Upgrade remmen megane coupe 1.6e

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
matthijs1
Contacteer:

Ik ben niet tevreden over de remcapaciteit van mijn coupe...om stil te staan, moet ik behoorlijk diep mijn pedaal in trappen.
Er zit nu iets meer dan een half jaar nieuwe schijven en blokken onder, maar de remcapaciteit valt mij erg tegen.

Nu mijn vraag: Is het mogelijk om de remklauwen van bv. een laguna,r21,r25 over te zetten op mijn megane?
Ik heb op een sloop aardig wat renaults gezien waar de remklauwen er nog op zaten.(Er zullen natuurlijk wat andere dingen bijkomen,dan alleen de klauw uiteraard).

De schijven van een 21 of laguna zijn volgens mij 280mm en die van mijn megane, een stuk kleiner...

Bij k-tec hebben ze voor de 1.6e wel een upgrade, alleen van de prijs wordt je niet echt vrolijk :(

Tips en ideeen zijn van harte welkom! :)

Alvast bedankt,
Megane Coupe 1.6 8 kleppertje
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Zou er ook iets met je rembekrachtiging zijn? Ik weet niet of je eerst wel gewoon goed je rem in kon trappen, anders zou het denk ik daar aan liggen.
matthijs1
Contacteer:

In het begin dat hem kocht, remde de auto gewoon voldoende. Maar het is wel zo dat ik nu aardig wat koffers met gereedschap erin heb liggen, en dat drukt natuurlijk ook aardig door als je lekker doorrijdt :)

Ik kan natuurlijk ook andere (zachtere) remblokken aanschaffen, maar of dat nou veel helpt weet ik dus niet. Ik ben gewoon nieuwschierig wat er allemaal op de megane past qua remmerij. Achter heb ik trommels, maar de trommels kan ik zelf wel afstellen.

Alleen zit er voor mijn idee gewoon een te kleine schijf voor(met 16 inch velgen is dat eigenlijk logisch :D )

De renault dealer heeft ong. een jaar geleden nieuwe schijfen en blokken geplaatst + grote beurt.En de rembekrachtiger hebben ze ook weer gangbaar gemaakt.
Laatst gewijzigd door matthijs1 op ma 11 aug 2003 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

kunne die van een clio RS erop?

dan heb je er hier gelijk 4 voor een mooie prijs

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 43#1291943
matthijs1
Contacteer:

Ik zou het echt niet weten, maar 22,50 euro per stuk is niet duur. Tis jammer dat ie er geen klauwen bij verkoopt :)
Plaats reactie