ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
SMILLIAW

Marcel B. schreef:Alleen zitten die volgens de specs in 6,9 secs aan de 100

(190pk)
190 pk(7900 rpm) en 179 nm aan koppel(7300 rpm) Integra
150 pk(6100 rpm) en 175 nm aan koppel(4500 rpm) Willie

Integra weegt 1120 leeg 6,9 sec naar 100
Willie weegt 982 leeg, 7,8 sec naar 100

hij had 1 passagier aan boord.
ik vind dat er echt een groot verschil zit in die specs tijden.
en we hebben ook niet 1 keer maar 3 x geraced, dus of hij is langzamer dan 6,9 sec, of hij is een nep integra, of ik ben sneller dan 7,8 sec
zoals ik al zei, komende integra die ik in Den Haag spot ga ik ff achteraan.
Jeroen V
Contacteer:

hij heeft wel zo'n 80 kg extra balast en misschien wel een volle tank, voeg daar een klungel aan toe en je gaat zo boven de 8 seconde naar de 100 :wink:
Erik de Bruijn

Ik heb al vaker gehoord dat die type R honda's niet bijzonder snel zijn voor het vermogen dat ze hebben.
Marcel B.

Tis gewoon apart rijden met zo'n vtec ding, je moet em gewoon tot ver boven de 7000 rpm trekken want anders doet ie helemaal nix
Don't walk the grass... smoke it
wouter 16v

Vanmiddag nog even gesport met een aprillia rsv mile, wat is dat een gaaf ding zeg.
Peter @ Malta
Contacteer:

Vosje schreef:Zat vanavond (na de meeting) achter de welbekende persoon met een auto van de bank.... BMW cabrio M3 spiegels erop... vond het niet leuk dat hij niet echt wegkwam zat hem steeds op de bumper :D
Dan zou ik flitsen, dat ik er voorbij wilde. :)

- Peter
Peter @ Malta
Contacteer:

Peter @ Malta schreef:Renault Scénic 1.4 vs. Toyota Corsa :)

Gisteren zat ik op een tweebaansweg waar ik linksaf wilde, dus ik netjes links voorsorteren, komt er opeens een trut in een Toyota Corsa me rechts voorbij om voor me die weg op te kunnen.

Ik denk, 't is wel goed, ik had mijn vrouw en schoonouders bij me en ik ga geen gekke dingen doen; als jij je dinky toy in een muur wil parkeren moet je dat vooral doen.

Gaat het mens 70 rijden (buiten de gebouwde kom)! Ook nog midden op de weg, alsof ze Queen of the Road was. Dus ik kon langzaam dichterbij en op het punt waar er eindelijk een recht stuk is, zette ik hem er eventjes voorbij (vier personen met een totaalgewicht aan de verkeerde kant van 350 kilo inbegrepen).

Dat kon ze blijkbaar toch niet zo goed hebben, dus toen ik vervolgens af moest remmen om voorrang te verlenen ging ze me links voorbij (het equivalent van rechts inhalen op het continent) om vervolgens midden in een dorp de auto voor haar proberen in te halen.

Ik wist niet dat vrouwen ook al last hadden van een te hoog testosterongehalte. :lol:

- Peter
Even een oud berichtje van me naar boven gehaald. Toen ik dit postte, was de lacherige reactie dat ik of het merk, of het type verkeerd moest hebben.

Echter, deze week zat ik achter een kleine hatchback - aan de achterkant te zien, had iemand anders dat ook al eens gedaan maar dan zonder op tijd te remmen - en dat was een Toyota Corsa.

Ik heb ook al eens een iets grotere sedan gezien die ook een Toyota Corsa was, dus ik zal vast niet de enige zijn die Toyota's type-aanduidingen niet helemaal kan volgen.

Het zou best kunnen dat dit een tweedehands auto is die vanuit Japan is geïmporteerd. Dat is vrij populair in dit lage-lonenland, te meer daar zowel in Japan als hier het stuur aan de rechterkant zit.

Enfin, het was een klein rotautootje, maar volgens mij moet zelfs een klein rotautootje een Scénic 1.4 16v met een totaalgewicht van ruim 1700 kilo voor kunnen blijven. :)

- Peter
jean-paul

ahum.....

5 gtt vs 21 Turbo:

tot de 200 zag ik hem niet! :D hahaha.
alleen daarna was het minder leuk,koppakking eruit :(
Jeroen Lubking
Contacteer:

jean-paul schreef:ahum.....

5 gtt vs 21 Turbo:

:( Toch de 21 maar weer eens onderhanden nemen....

Die 5 was niet bij te houden.....
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
TURBODJ
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:

5 gtt vs 21 Turbo:

......en twee bekeuringen (gna gna :D )
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Peter @ Malta schreef:Even een oud berichtje (...) 1700 kilo voor kunnen blijven. :)

- Peter
[img]http://www.japauto.ru/what/i/1.jpg[/img]
[img]http://www.japauto.ru/what/i/2.jpg[/img]
[img]http://www.japauto.ru/what/i/3.jpg[/img]
[img]http://www.japauto.ru/what/i/4.jpg[/img]

Zijn het deze 2, die je gezien hebt?
Merijn.V
Contacteer:

SMILLIAW schreef:
190 pk(7900 rpm) en 179 nm aan koppel(7300 rpm) Integra
150 pk(6100 rpm) en 175 nm aan koppel(4500 rpm) Willie

Integra weegt 1120 leeg 6,9 sec naar 100
Willie weegt 982 leeg, 7,8 sec naar 100
Hallo......groot verschil??? Jij hebt volgens de specs, slechts 4 Nm minder EN 140 tot 225 kg lichter (extra passagier in de integra) dus, hoezo groot verschil? Daarnaast heb jij dat maximale koppel al bij 4500 tpm en dan moet hij nog bijna 3000 tpm doortrappen, dussuh??? :D
Edwin16v
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:

5 gtt vs 21 Turbo:

En die van jou was zo snel vertelde je me gisteren :D
Tijn
Contacteer:

Zondagavond; 23:30 op de A27 tegen een zilveren peugeot 106, geen idee wat voor motortje er inzat ofzo, wel heeeel mooi getuned met een dubbelle uitlaat in het midden, fraaie wieltjes etc....

ging ongeveer gelijk op, kilometerteller is stuk dus weet het niet allemaal precies, maar bij 5800 rpm in 5 liep ik wel weer wat op hem uit ... (6.5J15" 195/45/15, wie is er goed in rekenen ?)

was een erg vriendelijke strijd, met wederzijds omhooggestoken duimpjes enzo, erg leuk.
Marcel B.

Gister door Voorschoten heen tegen een volkswagen passat TDrodeI...

Die vent gassen joh, dikke zwarte rooklpuimen uit ze uitlaat, en ik er maar naast blijven hangen totdat ik het wel gezien had en even verder doortrok, doeiiii! :)
Marcel B.

Het zit wel mee de laatste tijd, reed net een achter een Golf V6 4motion, auto voor hem ging naar rechter rijbaan, dus was vrij
allebei op het gas, en er gewoon lekker achter blijven plakken, kreeg duimpje toen ik em bij de 180 maar liet gaan :)
jean-paul

TURBODJ schreef:
Jeroen Lubking schreef:

5 gtt vs 21 Turbo:

......en twee bekeuringen (gna gna :D )
ik heb je niet voorbij zien komen..... :D
-Ray-
Contacteer:

zojuist tegen een Opel OPC MPV, weg ging van 2 naar 1 baan, ik kreeg geen ruimte, dus wat doe je dan? even op het gas in ze 2 en weg was ik. vond hij dusdanig niet leuk dat ie me even verderop met een bloedgang inhaalde en zuur keek, ze auto voor een andere perste en door rood reed. lachen :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Michel S.
Contacteer:

Er is nu een belgische eigenaar van een BMW M3 (nieuw model) wat kan zeggen...

Er is me een GT Turbo de klotuh opgegaan. Hebben 3 keer geraced. En 2 keer gewonnen(andere keer hadden we al 100 erop en was ik veel te laat. en dan trek je het niet meer. Maar vanuit stilstand naar 190 kwam die me niet voorbij :D

is de eerste wedstrijd met mijn nieuwe GTT en het beloofd wat...
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Maus

Tijn schreef:Zondagavond; 23:30 op de A27 tegen een zilveren peugeot 106, geen idee wat voor motortje er inzat ofzo, wel heeeel mooi getuned met een dubbelle uitlaat in het midden, fraaie wieltjes etc....

ging ongeveer gelijk op, kilometerteller is stuk dus weet het niet allemaal precies, maar bij 5800 rpm in 5 liep ik wel weer wat op hem uit ... (6.5J15" 195/45/15, wie is er goed in rekenen ?)

was een erg vriendelijke strijd, met wederzijds omhooggestoken duimpjes enzo, erg leuk.
Vorig jaar ben ik ook eens een 106 tegengekomen (was toen nog met de 2 liter RS). Vanaf 100 t/m 160 per uur ging 't gelijk op, pas boven de 160 kon ik 'm inhalen. Bleek dat er een 1.9 GTI blok van een 205 in lag, met een korte versnellingsbak eraan.
Ivo
Über-Spammer

Vanavond net terug van vakantie, en zin om even lekker te gaan knalluh...

Kom bij de Mac bodegraven vandaan, rij via a12 de meern naar huis, sta voor t stoplicht, mondeo naast me, kijk...aahh ST200, jonge gozer in auto van pappa met 2 vrienden heel miderwaardig lache...

okay, dan maar even GOED de kraan opengedraaid :wink:

Tja, zit nu nog na te shaken, wat ging dat hard zeg, bij montfoort komt ie naast me staan, ehhhm niet standaard zeker >-) >-) >-)
Vos

Net bij hotshot geweest sideskirts en spatbordverbreders opgehaald! Staat er bij het stoplicht een mercedes 190 2.3 16v 2 spoilers achter op het dak en op de achterklep.. we draaien de snelweg op en ik vol het gas erop ik erlangs hij kijken zijn vrouw kijken en zijn kinderen ook :D tot 120 bleef ik hem voor toen ging hij langs me heen met een boel kabaal... had nog niet gezien dat er een DTM uitlaat onderzat! :D Bij de volgende wegversmalling kreeg ik een duimpje! 8)
Clio 16v.....
Ad van Haperen
Contacteer:

ff een vraagie ik denk dat het MAKKELIJK gaat maar vraag het toch even voordat ik afga.

De vader van mijn vriendin heeft een Golf III 1.8 automaat en wil een sprintje met mij trekken (5gte) standaard alleen ander luchtfilter enm andere eindemper.

Kan ik deze aannemen? ja toch zeker? ik wil namelijk niet de rest van me leven het gezeik krijge da hij won.
laguna2
Contacteer:

Zo'n sprintje is alleen eerlijk als je de golf eerst een voorsprong geeft.. Ik zou me geen zorgen maken :)
Patricia

Worden we al bang :lol: :wink:
Michel S.
Contacteer:

Over een dikke week komt een vriend van mij terug met de EVO VI. Gaan we het daar eens tegen proberen.
Uiteraard wel met de group A carburateur erop he.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
SMILLIAW

Williams VS Integra Type R continious....

sta ik vanmiddag m'n auto lekker schoon te maken, ben bijna klaar, en wie zie ik aan komen rijden???
die gozer met z'n Integra waarmee ik vorige week geraced heb!

ok dan, ff een babbeltje met hem gemaakt, en hij zij me gelijk ook dat ie het over wilde doen :D
hij heeft wel xtra kilo ICE aan boord, ik ook maar heb niet zoveel(weet niet precies hoeveel hij xtra heeft)

telnr's uitgewisseld om het nog een keer 1 on 1 over te doen!
to be continued....

ps:iemand omgeving den haag die het wil filmen??
pm me ff
-Ray-
Contacteer:

Hooliead schreef:ff een vraagie ik denk dat het MAKKELIJK gaat maar vraag het toch even voordat ik afga.

De vader van mijn vriendin heeft een Golf III 1.8 automaat en wil een sprintje met mij trekken (5gte) standaard alleen ander luchtfilter enm andere eindemper.

Kan ik deze aannemen? ja toch zeker? ik wil namelijk niet de rest van me leven het gezeik krijge da hij won.
je moet niet zeiken ad, gewoon gaan en als je wint win je, verlies je verlies je. vergeet ook niet dat het ook aan de chauffeur ligt...
Immer wieder die verdammte Holländer
Michel S.
Contacteer:

Hooliead schreef:
je moet niet zeiken ad, gewoon gaan en als je wint win je, verlies je verlies je. vergeet ook niet dat het ook aan de chauffeur ligt...
Hoe gekker hoe beter toch :P

Nee klopt wel. Je kunt winnen, maar je kunt ook verliezen. Er zal altijd wel iemand zijn die een snellere auto dan je heeft, of iemand die jou met een langzamere auto toch ervandoor gaat. so be it. Dat heb je nou eenmaal. Enigste wat je kunt doen is je beste geven. En als je verliest, tja, wees dan sportief en steek een duimpje op. en ga niet als één of andere tiran boos achter je stuurwiel zitten.

Het is hetzelfde als wetenschap. Je krijgt een uitkomt, positief of negatief. Ongeacht wat de uitkomst is, je hebt een resultaat waar je mee verder kunt en waar je van kunt leren.

dus gewoon doen en kijken hoe het afloopt.
Panoramix

Michel S. schreef:
Hooliead schreef:
Hoe gekker hoe beter toch :P

Enigste wat je kunt doen is je beste geven. En als je verliest, tja, wees dan sportief en steek een duimpje op.
Als je daar dan nog wel de kans toe krijgt. Kon vorig jaar op de snelweg een of andere getunede audi niet meer helemaal bijhouden :)
jean-paul

Michel S. schreef:Over een dikke week komt een vriend van mij terug met de EVO VI. Gaan we het daar eens tegen proberen.
Uiteraard wel met de group A carburateur erop he.
met een 5 je?
Peter @ Malta
Contacteer:

Merijn schreef:
Peter @ Malta schreef:Even een oud berichtje (...) 1700 kilo voor kunnen blijven. :)

- Peter
Zijn het deze 2, die je gezien hebt?
Die lijken er verdacht veel op, ja.

- Peter
hitman

Hooliead schreef:ff een vraagie ik denk dat het MAKKELIJK gaat maar vraag het toch even voordat ik afga.

hahahahaha nog nooit in zo'n golf gereden zeker.als ik een puch had geahd had ik hem nog sneller kunnen laten optrekken :lol: :lol:

collega van me heeft er ook 1 en die rijd ik er met de 19 van me ouders al uit :D

tom

p.s. ik heb gister ook ff een gele megane aan stront getrokken bij het stoplicht.van een kameraad van me :D .
opeens reden we naast elkaar en ging gelijk op: bleek dat hij in de 3 reed en overschakelde naar de 4 en ik al lekker rustig in de 5 reed hehehe.toch een verbetering een gtt motor :wink:
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Ad van Haperen
Contacteer:

-Ray- schreef:

ja ok daar heb je gelijk in ga het zowiezo wel proberen hoor maar het is wel de avder van mijn vriendin die zowiezo een 5 al nie een echte wagen vind dusja kan hem moeilijk gelijk gaan geven nu maar na volgende week (vakantie) zulle we het eens proberen

word vervolgt
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Hooliead schreef:
-Ray- schreef:

ja ok daar heb je gelijk in ga het zowiezo wel proberen hoor maar het is wel de avder van mijn vriendin die zowiezo een 5 al nie een echte wagen vind dusja kan hem moeilijk gelijk gaan geven nu maar na volgende week (vakantie) zulle we het eens proberen

word vervolgt
Als je tegen 'm gaat rijden ken je je schoonpapa mooi de mond snoeren als je wint. :wink:
Gesloten