De limburgers hebben er weer 1 bij voor op de TNM.
Ik heb de oude auto van Jim Smidt overgekocht. Sommige zijn misschien bekend met de auto, andere die er niet mee bekend zijn. Dit is em:
[img]http://members.home.nl/highlander/cup/IM008441.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/highlander/cup/IM008442.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/highlander/cup/IM008443.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/highlander/cup/IM008444.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/highlander/cup/IM008445.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/highlander/cup/IM008446.JPG[/img]
Zijn wat modificaties aangebracht(niet door mij dan. maar die komen er nog wel boven op)
Volledig allu intercooler
turbo op 1 bar
open luchtfilter
carburateur aangepast
cup systeem
andere carter ontluchting
behoorlijk wat lichter gemaakt
konie geel onderstel
groep N uitlaat
Andere remblokken
rolkooi van Devil
en wellicht nog wat kleine dingen wat ik vergeten ben.
Ding loopt best lekker, alhoewel die in de lagere toeren gewoon bagger rijdt. Zaterdag lambdasonde monteren en kijken of we daarmee wijzer worden.
Wat staat op de planning.
HEEEL VEEL. Maar voor de winter hetvolgende:
Sparco stoelen met goedkeurde riemen erin.
Brandblusinstalatie erin maken
Carburateur in orde maken
Onsteking aanpassen
Turbodruk naar 1.3 bar
Water/methanol-injectie(als het een beetje meezit)
Optisch nog het 1 en ander veranderen
In de winter gaat die misschien gedeeltelijk uit elkaar om een antiroest-kuur te doen en een strak maak beurtje.
[/img]
[R5GTT]Nieuwe aanwinst in limboland
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
Gave bak. 

ja volgens mij is die jeroen ook tekoop had staan
de auto staat nog rechts op zijn site http://www.jltuning.tk/
de auto staat nog rechts op zijn site http://www.jltuning.tk/
-
- Moderator
- Car: Megane
vet man!!!
Lambdasonde?????
Het is toch geen injectie of elektronische geregelde carburateur?
foutje???
foutje???
Nee Michel heeft een dingetje gemaakt waar mee hij door middel van een lamdasonde kan zien hoe het met de benzine staatjermaine schreef:Lambdasonde?????
foutje???
Best wel handig

Aan de mistlampen te zien niet. Een Willi heeft standaard witte mistlampen, een gewone 16v geel.SMILLIAW schreef:maaruh... is dat een Williams die voor hem staat???
zo ja, komt ie ook 31 augustus naar de meeting in Bodegraven??
Waar prop je die lambdasonde in dan?
Lamdasonde moet eerst verwarmd worden en stuurt dan een signaal naar de regeleenheid.
Hij meet de zuurstofgehalte in je uitlaatgassen.
ben wel benieuwd hoe het werkt
Lamdasonde moet eerst verwarmd worden en stuurt dan een signaal naar de regeleenheid.
Hoeft niet persé verwarmd worden, door de reacties kan de lambdasonde een spanningkje tussen 0 en 1 volt afgeven afhankelijk van de zuurstof. Ik heb er hier ook 1 onverwarmde. Bij nieuwe auto's is ie idd verwarmd, daar zijn ze veel nauwkeuriger. Maar bij een gtt is het al erg handig om te zien of ie arm of rijk is ! Hij zet hem waarschijnlijk in de downpipe.jermaine schreef:Waar prop je die lambdasonde in dan?
-
- Contacteer:
mooie 5 man!!!
Precies. Lambdasonde komt erin om een beetje info te krijgen of die rijk genoeg loopt of niet.
niet alleen voor de veiligheid van het blok, maar ook voor een antwoord te krijgen waarom die zo beroerd loopt onder de 2700 rpm bij deellast.
Volgas gaat die als een trein. Maar gewoon touren is nog niet echt ideaal.
En om nou overal volgas te rijden zal ook niet gewaardeerd worden
niet alleen voor de veiligheid van het blok, maar ook voor een antwoord te krijgen waarom die zo beroerd loopt onder de 2700 rpm bij deellast.
Volgas gaat die als een trein. Maar gewoon touren is nog niet echt ideaal.
En om nou overal volgas te rijden zal ook niet gewaardeerd worden
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Hij ziet er cool uit man.
Echt een racertje.
Daar is-ie volgens mij ook voor bedoeld!
Dus je moet ook helemaal niet onder de 2700rpm komen met dat ding man!
"gewoon touren"....PUH!
HUP, gas erop!
Veel fun ermee.
Echt een racertje.
"gewoon touren"....PUH!
HUP, gas erop!
Veel fun ermee.
Ik weet niet hoe jij warm rijd, maar dit stond eigenlijk een beetje in het "NOT TO DO" lijstje bij mijspir@l schreef:Hij ziet er cool uit man.
Echt een racertje.
"gewoon touren"....PUH!
HUP, gas erop!
![]()
Veel fun ermee.

-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
ok, oke.
Right you are.
Maar het warmdraaien van de motor vind ik altijd vervelend. Of-ie nou goed loopt of niet.
Maar JIJ begint over "gewoon touren" in een gtt als deze...
Staat dAt niet ook ergens op dat lijstje van je?
Bij mij wel iig.
Right you are.
Maar het warmdraaien van de motor vind ik altijd vervelend. Of-ie nou goed loopt of niet.
Maar JIJ begint over "gewoon touren" in een gtt als deze...
Staat dAt niet ook ergens op dat lijstje van je?

Bij mij wel iig.

Dan staat me nog wat te wachten met de dubbele carbAbel schreef:aangepaste carburateur?? als de venturi is vergroot kan dat een reden zijn van slecht lopen onderin, dan is de valstroom te laag voor de benziene toevoer.

Wat ik heb vernomen is alleen de sproeier bezetting aangepast.Abel schreef:aangepaste carburateur?? als de venturi is vergroot kan dat een reden zijn van slecht lopen onderin, dan is de valstroom te laag voor de benziene toevoer.
Morgen eens die lambdasonde erin knallen en kijken of ik daar iets wijzer van word.
Okee. Tijd voor een update
Wat heb ik er tot nu toe mee gedaan.
Ding zat te smeken voor een grote beurt. Zeer slechte bougies, kabels en de rest van de reutemeteut. Even tijdelijk een standard setje erop gezet. Heb me Magnecor KV85 competion besteld. Dus die komen erop.
Er zitten nu 2 standard stoelen in met sabelt 4 punts gordels. De OMP stoel en de 2 sparco gordels zijn besteld en zullen gemonteerd worden wanneer ze binnen zijn.
alle vloeistoffen vervangen wat ik kon vinden. Ja heb zelfs getankt
Bijna alle waterslangen voorzien van een RVS ommanteling(moet nog wat van dat spul zien uit te halen, want ik moet nog 2 slangen doen eigenlijk.
Pingelsensor gemonteerd en 4 graden vooronsteking gegeven.
Alles zo een beetje gereinigd. inclusief intercooler.
Signaal kabel van de startmotor vervangen en meteen het starten met een knop gemaakt. Dus op contact zetten en de knop indrukken.
Een setje van 2 banden geregeld. 195/50/15 Good year Ventura. Splinternieuw voor nop
Andere reclame stickers geregeld. Rass autobanden en Improve tuning.
en mijn moeder een rondje laten rijden.
Dat was het.
Heb ook nog wat nieuwe fotos erbij gezet voor de mensen die intresse hebben om de vooruitgang te zien.
Wat staat nog op de planning. Donderdag morgen andere velgen erop met voren 14" toyo proxes T1S
en achter 15" met de goodyears
en even laten uitlijnen.
Afhankelijk van de financiele staat ben ik misschien van plan een Group A carburateur te bestellen bij Jeroen. Want deze cabbie heeft een revisie nodig. Dus misschien fijner om meteen een betere te nemen met minder drukval en beter geschikt voor de doelstelling van het beestje
En proberen voor zaterdag al 1 stoel erin te hebben zitten.
enjoy the pics
http://members.lycos.nl/gtt1980/cup/
Wat heb ik er tot nu toe mee gedaan.
Ding zat te smeken voor een grote beurt. Zeer slechte bougies, kabels en de rest van de reutemeteut. Even tijdelijk een standard setje erop gezet. Heb me Magnecor KV85 competion besteld. Dus die komen erop.
Er zitten nu 2 standard stoelen in met sabelt 4 punts gordels. De OMP stoel en de 2 sparco gordels zijn besteld en zullen gemonteerd worden wanneer ze binnen zijn.
alle vloeistoffen vervangen wat ik kon vinden. Ja heb zelfs getankt

Bijna alle waterslangen voorzien van een RVS ommanteling(moet nog wat van dat spul zien uit te halen, want ik moet nog 2 slangen doen eigenlijk.
Pingelsensor gemonteerd en 4 graden vooronsteking gegeven.
Alles zo een beetje gereinigd. inclusief intercooler.
Signaal kabel van de startmotor vervangen en meteen het starten met een knop gemaakt. Dus op contact zetten en de knop indrukken.
Een setje van 2 banden geregeld. 195/50/15 Good year Ventura. Splinternieuw voor nop

Andere reclame stickers geregeld. Rass autobanden en Improve tuning.
Dat was het.
Heb ook nog wat nieuwe fotos erbij gezet voor de mensen die intresse hebben om de vooruitgang te zien.
Wat staat nog op de planning. Donderdag morgen andere velgen erop met voren 14" toyo proxes T1S
en achter 15" met de goodyears
en even laten uitlijnen.
Afhankelijk van de financiele staat ben ik misschien van plan een Group A carburateur te bestellen bij Jeroen. Want deze cabbie heeft een revisie nodig. Dus misschien fijner om meteen een betere te nemen met minder drukval en beter geschikt voor de doelstelling van het beestje
En proberen voor zaterdag al 1 stoel erin te hebben zitten.
enjoy the pics
goeie aankoop michel,knap en snel,maarrrrrrrrrrrrrr
ik had gehoopt je met een imprezza te zien rijden
suc6 groetjes
ik had gehoopt je met een imprezza te zien rijden
suc6 groetjes
heel belangrijk,Michel S. schreef:Okee. Tijd voor een update
enjoy the pics
heb m'n ma ook meerdere keren na de aanschaf van m'n willie gevraagd om hem te testen, maar ze wilt het niet!!
ze rijdt zelf wel een clio.
goed bezig man!
-
- Contacteer:
Hoop dat je verders ook alle vloeistoffen end ook heb ververst...
Is na de laatste race niet meer geweest voor onderhoud alleen maar apk.
Ververs ook de bakolie en doe dit na elke race/rally,
is 1 van de manieren om langer plezier van je bak te hebben.Is ook laatste keer niet gedaan.
De carb heeft een zeer rijke afstelling,motor draait voor al lekker in hoge toeren,is nog al nodig op zandvoort.Veel bochten met max toeren in 4 en 3.
Ook zijn de schijven bijna versleten aan de voorzijde,blokken die gebruikt zijn, zijn van het merk hawk.Ben daar wel over te spreken.Monteer evt gelijk cup schijven van de clio,brembo gold serie.
Verders succes met de auto heeft zich altijd goed gehouden in de race,veel plezier ermee.
groeten jeroen.
is 1 van de manieren om langer plezier van je bak te hebben.Is ook laatste keer niet gedaan.
De carb heeft een zeer rijke afstelling,motor draait voor al lekker in hoge toeren,is nog al nodig op zandvoort.Veel bochten met max toeren in 4 en 3.
Ook zijn de schijven bijna versleten aan de voorzijde,blokken die gebruikt zijn, zijn van het merk hawk.Ben daar wel over te spreken.Monteer evt gelijk cup schijven van de clio,brembo gold serie.
Verders succes met de auto heeft zich altijd goed gehouden in de race,veel plezier ermee.
groeten jeroen.
Yep alles vervangen van vloeistoffen.Jeroen Lubking schreef:Hoop dat je verders ook alle vloeistoffen end ook heb ververst...
groeten jeroen.
Heb eens een andere sproeier erin gedaan om te kijken of het happeren en stoten in de lagere toeren dan weg is. Maar dit was niet het geval. Dus denk dat het ergens anders nog niet helemaal klopt. Heb nu weer de sproeier erin zitten wat erin zat. En inderdaad op hoge toeren doet die het prima.
Maar ik denk toch dat ik voor een Group A carburateur ga. Zal toch wat beter presteren en zal uiteindelijk beter zijn voor het beestje.
Maar daar mail ik je wel over als het zover is.
Uiteraard meteen even de kleppen gesteld. En het snort weer heerlijk.
Bakolie is uiteraard ook vervangen. Even kijken hoe en wat met vervangen. Want een rally sprint is maar iets van 25 km ofzo. en dat 3 keer. Dus dan krijgt die een 75 km in 3 stappen op zijn flikker. Dus waarschijnlijk om de 2 races. Maar dat zijn zaken voor later.
Wat betreft de remmen. Die moeten inderdaad binnenkort vervangen worden. Ben nu bezig om 15" eronder te mikken. Dan komen er voren meteen Clio schijven op(wel het leukere spul) en dan komt achter ook meteen de clio brug eronder. En denk dat we dan meteen het complete rem gebeuren onder handen nemen. Alle vaste leidingen weg mikken en RVS flexibele leiding met een hydrolische handrem

Maar eerst even sparen denk ik.
Group A carburateur ook maar meteen besteld bij jeroen.Donderdag gaat die de uitlijn bank op en ander rubber eronder. Dus dan kunnen we daarna de remmen aanpassen.
groetjes
groetjes