5GTT turbo als sirene

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
limburgio

heb het volgende probleempje, misschien heeft die nog iemand gehad?!?!?

als ik namelijk optrek met m'n 5, gaat die in 1ste perfect, maar als die in 2de 3de enz.. druk opbouwt geeft die het geluid van een sirene, WIEEEEEEEEEEEEEUUUUUUUUUW best grappig, dacht aan intercooler, maar dat is het niet, turbo is nog ok, motor is ook ok, aan wat kan dit liggen? de wastegate (actuator)?

please help me
gille
Contacteer:

ik heb gezien dat uw waste-gate gewoon krom is,en denkelijk uitgescheurd,van het waste-gate huis,dat kan dat sirene geluid verklaren
limburgio

khoop het gille, ik ga morgen ff ne andere testen khoop het, peter (blauwe dimma) zei da em na revisie van de turbo da altijd heeft gehad????
Riël
Über-Spammer

Je hebt, de ene turbo maakt takke herrie, de ander is stil. Ik heb ook eens een gehad die een hard wiieieieiehoeoeoeoeoeoeieieieieie geluid maakte. Hield 't overigens niet lang uit .. Maar dat hoeft er nix mee te maken te hebben.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Contacteer:

Het kan ook dat je turbo in onbelans is dan makt hij ook zo'n geluid. Je hebt kans dat hij niet zo lang mee gaat want als hij echt in onbalans is vreed hij zich vast.

S :D nder
HotShot

Mijn eerste GTT had ook een dergelijk probleem. Van alles nagekeken en vervangen, maar het geluid bleef. Uiteindelijk bleek het de non-returnvalve te zijn van het anti percolatie systeem.

Bij phase 2 GTT's heb je een slang die vanaf de dikke turbo slang (van intercooler naar carburateur) naar een non-returnvalve aan het schutbord gaat. Dat potje was bij mij het probleem.
Riël
Über-Spammer

't geluid komt vaak door een scheur tussen de uitlaat van de elleboog en de wastegate. Deze zit bijna standaard in de t2's, en zou niet veel kwaad kunnen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie