vraagje

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
ramon16V
Contacteer:

ik heb een compo set van jbl alleen mij tweeters zijn helaas overleden :(
nu is mijn vraag als ik de 2 8"woofertjes in een kist(tje bouw zou daar nog een goed geluid uit komen
ik heb nu een woofer van lanzar in een kist van 4o lieter zitten en wilde eigenlijk iets meer ruimte in de kofferbak hebben

iemand nog een idee

verder in de deuren voor dls
jensen versterker 4x 100
concord 2x75 gebrugt voor woofer
en niet te vergeten pioneer deh p6400r

klinkt leuk maar nog niet optimaal
komt tzt nog
Super 5 Devil

Die woofertjes van je compo set zijn mid-laag speakers dus kickbassjes... dus als je je lanzar dr uit mikt dan zul je denk ik gauw je laag missen...
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
ramon16V
Contacteer:

zelfs als ik ze in een kist bouw?

ik begrijp wel dat je het echte lage mist maar wil in de toekomst een free air woofer er bij zetten
Super 5 Devil

Ja je gaat wel wat missen omdat de meeste compo's niet lager gaan dan 120 tot 80 Hz meen ik... Met een kist kun je dat niet compenseren, misschien wel een beetje maar niet zoals jij wil denk ik.
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Dirk (CRX)

Hangt een beetje van de speaker af.. maar sommige kunnen in een goede gepoorte kist zelfs wel tot 40hz doorspelen.. maar de laagste tonen blijf je toch missen..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
ramon16V
Contacteer:

bedahnkt voor de reactie alvast

ik ga nog wel ff kijken wat ik ga doen eerst ff op vakantie

groeten ramon16V
Mischa

als je subwoofer eruit haald ben je inderdaad je laag kwijt. maar de woofer die je nu hebt is hoogst waarschijnlijk een oude woofer. de nieuwe modellen woofers hebben een veel kleinere kist nodig voor dezelfde capaciteit! misschien is het een oplossing. en je zal wel meer bas crieeren als je de 2 woofertjes van de compo set in een kistje bouwt. het klinkt strakker. en het gaat minder snel ploppen. googel er maar eens mee. (tip, als je 2 8 inch woofertje in een klein kistje bouwt, eentje erin, en dan de ander en met een mdf ring erboven op, (steekt dus buiten de kist uit) dan de ene woofer + - zoals hoort aansluiten en de andere woofer - + dus andersom laten spelen, en dan "parallel" aansluiten (gebrugt) op de versterken !!MITS!! de versterker 2 ohm stabiel is....!!!! dan heb je pas een strakke bass!! succes!!
Be original! Be different!
Riël
Über-Spammer

Klinkt wel interessant ..
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ramon16V
Contacteer:

als ik het goed begrijp moet ik dus een kist bouwen met daarin woofer en 1 er boven op
moet ik dan gewoon een gat in de kist maken waar de woofer in zit die dan de lucht in de kist pompt? en die ander in het hart van kist op een stuk mdf er tussenin bouwen??

is er een soort van tekening in de omloop van zoiets

groeten ramon16V
Mischa

Je moet een kist maken, met het juiste volume van de bijpassende woofer, hoe nieuwer de woofer hoe kleinder de kist. normaal maak je een gat in de kist en hang je de woofer erin, en schroef je hem vast... erop! nu niet! de plank waar de woofer in komt laat je los van de kist en je schroeft de woofer er aan de binnenkant in, en dan de plank weer op dekist. nu zit de woofer dus in de kist. als je 18 mm mdf pakt kan je (21 is beter) dan kan je (zonder mdf ring) de andere woofer op de kist schroeven...(op de eerste woofer) --> () <-- en dan is ie klaar. en dan aansluiten, parallel, op de versterker, en dan ook nog gebrugd(mits versterker 2 ohm stabiel is, staat er op of in boekje) snaps? succes!
ramon16V
Contacteer:

/ \
/ \

zoiets als ik het goed begrijp?
dit kan ook met 8 inch?
Mischa

zo ongeveer ja

[ ]
/-------\
[ ] <--- woofers

kan zonder problemen met 8 inch.
ramon16V
Contacteer:

die ring die tussen de woofers in moet komen kan die ook gewwon 20 mm mdf zijn of hoeft die ring er niet tussen?
Mischa

is niet nodig als het past.als de opstaande randen van het membraam (woofer) tegen de andere membraam aankomen is hetnet goe en moet de ring er wil tussen. maar omdat het puch-pull is, is het denk ik niet nodig.
ramon16V
Contacteer:

gedankt voor de rewactie ik ga wel wat proberen en kijken hoe het klinkt

groeten ramon16v
Plaats reactie