injectie probleem

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
catrinus

Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn injectie. Zoals zovelen weten heb ik een andere motor in mijn 5 zitten. Nu ik bezig ben met starten wil hij maar niet aanslaan. Benzine heeft hij, ontsteking doet het goed, Alleen spuit hij niet in. Nu heb ik mijn schema`s weer eens doorgebladerd en nu blijkt dat ik een constante spanning vanaf mijn accu naar mijn inspuit relais en brandstofpomp relais moet hebben. Als ik een draad vanaf de accu op die draad van de inspuiting zet (die constand spanning moet hebben) vliegen de vonken om mijn oren heen. Ik weet het niet meer wat het probleem is en maarten weet het ook niet (we hebben dezelfde motor in onze 5jes). Volgens maarten moet er in de kabelboom een constante plus draad zitten maar die heb ik helemaal niet. Wie zou de oorzaak weten van deze storing. Of een oplossing.

Gr, Cat.

B.t.w. het gaat om een 1700 turbo motor.
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer

Waarschijnlijk is de constant + van de inspuiting gewoon massa als contact afstaat. Kijk eens of ie ook ketst als ie wel op contact staat?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catrinus

contact? ik heb alles nu ff doorverbonden met een draad rechtstreeks op de accu i.p.v. via het contact. Benzine en ontsteking zijn goed. Computers zijn zover ik weet niet verbrand. Tenminste ze ruiken niet verbrand en toen ik rijdend met de 440 thuis kwam deed de motor het nog prima.
Mrtn
Car: R5GTT

Hmmmm... nog niet eruit gekomen dus :(

Van de volvoboom moest van dat stekkerblokje dat bij de computers zat de grijze draad(en) aangesloten worden, bij mij waren dat er 2. Verder zit er bij mij in de kabelboom, ter hoogte van het inlaatspruitstuk een continue +, welke volgens mij de computers bedienen.

Hoor je wel getik uit de comp.kasten als je met het contact speelt?

Misschien heb jij een andere motorserie (ouder of nieuwer) en heeft deze genoeg aan de +en op het stekkertje zoals eerder gemeld.
Probeer anders eens een andere computer (alle 2) misschien dat 1 van deze is overleden?
Mrtn = Maarten
catrinus

niets tikt als ik er stroom op zet. en zover ik weet heb ik de computers ook niet verbrand. Toen ik mijn kabelboom opnieuw ingetaped had heb ik ook geen dikke rooie plus draad gezien die de comps moest voeden. Wel viel me op dat er een dikke rooie draad bij de relais zit maar die zit nergens los of zoiets. die is doorverbonden naar wat andere dingen. Ik weet het ff niet meer
Riël
Über-Spammer

Nee ik bedoel, als je de auto van contact af zet, worden veel aansluitingen verbonden met massa (zo krijg je ook zo'n rood knipperlampje aan't knipperen). Het lijkt me logisch dat je injectors ook pas bij contact stroom krijgen, maar blijkbaar krijgen die het niet.

Nu zet je contact af, dan is die kabel dus via het contactslot met massa verbonden. Hou je dan een + eraan, dan vonkt het. Logisch. Dus je moet 'm effe van massa afhalen door het contact op te zetten.

Dat is wat ik bedoel, en zoiets heb ik eens meegemaakt met de inspuit van een corrado toen we de kabelboom moesten omleggen ... Of slechte massa ergens natuurlijk.
catrinus

heb zonet weer gekloot maar zonder resultaat. had nog 2 computers liggen maar ook daarmee geen resultaat. Ik weet het nu echt niet meer
Abel
Über-Spammer

Is de massa van je blok goed???

Iedergeval nameten. Als je vonken krijgt van je inspuit gallerij dan wil dat zeggen dat er a) vermogen wordt gevraagd of b)kortsluiting
ik ga van b uit... Als dat zo is dan ligt jou inspuitgallerij ook aan massa nu moet jij uitzoeken waar.

(Misschien startmotor verkeerd aangesloten of dynamo niet juist aangesloten??)
Riël
Über-Spammer

Als je 't contact aan zet, slaat de brandstofpomp dan even aan? Kan een relais zijn wat niet werkt. Ik praat nou over wat ik mee heb gemaakt toen we die corradomotor wilden laten lopen, die spoot ook niet in. Er was iets fout met een relais. Als we die met de hand deden schakelen liep de brandstofpomp enkele seconden, waarschijnlijk om op druk te brengen. Die stroom was ook nodig om de inspuit te laten plaatsvinden. Bij auto's met injectie is het toch normaal als 't even bromt als je 'm op contact zet hé?
Sander
Contacteer:

Je moet even meten op die draad waar je de constant spanning op zet als je daar heel weinig ohm meet. Als dat zo is kun je nog de stekkers van de injectoren los trekken en nog eens meten misschien is en een spoel van je injector door geslagen. Maar het is een beetje moeilijk zo over het net. Vraag maar aan Reinier die heeft ook nog een auto staan die niet wil lopen. Je moet eigenlijk iemand op trommel die verstand heeft van elektro/elektronica.

suc6 S :D nder
canonballman

Sander schreef:Vraag maar aan Reinier die heeft ook nog een auto staan die niet wil lopen. Je moet eigenlijk iemand op trommel die verstand heeft van elektro/elektronica.

suc6 S :D nder
Ja scheep er mij maar mee op........ :-* :wink:

Ik kan je helaas niet helpen Cat, alhoewel ik met mn Elf een gelijksoortig probleem ken........ :(
canonballman

Optie: Zet m een keer naast die van Maarten en ga met zn tweeen eens meten..............

Nee, niet wie de langste heeft.............
catrinus

wouden we ook gaan doen :wink: . Ik probeer menno nog ff te bereiken anders word het morgen bellen geblazen. Hij MOET rijden 1 dezer dagen
Menno

pm :)
rev it like a rental
catrinus

ik heb hem ontvangen. morgen ff proberen :)
Marius

Und?
catrinus

niets :( . Alleen een hoop vuur en gevonk. ik ben nu bezig mijn kabelboom aan het uit elkaar halen. ik denk dat hij sluiting maakt of zo. en ik heb ook nergens een constante voeding draad.
Marius

Balen.
catrinus

yieeeeeeehaaaaaaaaa hij doet het :D . Na 2 uur zoeken vandaag eindelijk gevonden waarom hij het niet deed. Zonet 2x gestart en beide keren sloeg hij na 2 keer ronddraaien aan :D . Damn wat klinkt hij mooi zonder uitlaat. Nu meur ik helemaal naar niet goed verbrande gassen maar hij doet het. Menno jij word nog bedankt voor je snelle online hulp van gisteren. Dat heeft mij dat extra zetje gegeven om de storing op te lossen. Nu ga ik weer lekker verder met sleutelen. Alles weer netjes afwerken en alles schakelen via contact.
~thijs~
Contacteer:

Toppie man!!!!! :D 8)
laguna2
Contacteer:

Geweldig, wat was er nou mis?
Marius

Mooi !

ps: Komt het niet door de hele cola fles en 3 koppen koffie die je gisteren bij mij leegdronk :wink: ?
catrinus

de constante plus kabel was helemaal tot het oog met krimpkous bedekt. Daardoor leek het een massa kabel. Ik kwam er zonet achter dat het krimpkous was en heb hem toen open gesneden en voillia. Een dikke rooie kabel. Daar stroom opgezet. De computers aangesloten en starten maar :D . En ik kan je vertellen, het klinkt super en erg geil nu hij loopt :D
Marius

Perfect, gelukkig maar dat het toch zo iets simpels is.
canonballman

GEFELICITEERD!! :) :p >-)

Ik hoop dat ik mn elfje ook nog een keer aan het lopen krijg...............
Arjen

Beter Cat!!!! Alle moeite toch niet voor niks geweest.

ps: al bijgekomen van je colavergiftiging :lol:
catrinus

nee, ik ben nog beroerd en in de schijterij (serieus). Waar het van komt zou ik niet weten. Denk dat ik wat verkeerds heb gegeten gisteren.
RO 16v

Ik doe het maar even hier vindt het zonde om een nieuw topic te openen.

Wie weet of injectoren van verschillende merken op een F7R motor passen, wil eigenlijk weten of de injectoren van een Impreza of EVO erop passen, denk het wel maar wil wat meer zekerheid hebben voordat ik ze bestel.

Gr, Ro
RO 16v

RO 16v schreef:Ik doe het maar even hier vindt het zonde om een nieuw topic te openen.

Wie weet of injectoren van verschillende merken op een F7R motor passen, wil eigenlijk weten of de injectoren van een Impreza of EVO erop passen, denk het wel maar wil wat meer zekerheid hebben voordat ik ze bestel.

Gr, Ro
Niemand????
Menno

Redelijke kans dat ze fysiek wel passen, maar de aansturing werkt anders. Beter kan je naar gelijksoortige injectoren zoeken.
rev it like a rental
Plaats reactie