Jankende waterpomp

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Als mn motor koud is, en ik laat hem stationair draaien, hoor je de waterpomp redelijk aanwezig janken. Snaar staat niet te strak, en hij doet het trouwens af en toe ook als de motor warm is. Betekent dit dat mn waterpomp binnekort dood is???? Ding heeft er pas 144.000 km opzitten. Hij lekt overigens (nog) niet.

Gr Bart
Jeroen V
Contacteer:

weet je zeker dat het je waterpomp is en niet je stuurbekrachtigingspomp deze gaat als hij niet vol genoeg zit verschrikelijk janken
Bart V

die zit nokkie vol, waterpomp blijft hoofdverdachte, ik ken het geluid van andere auto's met gare waterpomp. spanlagers zijn pas vervangen, dus die kan ik uitsluiten. Het gaat mij erom of ik er nog ff mee kan doorrijden, of dat dat ding elk moment kan gaan lekken.
Ruud

Doorijden tot je een lampje op je dashbord begint te branden, dan weet je zeker dat tie kapot is. Ik zou hem vervangen zodra je de kans hebt , naast de weg staan met een kapotte waterpomp wil je niet. En kapot is geen koeling dus oververhitting.
Remco_Rs
Contacteer:

Good talking man :) ,zelfs bij Renault,s met nog geen 100 000 km erop gaan ze al stuk,,, Heb er al genoeg moeten vervangen :)
GTT__Geert

Vervangen is niet zo duur denk ik...

Ik heb de mijne (wel voor een GTT) voor 40euro bij brezan vandaan..
don't be a fool, wrap your tool
Bart V

kan er 1 halen voor 50 pleurootjes, dus zal ik maar ff regelen dan voor mn vakantie.

Gr Bart
Remco_Rs
Contacteer:

Precies,,voor die 50 euro,Heb je wel weer een stuk zekerheid :)
marcel16v

Bart V schreef:kan er 1 halen voor 50 pleurootjes, dus zal ik maar ff regelen dan voor mn vakantie.

Gr Bart
Is wel duur, heb er 35 euro voor betaald.
Bart V

oke........WAAR :p
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

idd wel makkelijk als dat ook even vermeld word :) :wink:
marcel16v

Heb ik gewoon bij de lokale onderdelenhandel gehaald, vergelijkbaar met Brezan.
Anonymous

haal er gewoon uw aandrijfriem eens af, zodat je appart aan uw poelie's kan draaien. ondervind je enige spelling op die van de waterpomp of als je er aan draait en als je dan een lawaai hoort. vervang ze dan maar.
Zoniet zoek dan maar verder naar het lawaai. servo pomp of alternator. ik ben wel geen renault expert maar als je deze stappen uitvoert zal je wel iets meer weten.[/url]
Plaats reactie