Koppelings kabel is weer ok, maar nu een lekke koppakking :(

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer

Ja ja na een halfjaar doet hij het weer, was het niet dat op de terugweg bij een stoplicht mijn koppelings kabel brak...

Zaterdag ochten ben ik naar roden gesleept door mijn vader achter een Toyota Rav4 dus die trok het makkelijk. En het feit dat de rav van binnen was volgestapeld met een zelf gebouwde motor en een hoop tegebruiken onderdelen...(+een hoop extra)

Zondag middag op 4 uur liep hij weer en 5 uur hebben we er ff een stukje in gereden.. :D:D:D heerlijk die turbo duw @1bar

UIk heb een Ph2 blok gebouwd en daar zit een ph1 stalen hitteschild op wat een lastig verhaal is dat zeg.. er zit een hoop verschil in de bevestigingen van hitteschilden van PH1 en PH2 maar zonder noemens waardige incidenten is alles perfect gelukt

Olie druk is perfect
De fan slaat nu ook weer gewoon aan tussen het 1e en 2e streepje (massa van relais bleek niet goed...)

Alleen tikken de kleppen nu nog wat en is op de terug weg dus helaas de koppelings kabel geknapt...

En bij deze wil ik Mark 5t erg bedanken voorde 2dagen sleutel plezier!!! (en veel koud drinken :wink: :wink: )

Hij start weer!!!! Heerlijk 8) 8) 8) ff tankje leeg rijden en kop bouten na trekken en kleppen stellen
Laatst gewijzigd door Abel op wo 23 jul 2003 19:02, 3 keer totaal gewijzigd.
catrinus

Die tikkende kleppen kan ik me wel voorstellen :p
Abel schreef:als het meer een tik zou zijn misschien veel klep speling... Maar chek niettemin maar!! inlaat 0.2mm en uitlaat 0.3 mm
Jeroen Lubking schreef:
Wil jij met lopende motor de stoterstangetjes er tussen vandaan kunnen halen dat je ze zoveel speling geeft? :lol: :lol: :lol:

Inlaat klep 0,15mm
uitlaatklep 0,20mm
Stellen met ijskoude motor.

groeten jeroen.
:lol: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Abel
Über-Spammer

:( :(

In mijn olyslager boekje staat GTT inlaat 0.2 MM en uitlaat 0.3MM :-*

dus het is niet eigenwijs ofzo, maar foute info..

maar bedankt dat je me zo op mijn fouten wijst, al kan ik die stomme smilie niet echt waarderen

Verder nog iemand info over het plaatsen van een koppelings kabel???
mark 5t
Contacteer:

jammer van je kabel abel stond dus wel te strak waarschijnlijk :(
maar goed na 2 dagen zweten mag die kabel de pret niet drukken ook dit word wel weer opgelost.
zal vast nog wel een kleinigheidje kapot gaan maar die motor is echt wel o.k. :D :D
ik heb de gemaakte foto`s gemaild naar je hotmail
misschien leuk om ook even te plaatsen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
ejk

Ik weet uit ervaring dat het vervangen van een koppelingskabel langs de snelweg vrij goed te doen is! Bij mij brak 'ie bij het overschakelen van 4 naar 5 bij het inhalen van een vrachtwagen en bleef 'ie in z'n vrij staan (aaaaargh!)

Echt stomtoevallig: de wegenwacht had een goeie bij zich (van een R19, is dezelfde)!!! Betekent dus ook dat die kabels wel eens stuk gaan, als de wegenwacht ze aan boord heeft.

In elk geval, het verwisselen ging vrij goed, het kostte de meeste tijd om de metalen doorvoerplug uit het plaatwerk achter het pedaal te krijgen. Even goed wrikken met een grote schroevendraaier en een metalen staaf.

In mijn geval: met twee personen een half uurtje (voornamelijk vanwege die plug).
catrinus

Speciaal voor abel opgezoekt met de search functie

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... lingskabel
There will be plenty of time to rest when your dead
Jeroen Lubking
Contacteer:

Ik zal het voor al de "doe het zelfers" waar onder abel even ver gemakkelijken.

1e kabel los maken van pedaal.
2e kabel losmaken op de bak.
3e laat de kabel langs de bak naar beneden vallen,zodat je heb onderdoor kan beetpakken.
4e je kan nu onder de auto door,voor het linker voorwiellangs heel hard aan de binnenkabel rukken.
(kabel schiet nu met pasdopje en buitenkabel en al uit het schutbord)
5e draai je wielen naar rechts,je kan nu in de linker wielkast een klein plastic binnen schermpje verwijderen.
6e Je kijkt nu tegen de remdrukbekrachtiger aan,je kan nu de nieuwe kabel door het gaatje door voeren waar je makkelijk bij kan.
7e monteer de kabel binnen in de auto.
8e steek de kabel door naar boven en monteer hem op de bak.

Je kan evt in de motor ruimte wat plek maken door wat onderdelen te verwijderen.Vaak kan je er wel bij,tis alleen maar makkelijker.

Dit werkt alleen maar als de kabel onder de kap is afgebroken.Als hij in de auto kapot is moet je het pasdopje met een schroeven draaier eruit wippen.
Hier kan je het makkelijkste bij via de wielkuip,verwijder evt het linker voorwiel.
Verder is de montage hetzelfde.

succes,

mvg jeroen lubking.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Abel
Über-Spammer

Koppeling zit weer en gaat lekker makkelijk weer..

2X 10 minuten werk,

Nu net ff een stukje gereden (100 KM) Wat een lawaai maakt mijn auto nu vind ik.. Remmen banden misschien 1 of meerdere lagers.

Maar het minste vond ok wel die mayo onder de dop. :( Ik heb niet harder gereden dan 120 en ik heb de turbo gespaard... Maar voor dat ik weg ging voelde ik al nattigheid toen ik in het koel water vaatje keek.. olie dreef er wat in shit :( Dus de koppakking is zondag waarschijnlijk al lek geraakt.

Dus nu moet ik weer een dag aan het vroeten om de Koppakking te vervangen. Maar de motor draait heerlijk..
mark 5t
Contacteer:

gaat je ook wel weer lukken denk ik maar misschien
niet direkt een verbeterde pakking monteren?
en verder vind ik het natuurlijk erg jammer maar geef
de moed niet op het komt echt wel goed.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
hitman

kut voor je,succes abel

blij dat ie verder wel goed rijd :)
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Riël
Über-Spammer

Blijf lekker bezig :) je hebt hem toch zeker wel es geaaid zo nu en dan hé? ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Abel schreef:Soms heb je geluk, meestal niet!!!!
:wink:

Wel mooi dat je het zelf kan doen.

Succes.
Plaats reactie