meer pk's voor clio williams
Hoi,
Ik ben op zoek naar enkele adressen om aan meer pk's te geraken voor mijn williams. Ik zou graag om en bij de 250pk willen hebben is dat mogelijk? En daarbij eventueel ook een nos installatie, maak mij aub niet belachelijk ik wil gewoon weten of dit mogelijk is, omdat ik een engels artikel heb gelezen van een williams met om en bij de 300pk!!! en daar er in Belgie nie echt iets te vinden is.
Groetjes
Ik ben op zoek naar enkele adressen om aan meer pk's te geraken voor mijn williams. Ik zou graag om en bij de 250pk willen hebben is dat mogelijk? En daarbij eventueel ook een nos installatie, maak mij aub niet belachelijk ik wil gewoon weten of dit mogelijk is, omdat ik een engels artikel heb gelezen van een williams met om en bij de 300pk!!! en daar er in Belgie nie echt iets te vinden is.
Groetjes
[off-topic]
Aloha! Alweer een Williams-rijder!
Al kom je uit Belgie, heb je misschien zin om 31 augustus naar de Clio Williams Meeting te komen in Bodegraven (omgeving Utrecht)? We zijn als het goed is al met minimaal 13 Williams'jes uit Nederland, maar da's natuurlijk niet genoeg.
Kijk effe in het onderstaande topic en meld je aan als je zin en tijd hebt!
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 40#1286440
[/off-topic]
Aloha! Alweer een Williams-rijder!

Al kom je uit Belgie, heb je misschien zin om 31 augustus naar de Clio Williams Meeting te komen in Bodegraven (omgeving Utrecht)? We zijn als het goed is al met minimaal 13 Williams'jes uit Nederland, maar da's natuurlijk niet genoeg.
Kijk effe in het onderstaande topic en meld je aan als je zin en tijd hebt!
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 40#1286440
[/off-topic]
op deze site staan ook een aantal clio's (wlly + 16v)
met behoorlijk wat pk's
wel interessant om door te lezen
http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html
en een goede tuner een belgie is reapers, als die nog bestaat
hier een quote van RO uit een ander topic:
met behoorlijk wat pk's
wel interessant om door te lezen
http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html
en een goede tuner een belgie is reapers, als die nog bestaat
hier een quote van RO uit een ander topic:
bron: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=7907oké, algemene tuning voor een Willams
1 - compleet uitlaatsysteem met orginele kat, vervangings luchtfilter met slang van de bumper en chip = + 170 pk
2 - 1 + nokkenassen = + 180 pk
3 - 1+2 + blueprinten(compleet dus ook kop bewerken) tussen de 190 en 200 pk
4 - 1+2+3 + gesmeede zuigers, zwaardere brandstof pomp, grotere injectors en aangepaste chip(rollenbank)max. 220 pk
( de vermogens zijn ongeveer geschat op het gene wat ik gezien heb)
En de stapppen hierna zijn niet te betalen omdat je dan alles moet gaan aanpassen zoals; drijfstangen, krukas, kleppen, inlaatspruitstuk, kop enz......
Met de nokkenassen kan je nog kiezen tussen race of rally, het verschil zit in waneer je het vermogen wilt hebben.
Vanaf stap 1 kan je ook de kleppen van de megane laten monteren dit geeft haast geen extra pk's maar wel meer koppel.
Bleuprinten alleen kan ook dan komt er ongeveer tussen de 10 en 15 pk bij.
En je kan natuurlijk een andere bak monteren b.v. die van een megane waardoor hij sneller optrekt en een lagere topsnelheid krijgt, de tandwiel verhoudingen zijn ook aan te passen zodat je zelf kan bepalen wat hij doet of snel optrekken of hoge topsnelheid.
Monteer geen openluchtfilter of kat vervanger dit is niet goed voor het blok en je wint er haast niks mee behalve het geluid, mensen die hier anders over denken hoor ik nog wel een keer als het blok hierdoor kapot is gegaan, ik heb het nu al 5 keer meegemaakt en gezien vooral bij vrienden die het beter weten.
Hey Merijn,
Ik heb eens gekeken ivm die meeting en ik zie dat wel zitten om te komen. Er is enkel een probleempje, hij is nog nie af en hoop hem tijdig klaar te krijgen tegen dan. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte.
Ik heb eens gekeken ivm die meeting en ik zie dat wel zitten om te komen. Er is enkel een probleempje, hij is nog nie af en hoop hem tijdig klaar te krijgen tegen dan. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte.
Nos hoef je niet te gebruiken, zelfs met andere zuigers, drijfstangen..enz smelt het blok.
250 pk uit een atmosferische F7R motor is een hoop, kan je verglijken met een Maxi motor heeft ook ongeveer hetzelfde vermogen en het belangrijkste onbetaaldbaar en gaat niet lang mee.
Je moet even contact opnemen met Benny Reapers,
http://www.racingbelgium.com/Annuaire/P ... aepers.htm , hij kan je wel verder helpen met veel pk's.
250 pk uit een atmosferische F7R motor is een hoop, kan je verglijken met een Maxi motor heeft ook ongeveer hetzelfde vermogen en het belangrijkste onbetaaldbaar en gaat niet lang mee.
Je moet even contact opnemen met Benny Reapers,
http://www.racingbelgium.com/Annuaire/P ... aepers.htm , hij kan je wel verder helpen met veel pk's.
250 pk? Dan kun je het beste de CR omlaag brengen en een turbo erop schroeven. Wat het kost weet ik niet, maar reken op een stevig bedrag.williams schreef:Hoi,
Groetjes
NOS is op de korte termijn leuk, maar middellang en lang krijg je heel veel proplemen. Ik raad het je af. Of je moet geld genoeg hebben en gaan voor een goedkope korte termijn oplossing.
Oh ja, een adres: http://www.freddycane.com
-
Waarom zetten ze bij de clio16v en de williams er een T3 turbo op. De turbodruk is meestal toch niet hoger dan 1 bar. Een kleine turbo springt toch ook veel eerder op? Een T2 volstaat toch ook wel, deze vult(1800 cc /2000cc) toch ook snel genoeg.
Niet op alles zit een T3, er zijn ook T25's en T28's gemonteerd.Erik de Bruijn schreef:Waarom zetten ze bij de clio16v en de williams er een T3 turbo op. De turbodruk is meestal toch niet hoger dan 1 bar. Een kleine turbo springt toch ook veel eerder op? Een T2 volstaat toch ook wel, deze vult(1800 cc /2000cc) toch ook snel genoeg.
Een 16V of Willy motor kan er niet echt goed tegen om vanuit lage toeren veel vermogen te leveren, dan krijg je meestal de oorzaak: kantelende zuigers, bij de meeste geblazen 16V motoren komt het vermogen er pas na de 4000 tpm in en loopt dan op, op deze manier is er ook nog normaal met de auto te rijden.
-
Ik vroeg Fastchip eind vorig jaar het volgende:Xedrah schreef:250 pk? Dan kun je het beste de CR omlaag brengen en een turbo erop schroeven. Wat het kost weet ik niet, maar reken op een stevig bedrag.williams schreef:Hoi,
Groetjes
NOS is op de korte termijn leuk, maar middellang en lang krijg je heel veel proplemen. Ik raad het je af. Of je moet geld genoeg hebben en gaan voor een goedkope korte termijn oplossing.
Ik zag op uw site reclame van een turbo-kit voor snelle Renaults. Ik heb zelf
een 1995 Williams Renault Clio.
> Is de aangegeven prijs van 3310,- dezelfde als de turbokit voor de Williams
2.0 16V?
Antwoord:
Ja de Turbokit is dezelfde voor de Williams, op de motor-software na.
Aan de motor zelf hoeft niets gewijzigd te worden.
Wel dient er een zwaardere koppeling gemonteerd te worden en een extra
motorsteun.
Montage is mogelijk en neemt ca. 2 weken in beslag.
--
Vriendelijke groet,
Henk /Fastchip mailto:info@fastchip.nl
Groet,
Gerarh
ik vind 35000 km aardig wat voor een niet orgineel geblazen blok.
Dat heeft met zo veel factoren te maken...SMILLIAW schreef:iemand had een x een lijstje gepost van de levensduur van enkele turbocharged F7P/R blokjes.
het hoogste was volgens mij niet meer dan 35000km's!
daar doe ik het dus niet voor!
Dat was ik, het ging voornamelijk over de turbo Clio's van deze site http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html , ik denk persoonlijk als je de motor goed prepareerd, de CV terug brengt naar +/- 8,5:1 en op niet meer 0.6 bar gaat rijden dat een 100.000 km wel haalbaar is, maar dan alleen met veel en goed onderhoudt en een klein beetje mazzel.SMILLIAW schreef:iemand had een x een lijstje gepost van de levensduur van enkele turbocharged F7P/R blokjes.
het hoogste was volgens mij niet meer dan 35000km's!
daar doe ik het dus niet voor!
ik zou zeggen, houden zo!williams schreef:ik heb nu ongeveer 70000km op de teller dus ik denk dat de motor nog vrij gezond is. de wagen wordt ook nie dagelijks gebruikt enkel voor meetings en sprints.
koop een 16V erbij, leg daar een 2 liter in, en tunen maar....
maar dat is mijn mening.
Bij twijfels om referentie vragen aan de bouwer. Er rijden al enkele auto's rond met deze fastchip turbokit. En mechanische schade door de turboset ? Dacht het nietJasper clio 16v schreef:Moet je motor wel in erg gezonde conditie zijn lijkt me. En dan nog heb ik twijfels of het blok het wel zal houden...

Die extra motorsteun is de baksteun van een 19 16v. Een Clio coupe modificatie die bijvoorbeeld Achterberg ook gebruikt. Deze past met enige modificatie. Alleen met een koude lucht inlaat in de voorbumper iets lastiger maar niet onmogelijk.
En fastchip levert nu ook een 240pk chip icm verhoogde laaddruk. Koppel stijgt naar 300Nm+

Groeten,
Zpeedie...
-
Gewoon bij BBT vragen. Pompem voor zo'n 10000 pondjes zo'n 300 pk uit je blok....
http://www.bbperformancetuning.co.uk
http://www.bbperformancetuning.co.uk
-
steek er gewoon een GR.A blok in, iets rond de 240pk
-
Clio-16v.com schreef:Wordt er bij dit setje alleen maar een turbo erop geschroeft of wordt de compressie ook nog aangepast van de motor?
Bedoel je die GR.A? Heeft geen turbo
Nee, ik bedoel alleen maar het leveren en monteren van een turbo kit voor die 3300 eurie.Dr.Turbostein schreef:Clio-16v.com schreef:Wordt er bij dit setje alleen maar een turbo erop geschroeft of wordt de compressie ook nog aangepast van de motor?
Waardoor kantelen de zuigers dan? Door een voor een turbogeblazen motor eigenlijk te grote desaxatie?RO 16v schreef: Niet op alles zit een T3, er zijn ook T25's en T28's gemonteerd.
Een 16V of Willy motor kan er niet echt goed tegen om vanuit lage toeren veel vermogen te leveren, dan krijg je meestal de oorzaak: kantelende zuigers, bij de meeste geblazen 16V motoren komt het vermogen er pas na de 4000 tpm in en loopt dan op, op deze manier is er ook nog normaal met de auto te rijden.
-
Ok sorry, misverstand. WAT 3300 voor turbo op Willy?Clio-16v.com schreef:Nee, ik bedoel alleen maar het leveren en monteren van een turbo kit voor die 3300 eurie.Dr.Turbostein schreef:Clio-16v.com schreef:Wordt er bij dit setje alleen maar een turbo erop geschroeft of wordt de compressie ook nog aangepast van de motor?
Interessant mmar de betrouwbaarheid????
-
ik denk dat ik opteer voor nokkenas en op maat gemaakte chip, uitlaat is al perfect.Andere voorstellen? Moet wel betrouwbaar blijven.
-
ik twijfel nog tussen dit of 'n turbo...Dr.Turbostein schreef:ik denk dat ik opteer voor nokkenas en op maat gemaakte chip, uitlaat is al perfect.Andere voorstellen? Moet wel betrouwbaar blijven.

-
- Contacteer:
Is dat met of zonder arbeidsloon?Dr.Turbostein schreef: Ok sorry, misverstand. WAT 3300 voor turbo op Willy?
Interessant mmar de betrouwbaarheid????
Wat moet er allemaal aangepast en gedaan worden om een turbo te monteren?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen