
[Grotere Remmen]
klinkt raar maar heb er geen last van.
wel merk ik dat het pedaal een stuk harder is geworden,maar trekt niet met remmen(wel met flink acceleren haha)
tom
wel merk ik dat het pedaal een stuk harder is geworden,maar trekt niet met remmen(wel met flink acceleren haha)
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
ik heb nog een gtt achteras liggen,en heb nu achter trommelremmen.iemand ervaring met een soort gelijke ombou.daarmee bedoel ik is het te merken,kwa rem verbetering?
tom
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Prachtige posts mannen, coole remmetjes bij elkaar.. Maar die ie big-brake van die blauwe gtt is wel erg geil om te zien, bedankt voor de foto Tom, die bedoelde ik ja!
Toppie antwoord Robclio 16v!
Ik wil nl. wel eens andere remmen gaan nemen binnenkort, de mijne zijn helemaal verroest en de blokken zijn volgens mij keihard van het stilstaan.
Ik ben blij dat er ook standaard maat remmen te krijgen zijn die er ook wel cool uitzien.. kan je die overal krijgen? Brezan ofzo? Hoe weet je de juiste maat door te geven en welke blokken zijn goed en niet zo snel verglaasd?
Toppie antwoord Robclio 16v!
Ik wil nl. wel eens andere remmen gaan nemen binnenkort, de mijne zijn helemaal verroest en de blokken zijn volgens mij keihard van het stilstaan.
Ik ben blij dat er ook standaard maat remmen te krijgen zijn die er ook wel cool uitzien.. kan je die overal krijgen? Brezan ofzo? Hoe weet je de juiste maat door te geven en welke blokken zijn goed en niet zo snel verglaasd?
Renault, créateur de GTT !!!
Schijfremmen kennen een veel betere warmteafvoer dan trommelremmen. Dus bij hoge belasting van het remsysteem zal de auto langer op hetzelfde vertragings niveau blijven remmen.hitman schreef:ik heb nog een gtt achteras liggen,en heb nu achter trommelremmen.iemand ervaring met een soort gelijke ombou.daarmee bedoel ik is het te merken,kwa rem verbetering?
tom
De banden en het wegdek bepalen de maximum vertraging welke mogelijk is met jouw auto. Het vermogen van het remsysteem bepaalt of dat je deze maximale vertraging kunt halen. De mate van warmteafvoer bepaalt hoe lang je dit kunt volhouden.
De maatvoering, het materiaal en de massa van de schijf bepalen hoe lang deze een constante wrijvingsfactor blijft geven tov het remblok. Hier geldt in principe hoe groter hoe beter.
Echter aan grotere remmen kleven ook enkele nadelen. De doseerbaarheid kan een probleem vormen, maar dit kan meestal wel uitontwikkeld worden. Maar de toename van de onafgeveerde massa is bijna niet te compenseren. Deze gewichtstoename zorgt in principe voor een verslechtering van het wiel-wegcontact en dus een slechtere grip.
Groeten,
Zzzpeedie
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
even een vraagje tussendoor.
ik heb een clio 16v met abs, kan ik dan groottere remschijven monteren zonder dat ik problemen krijg met het abs-systeem.
ik heb een clio 16v met abs, kan ik dan groottere remschijven monteren zonder dat ik problemen krijg met het abs-systeem.
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
weet iemand wat de k-tec remset kost 300 mm?
er staat iets van bla bla + vat in ponden hoeveel in pleurotjes is dit?
er staat iets van bla bla + vat in ponden hoeveel in pleurotjes is dit?
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
je moet het bedrag x 1,6 doencliomaniac schreef:weet iemand wat de k-tec remset kost 300 mm?
er staat iets van bla bla + vat in ponden hoeveel in pleurotjes is dit?
ik ben ook van plan om die schijven te kopen ,maar ik wil eerst weten of die schijven met mijn abs-systeem goed werken
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
wat is die vat dan? btw?
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
yescliomaniac schreef:wat is die vat dan? btw?
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
K-tec big brake set voor de clio 16v de clio williams en de 19 16v kost 380,- inc btw.
Het set bestaat uit 2 schijven 4 kevlar remblokken,
Remklauw brackets en andere remzadels.
Alleen de originele remklauw word nog gebruikt, verder zijn alle onderdelen nieuw.
Het set bestaat uit 2 schijven 4 kevlar remblokken,
Remklauw brackets en andere remzadels.
Alleen de originele remklauw word nog gebruikt, verder zijn alle onderdelen nieuw.
en het staat zoooo fet 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Iemand hier op het forum heeft eens een x gepost dat Laguna remschijven ook wel op m'n 19 16V zouden passen. Klopt dit?? En is dit zonder al te veel ombouwen te monteren?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
voor een clio geldt dat wel, dus R19 lijkt mij ook. De laguna 2.0 schijven kan je dan vrij eenvoudig overbouwen.Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Iemand hier op het forum heeft eens een x gepost dat Laguna remschijven ook wel op m'n 19 16V zouden passen. Klopt dit?? En is dit zonder al te veel ombouwen te monteren?
zie ook post van Speedline op de vorige pagina.
speedline schreef:Clio 16v
Clio 16v Williams 2.0
R19 16v
Standaard remsysteem vooras:
259 x 22mm
Remsysteem Laguna 2.0 16v Volvo N-motor
(foto's remmen Laguna 2.0 16v nodig !)
(Adapterplaten nodig voor bevestiging Laguna remklauw op Clio fusee.)
Laguna schijfremmen/ blokken
285 x ??mm
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Ok! Thnx voor de reply's. 

-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
Weet iemand de prijzen van de brembokit,de movit kit en ap kit? Voor de clio16v. Als k-tec echt zo goed is pak ik de set met de 4 pot calipers binnenort alleen wil ik eigenlijk eerst de prijzen weten van de concurenten. Of het vet staat doet er echt zeker wel toe daar heeft ray gelijk in. Er is niemand die dit soort remmen aanschaft en daarna dichte wiel en monteerd of ben ik nu de paashaas
?

if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
deze heb ik sinds vandaag mede dankzij mabo tuning
[img]http://www.superkitcar.nl/mabo/remklauw1.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.nl/mabo/remklauw2.jpg[/img]
gr antoine
[img]http://www.superkitcar.nl/mabo/remklauw1.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.nl/mabo/remklauw2.jpg[/img]
gr antoine
Hee antonie zijn dit renault sport remklauwen. Deze hebben toch een grotere remzuiger he , kun je deze monteren met de orgionele rembekrachtiger. Ow ik geloof dat je ze op een clio gaat zetten he dan moeten ze ook op de 5 passen. Welke schijf ga je erbij zetten of laat je die orgioneel. De laaste vraag waar moet ik ongeveer aan denken hoeveel pleuro's ik moet uitgeven aan 2 klauwtjes. Ik vind orgionele renault spullen wel fijn.
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
he die heb ik nog een setje liggen nieuw (rood gespoten en een maand gebruikt ook via mabo) 130 euro
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
ja ze zitten op een clio was geen probleem .Ik heb de type n remschijven (uit de sandtler katalogus) en ferodo ds 2000 remblokken,rvs remleidingen en dot 5 remolie.De remklauwen kosten nieuw 175 euro dit is ex montage.En ex bezine om ze te gaan halenRuud schreef:Hee antonie zijn dit renault sport remklauwen. Deze hebben toch een grotere remzuiger he , kun je deze monteren met de orgionele rembekrachtiger. Ow ik geloof dat je ze op een clio gaat zetten he dan moeten ze ook op de 5 passen. Welke schijf ga je erbij zetten of laat je die orgioneel. De laaste vraag waar moet ik ongeveer aan denken hoeveel pleuro's ik moet uitgeven aan 2 klauwtjes. Ik vind orgionele renault spullen wel fijn.

http://www.sandtler.de
gr antoine
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Oh jawel hoor. Heb zelf Clio 16v wielen. Zie je weinig door. Heeft voor mij zeker een stuk met beter/sneller remmen te maken....cliomaniac schreef:Weet iemand de prijzen van de brembokit,de movit kit en ap kit? Voor de clio16v. Als k-tec echt zo goed is pak ik de set met de 4 pot calipers binnenort alleen wil ik eigenlijk eerst de prijzen weten van de concurenten. Of het vet staat doet er echt zeker wel toe daar heeft ray gelijk in. Er is niemand die dit soort remmen aanschaft en daarna dichte wiel en monteerd of ben ik nu de paashaas?
Houd ook rekening met gewicht. remsystemen zijn onafgeveerd gewicht en beinvloeden je wegligging dus alleen maar nadelig. Een brembo of movit kit weegt het dubbelle van een ap racing kit...cliomaniac schreef:Weet iemand de prijzen van de brembokit,de movit kit en ap kit? Voor de clio16v. Als k-tec echt zo goed is pak ik de set met de 4 pot calipers binnenort alleen wil ik eigenlijk eerst de prijzen weten van de concurenten.
AP racing was destijds 4700 gulden voor een 4-pots systeem 300 mm schijf, blokken, klauwen, brackets, etc... alles compleet. reken nu op 2300 euro ofzo ? Geloof dat movit bijna de helft hiervan is.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
AP racing komt idd op zoiets neer. Zit nu via ASP te kijken naar zo'n set, niet verkeerd, wel duur. Voor de integrale maken ze niks, maar voor 2700 euro zijn ze op maat gemaakt, sta je wel echt snel stil...Tijn schreef:Houd ook rekening met gewicht. remsystemen zijn onafgeveerd gewicht en beinvloeden je wegligging dus alleen maar nadelig. Een brembo of movit kit weegt het dubbelle van een ap racing kit...cliomaniac schreef:Weet iemand de prijzen van de brembokit,de movit kit en ap kit? Voor de clio16v. Als k-tec echt zo goed is pak ik de set met de 4 pot calipers binnenort alleen wil ik eigenlijk eerst de prijzen weten van de concurenten.
AP racing was destijds 4700 gulden voor een 4-pots systeem 300 mm schijf, blokken, klauwen, brackets, etc... alles compleet. reken nu op 2300 euro ofzo ? Geloof dat movit bijna de helft hiervan is.
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dat snap ik nou niet he.
Alles moet zo licht mogelijk en dan gaan ze remschijven / remklauwen kopen die alleen maar zwaarder gaan wegen. mzzzz.
verders sluit ik me aan op de mening van Tijn.
Alles moet zo licht mogelijk en dan gaan ze remschijven / remklauwen kopen die alleen maar zwaarder gaan wegen. mzzzz.
verders sluit ik me aan op de mening van Tijn.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Het is niet zo heel erg moeilijk om te snappen. Als je meer uit je wagen wilt halen, is een remmen upgrade nogal belangrijk. Niet voor de looks, die boeien me niet, maar wel voor het betere scheurwerk, want dat kunnen standaard remmen in 99% van de gevallen niet aan. Dus ik moet wel iets verbeteren en inderdaad, dat gaat waarschijnlijk meer wegen, maar dat is nu eenmaal niet anders, toch? Ik kan wel gaan voor de schijven+blokjes van tell-sell, maar uiteindelijk zal je toch wat aan je klauwen moeten doen om echt van die fading af te komen...Maik (WOOFER) schreef:Dat snap ik nou niet he.
Alles moet zo licht mogelijk en dan gaan ze remschijven / remklauwen kopen die alleen maar zwaarder gaan wegen. mzzzz.
verders sluit ik me aan op de mening van Tijn.
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
ja maar als je nou wat meer neer legt kwa geld dan heb je goede remschijven/klauwen en dan nog wel een paar kilo's lichter ookclio_rally schreef:Het is niet zo heel erg moeilijk om te snappen. Als je meer uit je wagen wilt halen, is een remmen upgrade nogal belangrijk. Niet voor de looks, die boeien me niet, maar wel voor het betere scheurwerk, want dat kunnen standaard remmen in 99% van de gevallen niet aan. Dus ik moet wel iets verbeteren en inderdaad, dat gaat waarschijnlijk meer wegen, maar dat is nu eenmaal niet anders, toch? Ik kan wel gaan voor de schijven+blokjes van tell-sell, maar uiteindelijk zal je toch wat aan je klauwen moeten doen om echt van die fading af te komen...Maik (WOOFER) schreef:Dat snap ik nou niet he.
Alles moet zo licht mogelijk en dan gaan ze remschijven / remklauwen kopen die alleen maar zwaarder gaan wegen. mzzzz.
verders sluit ik me aan op de mening van Tijn.
Gijs

duur-zwaar duurder-lichter > kwa gewicht. zoiets.