[Clio16v] Stotteren en laag stationair, ook bij warme motor

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Aloha mede-renault-freaks,

Een vriend van mij heeft een Clio 1.8 16V gekocht en heeft een probleempje...
Wanneer de auto koud/warm is loopt deze laag stationair en het blok stottert. Op den duur slaat de automatische shoke in en gaan de toeren ff naar 1500 en zakt weer terug naar 1000... Als hij dit gedaan heeft gaat ie weer stotteren en loopt ie ongeveer 750 toeren. Waar kan het allemaal aan liggen? (ontsteking, rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels, sensor??)

alvast bedankt voor de info, ben namelijk niet zo een Clio-kenner, maar wil wel graag helpen! :D
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

JA DAT HEB IK OOK MET MIJN 16V!!!

HELP
HELP
HELP
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

PtrGte schreef:JA DAT HEB IK OOK MET MIJN 16V!!!

HELP
HELP
HELP
[off-topic]
weer een nieuwe wagen bij peter? of de megane weggedaan? (de Gte is nog steeds lekker moet hem binennkort alleen laten lassen voor maarja da hou je toch daar bij die draagbalken voor was hij ook rot die tectiel is er gewoon afgeplakt maarja. weet je nog een goeie goedkope lassen ind e buurt?)
[/off-topic]
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

750 is wel erug laag.
Rotor, verdelerkap en bougie kabels vervangen kan nooit kwaad.
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

Had hier een tot een week geleden ook last van. Voornamelijk bij koude motor. Na het vervangen van de bougiekabels (die gehappert waren) , verdelerkap (die geen kontact punten meer had) + rotor , bougies (die tot mijn wonder nog konden vonken) en de bougieschacht olie vrij gemaakt (1cm olie) te hebben gaat ie al stukken beter.

Bij koude motor was het 600rpm a 500rpm en soms bij een beetje gas geven 400rpm :( .

Moet nu alleen stationair sensor (denk dat ie so heet) schoonmaken en nog een soort regel ding naast het blok (cilindervormig met contact aan bovenzijde) bagger vrijmaken en dan moet het als nieuw zijn. :D 8)


edit: Ik heb het over een F7P motor voor het geval dat
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

aus_tirol_16v schreef:Had hier een tot een week geleden ook last van. Voornamelijk bij koude motor. Na het vervangen van de bougiekabels (die gehappert waren) , verdelerkap (die geen kontact punten meer had) + rotor , bougies (die tot mijn wonder nog konden vonken) en de bougieschacht olie vrij gemaakt (1cm olie) te hebben gaat ie al stukken beter.

Bij koude motor was het 600rpm a 500rpm en soms bij een beetje gas geven 400rpm :( .

Moet nu alleen stationair sensor (denk dat ie so heet) schoonmaken en nog een soort regel ding naast het blok (cilindervormig met contact aan bovenzijde) bagger vrijmaken en dan moet het als nieuw zijn. :D 8)


edit: Ik heb het over een F7P motor voor het geval dat
je bedoelt de "stappenmotor" :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb je toen ook je kleppendekselpakking vervangen? Zo niet, dan zal het niet lang duren voordat je bougieschachten weer vol olie staan. :(
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

ZERO-X schreef:
aus_tirol_16v schreef:Had hier een tot een week geleden ook last van. Voornamelijk bij koude motor. Na het vervangen van de bougiekabels (die gehappert waren) , verdelerkap (die geen kontact punten meer had) + rotor , bougies (die tot mijn wonder nog konden vonken) en de bougieschacht olie vrij gemaakt (1cm olie) te hebben gaat ie al stukken beter.

Bij koude motor was het 600rpm a 500rpm en soms bij een beetje gas geven 400rpm :( .

Moet nu alleen stationair sensor (denk dat ie so heet) schoonmaken en nog een soort regel ding naast het blok (cilindervormig met contact aan bovenzijde) bagger vrijmaken en dan moet het als nieuw zijn. :D 8)


edit: Ik heb het over een F7P motor voor het geval dat
je bedoelt de "stappenmotor" :)
als jij het zegt :p
Merijn schreef: Heb je toen ook je kleppendekselpakking vervangen? Zo niet, dan zal het niet lang duren voordat je bougieschachten weer vol olie staan. :(
Dat was ik vergeten te vertellen :) Bij deze kleppendekselpakking ook meteen vernieuwen bij het schoonmaken van de bougieschacht :wink:


Prijsjes:

kabels (schenen weer speciaal te wezen)+ bobine kabel (Begreep dat dat ene kabeltje kwam vanaf de bobine €142.00
verdelerkap + Rotor +/- €25.00
Bougies +/- €30.00
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

klinkt me eigenlijk meer als een sensor wat niet helemaal lekker werkt in t blok, waardoor de computer verkeerde waardes binnenkrijgt, en waardoor je mengsel veranderd wordt.

maar idd eest alle ontstekingen zoals kabels kappen vervangen. kan nooit kwaad.
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

hoe is het gesteld met je gasklepschakelaar reageert ie wel goed, bedoel zonder gas te geven en aan je schakelaar zit dat ie wel beroerd gaat lopen, en dreigt om af te slaan.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

k'heb m'n 16v blokiie gisteren uit laten lezen, wat geen resultaat gaf, geen storingen dus...

extra massa aangelegd...--> geen resultaat, vier andere stationair regelkleppen erop gezet-->geen resultaat...

twee andere gaskleppositiesensoren erop gezet--> geen resultaat...

BDP sensor vervangen geen resultaat

enz enz...

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

neem aan dat de complete kabelboom ook is doorgemeten, en de snelheidsopnemer op je km kabel?
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

aus_tirol_16v schreef: Prijsjes:

kabels (schenen weer speciaal te wezen)+ bobine kabel (Begreep dat dat ene kabeltje kwam vanaf de bobine €142.00
verdelerkap + Rotor +/- €25.00
Bougies +/- €30.00
Dam 142 pleuro joh?
Ik heb 2 weken terug voor 50 euro een setje kabels gekocht en voor 2,86 een rotor en de verdelerkap koste 13,79.
Bougies moet ik nog ophalen maar die waren iets van 7 euro stuk geloof ik
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

-=Chuckie=- schreef:
aus_tirol_16v schreef: Prijsjes:

kabels (schenen weer speciaal te wezen)+ bobine kabel (Begreep dat dat ene kabeltje kwam vanaf de bobine €142.00
verdelerkap + Rotor +/- €25.00
Bougies +/- €30.00
Dam 142 pleuro joh?
Ik heb 2 weken terug voor 50 euro een setje kabels gekocht en voor 2,86 een rotor en de verdelerkap koste 13,79.
Bougies moet ik nog ophalen maar die waren iets van 7 euro stuk geloof ik
jip 142 pleuros..........en ze komen nog wel bij de groothandel vandaan ook. Dus bij de Reno dailer was het waarschijnlijk helemaal een schrikbarend bedrag geweest. Ze hadden eerst een set kabels besteld voor de 16v, maar scheen dat het weer speciale kabels waren. Waardoor ze speciaal, geen idee.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Reno vroeg 100 pleuro ofzo, ik heb ze via auto-onderdelen.com daar was ik 50 euro kwijt.
Verdelerkap en rotor heb ik bij de onderdelen zaak hiero weg/
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

hmmmmm :( .... dan stel ik mezelf maar gerust met de gedachte dat wat ik gehaald speciaal is :p
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ik heb hetzelfde "probleem" met m'n RSi, ik heb er al voor een godsvermogen aan laten vervangen (stappenmotor, verdeler, kabels enz..), maar de storing is niet te vinden en schijnt een Reno kwaal te zijn (volgens mijn eigen garage en Reno NL)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ik ga nu maar een andere kabelboom erop zetten, want dat is volgens mij nog de enige optie om het probleem te verhelpen...
:-*
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Floris schreef:Aloha mede-renault-freaks,

Een vriend van mij heeft een Clio 1.8 16V gekocht en heeft een probleempje...
Wanneer de auto koud/warm is loopt deze laag stationair en het blok stottert. Op den duur slaat de automatische shoke in en gaan de toeren ff naar 1500 en zakt weer terug naar 1000... Als hij dit gedaan heeft gaat ie weer stotteren en loopt ie ongeveer 750 toeren. Waar kan het allemaal aan liggen? (ontsteking, rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels, sensor??)

alvast bedankt voor de info, ben namelijk niet zo een Clio-kenner, maar wil wel graag helpen! :D
Ik ben dus die vriend :)

Ik starte dus vanmorgen de auto, en helemaal nergens last van. Geen stottertje te bekennen.
Daarom zat ik zelf aan een sensor te denken die een beetje verrot is. Omdat hij het de ene keer wel doet en de andere keer loopt ie als een zonnetje.
Maar hij wordt binnenkort bij veban onderhanden genomen. Komt iig een andere versnellingsbak op.
Wat is dan verstandig om ook nog te vervangen? Als ik toch bezig ben kan ik het gelijk maar goed doen toch?

Groeten Maurice
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

Bij mij hebbe ze meteen de koppelings plaat vervangen en het krukas keerring, dus denk dat dat dan wel verstandig is. :p

Als ik geen gelijk heb "let me now"
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

de koppeling bijvoorbeeld
Plaats reactie