[clio16v] Motor reviseren, maar wat ?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jasper16v

Ik ben druk bezig met het plannen van een motor revisie + koppeling vervangen, maar heb nog een aantal vragen. Het blok ga ik zelf uitbouwen en de koppeling ook zelf vervangen.

Het probleem met mijn motor is als volgt:

- Blauwe rook uit uitlaat bij gas los (klepsteelhoedjes/klepseals/zuigerveren)
- Motor lijkt minder te presteren.

Dat de motor minder presteert, kan de koppeling de oorzaak zijn ? Hij slipt soms wel bij flink doortrekken dus ik zou zeggen ja.

Nu kan ik bij een revisie-bedrijf de motor compleet laten reviseren voor zo'n 2000 á 2300 euro. Maar dan is de motor compleet gereviseerd, iets wat mij niet nodig lijkt. Maar wat moet er dus wel gereviseerd worden ? Kan iemand die dingen opsommen ?

Heb het volgende al, kan iemand deze punten bevestigen indien correct ? Of zijn er specifiekere namen voor bepaalde onderdelen ?

- koppakking
- kleppendekselpakking
- klepstoters
- keerringen
- kopbouten
- distributieriem
- spanrollers

Motor heeft trouwens 150.000 km gelopen en verbruikt ± 1 liter/1500 km olie. Oliedrukmeter geeft geen correcte druk weer, maar na meeting bij de Renault dealer bleek de oliedruk ok te zijn.

Bij voorbaat dank !
Anonymous

Als je het doet, doe het dan goed en reviseer niet alleen de kop maar ook onderblok, dus lagers, ziugerveren enz enz. Mij is ook geadviseerd om ook nw zuigers te nemen maar dat is een flink kostenpostje...

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, maw pak je het een mee en het ander niet dan kan het probleem zich verplaatsen. Denk dat je aan de kopreivsie al een 1200 euro kwijt bent, klepstoters zijn 20-25 euro/stuk. Alle kleppen slijpen enz.
Jasper16v

Maar ik denk niet dat alles al aan revisie toe is. En 2000+ euro hoest ik zo ook ff niet op.

Als de kleppen nog in orde zijn...
Anonymous

KLeppen zullen wel in orde zijn, moeten alleen geslepen worden, dat zijn de kstn niet. Klepstoters zou ik wel vervangen. Nogmaals, olieverbruik zit em in de klepsteelrubbertjes oid of zuigerveerslijtage, ene herken je aan pluimen bij gas los, andere bij volgas...Misschien ff compressieverlies laten meten dan weet jij of je zuigerveren nog in redelijke staat zijn.
Jasper16v

Compressie wil ik binnenkort laten meten, maar tis overal zo f*cking druk door die vakantie...
En de oorzaak voor het pluimen die weet ik.
Plaats reactie