Die olie is van het kleppendeksel, ik zit nog even te twijfelen. Ik ga eerst de spruitstukken er eens aftrekken en nog eens goed kijken.Abel schreef:Pens vol wer op een motor blok wat uit de auto ligt???catrinus schreef:54 euro en een pens vol werk + dat het misschien wel niet eens nodig was om hem te vervangen. Ik liet hem mooi zitten want er was al geconstanteerd dat het condens was en condens is wat anders als een lekke koppakking.
valt heus wel mee.. Kijk eens naar de foto duidelijk nattigheid tussen de kop en het onderblok. Kun je me niet wijs maken dat dat uit de uitlaat komt..
En btw wanner zou er condens uit de uitlaat komen dan.. dat zou schoon water moeten zijn(misschien roet) maar dit zijn echt stroompjes. dus veel meer dan een paar druppen. en toen mijn water pomp lek was hat dik ook van zulke vlekken op mijn blok.. ik weet eigelijk wel 100% zeker dat de kop lek is aan de buiten kant van het blok. dus niet naar de zuiger toe, maar wel lek niet te min. Hij leekt ook op de hoek duidelijk olie![]()
Als je er nu een middagje langer aan werkt heb je leter een hoop plezier van.. want dit is echt wachten tot het erger word en dat rit het blok inmiddels weer in de auto en dan word het nog weer duurder (+koelvloeistof en olie) Dus doe er je voordeel mee
Is het btw mogelijk om een compressietest met het blok eruit te doen en met de hand de krukas te draaien ofzo? Of moet je dat snel op de startmotor doen?