is het echt zo dat je je geen zorgen hoeft te maken als een meter in het rood loopt van je koelvloeistof?eigenlijk wel vreemd vind ik maarja misschien is dat een renault eigenschapje.(de r5at is voorlopig nog niet af)
ik heb ook wel eens gehoord dat die meters een lagere temperatuur aangeven dan het werkelijk is om de mensen minder zorgen te laten maken.als de meter aangeeft 90 graden is het geloof ik 100 graden in het echt.
dit zou gedaan zijn voor mensen die er geen verstand van hebben.want die zouden denken dat als ie 100 graden aangeeft dat het water kookt en dan gaan ze naar de garage.moeten ze weer uitleggen dat er niks aan de hand is enzovoort.
weet iemand of dit klopt of is dit een broodje aap?
What to do with 'barbequed' engine? IT'S ALIVE/APK-perikelen
Klinkt als broodje aap, aan de andere kant moet je je voorstellen dat 15 jaar en oudere meters toch niet zo precies meer zijn hé. Alles is een indicatie. Wil je echt zeker zijn van je zaak, dan zijn er van die boordcomputertjes te koop met eigen sensoren die je alles precies in de gaten houden. Maar meestal heb je 't wel door als er iets aan de hand is waar je toch even voor moet stoppen.
Ligt er maar net aan. Royaal in het rood ok, da's niet goed. Maar de ene meter slaat verder uit dan de andere (heb ik nou al nu ik alleen een ander dash erin had). Ik luister meestal naar de fan. Zolang ik de fan aan en weer uit hoor slaan, dan is niet veel aan't handje. De ene keer staat de meter weer wat hoger dan de andere keer
achja, franse degelijkheid. Ben er nu ook wel vanaf, dat digitale dashboard is heel wat nauwkeuriger.

dat laatste, als je pech hebt. Vaak wel in ieder geval. Als je er vroeg genoeg bij bent kan je de lagers vervangen zonder dat het blok uit de auto hoeft. Auto op een brug, carter eraf en dan de lagerkappen van de drijfstangen loshalen. Vaak zijn echter de lagers van de krukas zelf ook wel op tegen de tijd dat de drijfstanglagers het begeven... En die kunnen alleen vervangen worden als de krukas eruit is, en dat kan weer alleen als het blok van de versnellingsbak af is, en dat kan weer alleen als de hele hap uit de auto is.spir@l schreef:Matijs-> Aan wat voor schades moet ik denken als die lager(s) naar de hoeren zijn?
-happende zuigers?
-Krukas naar de hoeren?
-???
Maar als het inderdaad de drijfstanglagers zijn zou ik maar eens het carter eraf halen en kijken hoe de boel er bij staat. De onderste lagers van de krukas kan je wel bekijken met het blok nog in de auto, alleen voor een paar zal je even de oliepomp eraf moeten halen.
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Matijs schreef:dat laatste, als je pech hebt. Vaak wel in ieder geval. Als je er vroeg genoeg bij bent kan je de lagers vervangen zonder dat het blok uit de auto hoeft. Auto op een brug, carter eraf en dan de lagerkappen van de drijfstangen loshalen. Vaak zijn echter de lagers van de krukas zelf ook wel op tegen de tijd dat de drijfstanglagers het begeven... En die kunnen alleen vervangen worden als de krukas eruit is, en dat kan weer alleen als het blok van de versnellingsbak af is, en dat kan weer alleen als de hele hap uit de auto is.spir@l schreef:Matijs-> Aan wat voor schades moet ik denken als die lager(s) naar de hoeren zijn?
-happende zuigers?
-Krukas naar de hoeren?
-???
Maar als het inderdaad de drijfstanglagers zijn zou ik maar eens het carter eraf halen en kijken hoe de boel er bij staat. De onderste lagers van de krukas kan je wel bekijken met het blok nog in de auto, alleen voor een paar zal je even de oliepomp eraf moeten halen.
ah, fijn.

Maar dit laat ik lekker bekijken als mn blok gereviseerd word.
Dan gaat toch alles eruit.
Nou maar hopen dat het ding het nog even volhoud tot het zover is.
Die klop valt opzich nog wel mee.
Hij lijkt ook niet harder te worden ofzo.
We zullen zien.
En idd, bij ouwe meters kan ik me een behoorlijke afwijking nog wel voorstellen.
Maar ik heb dus een apart metertje voor de temp.
Ik ga dr toch vanuit dat dat ding een beetje in de buurt van de werkelijkheid komt.
En het rode gebied begint bij mij bij 100graden.
VEel verder dan dat heb ik hem ook nog niet gehad.
-
- Contacteer:
Tijdje weggeweest.
Nog altijd druk bezig met mn "After-France-BBQ-projectje"
En nu is het echt leuke werk dan eindelijk begonnen...
Het zogenaamde "tunen" van de Renault.(iets wat mij wel passend leek om op deze site te posten
)
Oftewel: Ik ben nu bezig het gt'tje een beetje op te leuken.
Vorige week bij Jeroen(JL-Tuning) langsgeweest (don't we all...
) omdat hij een aantal van mn bestelde onderdelen binnen had.
Meteen ook alles erin en vooral onder gehangen.
Om te beginnen een mooi nieuw intercoolertje.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... cooler.jpg[/img]
Ziet er werkelijk prachtig uit. helemaal vergeleken met de ouwe Playmobil IC die we eruit trokken. (wat een aanfluiting is dat dingetje eigenlijk)
Daarna zijn de heren serieus aan het werk geslagen.
Er moest namenlijk een volledige nieuwe uitlaat opkomen.
In een rap tempo zag ik de onderdelen letterlijk mn autootje uitvliegen.
De uitlaat die er onder zat konden ze met enig geweld door midden breken zo rot wassie.
En ook hier verbleekte het ouwe spul in de schaduw van wat er voor in de plaats kwam...
Ipv die 'gare dunne buisjes' kwam er nu iets onder dat er een stuk volwassener uit ziet.
Alles vanaf de turbo (de nieuwe turbo zelf was er nog niet...) word vervangen.
Dus om te beginnen de "Turbo-elbow":
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... _elbow.jpg[/img]
Met daaraan de "Downpipe":
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... npipe2.jpg[/img]
Leuk ook het verschil...
Dit is nog erger als je beide buizen voor je neus heb liggen.
En natuurlijk gaan we in de dikke (2 1/4"
) stijl verder om uiteindelijk via 1 (fraaie) einddemper weer achter uit de gt te komen.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... system.jpg[/img]
Om de kerel van "a car/helicopter/plane is born/reborn" even te quoten:
It looks the absolute business!
Het ziet er echt een STUK serieuzer uit met zo'n dikke vette pijp van voor tot achter.
En het klinkt nu ook echt een stuk volwassener.
Ik heb eindelijk een mooi vol geluid in mn 5!(ik had eerst nog een tussendemper ook...
)
Heerlijke donkere roffel.(die je ook voelt!) Maar die niet irritant is. Zeker bij stationair klinkt het lekker maar is het nooit too much.
Mooie brul bij volgas vanaf 4000Rpm.
Prachtige volle rochels en ploffen bij gaslos.
Een turbo die je nu door de hele auto hoort fluiten.
En datzelfde turbootje dat er nu erg rap inkomt.
Na mn eerste testritje was ik dan ook zeeeeeeer blij met mn nieuwe aanwinst.
Nadat Jeroen ook nog even gereden had zagen we dat de turbodruk nu iets lager stond dan eerst.
Dus, hup effe droaien maar!
Waarschijnlijk was Jeroen iets uitgeschoten(
), want toen ik effe geld ging pinne kende ik mn auto bijna niet meer terug.
Druk staat nu op 1bar boven gasklep (was 0,9).
Maar mijn god wat trekt het ding nu bizar zeg!
Ik schrok er de eerste keer opentrekken gewoon van.
Verder heeft Jeroen zich nog even over mn amateurbedrading ontfermt.
De fan slaat nu ook weer netjes automatisch aan.(defect relais
)
Heerlijk Jeroen THANX!
Op de terugweg kon ik het dan ook niet laten om de nieuwe pijp eens flink te laten horen.
Ik heb volgens mij echt als een aso voor elk stoplicht gestaan.
Ik heb ook weer meerdere snelheidsbeperkingen aan de figuurlijke laars gelapt geloof ik.....
Maar ik kon het gewoon niet laten.
Hij blijft nu ook heerlijk doortrekken in hogere toeren.
Waar hij eerst rond de 5500 een flinke dip kreeg blijft hij nu vrolijk doorgaan met pushen.
Very fokking lovely!
minpuntjes?
ja, toch wel.
1) Ik merkte later dat bij een goed warme motor (en dus ook uitlaat) er een vervelend rammeltje/rateltje ontstaat waar ik nog niet vanaf ben weten te komen.
Maar dat komt nog wel.
2) Mn laagste punt is nog net iets lager komen te liggen door die aso-dikke buis die er nu onder hangt...
DAt bracht me toch in het begin wel enige problemen bij ons in de stad.
En ik heb zelfs een keer een zeer spectaculaire vonkenregenin mn binnespiegel mogen aanshouwen toen ik "iets" te hard over onregelmatig wegdek reed...
Hoewel erg mooi om te aanschouwen, raak ik bij voorkeur het wegdek enkel met de daarvoor bestemde banden.
Maar na het anders positioneren van de klemringen op het verbindingstuk van de uitlaat is dit alweer een stuk beter.
Wat hebben we verder nog gedaan....
Oh ja!
Aandrijfas vervangen linksvoor.
Viel me erg mee om te doen op 1 puntje na. Nou ja eigenlijk 2 puntjes...
Punt 1.
Bouten die gewoon TE FOKKING VAST zitten!
Ik was er al voor gewaarschuwd dat de centrale moer van de as misschien wel vast kon zitten.
Maar ik dacht dat lossen we met een stuk pijp wel op ofzo.
Niet dus.
Dat ding zat echt VAST met een hoofdletter v.
Niets hielp. Er kwam geen beweging in.
Hetzelfde gelde voor de bouten op de schokdemper.
probleem dus.
Maar niet als je iemand kent met een luchtsleutel!
Zonder dat apparaat waren we kansloos geweest.
Want die had zelfs nog flinke moeite om die centrale moer eraf te krijgen!
En ook de moeren op de bak waren toch nog vrij lastig geworden met normale sleutels/ratels aangezien je daar amper een slag kan maken.
Maar met de luchtsleutel vlogen ze er af.
Dus ja, dan is het verder koekkie eitje natuurlijk.
As eruit. Nieuwe erin en gassen! dachten we...
Want toen de ouwe eruit ging kwam er toch even 'iets' meer bakolie uitstromen dan ik in eerste instantie had verwacht.
Ik dacht dat er wel wat olie uit zou komen.
Maar op een paar druppels na loopt dus gewoon de volledige inhoud van de bak eruit.
Dat wist ik nie.
En dus stond ik daar met een litertje verse olie om de bak "bij" te vullen...
oeps.
17:00uur.
Zaterdag.
Alles dicht.
Maandag pas weer olie.
Erg jammer ook dat tankstations dat spul niet verkopen. (wel voor automaten namenlijk)
En de ouwe zooi er weer ingooien?
nope.
daar zat teveel troep in ondertussen.
Dus toch maar tot maandag moeten wachten.
Maar na het vullen van de bak op maandag was het dan toch voor elkaar.
Even wezen testen: okilifokkingdokili!
Hij trilt AANZIENLIJK minder bij hard optrekken.
En.....de "bonk" (zie eerder deze topic) is GONE!
Das mooi.
Zeer mooi zelfs.
Want daar hoopte ik al op.
Goed, wat staat er nog in de planning.
- Nieuwe Turbo. (de huidige heeft een barst in het uitlaathuis zitten. En de nieuwe kan ook nog wat meer druk aan. Which i like!
)
- Groep A carburateur. Er moet natuurlijk ook wat peut bij die lucht komen.
- Blokrevisie cq tuning. (voordat ik met nog hogere druk ga rijden)
- Oliekoelertje. (om de boel netjes binnen de perken te houden)
- Bleedvalve met on-board kraantje. (om de druk eens lekker op te voeren!
)
- Remmerij upgrade. (ik mot natuurlijk ook nog kennen stoppe)
Daarna is het wat mij betreft weer even schluss met het project. En het geld....
Damn, lang verhaal.
Jullie horen het verder nog wel.
rolater.
Nog altijd druk bezig met mn "After-France-BBQ-projectje"
En nu is het echt leuke werk dan eindelijk begonnen...
Het zogenaamde "tunen" van de Renault.(iets wat mij wel passend leek om op deze site te posten

Oftewel: Ik ben nu bezig het gt'tje een beetje op te leuken.
Vorige week bij Jeroen(JL-Tuning) langsgeweest (don't we all...

Meteen ook alles erin en vooral onder gehangen.
Om te beginnen een mooi nieuw intercoolertje.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... cooler.jpg[/img]
Ziet er werkelijk prachtig uit. helemaal vergeleken met de ouwe Playmobil IC die we eruit trokken. (wat een aanfluiting is dat dingetje eigenlijk)
Daarna zijn de heren serieus aan het werk geslagen.
Er moest namenlijk een volledige nieuwe uitlaat opkomen.
In een rap tempo zag ik de onderdelen letterlijk mn autootje uitvliegen.
De uitlaat die er onder zat konden ze met enig geweld door midden breken zo rot wassie.
En ook hier verbleekte het ouwe spul in de schaduw van wat er voor in de plaats kwam...
Ipv die 'gare dunne buisjes' kwam er nu iets onder dat er een stuk volwassener uit ziet.

Alles vanaf de turbo (de nieuwe turbo zelf was er nog niet...) word vervangen.
Dus om te beginnen de "Turbo-elbow":
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... _elbow.jpg[/img]
Met daaraan de "Downpipe":
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... npipe2.jpg[/img]
Leuk ook het verschil...
Dit is nog erger als je beide buizen voor je neus heb liggen.
En natuurlijk gaan we in de dikke (2 1/4"

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... system.jpg[/img]
Om de kerel van "a car/helicopter/plane is born/reborn" even te quoten:
It looks the absolute business!
Het ziet er echt een STUK serieuzer uit met zo'n dikke vette pijp van voor tot achter.
En het klinkt nu ook echt een stuk volwassener.
Ik heb eindelijk een mooi vol geluid in mn 5!(ik had eerst nog een tussendemper ook...

Heerlijke donkere roffel.(die je ook voelt!) Maar die niet irritant is. Zeker bij stationair klinkt het lekker maar is het nooit too much.
Mooie brul bij volgas vanaf 4000Rpm.
Prachtige volle rochels en ploffen bij gaslos.
Een turbo die je nu door de hele auto hoort fluiten.
En datzelfde turbootje dat er nu erg rap inkomt.
Na mn eerste testritje was ik dan ook zeeeeeeer blij met mn nieuwe aanwinst.
Nadat Jeroen ook nog even gereden had zagen we dat de turbodruk nu iets lager stond dan eerst.
Dus, hup effe droaien maar!
Waarschijnlijk was Jeroen iets uitgeschoten(
Druk staat nu op 1bar boven gasklep (was 0,9).
Maar mijn god wat trekt het ding nu bizar zeg!
Ik schrok er de eerste keer opentrekken gewoon van.

Verder heeft Jeroen zich nog even over mn amateurbedrading ontfermt.
De fan slaat nu ook weer netjes automatisch aan.(defect relais

Heerlijk Jeroen THANX!
Op de terugweg kon ik het dan ook niet laten om de nieuwe pijp eens flink te laten horen.

Ik heb volgens mij echt als een aso voor elk stoplicht gestaan.

Ik heb ook weer meerdere snelheidsbeperkingen aan de figuurlijke laars gelapt geloof ik.....
Maar ik kon het gewoon niet laten.
Hij blijft nu ook heerlijk doortrekken in hogere toeren.
Waar hij eerst rond de 5500 een flinke dip kreeg blijft hij nu vrolijk doorgaan met pushen.
Very fokking lovely!

minpuntjes?
ja, toch wel.
1) Ik merkte later dat bij een goed warme motor (en dus ook uitlaat) er een vervelend rammeltje/rateltje ontstaat waar ik nog niet vanaf ben weten te komen.
Maar dat komt nog wel.
2) Mn laagste punt is nog net iets lager komen te liggen door die aso-dikke buis die er nu onder hangt...
DAt bracht me toch in het begin wel enige problemen bij ons in de stad.

En ik heb zelfs een keer een zeer spectaculaire vonkenregenin mn binnespiegel mogen aanshouwen toen ik "iets" te hard over onregelmatig wegdek reed...
Hoewel erg mooi om te aanschouwen, raak ik bij voorkeur het wegdek enkel met de daarvoor bestemde banden.
Maar na het anders positioneren van de klemringen op het verbindingstuk van de uitlaat is dit alweer een stuk beter.
Wat hebben we verder nog gedaan....
Oh ja!
Aandrijfas vervangen linksvoor.
Viel me erg mee om te doen op 1 puntje na. Nou ja eigenlijk 2 puntjes...
Punt 1.
Bouten die gewoon TE FOKKING VAST zitten!

Ik was er al voor gewaarschuwd dat de centrale moer van de as misschien wel vast kon zitten.
Maar ik dacht dat lossen we met een stuk pijp wel op ofzo.
Niet dus.
Dat ding zat echt VAST met een hoofdletter v.
Niets hielp. Er kwam geen beweging in.
Hetzelfde gelde voor de bouten op de schokdemper.
probleem dus.
Maar niet als je iemand kent met een luchtsleutel!

Zonder dat apparaat waren we kansloos geweest.
Want die had zelfs nog flinke moeite om die centrale moer eraf te krijgen!
En ook de moeren op de bak waren toch nog vrij lastig geworden met normale sleutels/ratels aangezien je daar amper een slag kan maken.
Maar met de luchtsleutel vlogen ze er af.
Dus ja, dan is het verder koekkie eitje natuurlijk.
As eruit. Nieuwe erin en gassen! dachten we...
Want toen de ouwe eruit ging kwam er toch even 'iets' meer bakolie uitstromen dan ik in eerste instantie had verwacht.
Ik dacht dat er wel wat olie uit zou komen.
Maar op een paar druppels na loopt dus gewoon de volledige inhoud van de bak eruit.
Dat wist ik nie.
En dus stond ik daar met een litertje verse olie om de bak "bij" te vullen...

oeps.
17:00uur.
Zaterdag.
Alles dicht.
Maandag pas weer olie.

Erg jammer ook dat tankstations dat spul niet verkopen. (wel voor automaten namenlijk)
En de ouwe zooi er weer ingooien?
nope.
daar zat teveel troep in ondertussen.
Dus toch maar tot maandag moeten wachten.
Maar na het vullen van de bak op maandag was het dan toch voor elkaar.
Even wezen testen: okilifokkingdokili!
Hij trilt AANZIENLIJK minder bij hard optrekken.
En.....de "bonk" (zie eerder deze topic) is GONE!

Das mooi.

Zeer mooi zelfs.

Want daar hoopte ik al op.
Goed, wat staat er nog in de planning.
- Nieuwe Turbo. (de huidige heeft een barst in het uitlaathuis zitten. En de nieuwe kan ook nog wat meer druk aan. Which i like!

- Groep A carburateur. Er moet natuurlijk ook wat peut bij die lucht komen.
- Blokrevisie cq tuning. (voordat ik met nog hogere druk ga rijden)
- Oliekoelertje. (om de boel netjes binnen de perken te houden)
- Bleedvalve met on-board kraantje. (om de druk eens lekker op te voeren!

- Remmerij upgrade. (ik mot natuurlijk ook nog kennen stoppe)
Daarna is het wat mij betreft weer even schluss met het project. En het geld....
Damn, lang verhaal.
Jullie horen het verder nog wel.
rolater.
-
- Contacteer:
Toch maar weer even een updateje.
(Ik moet toch ergens mn ongenoegen over de dingen des GTT eigenaarschap kunnen lozen...
)
Ik ben nu al geruime tijd bezig het geflambeerde zwarte beessie door de APK te sleuren.
EN nu was dat vandaag toch BIJNA gelukt.
Er was namenlijk helemaal NIETS meer mis met het gebakkie!
En de APK-dude had hem dus al bijna goed gekeurd.
Ware het niet dat een of andere klojo het wel leuk vond om een steekproef te doen op mn autootje....
En tja, natuurlijk vond hij WEL wat om hem op af te keuren.
Iets waar ik al mee rondrijd EN ook altijd mee door de keuring ben gekomen.
Namenlijk dat mn rechtervoorwiel bij VOLLEDIGE stuuruitlsag (ook geen mm minder dan dat!) een beetje aanloopt tegen het binnenscherm.
Hier is hij nu dus op afgekeurd.
Stelletje hufters.
Heb ik na zo'n lange tijd eindelijk alle mankementen eruit weten te werken, krijg je dit.
Word ik nie vrolijk van.
Ok, hoe gaan we dit oplossen?
1) Net zolang op dat binnenscherm rammen totdat hij niet meer aanloopt? (met de kans dat ik misschien dingen krom sla die liever recht blijven?)
2) Effe standaard maatje voorbanden/wielen monteren voor de APK? (Ik heb nu 195/45 15" en standaard is geloof ik 185/50 14"(?) zou dat net dat beetje kunnen uitmaken dat ik nodig heb?)
Verder rijd het dingetje de laatste tijd simpelweg (vrijwel) probleemloos.
Ik weeet het, dat moet je niet te hard zeggen.
But i'm just lovin' every fokkin' minute of it!
Als iemand aanvullingen opmerkingen sugesties etc. heeft. Ik hoor het nogsteeds graag.
(Ik moet toch ergens mn ongenoegen over de dingen des GTT eigenaarschap kunnen lozen...
Ik ben nu al geruime tijd bezig het geflambeerde zwarte beessie door de APK te sleuren.
EN nu was dat vandaag toch BIJNA gelukt.
Er was namenlijk helemaal NIETS meer mis met het gebakkie!

En de APK-dude had hem dus al bijna goed gekeurd.
Ware het niet dat een of andere klojo het wel leuk vond om een steekproef te doen op mn autootje....
En tja, natuurlijk vond hij WEL wat om hem op af te keuren.

Iets waar ik al mee rondrijd EN ook altijd mee door de keuring ben gekomen.
Namenlijk dat mn rechtervoorwiel bij VOLLEDIGE stuuruitlsag (ook geen mm minder dan dat!) een beetje aanloopt tegen het binnenscherm.
Hier is hij nu dus op afgekeurd.

Stelletje hufters.
Heb ik na zo'n lange tijd eindelijk alle mankementen eruit weten te werken, krijg je dit.
Word ik nie vrolijk van.
Ok, hoe gaan we dit oplossen?
1) Net zolang op dat binnenscherm rammen totdat hij niet meer aanloopt? (met de kans dat ik misschien dingen krom sla die liever recht blijven?)
2) Effe standaard maatje voorbanden/wielen monteren voor de APK? (Ik heb nu 195/45 15" en standaard is geloof ik 185/50 14"(?) zou dat net dat beetje kunnen uitmaken dat ik nodig heb?)
Verder rijd het dingetje de laatste tijd simpelweg (vrijwel) probleemloos.
Ik weeet het, dat moet je niet te hard zeggen.
But i'm just lovin' every fokkin' minute of it!

Als iemand aanvullingen opmerkingen sugesties etc. heeft. Ik hoor het nogsteeds graag.
-
- Contacteer:
FF je stuurkogel een stukje verstellen,totdat je wiel niet meer aanloopt.
Wel eerst merken anders kan je hem niet meer op dezelfde plek terug zetten.
Of anders na de apk de auto laten uitlijnen.
Wel eerst merken anders kan je hem niet meer op dezelfde plek terug zetten.
Of anders na de apk de auto laten uitlijnen.
Krijn is still alive!!!!!!!!! 
standaard maat is 195-55-13.
je bent lekker bezig man, ga zo door!

standaard maat is 195-55-13.
je bent lekker bezig man, ga zo door!

Immer wieder die verdammte Holländer
Ach, als dat alle APK problemen zijn na een steekproef, dan mag je toch helemaal niet klagen lijkt mij zo.
Ff doorzetten en dan ben je er weer voor een heel geblazen jaar klaar mee
En ik had je verhaal van 29 augustus ook nog niet gelezen. Goed man!
Ik wil ook zo'n uitlaat

Maareh, mooi geschreven weer!
it's the absolute business!
Je moet een boek schrijven man! "Een liefhebber onder druk, door Krijn Whateveryourlastnameis"
Ff doorzetten en dan ben je er weer voor een heel geblazen jaar klaar mee

En ik had je verhaal van 29 augustus ook nog niet gelezen. Goed man!
Ik wil ook zo'n uitlaat

Maareh, mooi geschreven weer!

it's the absolute business!

Je moet een boek schrijven man! "Een liefhebber onder druk, door Krijn Whateveryourlastnameis"

Krijn, je avatar is verplaatst, zoals je wellicht hebt gemerkt! 
Hier staat 'ie:
http://members.home.nl/m.vandekamp/Avatars/spiral.gif

Hier staat 'ie:
http://members.home.nl/m.vandekamp/Avatars/spiral.gif
Even 2 wielen bietsen ergens hoor, zet je die er zolang onder.
-
- Contacteer:
Thanx mensen, thanx.
Jeroen-> hmm...dus mn spoorstang als het ware langer maken?
Dat kan ik eens gaan proberen.
Ray-> you betya! ik zit alleen weer op school dus ik heb aanzienlijk minder forumtijd...
Maar shit. Origineel is dus ook 195...
Dat gaat dus niet werken.
Matijs-> Ik was ook erg blij toen ik van de kerel hoorde dat er NIETS gevonden was.
Diezelfde vent had de vorige keer dat ik het probeerde namenlijk nog flink wat dingetjes gevonden en hard er waarschijnlijk al een hard hoofd in dat t nu wel ging lukken.
En dat boek heb je al....
Maar dan in de vorm van een topic.
Tom -> dit is het enige puntje waar hij nog naar gaat kijken als ik weer langsgaat....
Merijn-> niets van gemerkt man. maar ik vind t allemaal prima. Thanx.
Riel-> dat gaat dus volgens mij niet werken aangezien de orig. maat ook 195 is.
Of ik moet ergens compleet andere banden/wielen vandaan weten te halen.
Ik kijk eerst wel effe of het met het "aanpassen" van de sporing lukt.
later.
Jeroen-> hmm...dus mn spoorstang als het ware langer maken?
Dat kan ik eens gaan proberen.
Ray-> you betya! ik zit alleen weer op school dus ik heb aanzienlijk minder forumtijd...
Maar shit. Origineel is dus ook 195...
Dat gaat dus niet werken.
Matijs-> Ik was ook erg blij toen ik van de kerel hoorde dat er NIETS gevonden was.
Diezelfde vent had de vorige keer dat ik het probeerde namenlijk nog flink wat dingetjes gevonden en hard er waarschijnlijk al een hard hoofd in dat t nu wel ging lukken.
En dat boek heb je al....
Maar dan in de vorm van een topic.

Tom -> dit is het enige puntje waar hij nog naar gaat kijken als ik weer langsgaat....
Merijn-> niets van gemerkt man. maar ik vind t allemaal prima. Thanx.
Riel-> dat gaat dus volgens mij niet werken aangezien de orig. maat ook 195 is.
Of ik moet ergens compleet andere banden/wielen vandaan weten te halen.
Ik kijk eerst wel effe of het met het "aanpassen" van de sporing lukt.
later.
Gewoon ergens 2 originele velgen met banden vanaf halen die niet aanlopen. Maat maakt echt nix uit.
De originele 195/55R13 zijn smaller dan 195/45R15, omdat de velg veel smaller is en de band verder naar binnen trekt. De originele velg is maar 5,5J breed, en velgen op jouw auto zijn minimaal 6J, of anders 6,5J of zelfs 7J.
Je kan trouwens niet zomaar een wiel van een willekeurige R5 op zetten, want de snelheids-rating van de band die je erop zet moet wel toereikend zijn voor de 200km/u topsnelheid van de auto. Gaat die keuringsknakker gegarandeerd over liggen mieren als jij met een paar bandjes van een R5 L aankomt
Je kan trouwens niet zomaar een wiel van een willekeurige R5 op zetten, want de snelheids-rating van de band die je erop zet moet wel toereikend zijn voor de 200km/u topsnelheid van de auto. Gaat die keuringsknakker gegarandeerd over liggen mieren als jij met een paar bandjes van een R5 L aankomt
-
Is volgens mij geen APK afkeurpunt hoor. Wordt volgens mij niet gekeken naar snelheidindex.
Niet?
Lijkt me toch wel belangrijk.
Lijkt me toch wel belangrijk.
Mja, raar zeg, je hebt gelijk 

Denk toch dat ze raar staan te kijken als je met een paar 145/70R13 bandjes aan komt zetten

Toch gewoon willekeurige R5 wieltjes dusAPK eisen 2002 schreef: 2 Banden
- Banden mogen geen scheuren of ernstige beschadigingen tot op het canvas hebben.
- Profiel moet minimaal 1,6mm diep zijn.

Denk toch dat ze raar staan te kijken als je met een paar 145/70R13 bandjes aan komt zetten

-
- Contacteer:

DAt wil ik zien!

Ik ga eens op de sloop kijken of ik iets kan vinden.
Dat wordt dan maar mn APK-setje om dit soort grappen in het vervolg te kunnen voorkomen.
Of heeft er iemand in mijn regio nog 2 velgen/banden liggen van een willekeurige 5 die ik kan 'lenen'? Hij mag stoepschade hebben

MAaaarrrr....moeten aan de volgende eisen voldoen:
APK eisen 2002 schreef:
2 Banden
- Banden mogen geen scheuren of ernstige beschadigingen tot op het canvas hebben.
- Profiel moet minimaal 1,6mm diep zijn.
Kan ik meteen effies wat plaatjes schieten met mn pa's nieuwe camera.

to be continued...
-
En je mag geen radiaalbanden mixen met diagonaal banden.
Maar diagonaal banden kom je haast niet tegen!
En TUURLIJK heb ik gelijk!
Maar diagonaal banden kom je haast niet tegen!
En TUURLIJK heb ik gelijk!
Geen bericht goed bericht?

-
- Contacteer:
Nogsteeds niet veel gebeurt.
Ik heb echt erg weinig tijd op het moment.(ivm verhuizing)
In Rotterdam nog wel even problemen gehad.
Begon ineens erg te stinken naar verbrand...iets!
En ook mn toeren en snelheidsmeters begonnen ofwel te dansen ofwel compleet de geest eraan te geven.
Dus ik, met de vorige brand natuurlijk nog vers in het geheugen, meteen, met het nodige zweet, de auto stilgezet.
Kon op dat moment niet zien/ruiken waar het precies vandaan kwam.
Maar zag ook niets fikken of smeulen.
MAar ik werd er niet blij van.
Volgende dag kon ik niets vinden, maar de lucht leek van mn v-snaar af te komen.
Dus ik dacht: Mn v-snaar zal wel hebben geslipt door de hevige regenval en daardoor misschien zijn gaan stinken(Maar ik had niets gehoord???...)
Echter, dat bleek het toch niet te zijn.
Want later rook ik het meteen weer.
Ook maakte er iets een raar geluid.
Maar ik kwam er maar niet achter wat het was.
Totdat ik naast de v-snaar de dynamo zag zitten.
En jawel, daar kwam de lucht vandaan.
En dat zou misschien de dansende/dooie meters hebben kunnen verklaren(???).
En ook bij het starten zag ik nu duidelijk iets gloeien in het dynamo
.
Dus...effe 's lands bekendste gtt-man gebeld en daar even een dynamootje opgehaald. (heerlijk om nu 10min. van Schiedam af te zitten!
)
Die er in gezet.
AJETO!
oftewel: voor mekaar.
Again, thanx to JL-Tuning. "Waar zou GTT-rijdend nederland toch zijn zonder!"
Ik heb echt erg weinig tijd op het moment.(ivm verhuizing)
In Rotterdam nog wel even problemen gehad.
Begon ineens erg te stinken naar verbrand...iets!
En ook mn toeren en snelheidsmeters begonnen ofwel te dansen ofwel compleet de geest eraan te geven.
Dus ik, met de vorige brand natuurlijk nog vers in het geheugen, meteen, met het nodige zweet, de auto stilgezet.
Kon op dat moment niet zien/ruiken waar het precies vandaan kwam.
Maar zag ook niets fikken of smeulen.
MAar ik werd er niet blij van.
Volgende dag kon ik niets vinden, maar de lucht leek van mn v-snaar af te komen.
Dus ik dacht: Mn v-snaar zal wel hebben geslipt door de hevige regenval en daardoor misschien zijn gaan stinken(Maar ik had niets gehoord???...)
Echter, dat bleek het toch niet te zijn.
Want later rook ik het meteen weer.
Ook maakte er iets een raar geluid.
Maar ik kwam er maar niet achter wat het was.
Totdat ik naast de v-snaar de dynamo zag zitten.
En jawel, daar kwam de lucht vandaan.
En dat zou misschien de dansende/dooie meters hebben kunnen verklaren(???).
En ook bij het starten zag ik nu duidelijk iets gloeien in het dynamo

Dus...effe 's lands bekendste gtt-man gebeld en daar even een dynamootje opgehaald. (heerlijk om nu 10min. van Schiedam af te zitten!

Die er in gezet.
AJETO!
oftewel: voor mekaar.
Again, thanx to JL-Tuning. "Waar zou GTT-rijdend nederland toch zijn zonder!"
-
Toppie man. 

Renault 5 GT Turbo "EVO"