Wie weet het Telefoonnummer Sparco Nederland?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Dennis VK

Ik heb inmiddels al heel wat tuningbedrijven afgebeld met de vraag welk open-lucht-systeem nu echt het beste is voor mijn 5 GTT: sparco, k&n, green, JR, noem maar op...De een zegt dit de ander zegt dat.

Enkele redenaties van betreffende mensen:

JR filters zijn de beste daar deze de nummer 1 filters in frankrijk zijn, 4 lagen katoen. Geen hitteschild. Hun website is tevens bagger. Duidelijke info ho maar. http://www.jrfilters.com

K&N 57i's ook 4 lagen katoen, maar de betreffende hitteschilden zijn van kunststof. K&N zelf schijnt er ook niet trots op te zijn. Het kunststof warmt namelijk gemakkelijk op. Conventioneel, een 57i of een fuel injection performance kit, typhoon air-intake...echt geweldig allemaal, maar welke??????

Green daarentegen heeft de nieuwe Twisters met een metalen hitteschild om te voorkomen dat er warme lucht wordt aangezogen, perfect zou je zeggen. Maar als je onder de kap kijkt van de 5 GTT kan je deze nooit zo positioneren dat deze met zijn neus naar de windrichting toe staat.
Tevens hebben ze een conventionele set met een "airbox" ( zie http://www.gkb-import.nl ) die ook nuttig kan zijn, maar deze past wederom niet lijkt me.

Ik heb mijn foto geplaatst voor de niet-5-kenners:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/overig3.jpg[/img]
En nu wou ik vragen hoe de mensen hier met een luchtfilter (en een Phase I 5 GTT) het geplaatst hebben, welk merk en of je eventueel een foto erbij kunt zetten zodat ik kan zien hoe of wat, want ik weet niet welke ik moet nemen.

In ieder geval een 4 laags katoenen......Een eventuele optie is nog een scoop (voor voldoende koude luchtstroom) met een simpel open lucht filtersysteem.

thanks,
Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis VK op ma 4 aug 2003 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick L.

ikzou er een vervangingsfilter inleggen van Green of J&R, zijn niet zo duur en zelfde effect, ook geen last van het aanzuigen van warme lucht, want daar heb je niks aan.
Dennis VK

Patrick L. schreef:ikzou er een vervangingsfilter inleggen van Green of J&R, zijn niet zo duur en zelfde effect, ook geen last van het aanzuigen van warme lucht, want daar heb je niks aan.
Patrick, er zit nu een K&N vervangingsfilter in, die wil ik er uit gooien want het is tijd voor een open luchtfiltersysteem.
Patrick L.

nou da`s toevallig, ik zoek een vervanginsgfilter, is die van jou nog goed? :wink:
Dennis VK

Patrick L. schreef:nou da`s toevallig, ik zoek een vervanginsgfilter, is die van jou nog goed? :wink:
Haha :lol: misschien als we een oplossing weten voor het bovenstaande, ben jij de eerste die het hoort. Daar dit nog best wat weken kan duren, want de auto ligt nog uit elkaar, dus het filter komt pas zodra we zo ver zijn.
Patrick L.

je kunt ook een universeel open filter aanschaffen van Green of J&R , het expansievat achter het schutbord plaatsen een zelf een airbox creeren dmv een afscheiding met een metalen plaat ofzo, zodat je filter ergens achter de koplamp komt te zitten, net zoals de cup.
Michel S heeft zoiets al eens gemaakt.
_Martijn_
Contacteer:

Misschien is dit wat.

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=823

te bestellen bij jeroen lubking.
He! nu is die weer rood.
-Ray-
Contacteer:

ik ben fel anti-openluchtfilter, als je dan toch iets wil schijnen er van pipercross (d8 ik) speciale airboxen te zijn. kost wat maar schijnt wel de beste optie te wezen.

hou m in ieder geval zo ver mogelijk weg van je turbo!
Immer wieder die verdammte Holländer
_Martijn_
Contacteer:

Die link die ik dus hierboven aangaf.
He! nu is die weer rood.
Marcel B.

Kost ook nie weinig, magoed dan heb je wel wat natuurlijk, echt open zou ik zelf ook niet doen ivm aanzuigen warme lucht, wat dus niet bevorderlijk is voor 't blokje enzo + dat ie daar nie harder van gaat rijden
Don't walk the grass... smoke it
Michiel

Ik heb een fase 2; zie dat jij een fase 1 hebt; fase 2 heeft iets kleiner koelwaterreservoirtje; Daar heb ik een open KN luchtfilter zitten; De originele luchtaanzuigbuis (die geribbelde van boven de intercooler) heb ik daarnaar toe geleid; Als je echt koude lucht wil hebben moet je het eigenlijk met een kunstoffen (geleid minder goed -> dus koeler) plaatje vanaf de veerkoker tot lamp afschermen. Maar je hebt het hier over minimale verschillen, hier hoef je het niet voor te doen. Wel veel leuker geluid!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Dennis VK

Kan ik Sparco ook in nederland telefonisch bereiken?

want ik word gek van die mensen van de tuningbedrijfjes die alleen maar willen verkopen...de juiste informatie hebben ze gewoon niet...

Heeft er iemand een telefoonnummer van Sparco?
Jeroen
Contacteer:

Volgens mij heeft Sparco geen vestiging in Nederland.

De importeur voor de Benelux is Cartrend (België).

Naar aanleiding van een vraag via de Sparco site kwam dit antwoord:

In the Netherlands you can contact the following SPARCO dealers:

- INTERPARTS
2182 CV HILLEGOM
TEL. +31 252 536050
FAX: +31 252 517331
E-MAIL: emohlman@interparts.nl

- BIESHEUVEL AUTOSPORT
4255 GE NIEUWENDIJK
TEL.: +31 183 403400
FAX: +31 183 403757
E-MAIL: info@biesheuvel.nl

- GT AUTOPARTS (ONLY FOR COMPETITION PRODUCTS)
5571 EL BERGEIJK
TEL.: +31 497550100
FAX: +31 497550101
E-MAIL: gt.autoparts@12move.nl

- AUTOSPORT TEPPER (ONLY FOR TUNING PRODUCTS)
9723 JE GRONINGEN
TEL.: +31 50 5445335
FAX: +31 50 5414320
E-MAIL: dolf@autostyle.nl

- KOMBIKART (FOR KARTING AND RACING PRODUCTS)
5482 TK SCHIJNDEL
TEL.: +31 73 5479300
FAX: +31 73 5479806
E-MAIL: kartinfo@kombikart.com

- KOENE RACING (FOR KARTING AND RACING PRODUCTS)
1991 JJ VELSERBROEK
TEL.: +31 235388842
FAX: +31 235378685
E-MAIL: info@koene.com

For any further questions, please do not hesitate to contact us.

Best regards

Stephanie Gregor
======================
Sparco s.r.l.
Customer Service
Autostrada TO-MI km 0,500

10036 Settimo T.se - Italy
Tel.: +39 011 22 40 939
Fax: +39 011 22 40 919
E-Mail: s.gregor@sparco.it
Erik de Bruijn

Het beste schijnt de Viper pipercross te zijn. Heeft een koudeluchtbuis vanaf de gril naar de inlaatklep. Hier tussen zit een filter van carbon.Kosten: +/- 450 euro.

De twister van Green schijnt ook wel ok te zijn werkt op dezelfde manier maar heeft een aluminium behuizing ipv Carbon. Kosten +/- 225 euro.

Ikzelf heb vandaag de pipercross openluchtfilter besteld, ook op aanraden van Jeroen, van JL tuning. Hij heeft hier de meeste positieve ervaringen mee.

Staat wel een interessant stukje over het vergelijk van katoenenfilters en foamfilters:
http://www.limpex-sport.nl/

Ik kan hem niet direct naar de goede pagina linken :( , je moet het stukje hebben bij luchtfilters.
Roy
Moderator

Echt veel verschil zit er niet in open luchtfilters. Het is meer de kleur en de looks.

Keb zelf een J&R
[img]http://home.planet.nl/~west2465/Diemen10.JPG[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
antoine
Car: Renault Clio III RS

- GT AUTOPARTS (ONLY FOR COMPETITION PRODUCTS)
5571 EL BERGEIJK
TEL.: +31 497550100
FAX: +31 497550101
E-MAIL: gt.autoparts@12move.nl
http://www.gtautoparts.nl
mooi dorp he

gr antoine
Dennis VK

Ok thanks Jeroen! Je hebt serieus actie ondernomen :)

Het mooie is dat ik die mensen in Bergeijk al gebeld had afgelopen week. Ze waren daar ook heel behulpzaam. Om warme lucht-toevoer te voorkomen leek de Twister van Green idd de perfecte oplossing volgens hun. Enige nadeel: Je hebt geen sound omdat de Twister als het ware tussen 2 slangen zit. Dus je kan er nog 1 bevestigen aan die zwarte die vanaf je gril aanvoert....min of meer heb je dan nog een gesloten systeem.

Dit wil ik niet, ik wil de sound van een open systeem

En Erik, de Green Twister valt dus af...en de Viper Cross klinkt geweldig, maar als student ga ik daar mijn geld niet aan besteden...450 euro...dat is nog meer dan een kwart van de aanschafkosten van mijn 5 :wink:

En Roy ik zal jou eens een pm sturen :lol: Ik heb met de mensen van JR gebeld in Lelystad (2 keer, ook na een email naar frankrijk kwam ik bij hun uit), maar ze konden me niet meer vertellen dan dat ie 105 euri kostte. Prima prijs, maar de aansluiting wilde ze niet over beginnen! Ik pm je!

Thanks gasten, jullie antwoorden stel ik erg op prijs!
Dennis
Erik de Bruijn

dat begrijp ik Dennis, ben zelf ook nog student en die Viper vond ik ook iets aan de prijzige kant :)
Jeroen
Contacteer:

WieBenJij schreef:Ok thanks Jeroen! Je hebt serieus actie ondernomen :)

Dennis
Valt wel mee, bij ons op het forum is dezelfde vraag gesteld en daarvan heb ik het gekopieerd. :)
Heb dus niet zelf met Sparco gemaild.
Dennis VK

jeroen schreef:Valt wel mee, bij ons op het forum is dezelfde vraag gesteld en daarvan heb ik het gekopieerd.
Heb dus niet zelf met Sparco gemaild.

Maar goed, je hebt de info, succes ermee.
goeie :wink:
Plaats reactie