Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
StevenK
Contacteer:

Elise16v schreef:
StevenK schreef:
Elise16v schreef:Na de eerste dag lag Steven Kroesbergen 10de algemeen maar helaas is hij vandaag uitgevallen.
Ik weet niet wat de problemen waren maar misschien reageert hij nog hier op het forum....
Tja. Stuurbekrachting ging stuk op KP19; op de service besloten te proberen zonder verder te rijden, en dat ging aardig (10 sec langzamer op KP20). Aan het einde van de proef begon de stuurpomp heel hard te roken, en het risico dat de multiriem ging breken (met nog 50 km proef te gaan) was te groot.
Balen zeg jullie lagen er goed voor. Geen problemen meer gehad met de remschijf achter?
Jawel, dat probleem hebben we er niet uit gekregen, dus helaas geen handrem, en een beetje scheef remmen (vooral op onverhard).
Elise16v
Contacteer:

Janine schreef:Ja, helaas wel... kapotte bak...
Het was een kapotte koppeling, was opgerookt tot op de klinknagels
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

hmm sjammer
StevenK
Contacteer:

Overigens kwamen wij gisteren erachter dat we nog wel wat probleempjes hadden:
- Gescheurde versnellingsbaksteun (schijnt een bekend probleem te zijn van de clio 2)
- Waarschijnlijk inwendig lekkende hoofdremcylinder

Als ik monteurs kan vinden, probeer ik in augustus de Famenne (België) te rijden.
Elise16v
Contacteer:

StevenK schreef:Als ik monteurs kan vinden, probeer ik in augustus de Famenne (België) te rijden.
Wanneer in Augustus?????
antoine
Car: Renault Clio III RS

Belgian Rally Championship - Division 2

R A L L Y E D E L A F A M E N N E 24 Aug. 2003

gr antoine
Maus

Waar in Bels wordt die verreden?
antoine

Maus schreef:Waar in Bels wordt die verreden?
sorry ik zal het niet weten.Ik denk dat stevenk dit wel weet.

gr antoine
StevenK
Contacteer:

Maus schreef:Waar in Bels wordt die verreden?
Ergens onder Huy (naar het schijnt)
Maus

Waar mag dat dan wel niet liggen?
StevenK
Contacteer:

Maus schreef:Waar mag dat dan wel niet liggen?
In het zuid-oosten van België, vlak bij de grens met Luxemburg.
Maus

Aha, dankje. Ik zal eens kijken (en overleggen), wellicht dat ik er wel heen. :)
Het schijnt dat de Belgen mooier / spectaculairder rijden dan menig Nederlandse rijder. Uitzonderingen daargelaten.
StevenK
Contacteer:

Maus schreef:Aha, dankje. Ik zal eens kijken (en overleggen), wellicht dat ik er wel heen. :)
Het schijnt dat de Belgen mooier / spectaculairder rijden dan menig Nederlandse rijder. Uitzonderingen daargelaten.
Het zijn vooral de proeven die het rijden spectaculairder maken; de wegen zijn veel bochtiger, en de bermen zijn veelal niet bescherm tegen couperen.
Maus

Dus daar worden geen banden in de bochten gelegd. :)
StevenK
Contacteer:

Maus schreef:Dus daar worden geen banden in de bochten gelegd. :)
En al helemaal geen betonblokken :D
Maus

Das veeeeeeel beter! :D
De kans is vrij groot dat ik wel ff kom kijken. :)
Rick D.

StevenK schreef:Overigens kwamen wij gisteren erachter dat we nog wel wat probleempjes hadden:
- Gescheurde versnellingsbaksteun (schijnt een bekend probleem te zijn van de clio 2)
- Waarschijnlijk inwendig lekkende hoofdremcylinder

Als ik monteurs kan vinden, probeer ik in augustus de Famenne (België) te rijden.
Helaas Steven, dan ben ik met vakantie. Anders had ik wel willen komen sleutelen. Laatst met de BHV kwam het ook even goed uit :)

Als je nou nog een keer een rally in het buitenland rijdt die niet samen valt met het NRK, en je hebt monteurs nodig, laat het me maar even weten. Dan ben ik van de partij :D
StevenK
Contacteer:

Clio-16v.com schreef:
StevenK schreef:Als ik monteurs kan vinden, probeer ik in augustus de Famenne (België) te rijden.
Helaas Steven, dan ben ik met vakantie. Anders had ik wel willen komen sleutelen. Laatst met de BHV kwam het ook even goed uit :)

Als je nou nog een keer een rally in het buitenland rijdt die niet samen valt met het NRK, en je hebt monteurs nodig, laat het me maar even weten. Dan ben ik van de partij :D
Famenne gaat, na overleg met het team, zowieso niet door.
StevenK
Contacteer:

En weer een update: net de bak uit elkaar gehaald: nieuwe 1e & 2e versnelling nodig (en dus ook een nieuwe primaire as)

Ouch. Zal morgen eens gaan bellen wat dat weer gaat kosten.

In Amsterdam zijn we misschien niet van de partij, we kijken of we de omloop kunnen rijden.
RO 16v

Nog mensen die 7 sept naar de rallysprint op Sloterdijk gaan?????
antoine

Misschien dat ik ook ga , is wel een keer leuk om daar tegaan kijken.Vooral nu ze 2 proeven hebben.

gr antoine
Elise16v
Contacteer:

RO 16v schreef:Nog mensen die 7 sept naar de rallysprint op Sloterdijk gaan?????
Tuurlijk wat denk jij dan.
Rick moet sleutelen. Niet bij Marcel en Tijn, die gaan eind september bij de Golden Tulip Rally de eerste plaats in het kampioenschap weer verdedigen.....
RO 16v

Das mooie Elise, ik heb nog iets liggen wat ik al jaren vergeet. :wink:
Rick D.

RO 16v schreef:Das mooie Elise, ik heb nog iets liggen wat ik al jaren vergeet. :wink:
:lol:

Ik ben aan het sleutelen bij een witte Ascona. En anders moet je maar ff bellen.....
RO 16v

Clio-16v.com schreef:
RO 16v schreef:Das mooie Elise, ik heb nog iets liggen wat ik al jaren vergeet. :wink:
:lol:

Ik ben aan het sleutelen bij een witte Ascona. En anders moet je maar ff bellen.....
Ik vindt jullie wel, gewoon opzoek naar de gezelligheid. :)
StevenK
Contacteer:

ant1 schreef:Misschien dat ik ook ga , is wel een keer leuk om daar tegaan kijken.Vooral nu ze 2 proeven hebben.

gr antoine
De tweede (mini)proef ligt een heel eind bij de grote proef vandaan (5 km ofzo), dus kijken bij beide proeven gaat niet zo makkelijk.
RO 16v

StevenK schreef:
ant1 schreef:Misschien dat ik ook ga , is wel een keer leuk om daar tegaan kijken.Vooral nu ze 2 proeven hebben.

gr antoine
De tweede (mini)proef ligt een heel eind bij de grote proef vandaan (5 km ofzo), dus kijken bij beide proeven gaat niet zo makkelijk.
Het is maar max 3 min rijden vanaf het service terrein en is daar genoeg pakeerplek.
antoine

Ben wel iets gewent steven.In spa en duitsland liggen de proeven wel verder dan 3 km uit elkaar :lol: De proeven worden toch meerdere keren gereden!?Ik ga nu zondag misschien in kasterlee kijken ,mooi stard veld voor een sprintje in belgie
Rick D.

ant1 schreef:Ben wel iets gewent steven.In spa en duitsland liggen de proeven wel verder dan 3 km uit elkaar :lol: De proeven worden toch meerdere keren gereden!?Ik ga nu zondag misschien in kasterlee kijken ,mooi stard veld voor een sprintje in belgie
Normaal gesproken maakt een beetje afstand ook niet uit. Alleen is de verbindingsroute naar het 2e proefje waarschijnlijk langer dan de hele proef. De 2e proef is.....jawel......3 kilometer! De andere proef op het industrieterrein is anders dan voorgaande jaren. Dit jaar: tegengestelde richting.
clio_rally
Contacteer:

RO 16v schreef:Nog mensen die 7 sept naar de rallysprint op Sloterdijk gaan?????
Yep, ik doe service voor onze gekke AX... Ik rij weer drie weken later, jippie.... :smoke:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
StevenK
Contacteer:

Clio-16v.com schreef:
ant1 schreef:Ben wel iets gewent steven.In spa en duitsland liggen de proeven wel verder dan 3 km uit elkaar :lol: De proeven worden toch meerdere keren gereden!?Ik ga nu zondag misschien in kasterlee kijken ,mooi stard veld voor een sprintje in belgie
Normaal gesproken maakt een beetje afstand ook niet uit. Alleen is de verbindingsroute naar het 2e proefje waarschijnlijk langer dan de hele proef. De 2e proef is.....jawel......3 kilometer! De andere proef op het industrieterrein is anders dan voorgaande jaren. Dit jaar: tegengestelde richting.
Die verbinding is zeker een stuk langer dan de lengte van de tweede proef...

Wat trouwens helemaal bizar is, is dat het officiële tankgebied een tankstation is dat ruim 4 km bij het serviceterrein vandaan ligt.

Als er trouwens iemand morgen nix te doen heeft, kan 'ie in Bitburg (D, 300 km van Arnhem) een Clio RS en een 106 Maxi zien testen.
clio_rally
Contacteer:

Hmmm, dat tankstation lag vorig jaar volgens mij ook al zover uit de route, je moest eerst weer onder de snelweg door richting centrum, was best grappig in een rallywagen. Coureur van de ax is vandaag aan de penicilline gegaan, dus kans dat ik zondag moet rijden, heb nog nooit gereden in de ax, dus hopelijk komende paar nachtjes wat illegale kilometertjes maken hier op het terrein van de TU...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
antoine

hoi steven veel succes morgen dan .Maar met alle respect voor jou mooie auto :worship: zal ik eerder komen voor die andere :worship: :worship: .Is deze van de hts of de die van harm.
StevenK
Contacteer:

ant1 schreef:hoi steven veel succes morgen dan .Maar met alle respect voor jou mooie auto :worship: zal ik eerder komen voor die andere :worship: :worship: .Is deze van de hts of de die van harm.
Hm. Zit je wel op het goede forum ?

Overigens is het de HTS; ben overigens erg benieuwd wanneer we die van Harm een keer gaan zien.
StevenK
Contacteer:

clio_rally schreef:Hmmm, dat tankstation lag vorig jaar volgens mij ook al zover uit de route, je moest eerst weer onder de snelweg door richting centrum, was best grappig in een rallywagen.
Dat tankstation was nog dichtbij, vergeleken met deze; maar ik verw8 dat iedereen gewoon op het serviceterrein tankt.
Plaats reactie