spiegels R5

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
kevinb
Contacteer:

Wie kan mij de juiste werkwijze geven om een spiegel van een R5 uit elkaar te nemen?

Om het plaatje wat op de deur zit van de spiegel (waar het glas inzit) af elkaar te nemen.

Heb het uit elkaar gekregen, maar krijg het langs geen kanten meer in mekaar.
Dus, waarschijnlijk ook verkeerd gedemonteerd.
Wie heeft dit al gedaan?

thnx.
Kevin.
kevinb
Contacteer:

nog niemand zen spiegeltjes uit elkaar gehad?
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Gaat nog wel een keer gebeuren, alleen dan moet je lang wachten. Je kan dus beter maar wachten op een andere reactie, aan mij heb je op het moment niets :)
Geert Claes

kevin bel anders ff naar Ruben, die heeft dat al gedaan. Want die heeft mij uitleg gevraagd, maar ik wist het niet. En ff later zei die dat het gelukt was, dus daar kom je het vast te weten.
:wink:
rubie

ik heb ze heel uit elkaar gekregen,eerst da spiegelke ter af trekken,(voorzichtig)dan ziet ge een pinneke zitten waar die voet vast zit aan de rest ,da moet ge er uit trekken,dan valt de hele handel uit elkaar ,gewoon dan nog die vier stukskes loskoppelen voor de spiegel te regelen en dan kunt ge alles demonteren
rubie

en anders,heb er nog een setje over,komt gij ene halen kunt ge terug zien hoe het in elkaar zit,en heb ik die andere nog over om op terug te vallen :wink:
kevinb
Contacteer:

hebt ge al is geprobeert om ze terug in mekaar te steken?
want der zit een serieus straffe veer op!
rubie

zover ben ik nog niet ma da moet lukken!was wel al moeilijk om ze uit elkaar te krijgen :p
rubie

als ge kunt wachten tot binnen twee weken dan fix ik op het werk wel ffe een of ander hulpmiddeltje als ik met de nacht sta!
kevinb
Contacteer:

moet lukken, uiteen had ik ze ook, maar ineen, das wa anders zenne!
-Ray-
Contacteer:

rubie schreef:ik heb ze heel uit elkaar gekregen,eerst da spiegelke ter af trekken,(voorzichtig)dan ziet ge een pinneke zitten waar die voet vast zit aan de rest ,da moet ge er uit trekken,dan valt de hele handel uit elkaar ,gewoon dan nog die vier stukskes loskoppelen voor de spiegel te regelen en dan kunt ge alles demonteren
allee manneke raar taalske hè dat belgisch...

maar nu moet ik water maken hè :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Geert Claes

Ge moest eens weten hoe wij soms moeite moeten doen om het nederlands hier te begrijpen.
:lol:
Dat zijn de gevolgen van 2 landen met ongeveer dezelde taal die dan ook nog eens bezoekers op het zelfde forum hebben.
:lol:
Hier ligt misschien wel de verklaring dat op belgische topics soms minder reactie komt.
Ze zijn niet voor iedereen te begrijpen. :p
Droes

waarom moeten die spiegels uit elkaar, ik kan al denken voor de spuiter. Ik heb ze ook in mijn handen gehad voor uit elkaar te halen maar heb ze gewoon zo gespoten, juist het glas afgeplakt, en hier vind je niks verkeerd aan.
Geert Claes

Ik ga morgen ff met de carrosier overleggen, maar anders vrees ik dat kevin mij eens een demonstratie zal moeten geven voor mijn spiegeltjes uit mekaar te halen.

:p
rubie

uit mekaar is echt koud kuntstje maar in mekaar.....................dat gaat weer stressen worden aan die renault :D
kevinb
Contacteer:

spiegels zo gespoten hier, als er iemand onderdelen moet hebben van ne spiegel ,laat maar horen....

krijgt ge nooit meer in mekaar volgens mij...
Geert Claes

aha, gij hebt die gewoon in mekaar laten zitten. Dat leek me anders toch proper gespoten.
Want op je GTT vond ik dat je da zag dat ze niet uit mekaar geweest waren.
:wink:
kevinb
Contacteer:

zegt genoeg, laat ze maar in mekaar :D

wel oppassen voor lopers bij het spuiten tuurlijk!
Droes

ja alles is wel gespoten tot het voedstukje toe?
Bij mij in de straat hebben ze er al een paar spiegels van wagens gereden en het lijkt me niet de moeite om dagen staan te prutsen aan deze spiegels terwijl ze er bij ons ieder moment afgereden kunnen worden

Mischien een tip voor het spuiten.
Gebruik zo een bar met schroefdraad m8 erop(tieche) en vijs daar compleet uw spiegel op. en maak deze deze tieche met een visgripe vast aan een schraaf ofzo. moest je dan lopers krijgen lopen die aan de onderkant van je voetstuk of spiegel en daar valt dat nooit gemonteerd op
Plaats reactie