Hey mensen.
Zoals sommige wel weten was ik nog niet te spreken over de prestaties van het GTT blok wat ik gebouwd had. Trok niet bepaald de stoeptegels uit de vloer. Nu heb ik een andere GTT gekocht en dat loopt een stukje beter. Nu was ik bezig met een grote beurt en door vertraging van bepaalde onderdelen was ik genoodzaakt dit even bij mijn GTT te lenen. Denk aan bougiekabels. Ik zag de dumpvalve zitten en ik dacht van.... Die komt even op de zwarte. Dus wat doe je dan, je maakt het natuurlijk wel eerst even schoon. Ik maak de dumpvalve open en ik zie dat het ding gewoon gevuld is met peut. Ik denk huh????
De onsteking los gehaald. Ja hoor ook het membraam gevuld met peut. Nu vraag ik mij af hoe dit kan? Hoe kan benzine daar terecht komen in dusdanige grote hoeveelheden?
Probleem bij de carburatie? Misschien kleppen die niet afdichten(lijkt me zeer sterk). Nokken-as wat niet goed staat(volgens mij zo goed als uitgesloten)
Iemand een idee?
[GTT] Benzine in dumpvalve
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mmm. Als een membraam in je carb kapot is kan ik me voorstellen dat het via de vacuumslang je dumpvalve in word geblazen. Staat ook druk op als de turbo blaast hé. Als dat slangetje ook naar benzine meurt, zal het vast ook bij de vacuumvervroeger zitten?
Anders kan het er alleen komen bij slecht sluitende kleppen, en dat het mengsel dan naarboven gedrukt wordt door de carb weer heen helemaal naar de dumpvalve. Volgens mij heb je nog niet zo'n blaaskracht als de hele klep eruit ligt...? Dus ik zou zeggen kijk es voor optie 1 ? Anders hoor ik 't vast morgen wel als je 't gevonden hebt
Groeten!
Anders kan het er alleen komen bij slecht sluitende kleppen, en dat het mengsel dan naarboven gedrukt wordt door de carb weer heen helemaal naar de dumpvalve. Volgens mij heb je nog niet zo'n blaaskracht als de hele klep eruit ligt...? Dus ik zou zeggen kijk es voor optie 1 ? Anders hoor ik 't vast morgen wel als je 't gevonden hebt

Groeten!
Is vrij normaal bij mij is het ook en daarom gaan de O-ringen ook kapot, vandaar dat er viton in moet. Als je met hoge druk rijd en je schakelt dan stuitert en lucht met benzine terug en komt er benzine in je dump-valve. Ook lekt die O-ring iets en komt er via je vac.slang dus benzine en lucht achter ze zuiger te recht. Je moet hem regelmatig schoon maken.
S
nder
S

Een beetje okee. Maar ik heb net 1000 km met het ding gereden waarvan niet veel km's mee gescheurd zijn. Dus denk dat er toch ergens iets fout is. Zodra de Group A carburateur hier is, gaat die van de zwarte GTT op de blauwe en ook even een andere onsteking. Kijken of die dan wel goed loopt naar mijn mening.Sander schreef:Is vrij normaal bij mij is het ook en daarom gaan de O-ringen ook kapot, vandaar dat er viton in moet. Als je met hoge druk rijd en je schakelt dan stuitert en lucht met benzine terug en komt er benzine in je dump-valve. Ook lekt die O-ring iets en komt er via je vac.slang dus benzine en lucht achter ze zuiger te recht. Je moet hem regelmatig schoon maken.
Snder
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Ook dat membraam lekt lucht (zeker bij verhoogde druk). Dus is er lucht/benzine stroming naar je ontsteking dus komt ook daar benzine.Abel schreef:iets benzine kan ik me wel voorstellen.... maaar je vacuum vervroeger ook vol?? misschien heeftdat toch te maken met een fout in je carburatie (lek of veel te rijk)
S

Volgens mij komt daar bij mij ook de benzinelucht vandaan als ik met druk rij. Ik heb al eens een carb uitelkaar gehad, en waren enkele membraampjes daarin niet fris meer.