kleine stukjes en rij ook stevig door (als hij warm is) en hij loopt 1:12
Joentjuh!

Jeroen RS schreef:
Joentjuh! schreef:natuurlijk zal de impreza wel meer zuipen als de clio sport, maar dan heb je ook wat...haalt de clio 1 op 12/14? ik denk bij normaal gebruik wel maar als je gaat planken dan zit je denk ik meer aan 1 op 9/10.

Ik rij heel vaak kleine stukjes en rij ook stevig door (als hij warm is) en hij loopt 1:12
dat is vrij zuinig, had ik niet verwacht
Jeroen RS
Contacteer:

Het valt mij ook reuze mee!
Rémi clio ph3

Dat is inderdaad een mooi verbruik, daar kom ik ook bijna aan met mijn 1.6 16v (met duitse autoweg (scheelt echt veel))
Een collega heeft een impreza gehad, maar die haalde ook op lange afstanden niet de 1 op 10! En zijn Impreza heeft versnellingbak problemen gekregen en heeft toen 5 maanden stil gestaan omdat de onderdelen niet tekrijgen waren, tevens hoor je de laatste tijd steeds meer scoobs met diff, turbo of versnellingsbak problemen, over de RS heb ik nog niks gehoord. Ze rijden met de "standaard" motor zelf cup races, en daar houden ze zelfs heel goed!
Scoob 1 : 8,5 / RS 1: 11 bij 25.000 km per jaar, tel uit je winst, en dan nog belasting en verzekering!
Jeroen RS
Contacteer:

Ik ga morgen naar Boedapest en zal eens kijken wat hij dan loopt! Impreza ziet ook wel erg vaak rijden en Clio RS lekker weinig
clio_rally
Contacteer:

Probleem van de subaru blijft de kwaliteit van onderdelen. De wagens zijn vrij goedkoop, da's natuurlijk mooi. Maar ze zijn zo goed koop vanwege besparingen of met name diffs en bakken. Kijk naar de delta, 15 jaar oud, maar met de torsen diff een mooiere aandrijflijn dan de huidige scooby's (ok, da's deels een mening). Hierin ligt naar mijn mening ook het grote prijsverschil tussen de subaru's en de evo's van mitsu... Zij gebruiken meer kwaliteits spulletjes...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Joentjuh!

dyna clio ph2 schreef:Dat is inderdaad een mooi verbruik, daar kom ik ook bijna aan met mijn 1.6 16v (met duitse autoweg (scheelt echt veel))
Een collega heeft een impreza gehad, maar die haalde ook op lange afstanden niet de 1 op 10! En zijn Impreza heeft versnellingbak problemen gekregen en heeft toen 5 maanden stil gestaan omdat de onderdelen niet tekrijgen waren, tevens hoor je de laatste tijd steeds meer scoobs met diff, turbo of versnellingsbak problemen, over de RS heb ik nog niks gehoord. Ze rijden met de "standaard" motor zelf cup races, en daar houden ze zelfs heel goed!
Scoob 1 : 8,5 / RS 1: 11 bij 25.000 km per jaar, tel uit je winst, en dan nog belasting en verzekering!
ik heb nog weinig gelezen over problemen met subaru's maar je moet er ook een beetje geluk mee hebben denk ik dan, als er een of andere malloot in heeft gereden die hem nooit netjes warm heeft gereden en af laten koelen tja..

natuurlijk weet ik ook dat renault motoren gewoon goed zijn, dat bewijst zich wel op het circuit

ben het wel met je eens dat de subaru gewoon duurder is qua benzineverbruik etc, maja eigenlijk maakt dat me niet echt uit. het gaat er mij gewoon om dat ik fijn kan rijden en dat mag best wat geld kosten
ik heb nu nog niet zulke hoge onkosten dus, nu kan het nog :D
Maurits
Contacteer:

Ik heb voor de RS tweeenhalf jaar een Impreza GTT gereden.

En met veel plezier.

De subaru is natuurlijk een stuk sneller maar ook een stuk duurder in gebruik.
Ik reed er gem. 1 op 8 mee en met de RS gem. 1 op 11.
De sub is een heel stevige auto maar qua afwerking een stuk minder als de RS en natuurlijk niet zo veel extra's als de RS.
De clio is ingeruild!
Rémi clio ph3

Joentjuh, ik weet nog wel een snelle auto te koop met veel opties en een ruig uiterlijk, en een stuk goedkoper!! het is wel geen Renault, moet je maar even PMen
Plaats reactie