Foto's Megane Turbo
-
- Contacteer:
Heeft die dezelfde maat velgen als de fase 2 (1999-2002)? Vandaag zette ik mijn Scénic fase 2 naast een Mégane hatch fase 1 en het viel me op hoe klein die wielen in vergelijking zijn.Sander H schreef:Maar dan heb ik liever een/mijn megane coupe bouwjaar 96-99
Ik geef zelf de voorkeur aan de fase 2. De vorm van de koplampen, soit, daarover kun je van mening verschillen, maar de kleur van zowel de koplampen als de achterlichten vind ik in de fase 2 veel mooier.
De Mégane II RS en CC zullen wel een droom blijven, zeker gezien het feit dat we zojuist een bod op een huis hebben gedaan, voor een bedrag waar je mijn auto 13,5 keer voor kunt kopen.
De nieuwe Scénic RX4 wellicht, als er die een komt. Of mijn opties moeten opeens heel veel geld waard worden. Yeah right.

- Peter
Hij werd standaard geleverd met 14" wielen, maar je kon hem ook met 15" lm velgen krijgen.
Over de koplampen.. tsja.. persoonlijk vindt ik ze standaard net iets te aardig kijken
Overigens heb ik mijn achterlampen vervangen door lexus style units en ook 3e remlicht + mistlichten wit met diamond raster... leuk speelgoed
Over de koplampen.. tsja.. persoonlijk vindt ik ze standaard net iets te aardig kijken

Overigens heb ik mijn achterlampen vervangen door lexus style units en ook 3e remlicht + mistlichten wit met diamond raster... leuk speelgoed
Hij wordt i.i.g. niet duurder dan de Clio V6.RO 16v schreef:Gooi er maar 10.000 bij.P@TB@D schreef:30.000 pleuro of zo????
Maar als er binnenkort ook nog een Clio RS Turbo uitkomt, hoe duur moet dan dan gaan worden? Gaat die boven de V6 staan, of daar (ruim) onder?
-
Mooie Megane RS.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Wat ik heb gehoord van een paar mensen bij Renault gaat de Megane turbo tussen de 38.000 en 42.000 euro kosten, de Clio turbo moet tussen de 32.000 en 35.000 euro gaan kosten.Maus schreef:Hij wordt i.i.g. niet duurder dan de Clio V6.RO 16v schreef:Gooi er maar 10.000 bij.P@TB@D schreef:30.000 pleuro of zo????
Maar als er binnenkort ook nog een Clio RS Turbo uitkomt, hoe duur moet dan dan gaan worden? Gaat die boven de V6 staan, of daar (ruim) onder?
Clio RS Turbo?
Voorwielaandrijving neem ik aan? Dan zou hij qua prijs tussen de Clio RS en de Clio V6 komen, en dan waarschijnlijk ook nog onder de Megane RS. Dus reken maar uit...

Voorwielaandrijving neem ik aan? Dan zou hij qua prijs tussen de Clio RS en de Clio V6 komen, en dan waarschijnlijk ook nog onder de Megane RS. Dus reken maar uit...
Hrmm, dan wordt ie weer te duur
En koelproblemen... Maar basically R5T all over again dus?

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Zekers,die kont is denk ik het eerst wat men heeft aangepakt,ik heb op een show in Gent een megane 2 gezien met links en rechts een dikke kachelpijp,net als dat ik heb,stond echt netjesP@TB@D schreef:nice tochchris-r19 schreef:De megane 2 is nog niet zo lang uit en men is al bezig met creative bumper sets![]()

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Het huidige model RS komt ter vervallen en de turbo komt daarvoor terug, praten we wel over meer dan 1 jaar, koel problemen hebben ze niet meer, ze hebben gekozen voor 4-wd om het vermogen op de weg te krijgen, hetzelfde verhaal geld voor de Megane.Matijs schreef:Hrmm, dan wordt ie weer te duurEn koelproblemen... Maar basically R5T all over again dus?
Van horen en zeggen heeft Nismo geholpen met de ontwikkeling van de turbo motoren en de 4-wd aandrijving van de Clio en de Megane, dus een stuk betrouwbaarhied zit er wel in, kijk naar de Skyline.
De motor die in de Skyline R35 komt te liggen de 3,5 V6 schijnt weer van Renault te komen en is doorontwikkeld door Nismo, dus al met al is de samenwerking tussen Renault en Nissan heel erg goed omdat wij super spul ervoor krijgen.
Eind aug ga ik een test bijwonen (zelf mogen rijden

Damn, jij mag niet klagen over je mazzel 
Thanx voor de info.

Thanx voor de info.
Maar het lijkt mij toch dat de Clio Turbo qua prestaties niet boven de V6 gaat zitten? En hoe staat ie ten opzichte van de Megane Turbo?
Of komt de Clio V6 ook op den duur te vervallen en wordt de Turbo de "super Clio"?
Of komt de Clio V6 ook op den duur te vervallen en wordt de Turbo de "super Clio"?
Hallo heren,
In reactie op de bovenstaande posts kan ik de volgende dingen meedelen:
De Megane RS Turbo komt er ook met vierwielaandrijving. Dit vierwiel aandrijfsysteem is vergelijkbaar met dat van de niet meer geleverde Nissan Almera 2000 Turbo 4x4. Dit was de opvolger van de roemruchte Nissan Sunny GTI-R. Ook bestaat de mogelijkheid dat de Megane RS Turbo 4x4 een aandrijfregeling krijgt naar model van het Nissan ATTESA E-TS (Pro) systeem. Dit zat ook op de Nissan Skyline GT-R33/ -34.
Dit zou betekenen dat Renault een potentiele World Rally Car gaat bouwen !
Er gaan geruchten dat Renault op sommige modellen (waaronder de Meg RST 4x4) een eigen variant van Nissans Super HICAS vierwielbesturing gaat toepassen. Dit is niet een "echte" achterasbesturing maar een kleine verstelmogelijkheid van de achterassporing. Het is vergelijkbaar aan, maar simpeler als, bijvoorbeeld AHK (Aktiver Hinterachs Kinematik van Bmw (optie/ standaard op 7-/ 8-serie). Deze systemen beperken gieren van de auto door de achterwielen tegen te laten sturen in de richting van de slip van de achteras. Het voorkomt dus onrustig worden van de achteras. Je kunt dus met 200+km/h op de snelweg bruusk van baan wisselen zonder dat de achteras een vertraagde slinger maakt tov de vooras. Ook bij uitwijkmanouvres bewijzen deze systemen hun nut. Deze systemen werken trouwens fabelachtig. Ik heb het in de praktijk ondervonden op een Nissan Z32 en een Bmw 7-serie ! Sommige Renaults hebben al een onder belasting meesturende achteras. Alle modellen met torsie achteras en een uitsparing in de achterasrubbers hebben dit rijstabiliteits verbeterende kenmerk.
Er zijn binnen Renault mensen die willen dat Renault qua ondersteltechniek ook de toon aan gaat geven. Dat het ideeen uit de oude doos zijn maakt dan niet uit. De PR annex marketingafdeling heeft daar zo zijn methoden voor...
Verder was mijn info dat de Clio RS als upgrade een sterkere atmospherische motorvariant krijgt van de F4R D730. Mijn bron zegt waarschijnlijk 200pk. Al schijnt de marketingafdeling daar ook nog de nodige invloed op te hebben. Een voorwielaangedreven Clio RS Turbo zal er naar mijn idee niet komen vanwege het hogere gewicht van die turbo aandrijflijn.
Een Clio V6 afgeleide met 4-cilinder turbokrachtbron achterin + RWD zou de tijden van de R5 Turbo doen herleven !
Groeten,
Speedline.
In reactie op de bovenstaande posts kan ik de volgende dingen meedelen:
De Megane RS Turbo komt er ook met vierwielaandrijving. Dit vierwiel aandrijfsysteem is vergelijkbaar met dat van de niet meer geleverde Nissan Almera 2000 Turbo 4x4. Dit was de opvolger van de roemruchte Nissan Sunny GTI-R. Ook bestaat de mogelijkheid dat de Megane RS Turbo 4x4 een aandrijfregeling krijgt naar model van het Nissan ATTESA E-TS (Pro) systeem. Dit zat ook op de Nissan Skyline GT-R33/ -34.
Dit zou betekenen dat Renault een potentiele World Rally Car gaat bouwen !

Er gaan geruchten dat Renault op sommige modellen (waaronder de Meg RST 4x4) een eigen variant van Nissans Super HICAS vierwielbesturing gaat toepassen. Dit is niet een "echte" achterasbesturing maar een kleine verstelmogelijkheid van de achterassporing. Het is vergelijkbaar aan, maar simpeler als, bijvoorbeeld AHK (Aktiver Hinterachs Kinematik van Bmw (optie/ standaard op 7-/ 8-serie). Deze systemen beperken gieren van de auto door de achterwielen tegen te laten sturen in de richting van de slip van de achteras. Het voorkomt dus onrustig worden van de achteras. Je kunt dus met 200+km/h op de snelweg bruusk van baan wisselen zonder dat de achteras een vertraagde slinger maakt tov de vooras. Ook bij uitwijkmanouvres bewijzen deze systemen hun nut. Deze systemen werken trouwens fabelachtig. Ik heb het in de praktijk ondervonden op een Nissan Z32 en een Bmw 7-serie ! Sommige Renaults hebben al een onder belasting meesturende achteras. Alle modellen met torsie achteras en een uitsparing in de achterasrubbers hebben dit rijstabiliteits verbeterende kenmerk.
Er zijn binnen Renault mensen die willen dat Renault qua ondersteltechniek ook de toon aan gaat geven. Dat het ideeen uit de oude doos zijn maakt dan niet uit. De PR annex marketingafdeling heeft daar zo zijn methoden voor...
Verder was mijn info dat de Clio RS als upgrade een sterkere atmospherische motorvariant krijgt van de F4R D730. Mijn bron zegt waarschijnlijk 200pk. Al schijnt de marketingafdeling daar ook nog de nodige invloed op te hebben. Een voorwielaangedreven Clio RS Turbo zal er naar mijn idee niet komen vanwege het hogere gewicht van die turbo aandrijflijn.
Een Clio V6 afgeleide met 4-cilinder turbokrachtbron achterin + RWD zou de tijden van de R5 Turbo doen herleven !

Groeten,
Speedline.
Laatst gewijzigd door speedline op za 19 jul 2003 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Clio 4x4 ? Heb ik iets gemist ofzo ? Is die auto een rally special of een produktie auto afgeleide ?RO 16v schreef:De motor die in de Skyline R35 komt te liggen de 3,5 V6 schijnt weer van Renault te komen.
Eind aug ga ik een test bijwonen (zelf mogen rijden)van de Megane turbo in cup uitvoering en een Clio met 4-wd, dan kan ik je precies vertellen hoe het rijdt maar zal zeker niet tegenvallen.
En de 3,5 liter V6 die Renault inzet, in de VelSatis en Espace, is een doorontwikkeld Nissan aggregaat. De motorcode is VQ35. En het is een doorontwikkeling van de VG30 uit de Z32. Nissan gebruikt deze motor onderandere in de huidige Pathfinder, Skyline, Z33 en de toekomstige op de Z33 gebaseerde Skyline R35. Renault koopt deze motoren van Nissans motorenfabriek in en modificeert hem zelf voor eigen gebruik. Nismo komt er niet aan te pas. En zeker niet bij Renault. Er is wel uitwisseling van technische kennis.
Die samenwerking op technisch gebied is op de meeste gebieden ver te zoeken bij Nissan-Renault. Nismo is qua ontwikkelingscapaciteit een lachertje. Ze hadden amper de mankracht om de Z33 V6 van wat meer potentie te voorzien.
De 3.0 V6 Dieselmotor is afkomstig van Isuzu, een dochtermerk van General Motors. Zij leveren ook aan Honda als buitenstaander.
Groeten,
Speedline.
Ze worden bij de ijsraces en autocross gebruikt, is geen ontwikkeling van Renault maar ze hebben een beetje geholpen met het denkwerk, zodat ze er later zelf gebruik van kunnen maken.speedline schreef: Een Clio 4x4 ? Heb ik iets gemist ofzo ? Is die auto een rally special of een produktie auto afgeleide ?
Zie hier een foto.
[img]http://rallycross.free.fr/vai102.jpg[/img]
Ze gebruiken de 2.0 16v turbo en de 4-wd (aangepast) van de Megane turbo, motor leverd +380 pk en meer dan 550 n/m koppel en ze zijn allemaal gebaseerd op de carosserie van de Super 1600.
Het huidige model Clio krijgt geen 4-wd dat komt op het nieuwe model, die qua uitelijk meer richting de nieuwe modellen gaat, lijkt wel een verkleinde uitvoering van de Megane.
Dat wist ik niet.Ook bestaat de mogelijkheid dat de Megane RS Turbo 4x4 een aandrijfregeling krijgt naar model van het Nissan ATTESA E-TS (Pro) systeem. Dit zat ook op de Nissan Skyline GT-R33/ -34.
Er gaan geruchten dat Renault op sommige modellen (waaronder de Meg RST 4x4) een eigen variant van Nissans Super HICAS vierwielbesturing gaat toepassen.

Ik had het via via gehoord, zo zie je maar dat de verhalen dan kunnen veranderen.En de 3,5 liter V6 die Renault inzet, in de VelSatis en Espace, is een doorontwikkeld Nissan aggregaat. De motorcode is VQ35. En het is een doorontwikkeling van de VG30 uit de Z32. Nissan gebruikt deze motor onderandere in de huidige Pathfinder, Skyline, Z33 en de toekomstige op de Z33 gebaseerde Skyline R35. Renault koopt deze motoren van Nissans motorenfabriek in en modificeert hem zelf voor eigen gebruik. Nismo komt er niet aan te pas. En zeker niet bij Renault. Er is wel uitwisseling van technische kennis.
Gr, Ro
Hier wil ik m'n Clio best wel voor inruilen.RO 16v schreef: [img]http://rallycross.free.fr/vai102.jpg[/img]
Ze gebruiken de 2.0 16v turbo en de 4-wd (aangepast) van de Megane turbo, motor leverd +380 pk en meer dan 550 n/m koppel en ze zijn allemaal gebaseerd op de carosserie van de Super 1600.
Gr, Ro