meer pk's voor clio williams

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
williams
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 30 dec 2001 0:00
Locatie: Belgium

Hoi,

Ik ben op zoek naar enkele adressen om aan meer pk's te geraken voor mijn williams. Ik zou graag om en bij de 250pk willen hebben is dat mogelijk? En daarbij eventueel ook een nos installatie, maak mij aub niet belachelijk ik wil gewoon weten of dit mogelijk is, omdat ik een engels artikel heb gelezen van een williams met om en bij de 300pk!!! en daar er in Belgie nie echt iets te vinden is.

Groetjes
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

[off-topic]
Aloha! Alweer een Williams-rijder! :)

Al kom je uit Belgie, heb je misschien zin om 31 augustus naar de Clio Williams Meeting te komen in Bodegraven (omgeving Utrecht)? We zijn als het goed is al met minimaal 13 Williams'jes uit Nederland, maar da's natuurlijk niet genoeg.

Kijk effe in het onderstaande topic en meld je aan als je zin en tijd hebt!

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 40#1286440

[/off-topic]
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

op deze site staan ook een aantal clio's (wlly + 16v)
met behoorlijk wat pk's
wel interessant om door te lezen

http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html

en een goede tuner een belgie is reapers, als die nog bestaat

hier een quote van RO uit een ander topic:
oké, algemene tuning voor een Willams

1 - compleet uitlaatsysteem met orginele kat, vervangings luchtfilter met slang van de bumper en chip = + 170 pk
2 - 1 + nokkenassen = + 180 pk
3 - 1+2 + blueprinten(compleet dus ook kop bewerken) tussen de 190 en 200 pk
4 - 1+2+3 + gesmeede zuigers, zwaardere brandstof pomp, grotere injectors en aangepaste chip(rollenbank)max. 220 pk
( de vermogens zijn ongeveer geschat op het gene wat ik gezien heb)

En de stapppen hierna zijn niet te betalen omdat je dan alles moet gaan aanpassen zoals; drijfstangen, krukas, kleppen, inlaatspruitstuk, kop enz......

Met de nokkenassen kan je nog kiezen tussen race of rally, het verschil zit in waneer je het vermogen wilt hebben.

Vanaf stap 1 kan je ook de kleppen van de megane laten monteren dit geeft haast geen extra pk's maar wel meer koppel.

Bleuprinten alleen kan ook dan komt er ongeveer tussen de 10 en 15 pk bij.

En je kan natuurlijk een andere bak monteren b.v. die van een megane waardoor hij sneller optrekt en een lagere topsnelheid krijgt, de tandwiel verhoudingen zijn ook aan te passen zodat je zelf kan bepalen wat hij doet of snel optrekken of hoge topsnelheid.

Monteer geen openluchtfilter of kat vervanger dit is niet goed voor het blok en je wint er haast niks mee behalve het geluid, mensen die hier anders over denken hoor ik nog wel een keer als het blok hierdoor kapot is gegaan, ik heb het nu al 5 keer meegemaakt en gezien vooral bij vrienden die het beter weten.
bron: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=7907
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Puntje 1, dat geloof ik niet, moet ik eerlijk zeggen. Met alleen een uitlaat en filter krijg je echt geen 20 pk vermogenswinst. Maar goed... :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ow, ook nog een chip... ;) Sorry! :D
williams
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 30 dec 2001 0:00
Locatie: Belgium

Hey Merijn,

Ik heb eens gekeken ivm die meeting en ik zie dat wel zitten om te komen. Er is enkel een probleempje, hij is nog nie af en hoop hem tijdig klaar te krijgen tegen dan. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Doe dat! Laten we hopen dat 'ie toch klaar is tegen die tijd. :)
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Je kan ook ff contact opnemen met fastchip die produceren ook veel voor de engelse markt.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Nos hoef je niet te gebruiken, zelfs met andere zuigers, drijfstangen..enz smelt het blok.
250 pk uit een atmosferische F7R motor is een hoop, kan je verglijken met een Maxi motor heeft ook ongeveer hetzelfde vermogen en het belangrijkste onbetaaldbaar en gaat niet lang mee.
Je moet even contact opnemen met Benny Reapers,
http://www.racingbelgium.com/Annuaire/P ... aepers.htm , hij kan je wel verder helpen met veel pk's.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

williams schreef:Hoi,

Ik ben op zoek naar enkele adressen om aan meer pk's te geraken voor mijn williams. Ik zou graag om en bij de 250pk willen hebben is dat mogelijk? En daarbij eventueel ook een nos installatie, maak mij aub niet belachelijk ik wil gewoon weten of dit mogelijk is, omdat ik een engels artikel heb gelezen van een williams met om en bij de 300pk!!! en daar er in Belgie nie echt iets te vinden is.

Groetjes
250 pk? Dan kun je het beste de CR omlaag brengen en een turbo erop schroeven. Wat het kost weet ik niet, maar reken op een stevig bedrag.
NOS is op de korte termijn leuk, maar middellang en lang krijg je heel veel proplemen. Ik raad het je af. Of je moet geld genoeg hebben en gaan voor een goedkope korte termijn oplossing.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Oh ja, een adres: http://www.freddycane.com
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

Waarom zetten ze bij de clio16v en de williams er een T3 turbo op. De turbodruk is meestal toch niet hoger dan 1 bar. Een kleine turbo springt toch ook veel eerder op? Een T2 volstaat toch ook wel, deze vult(1800 cc /2000cc) toch ook snel genoeg.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Erik de Bruijn schreef:Waarom zetten ze bij de clio16v en de williams er een T3 turbo op. De turbodruk is meestal toch niet hoger dan 1 bar. Een kleine turbo springt toch ook veel eerder op? Een T2 volstaat toch ook wel, deze vult(1800 cc /2000cc) toch ook snel genoeg.
Niet op alles zit een T3, er zijn ook T25's en T28's gemonteerd.
Een 16V of Willy motor kan er niet echt goed tegen om vanuit lage toeren veel vermogen te leveren, dan krijg je meestal de oorzaak: kantelende zuigers, bij de meeste geblazen 16V motoren komt het vermogen er pas na de 4000 tpm in en loopt dan op, op deze manier is er ook nog normaal met de auto te rijden.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Xedrah schreef:
williams schreef:Hoi,

Ik ben op zoek naar enkele adressen om aan meer pk's te geraken voor mijn williams. Ik zou graag om en bij de 250pk willen hebben is dat mogelijk? En daarbij eventueel ook een nos installatie, maak mij aub niet belachelijk ik wil gewoon weten of dit mogelijk is, omdat ik een engels artikel heb gelezen van een williams met om en bij de 300pk!!! en daar er in Belgie nie echt iets te vinden is.

Groetjes
250 pk? Dan kun je het beste de CR omlaag brengen en een turbo erop schroeven. Wat het kost weet ik niet, maar reken op een stevig bedrag.
NOS is op de korte termijn leuk, maar middellang en lang krijg je heel veel proplemen. Ik raad het je af. Of je moet geld genoeg hebben en gaan voor een goedkope korte termijn oplossing.
Ik vroeg Fastchip eind vorig jaar het volgende:
Ik zag op uw site reclame van een turbo-kit voor snelle Renaults. Ik heb zelf
een 1995 Williams Renault Clio.
> Is de aangegeven prijs van € 3310,- dezelfde als de turbokit voor de Williams
2.0 16V?

Antwoord:
Ja de Turbokit is dezelfde voor de Williams, op de motor-software na.
Aan de motor zelf hoeft niets gewijzigd te worden.
Wel dient er een zwaardere koppeling gemonteerd te worden en een extra
motorsteun.
Montage is mogelijk en neemt ca. 2 weken in beslag.

--
Vriendelijke groet,
Henk /Fastchip mailto:info@fastchip.nl

Groet,

Gerarh
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Moet je motor wel in erg gezonde conditie zijn lijkt me. En dan nog heb ik twijfels of het blok het wel zal houden...
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

iemand had een x een lijstje gepost van de levensduur van enkele turbocharged F7P/R blokjes.

het hoogste was volgens mij niet meer dan 35000km's!

daar doe ik het dus niet voor!
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

ik vind 35000 km aardig wat voor een niet orgineel geblazen blok.
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

SMILLIAW schreef:iemand had een x een lijstje gepost van de levensduur van enkele turbocharged F7P/R blokjes.

het hoogste was volgens mij niet meer dan 35000km's!

daar doe ik het dus niet voor!
Dat heeft met zo veel factoren te maken...
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

als ik minimaal 100.000 km's op m'n klok zou kunnen zetten zonder een algehele revisie zou ik het overwegen, anders niet...
maar dat ben ik
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

SMILLIAW schreef:iemand had een x een lijstje gepost van de levensduur van enkele turbocharged F7P/R blokjes.

het hoogste was volgens mij niet meer dan 35000km's!

daar doe ik het dus niet voor!
Dat was ik, het ging voornamelijk over de turbo Clio's van deze site http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html , ik denk persoonlijk als je de motor goed prepareerd, de CV terug brengt naar +/- 8,5:1 en op niet meer 0.6 bar gaat rijden dat een 100.000 km wel haalbaar is, maar dan alleen met veel en goed onderhoudt en een klein beetje mazzel.
williams
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 30 dec 2001 0:00
Locatie: Belgium

ik heb nu ongeveer 70000km op de teller dus ik denk dat de motor nog vrij gezond is. de wagen wordt ook nie dagelijks gebruikt enkel voor meetings en sprints.
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

williams schreef:ik heb nu ongeveer 70000km op de teller dus ik denk dat de motor nog vrij gezond is. de wagen wordt ook nie dagelijks gebruikt enkel voor meetings en sprints.
ik zou zeggen, houden zo!
koop een 16V erbij, leg daar een 2 liter in, en tunen maar....

maar dat is mijn mening.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Jasper clio 16v schreef:Moet je motor wel in erg gezonde conditie zijn lijkt me. En dan nog heb ik twijfels of het blok het wel zal houden...
Bij twijfels om referentie vragen aan de bouwer. Er rijden al enkele auto's rond met deze fastchip turbokit. En mechanische schade door de turboset ? Dacht het niet :)

Die extra motorsteun is de baksteun van een 19 16v. Een Clio coupe modificatie die bijvoorbeeld Achterberg ook gebruikt. Deze past met enige modificatie. Alleen met een koude lucht inlaat in de voorbumper iets lastiger maar niet onmogelijk.

En fastchip levert nu ook een 240pk chip icm verhoogde laaddruk. Koppel stijgt naar 300Nm+ >-)

Groeten,

Zpeedie...
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Gewoon bij BBT vragen. Pompem voor zo'n 10000 pondjes zo'n 300 pk uit je blok....

http://www.bbperformancetuning.co.uk
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

steek er gewoon een GR.A blok in, iets rond de 240pk
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Wordt er bij dit setje alleen maar een turbo erop geschroeft of wordt de compressie ook nog aangepast van de motor?
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

Clio-16v.com schreef:Wordt er bij dit setje alleen maar een turbo erop geschroeft of wordt de compressie ook nog aangepast van de motor?

Bedoel je die GR.A? Heeft geen turbo
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Dr.Turbostein schreef:
Clio-16v.com schreef:Wordt er bij dit setje alleen maar een turbo erop geschroeft of wordt de compressie ook nog aangepast van de motor?

Bedoel je die GR.A? Heeft geen turbo
Nee, ik bedoel alleen maar het leveren en monteren van een turbo kit voor die 3300 eurie.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

RO 16v schreef: Niet op alles zit een T3, er zijn ook T25's en T28's gemonteerd.
Een 16V of Willy motor kan er niet echt goed tegen om vanuit lage toeren veel vermogen te leveren, dan krijg je meestal de oorzaak: kantelende zuigers, bij de meeste geblazen 16V motoren komt het vermogen er pas na de 4000 tpm in en loopt dan op, op deze manier is er ook nog normaal met de auto te rijden.
Waardoor kantelen de zuigers dan? Door een voor een turbogeblazen motor eigenlijk te grote desaxatie?
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

Clio-16v.com schreef:
Dr.Turbostein schreef:
Clio-16v.com schreef:Wordt er bij dit setje alleen maar een turbo erop geschroeft of wordt de compressie ook nog aangepast van de motor?

Bedoel je die GR.A? Heeft geen turbo
Nee, ik bedoel alleen maar het leveren en monteren van een turbo kit voor die 3300 eurie.
Ok sorry, misverstand. WAT 3300€ voor turbo op Willy?
Interessant mmar de betrouwbaarheid????
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Motor houdt het misschien wel ffies vol,maar ik betwijfel hoelang je bak heel blijft :( ,heeft waarschijnlijk ook al wat km's gedraaid ?
(Y)
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

ik denk dat ik opteer voor nokkenas en op maat gemaakte chip, uitlaat is al perfect.Andere voorstellen? Moet wel betrouwbaar blijven.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Dr.Turbostein schreef:ik denk dat ik opteer voor nokkenas en op maat gemaakte chip, uitlaat is al perfect.Andere voorstellen? Moet wel betrouwbaar blijven.
ik twijfel nog tussen dit of 'n turbo...:s
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Doe je ze beiden! :wink: :)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Dr.Turbostein schreef: Ok sorry, misverstand. WAT 3300€ voor turbo op Willy?
Interessant mmar de betrouwbaarheid????
Is dat met of zonder arbeidsloon?

Wat moet er allemaal aangepast en gedaan worden om een turbo te monteren?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Plaats reactie