Beste Renault leden,
Mijn Clio was toe aan nieuwe remschijven en remblokken.
Heb deze set gekocht bij Heron Automaterialen!
Clio Baccara 1.8 Bouwjaar 1993 8 klepper!
Schijven:
- Topline Products type 12-61716
Blokken:
- Topline Products type 12-20772
Nu wou ik deze schijven en blokken gaan vervangen voor me oude, maar kreeg de schijven er niet af, deze zitten vast met twee torxs schroeven.
De kopkant van de torxs schroeven is aardig zacht, dus nu heb ik twee schroeven wat normaal torxs moet zijn helemaal rond aan de kopkant van de schroeven.
Ze zijn toch niet van binnen gelijmt?
Nu kan ik deze er nooit meer uithalen met een torxs of schroevendraaier?
Denk dat ik schroeven er maar ga uitboren, en nieuwe troxs schroeven bij de renault dealer haal!!
Of weet een van jullie nog een idee!!
Met vriendelijke groet,
POPOV
[Clio]Remschijf Schroeven vast zitten!
-
- Contacteer:
pak een bijteltje en zet die tegen de rand van het kopje
sla er een deukje in en sla het kopje linksom los
sla er een deukje in en sla het kopje linksom los
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
De kop van de torx bouten moet je eruit boren, dan haal je je schijf eraf en dan blijft er nog een beetje bout staan, die kan je er dan met een tang uitdraaien.
Als je je schijven vervangt moet je altijd nieuwe bouten gebruiken, als je ze vast zet doe er een beetje kopervet op, scheeld de volgende keer.
Als je je schijven vervangt moet je altijd nieuwe bouten gebruiken, als je ze vast zet doe er een beetje kopervet op, scheeld de volgende keer.
huh? waarom dat dan?RO 16v schreef:Als je je schijven vervangt moet je altijd nieuwe bouten gebruiken, als je ze vast zet doe er een beetje kopervet op, scheeld de volgende keer.
In principe hoef je die boutjes helemaal niet te gebruiken, 't is slechts voor 't monteursgemak.
Een slagschroevendraaier wil trouwens ook nog de oplossing bieden, als die dingen erg vast zitten.
rev it like a rental
-
- Contacteer:
die schijven worden namelijk wel gecentreerd door de wielbouten en de naaf
en na een week zitten ze toch wel op de naaf vast gerot
en na een week zitten ze toch wel op de naaf vast gerot
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Je hebt gelijk, 't is alleen voor het monteursgemak.Menno schreef:huh? waarom dat dan?RO 16v schreef:Als je je schijven vervangt moet je altijd nieuwe bouten gebruiken, als je ze vast zet doe er een beetje kopervet op, scheeld de volgende keer.
In principe hoef je die boutjes helemaal niet te gebruiken, 't is slechts voor 't monteursgemak.
Nou het is me gelukt eindelijk,
Heb de schroeven uitgeboord.
Nu zitten er nieuwe remschijven op en remblokken!
Alles werkt weer perfect, en remt zeer goed nu!
Tot nu toe geen last meer van trillingen in me stuur bij een snelheid van 120/130 km per uur, als ik moet remmen.
Met vriendelijke groet,
Popov
Heb de schroeven uitgeboord.
Nu zitten er nieuwe remschijven op en remblokken!
Alles werkt weer perfect, en remt zeer goed nu!
Tot nu toe geen last meer van trillingen in me stuur bij een snelheid van 120/130 km per uur, als ik moet remmen.
Met vriendelijke groet,
Popov
Als dat soort bouten niet los komen, kun je het beste er een tik op geven met een drevel of met de torx-schroevendraaier.."de bout laten schrikken" heet dat.. komen ze makkelijker los en je sloopt zo niet het kopje + opnieuw te gebruiken..!
Renault, créateur de GTT !!!
-
- Contacteer:
Bij mij zitten de bouten van m`n remklauwen vast.
Ik heb ze al een paar keer ingespoten met WD40, maar ik krijg ze nog steeds niet los
.
Iemand nog een tip om deze los te krijgen ??
Het is namelijk een rotplek om er veel kracht op te zetten. En uitboren zal ook wel lastig gaan.
Ik heb ze al een paar keer ingespoten met WD40, maar ik krijg ze nog steeds niet los

Iemand nog een tip om deze los te krijgen ??
Het is namelijk een rotplek om er veel kracht op te zetten. En uitboren zal ook wel lastig gaan.
auto hoog opkrikken, desnoods de voorbumper eraf, dopsleutel erop met vaste staaf (dus niet de ratel, maar die vaste zeg maar) en dan hierover een pijp schuiven die net over deze sleutel gaat, deze gebruik je dan als hefboom. kracht x arm
Je voorbumper moet er dan af omdat je anders geen lange staaf/pijp kwijt kan.
succes
Je voorbumper moet er dan af omdat je anders geen lange staaf/pijp kwijt kan.
succes
Mrtn = Maarten
Met een "wring-ijzer" dus. Veel wd-40, rustig laten intrekken..wachten, koffie halen enz..nog een keer inspuiten, wachten, weer koffie halen...
Dan voorzichtig proberen te lossen.
DWZ: beetje los, beetje vast en KIJKEN of de bout wel überhaupt meedraait, anders draai je de kop eraf.
Ik neem aan dat je over de bouten praat die IN de klauw zitten, die de klauw laten bewegen? Als die bouten niet los komen, dan moet je dus heel voorzichtig te werk gaan. oplossen en weer vastdraaien...geduld, geduld is hier heel belangrijk.
Krijg je alle bouten uiteindelijk los (doe hier gewoon een uur over!) dan die bussen eens eruit halen, die door die rubbertjes beschermd worden. Als deze helemaal verroest en "ingekankert" zijn; netjes schoon borstelen op een borstelmachine. (niet slijptol/steen!) De binnenkant van de klauw ook mooi schoon maken, bussen goed in het vet en er weer induwen, bouten invetten en klauw weer monteren, check of ie goed beweegt en klaar..
Zou zonde zijn van je nieuwe remmen, als je door vastzittende klauwen je schijven en blokken laat verbranden!
Hoop dat je hier wat aan hebt..
Groeten,
Dan voorzichtig proberen te lossen.
DWZ: beetje los, beetje vast en KIJKEN of de bout wel überhaupt meedraait, anders draai je de kop eraf.
Ik neem aan dat je over de bouten praat die IN de klauw zitten, die de klauw laten bewegen? Als die bouten niet los komen, dan moet je dus heel voorzichtig te werk gaan. oplossen en weer vastdraaien...geduld, geduld is hier heel belangrijk.
Krijg je alle bouten uiteindelijk los (doe hier gewoon een uur over!) dan die bussen eens eruit halen, die door die rubbertjes beschermd worden. Als deze helemaal verroest en "ingekankert" zijn; netjes schoon borstelen op een borstelmachine. (niet slijptol/steen!) De binnenkant van de klauw ook mooi schoon maken, bussen goed in het vet en er weer induwen, bouten invetten en klauw weer monteren, check of ie goed beweegt en klaar..
Zou zonde zijn van je nieuwe remmen, als je door vastzittende klauwen je schijven en blokken laat verbranden!
Hoop dat je hier wat aan hebt..
Groeten,
Renault, créateur de GTT !!!
Beste mensen ,
Ik heb me remschijven en remblokken vervangen!
Alles is goed verlopen zoals gezegt,
Nu heb ik dus, de oude schijven met remblokken over.
Heeft iemand hier nog belang voor?
Met vriendelijke groet,
Popov
Ik heb me remschijven en remblokken vervangen!
Alles is goed verlopen zoals gezegt,
Nu heb ik dus, de oude schijven met remblokken over.
Heeft iemand hier nog belang voor?
Met vriendelijke groet,
Popov