Beste mensen,
ik op zoek ben naar een renault 5 liefst een 1.1 of 1.4 ( zuinig)
nu kan ik via iemand aan een eentje komen die :
een uit eind 1992 begin 1993 (kenteken begint met een G) komt met een 1.4 motor 5 versnellingen 93.000Km deze auto is altijd dealer onderhouden (zeker weten) en van een oudere dame die een nieuwe auto wil hebben.
Nu moet de auto nog door de keuring en moeten er 2 nieuwe achterbanden op dat laat ze nog doen heeft hem nog een paar weken nodig.
maar nu mijn probleem deze auto roest onder het rechterachterraam behoorlijk ( over de geheele breedte) zit al een klein gaatje in.
als ik deze auto koop neem ik aan dat ik hier wat aan moet doen.
mijn vraag waar meot ik nog meer op letten bij deze auto met deze Km stand en wat zou die nog waard zijn?
alvast bedankt
Advies nodig bij aanschaf R5 1.1/1.4
-
- Moderator
- Car: Megane
werden toen nog 5jes gemaakt dan?
-
em..... ja 

-
- Moderator
maar niet in nl 
-
jawel..
hier in de straat staat nog een orginele nl met gv----kenteken jaja
hier in de straat staat nog een orginele nl met gv----kenteken jaja
-
- Moderator
oh zeker wel zeldzaam dan?
-
nee zie ze wel vaker rijden , zijn meestal tr's , ze zijn echt geleverd tot 1993 dat de twingo kwam
-
- Moderator
weer wat geleerd

-
iemand misschien ook nog een reactie ontopic

Eigenlijk zou ik er zo eentje willen hebben als donor voor die van mij, want volgens mij hebben deze WEL een behoorlijke roestbehandeling gehadJan-Geert (Momentsleutel) schreef:nee zie ze wel vaker rijden , zijn meestal tr's , ze zijn echt geleverd tot 1993 dat de twingo kwam

-
want volgens mij hebben deze WEL een behoorlijke roestbehandeling
em.. lees, roest is juist het probleem bij deze auto

-
- Moderator
sorryWouter schreef:iemand misschien ook nog een reactie ontopic![]()

Je moet sowieso naar de kokerbalken en de dorpels kijken/voelen, dat bij het achterraam is niet zo'n probleem, desnoods haal je een nieuwe achterklep.Wouter schreef:want volgens mij hebben deze WEL een behoorlijke roestbehandeling
En als alle papieren in orde zijn en hij is echt dealer onderhouden dan zou ik het gewoon doen.
Misschien een onbeschofte vraag, maar wat moet je ervoor betalen?
-
foutje ik bedoel niet het achterraam van de achter klep. Maar van het zij raamachter
Oh in het plaatwerk aan de zijkant?Wouter schreef:foutje ik bedoel niet het achterraam van de achter klep. Maar van het zij raamachter
Zou je evt. ook nog kunnen vervangen..
Weet niet in hoeverre je er tijd/geld/energie in wilt steken, daarom vroeg ik of tie duur was of niet..
-
de prijs die ik er voor moet betalen weet ik niet precies maar volgens haar was ie bij de dealer nog iets van 1000 waard.
de auto is zeker weten bij de dealer onderhouden het is een collega van me moeder dus dat vertrouw ik wel
tja over die roest, ik weet neit of er iets kan worden over heen gelast ik heb er niet veel verstand van maar goed, een nieuwe zijkant halen/ als dat mogelijk is, is wel vrij veel werk natuurlijk en ik heb er niet echt veel verstand van tot nu dan he
de auto is zeker weten bij de dealer onderhouden het is een collega van me moeder dus dat vertrouw ik wel

tja over die roest, ik weet neit of er iets kan worden over heen gelast ik heb er niet veel verstand van maar goed, een nieuwe zijkant halen/ als dat mogelijk is, is wel vrij veel werk natuurlijk en ik heb er niet echt veel verstand van tot nu dan he

1000 euro is echt een goeie prijs voor die auto, ik weet niet of je van plan bent om je erin te verdiepen, maar dat plaatwerk is wel te doen geloof ik.Wouter schreef:de prijs die ik er voor moet betalen weet ik niet precies maar volgens haar was ie bij de dealer nog iets van 1000 waard.
Ik ben ook net begonnen, voor ik deze auto had wist ik niet eens hoe ik aan een scooter moest sleutelen en nu ben ik van plan om mijn hele auto van onder af aan te wederopbouwen!
Zal ook wel een 5 jaren plan worden, maar toch..Ik heb er in elk geval een leuke en zinvolle hobby bij!
-
oke dan heb ik iniedergeval al 1 die voor is ik wacht nog op meer reactie's over de prijs+plaatwerk 

suc6!Wouter schreef:oke dan heb ik iniedergeval al 1 die voor is ik wacht nog op meer reactie's over de prijs+plaatwerk
-
- Moderator
sja als het erg goed gedaan word ik weet het nie
Het ding heeft vrij weinig gelopen en is nog vrij jong, het enige wat eraan is ( volgens de evt. koper)martin rs schreef:plaatwerk is wel veel werk en doe je niet zomaar.
ik vind 1000 euro een heel bedrag voor zo een 5 je eerlijk gezegd.....
is de roest aan de zijkant..
Als je zo'n hele plaat op de sloop haalt en je spuit hem in de juiste kleur, kun je het er toch gewoon opzetten?
Of is dat niet zo? Ik weet het nml. niet, dus ik stel misschien stomme vragen

Weer wat geleerd..Tom schreef:het is geen bumper die je er even op zet. Dan zul je moeten lassen en dat kost gewoon veel tijd/geld/moeite

't is een reele prijs, maar zo'n auto heeft niet veel te bieden buiten zuinig van A naar B. Nix mis mee, maar voor dat geld vind je leukere 5jes (GTS, GTX).
-
ga voor zuinig rijden (arme student)
-
Ik ben net ff wezen kijken en een stukkie gereden wat mij op viel is dat het gas verscrikkelijk zwaar ging ( was echt trappen
)
maar goed over de roest : er zit dus roest onder het gehele zijraam en in de hoek zit een gat ook aan de binnen kant zit daar een gat je kan dus zo bijna je vinger van buiten naar binnen steken
dat lijkt me niet echt gezond en of dat nu nog lekker te maken valt vraag ik me af.
verder zit er wel een nieuwe uitlaat onder een nieuwe accu en 2 nieuwe voorbanden nieuwe achter banden komen er ook nog op.
de prijs staat vast op 1000 euro.
ik denk niet dat ik deze auto ga kopen.
de roest baard me toch wel grote zorgen en ik kan zelf niet lassen en ken ook niemand die de appereteur heeft dus dan moet je het weer laten doen als het nog zou kunnen.
wel heb ik gehoord dat je er polyester er over heen kan plakken?
graag hoor ik jullie mening hier over.
alvast bedankt.

maar goed over de roest : er zit dus roest onder het gehele zijraam en in de hoek zit een gat ook aan de binnen kant zit daar een gat je kan dus zo bijna je vinger van buiten naar binnen steken

dat lijkt me niet echt gezond en of dat nu nog lekker te maken valt vraag ik me af.
verder zit er wel een nieuwe uitlaat onder een nieuwe accu en 2 nieuwe voorbanden nieuwe achter banden komen er ook nog op.
de prijs staat vast op 1000 euro.
ik denk niet dat ik deze auto ga kopen.
de roest baard me toch wel grote zorgen en ik kan zelf niet lassen en ken ook niemand die de appereteur heeft dus dan moet je het weer laten doen als het nog zou kunnen.
wel heb ik gehoord dat je er polyester er over heen kan plakken?
graag hoor ik jullie mening hier over.
alvast bedankt.
als je er polyester overheen gaat smeren word het een grote smeerboel gewoon dat stuk eruit laten slijpen goed behandelen en dan het stuk er weer inlassen! iig niet met polyester gaan knoeien!
[img]http://www.madkow-online.com/images/r5gtt/lasser3.jpg[/img]
zoiets bedoel ik!
[img]http://www.madkow-online.com/images/r5gtt/lasser3.jpg[/img]
zoiets bedoel ik!
Clio 16v.....
-
er op nieuwe inzetten zal niet meer lukken met een gat er in maar dit zal ook wel veel geld kosten om te laten + dat jehet dan nog moet spuiten