Een vriend van me heeft sinds een paar dagen een auto, een clio s, 1.4.
Alleen toen we vanmiddag even een stukje snelweg reden, begon bij 130/140 de auto en het stuur vooral te trillen. Hij heeft maar niet harder gereden want dan zou het nog harder gaan trillen dachten we.
Weet iemand wat dit kan zijn?
[CLIO] Auto trilt bij 130/140
-
Ik heb het met mijn GTT..
Bij mij is het de aandrijfas (of misschien lager).. geeft ie ook een bonkend geluid bij sturen?
Bij mij is het de aandrijfas (of misschien lager).. geeft ie ook een bonkend geluid bij sturen?
don't be a fool, wrap your tool
-
- Contacteer:
balanceren en uitlijnen en het is over
-
Nope, ik geloof het nietGTT__Geert schreef:Ik heb het met mijn GTT..
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
Dan zou ik ook gaan denken aan uitlijnen.
Misschien wordt je wat wijzer als je de banden er af haalt en ff bekijkt of er rare sluitplekken aan de zijkant zitten..
Misschien wordt je wat wijzer als je de banden er af haalt en ff bekijkt of er rare sluitplekken aan de zijkant zitten..
-
- Contacteer:
ik dacht eigenlijk juist dat het balanceren was. ik heb dit namelijk ook gehad en toen laten balanceren en uitlijnen toen was het over
-
Ik dacht dat balanceren en uitlijnen hetzelfde wasHooliead schreef:ik dacht eigenlijk juist dat het balanceren was. ik heb dit namelijk ook gehad en toen laten balanceren en uitlijnen toen was het over

-
- Contacteer:
balanceren is zorgen dat je wiel overal even zwaar is (plakken ze van die loodjes voor op)
en uitlijnen is dat de sporing ok is
en uitlijnen is dat de sporing ok is
-
ik dacht dat ze dat altijd deden bij het uitlijnen, maar niet dus
weer wat geleerd op de late avond

-
- Contacteer:
doen ze volgens mij eigenlijk ook bijna altijd maar hoeft nietGTT__Geert schreef:ik dacht dat ze dat altijd deden bij het uitlijnen, maar niet dus![]()
Balanceren van de wielen is inderdaad het gewicht van het wiel incl. band in balans brengen, door er op bepaalde punten gewichtjes aan te plakken.
Uitlijnen heeft met sporing te maken. Wat ze precies allemaal afstellen weet ik niet...
Edit: Je moet je wielen dus laten balanceren. Dan is het probleem weg. Denk ik...
Uitlijnen heeft met sporing te maken. Wat ze precies allemaal afstellen weet ik niet...
Edit: Je moet je wielen dus laten balanceren. Dan is het probleem weg. Denk ik...

kweenie hoor, maar zo hard mag je in Nederland helemaal niet 

Gewoon harder rijden!
-
- Contacteer:
hoogte speling op de banden?? dus dat de band niet helemaal "rond" is laatmaarzeggen... Dit zorgt ervoor dat de voorband licht op en neer gaat en bij hoge snelheden steeds meer trilt (het stuur dan)
Clio16v
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb het ook maar dan tussen de 100 en 120 (op de teller). is al vaker gebalanceerd en uitgelijnd maar dat wil niet altijd helpen.
Ook andere banden wil niet altijd helpen. Probeer het ook eens als hij harder rijdt als 140 kan zijn dat het dan weg is.
Verder ben ik er nog steeds niet achter wat het is, helaas.
GR.Frits
Ook andere banden wil niet altijd helpen. Probeer het ook eens als hij harder rijdt als 140 kan zijn dat het dan weg is.
Verder ben ik er nog steeds niet achter wat het is, helaas.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport