[R5GTT] Hotshot's project - TE KOOP!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
HotShot

Even zomaar een paar foto's van mijn huidige project:

Afgelopen weekend begonnen met het monteren van het blok. Het blok stond gemonteerd op het subframe op een pallet op wielen. Door met twee krikken de auto op te krikken kon ik vervolgens het blok onder de auto rijden om daarna de carrosserie weer te laten zakken.
Niet dat ik geen vrienden heb :) , maar dit alles helemaal in mijn eentje uitgevoerd. Het ging allemaal erg makkelijk en goed.

[img]http://www.improve-tuning.nl/fb/Juni22_2002_01.jpg[/img]

O.a. op deze foto is de RVS omvlochten turbo-olie-toevoer leiding goed te zien. Het betreft hier een leiding gemaakt en geleverd door iemand (wie was het ook al weer) van dit forum.
[img]http://www.improve-tuning.nl/fb/Juni22_2002_02.jpg[/img]

[img]http://www.improve-tuning.nl/fb/Juni22_2002_03.jpg[/img]

[img]http://www.improve-tuning.nl/fb/Juni22_2002_05.jpg[/img]

Op deze foto kun je zien hoe ik de turbodruk ga regelen. Op het stuur zit een knopje waarmee een relais wordt aangestuurd. Dit relais stuurt op zijn buurt de klep aan die op het bleed gedeelte van de bleedvalve zit. Is de klep gesloten, dan heb je lage druk, is de klep geopend ( na het roepen van "Kit, turboboost! :lol: ) dan heb je hoge druk.
[img]http://www.improve-tuning.nl/fb/Juni22_2002_04.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door HotShot op zo 6 jul 2003 15:23, 6 keer totaal gewijzigd.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ahh je hebt hem er in zitten, fantastisch! Echt, je kan het zo snel. Jammer dat je niet zo veel tijd hebt om mij te helpen, echt, ik probeerde het dashboard van mijn express er af te halen, zelfs dat ging niet!! :)

Gelukkig is de nieuwe express minder verroest dan mijn oude, roestige schroeven zijn zó ontzettend lastig! Maar dan is het nog moeilijk...
HotShot

Ik bouw liever een blok in dan dat ik een dashboard moet demonteren!
Bij deze auto heb ik de kachel moeten vervangen. Ik heb een dag nodig gehad de kachel er uit te krijgen en vervolgens een dag om de andere kachel er weer in te krijgen. Dat werk is echt een PITA!
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Nou, bij de nieuwe express hoeft het dashboard er niet af hoor, daar moet de oude motor er uit en de nieuwe er in.

Daar heb ik hulp bij nodig, bij dat dashboard niet.

PITA? Wat betekent dat?
Mrtn
Car: R5GTT

Pain In The Ass
Mrtn = Maarten
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Allright. Helemaal mee eens trouwens.
Christian

toch nog een GTT in onse buurt :)

het hotshot heeft ONNO die GTT van hem nog
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Christian schreef:toch nog een GTT in onse buurt :)

Worden dus 2 GTT's, die van hotshot en die van mij.

Jou laatste zin is voor mij onbegrijpbaar (of het is laat of je zin is fout geschreven)
michel 16v
Contacteer:

Christian schreef:toch nog een GTT in onse buurt :)

als we over de zelfde onno praten, stond toen een keer tekoop
HotShot

Ik heb Onno en zijn auto al tijden niet meer gezien.
Abel
Über-Spammer

die olie leiding komt van job turbo 8)
HotShot

Gisteren kans gezien de auto te starten. Nadat ik had geconstatteerd dat het alarm ook een startonderbreker heeft :) kon de pret beginnen.

Olie op druk laten komen en vervolgens de ontstekingskabel aangesloten. Vervolgens pakte de auto vrijwel direct aan. Kortom hij loopt!

Het blok had minstens anderhalf jaar stil gestaan en ik had toch iets meer moeite verwacht met het starten.
Vanavond de uitlaat monteren en vervolgens de auto naar de plaatwerker.
Haas
Car: Megane RS

Heftig...succes!!
Anonymous

Is die kleppendeksel gepolijst of verchroomd.

Iemand nog een totaal roestvrije kleppendeksel?

het liefst gewoon een nieuwe :D
HotShot

Het kleppendeksel is vercroomd. Tevens heb ik het luchtfilterhuis laten verchromen. Komend weekend zal ik weer een paas foto's maken.
GTT__Geert

HotShot schreef:Gisteren kans gezien de auto te starten. Nadat ik had geconstatteerd dat het alarm ook een startonderbreker heeft :) kon de pret beginnen.

Olie op druk laten komen en vervolgens de ontstekingskabel aangesloten. Vervolgens pakte de auto vrijwel direct aan. Kortom hij loopt!

Het blok had minstens anderhalf jaar stil gestaan en ik had toch iets meer moeite verwacht met het starten.
Vanavond de uitlaat monteren en vervolgens de auto naar de plaatwerker.
Gaat de goeie kant op dus :D
don't be a fool, wrap your tool
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Hotshot, ik dacht eigenlijk dat je helemaal was gestopt met de 5jes? Had je deze nog staan of is hij recentelijk aangeschaft? Nice work!
Sander
Contacteer:

Is dat je BCCP carb. die er op zit? Zo ja wat voor sproeier heb je er nu in zitten? Of ben je dat nu nog aan het uit zoek of gaat hij op de bank als hij klaar is?

S :D nder
Vos

Chris schreef:Hotshot, ik dacht eigenlijk dat je helemaal was gestopt met de 5jes? Had je deze nog staan of is hij recentelijk aangeschaft? Nice work!
Ik was laatst bij hem om wat op te halen en ik had hetzelfde........... huh jij was toch gestopt met 5 jes.... zo zie je maar weer oude liefde roest niet!
Clio 16v.....
HotShot

In principe was ik gestopt met de vijfjes. Het vijfje dat ik klaar wilde maken had te veel roest. Kort nadat ik de vijfjes naar de sloop had gebracht liep ik in de buurt tegen het vijfje aan dat ik nu heb. De eigenaar had de auto gekocht voor het blok. De rest had hij niet nodig en was dus te koop. De staat van de auto, qua roest, was goed en de prijs was helemaal goed, dus toch maar weer een vijfje gekocht.

De nu gemonteerde carburateur is inderdaad de door BCCP gereviseerde carb. Ik heb alleen de hoofdsproeier vervangen door een 135 sproeier. Wanneer ik ook de stationair sproeier vervang dan regent het roetvlokken in de straat :) .

Het is de bedoeling dat de auto binnenkort naar een plaatwerker gaat om hem helemaal strak te maken en vervolgens naar de spuiter. Zodra dat allemaal klaar is gaat de auto op de bank om hem af te laten stellen.
Sander
Contacteer:

Maar je hebt al wel die andere venturie gemonteerd dan?

HotShot

Sander schreef:Maar je hebt al wel die andere venturie gemonteerd dan?

]

Jazeker!
HotShot

Vandaag bezig geweest met het afstellen van de carburateur. Tijdens het afstellen hebben de + en de - draad die op de dynamo zitten, via de radiator (die terecht warm was geworden) kortsluiting gemaakt. Een groot deel van de kabelboom is hierdoor weggesmolten. IK BEN HET ZAT! :(

Iemand belang bij mijn auto? De auto moet nog worden afgebouwd. De rechter kokerbalk moet worden vervangen (BIJGELEVERD) en bij de ophanging van de achterbumper moeten stukjes worden ingelast. Voor de rest geen noemenswaardige roestvorming.

Er zit een alarm met startonderbreking en afstandsbediening (+CV) op de auto. Tevens elektrische ramen.

De carburateur is voor 530 euro gereviseerd door BCCP, er zit een nieuw J&R onderstel op (0 km gereden!). De achterkant moet nog worden verlaagd.

Het blok is in goede staat (nieuwe drijfstanglagers, magnecor bougiekabels, chromen kleppendeksel, chromen luchtfilterhuis, hagelnieuwe radiator).

Ik lever een kabelboom mee.

Aan het interieur ontbreekt de rode vloerbedekking.

Prijs 1250 euro.
Rick D.

Kl*te man, echt jammer dat je er niet mee verder gaat. Ik hoop dat er zeker iemand is die dit projectje tot een mooi einde brengt.
Maarten GTT

jammer dat je het op geeft die dingen gebeuren nou eenmaal als je bezig ben hopelijk verzamel je nog moet om weer verder te gaan ik zou dit zelf dood zonde vinden van de moeite en de tijd die je er al in heb gestoken :wink:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Floris
Contacteer:

Ach man, kop op! Het is iedere keer wel iets, maar toch... Het is de kabelboom (ongeveer 50 a 60 euro nieuw bij JL-Tuning.) En dan kun je gewoon weer verder! Niet opgeven joh, daar krijg je spijt van! :p
Remco T.
Contacteer:

Goh serieus jammer dat ik al een GTE heb :( zou hem
zo willen kopen als ik er al niet 1 had.. misschien
kan ik mn broer nog ompraten.. :)
HotShot

Vanaf de dynamo tot achter het dashboard is de kabel weggesmolten! :( Ik heb er geen zin meer in om weer het hele dashboard er uit te halen etc. etc.

Vorig jaar had ik ook al een helder moment en besloot ik om met de vijfjes te kappen en me volledig te richten op het echte werk (944 turbo). Vandaag had ik weer zo'n helder moment. Knappe kop die mij daar van af kan brengen.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Zonde!

Een kabelboom is niet zo duur, maar er zit veel werk in. Hoe moeilijk was het dashboard verwijderen dan? Ik heb er ook moeite mee, oke, maar om daar een heel project waar je erg veel tijd en geld hebt ingestoken op die manier te stoppen...
Alleycat
Contacteer:

HotShot schreef:Vanaf de dynamo tot achter het dashboard is de kabel weggesmolten! :( Ik heb er geen zin meer in om weer het hele dashboard er uit te halen etc. etc.

Vorig jaar had ik ook al een helder moment en besloot ik om met de vijfjes te kappen en me volledig te richten op het echte werk (944 turbo). Vandaag had ik weer zo'n helder moment. Knappe kop die mij daar van af kan brengen.
Had ik dit een week eerder geweten, nu heb ik al een 5 baccara gekocht...
Ben ik absoluut blij mee, maar nu zijn de knaken voor de auto's wel even op...
Als ik er nou nog eentje bij zou halen vermoordt mijn vriendin me! :lol: :p
HotShot

tyberium
Contacteer:

Hey Hotshot, kom op. Je weet zelf hoeveel ik er al ingestoken heb (qua doekoe). Vijfjes zijn nou eenmaal kut om te onderhouden. Gewoon ff doorbijten. Je hebt strax een erg strax karretje zover ik kon zien. Als je een weekend hulp nodig hebt belt u maar.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik ben vanavond bij hem langsgeweest om mijn nieuwe motorblok op te halen, hij had vandaag niets te doen en is weer met de auto verder gegaan :)
Alleycat
Contacteer:

DoubleYou schreef:Ik ben vanavond bij hem langsgeweest om mijn nieuwe motorblok op te halen, hij had vandaag niets te doen en is weer met de auto verder gegaan :)
Zo mag ik het horen!!!!
Laat je niet gek maken door een %$%& kabelboom! :p
Plaats reactie