waarschijnlijk kennen jullie deze site wel :
http://powerboxen.nl/benzine/Renault.htm
Als ik het goed lees, wordt een vermogenswinst van 16 pk opgegeven voor mijn R19 16V met katalysator.
dit kost dan 319,33 euro
in hoeverre klopt dit nou ? kan t bijna niet geloven, 16 pk winst ???
iemand ervaring met deze dingen ?
[R1916VPH2] powerbox, 16 pk winst ????
-
- Car: Renault Clio III RS
Ze zeggen toch altijd dat je 10 % vermogenwinst krijgt bij chiptuning.Dan moet je het nog een beetje omhoog afronden en heb je dus 16 pk.Ik zal niet weten hoeveel je er precies bij krijgt met chiptuning(powerbox).[B4RTK3] schreef:waarschijnlijk kennen jullie deze site wel :
http://powerboxen.nl/benzine/Renault.htm
Als ik het goed lees, wordt een vermogenswinst van 16 pk opgegeven voor mijn R19 16V met katalysator.
dit kost dan 319,33 euro
in hoeverre klopt dit nou ? kan t bijna niet geloven, 16 pk winst ???
iemand ervaring met deze dingen ?
gr antoine
"Ze" zijn de verkopers ervan en elke auto is anders, dus kun je nooit zeggen dat een auto 10% meer vermogen en koppel krijgt.
Wat betreft dat naar boven afronden kun je het beter naar beneden afronden, kom je tenminste wat meer in de buurt van een realistische vermogensstijging.
Wat betreft dat naar boven afronden kun je het beter naar beneden afronden, kom je tenminste wat meer in de buurt van een realistische vermogensstijging.
-
- Car: Renault Clio III RS
dit zijn de gegeven die je op elke site kan vinden
maar meten is weten.Want wie zegt dat je standaard 137 pk hebt.Toen ik 2 jaar geleden bij speedcentre was zeiden ze dat er veel verschil in kan zitten.Ze zijden dat er clio's waren die standaard 169 pk haden maar op de rollerbank maar op 156 pk uitkwamen.Dus geloof die getallen nooit
ff dom rekensommetje:(tussen haakjes wat ze ongeveer opgeven)
luchtfilter (5 pk)
uitlaatsysteem kompleet (8 pk)
chip (13 pk)
dus moet je al je dat allemaal op je auto hebt zitten 173 pk hebben
gr antoine
maar meten is weten.Want wie zegt dat je standaard 137 pk hebt.Toen ik 2 jaar geleden bij speedcentre was zeiden ze dat er veel verschil in kan zitten.Ze zijden dat er clio's waren die standaard 169 pk haden maar op de rollerbank maar op 156 pk uitkwamen.Dus geloof die getallen nooit
ff dom rekensommetje:(tussen haakjes wat ze ongeveer opgeven)
luchtfilter (5 pk)
uitlaatsysteem kompleet (8 pk)
chip (13 pk)
dus moet je al je dat allemaal op je auto hebt zitten 173 pk hebben

gr antoine
Met chip tuning haal je uit een atmosferische motor 5 pk, meer is wel haalbaar maar dan moet de motor bewerkt zijn en de chip met behulp van een testbank geschreven zijn.
16 pk winst met een powerbox is BS.
Bij Speedcenter weten ze naar mijn inzien niet echt veel, als je verteld dat je zonder probleem uit een standaard (geen andere zuigers..enz)1.8 16V motor 200 pk kan halen, dan lach ik me kapot of hij heeft een "getunde testbank", weer zo'n BS verhaal.
16 pk winst met een powerbox is BS.
Bij Speedcenter weten ze naar mijn inzien niet echt veel, als je verteld dat je zonder probleem uit een standaard (geen andere zuigers..enz)1.8 16V motor 200 pk kan halen, dan lach ik me kapot of hij heeft een "getunde testbank", weer zo'n BS verhaal.
-
- Contacteer:
Dit kost 319,33 in denk (weet nie zeker hoor dat een hele nieuwe inlaat duurder is.)-Matthy- schreef:Vaag dan. Iemand die ik ken met een corsa, heeft ook een "powerbox" en dat is een heel ander inlaatspruitstuk. Zal wel toevallig hetzelfde heten dan
-
Die 16pk krijg je er echt nooit uit. Zeker niet door het aanpassen van alleen de computer.
Het kost al moeite genoem om een f7p motor na 150 pk te brengen. Daar komt echt wel meer bij kijken dan alleen een chippie.
Het kost al moeite genoem om een f7p motor na 150 pk te brengen. Daar komt echt wel meer bij kijken dan alleen een chippie.
Is dat geen Mantzel(?) powerbox?[/quote]
Dat klopt, in de gti tuning&design nummer 4 (waar ook jan van heteren met zijn coupe in staat)staat er een verslag van een corsa 1.4 16v. Deze had eerst 95,2 pk en ging toen naar 123,1pk. Toch best knap voor een verkorte inlaatspruitstuk en een powerbox.
P.s. Zouden er ook voor de megane 1.6e, andere (verkorte) inlaatspruitstukken te koop zijn?
Of zou eps wat op maat kunnen maken?
Dat klopt, in de gti tuning&design nummer 4 (waar ook jan van heteren met zijn coupe in staat)staat er een verslag van een corsa 1.4 16v. Deze had eerst 95,2 pk en ging toen naar 123,1pk. Toch best knap voor een verkorte inlaatspruitstuk en een powerbox.
P.s. Zouden er ook voor de megane 1.6e, andere (verkorte) inlaatspruitstukken te koop zijn?
Of zou eps wat op maat kunnen maken?
Megane Coupe 1.6 8 kleppertje