Hallo allemaal,
ik heb hier misschien een hele domme vraag maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen het onderblok van een gewone R5 1.4 en een R5GTT. Zitten er bijvoorbeeld andere zuigers/bussen in of zijn het totaal andere blokken?
Daarnaast vroeg ik me ook af of de cilinderkoppen verschillend zijn.
Groeteen Adam
Verschil GTT blok / 1.4 R5 blok
onderblok r5 is qua form het zelfde en ik denk dat de krukas en drijfstangen ook hetzelfde zijn
voor de rest zal er verschil inzitten (oliepomp. zuigers/cylindersen waarschijnlijk de nokken as.
en ik denk dat de kop opzich hetzelfde is op de klep bediening na, die is veel sterker.
spruitstukken zijn natuurlijk ook anders.
voor de rest zal er verschil inzitten (oliepomp. zuigers/cylindersen waarschijnlijk de nokken as.
en ik denk dat de kop opzich hetzelfde is op de klep bediening na, die is veel sterker.
spruitstukken zijn natuurlijk ook anders.
Onderblok is op de nokkenas, zuigers, drijfstangen en cilinderbussen na helemaal identiek. Zelfs de oliepomp is volgens mij hetzelfde, tenminste, van een C2J blok. Alleen de benzinepomp zit er bij de GTT niet op, het gat wordt afgesloten door een speciaal alu kapje.
De cilinderkop is geloof ik ook identiek aan een gewoon vijfje. Tenminste, het verschil in compressie zit hem geloof ik in de drijfstangen, en niet in de cilinderkop of koppakking. Kleppen zullen misschien iets anders zijn, en de klepveren natuurlijk. Tuimelaars en klepstoters zijn ook gelijk aan een gewoon (C2J) blok. De bevestiging van de tuimelaaras is wel anders. De waterpomp is ook hetzelfde. Spruitstukken en carburateur zijn natuurijk anders.
Dat zijn tenminste mijn indrukken na het demonteren van zowel een C1J turbo als een C2J motorblok.
De cilinderkop is geloof ik ook identiek aan een gewoon vijfje. Tenminste, het verschil in compressie zit hem geloof ik in de drijfstangen, en niet in de cilinderkop of koppakking. Kleppen zullen misschien iets anders zijn, en de klepveren natuurlijk. Tuimelaars en klepstoters zijn ook gelijk aan een gewoon (C2J) blok. De bevestiging van de tuimelaaras is wel anders. De waterpomp is ook hetzelfde. Spruitstukken en carburateur zijn natuurijk anders.
Dat zijn tenminste mijn indrukken na het demonteren van zowel een C1J turbo als een C2J motorblok.
Als je wilt heb ik nog een onderblok en een kop van een phase 1 blokkie liggen..