hallo mensen ik heb nu sinds een halfjaar een renault 19, 1.4 GTR uit 1991 en die gaat de laatste tijd steeds meer stinken naar bezine als ik 120 rijdt en dan gas terugneem komt er een hele indringende uitlaatgassen lucht in mijn auto en mijn bezine verbruik is inmiddels verdievoudigt.
mijn motor die loopt ook niet echt soepel meer zo gauw ik namelijk rem en ik de motor moet stationair lopen dan loopt hij heel erg gestrest. het lijkt net of hij afslaat dit alles duurd zo'n 30 seconden ( het gevoel dat hij afslaat) en daarna is het 30 seconden weer goed en begint het afslaan gevoel weer opnieuw.
ik ben er mee bij de garage geweest en die zeggen dat het aan de pakking tussen mijn caburateur en sruitstuk zou liggen maar deze heb ik vervangen en het probleem is nog precies het zelfde, ik heb de 4 bougies ook vervange voor nieuwe en de kabels naar mijn verdeler kap en mijn verdeler kap zijn ook vernieuwd.
hebben jullie nog een paar tips voor mijn wat ik nog kan proberen en eventueel een bouwtekening van mijn motor blok??? ik wil het namelijk snel gerepareerd hebben aangezien ik 4 augustus op vakantie ga.
alvast bedankt voor jullie info en ik hoop dat ik er wat aan zal hebben
Alexander krieb
renault 19, 1.4 GTR
-
Mijn R5 stonk eerst ook naar benzine. Nu is met de APK de uitlaat vervangen en probleem opgelost. Uitlaat was op 2 plaatsen doorgeroest (soundjuh!!!) maar erger nog... het hele binnenwerk (ja dat had ik dr nog in zitten) was helemaal los en verstopt geraakt. Nu heb ik dus een nieuwe uitlaat en mijn benzinegeur is volledig weg en mijn verbruik is enorm gezakt...
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
mieschien ook nog wel handig om erbij te vermelden dat mijn uitlaat getest is en die is verder niet lek.
ik heb dit forum ook nog een beetje doorzocht en vond ook een probleem wat op het mijne leek en hier gaven ze als oplossing de pakking tussen de lucht inlaat en het spruitstuk. zou dit voor mij ook een oplossing kunnen zijn??? aan de andere kant denk ik zelf niet dat dit zal helpen omdat ik dan de indringende uitlaatgassen lucht niet kan plaatsen.
zou het anders mieschien aan de pakking tussen mijn uitlaatstuk en spruit stuk kunnen liggen?
ik heb namelijk net even getest wat er gebeurd als ik mijn uitlaat luchtdicht afsluit, normaal zou de motor dan af moeten slaan maar dat is dus niet het geval. als ik de uitlaat aflsuit kan ik met het blote oog ook nergens lucht zien/voelen wegkomen. ik kan hem helaas niet op een brug zetten anders kon ik bij het spruit stuk komen en kijken of daar ergens iets fout gaat.
toch bedankt voor de vorige snelle suggestie en ik ga het voor de zekerheid morgen nog een keer bekijken.
ik heb dit forum ook nog een beetje doorzocht en vond ook een probleem wat op het mijne leek en hier gaven ze als oplossing de pakking tussen de lucht inlaat en het spruitstuk. zou dit voor mij ook een oplossing kunnen zijn??? aan de andere kant denk ik zelf niet dat dit zal helpen omdat ik dan de indringende uitlaatgassen lucht niet kan plaatsen.
zou het anders mieschien aan de pakking tussen mijn uitlaatstuk en spruit stuk kunnen liggen?
ik heb namelijk net even getest wat er gebeurd als ik mijn uitlaat luchtdicht afsluit, normaal zou de motor dan af moeten slaan maar dat is dus niet het geval. als ik de uitlaat aflsuit kan ik met het blote oog ook nergens lucht zien/voelen wegkomen. ik kan hem helaas niet op een brug zetten anders kon ik bij het spruit stuk komen en kijken of daar ergens iets fout gaat.
toch bedankt voor de vorige snelle suggestie en ik ga het voor de zekerheid morgen nog een keer bekijken.