Koppeling en Williams vragen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
edwin_williams

Hoi,

Ik had een slippende koppeling en na 2 dagen rijden kon ik dus helemaal niet meer rijden en ik moet dus nu de komplete koppeling vervangen.

En hierover heb ik een vraag, ik rijd Willaims sind 6 mnd en jullie begrijpen het renault virus heb ik nu ook te pakken.

Mijn koppeling ging voordat ie stuk ging ontzettend zwaar echt niet normaal eigenlijk, maar rijden deed ie perfect. Waar ligt dat aan en is dit verdwenen nadat ik de komplete koppeling laat vervangen? En ja ik heb een tikkie pech, maar de 'voorzichtige' medebestuurders hebben mijn auto flink beschadigd. Tijdens het stappen heeft een sukkel mijn zijn auto een paar flinke krassen achtergelaten, en vorige week vliegt er op de snelweg een voorwerp tegen mijn richtingaanwijzer, duek en glas kappot, als gevolg.

Nu ben ik op zoek naar iemand die mijn motorkap netjes kan maken en eventueel weer kan spuiten dan is de steenslag ook weg en er zit een kras dus dan is die ook gelijk weg.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je je koppeling laat vervangen dan gaat de koppeling weer lekker soepel en licht. De mijne is een paar maanden geleden ook vervangen (kabel, platen, drukgroep, druklager, pedaal, stelinrichting) en het koppelt weer lekker! :D

Ik weet in principe wel iemand die je motorkap kan oplossen, maar ik denk dat je naar een goedkoop adresje zoekt. Daar kan ik je helaas niet aan helpen. Vaak is goedkoop wel duurkoop, dus als je toch interesse hebt dan hoor ik het wel!
Tom
Moderator
Car: MB

mijn koppeling is ook nog vrij nieuw en deze koppelt ook vrij licht
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.

Tom schreef:mijn koppeling is ook nog vrij nieuw en deze koppelt ook vrij licht
maar toch gaan de renault koppelingen standaard ietwat zwaar.
Tom
Moderator

wie zegt dat ik geen reno koppeling heb? Ik heb geen idee wat erin zit. Was net gedaan voordat ik de auto kocht (echt gedaan!)
Robert dB.

ik zeg nix :lol:
Merijn
Über-Spammer

ff terug lezen, Tom. Nadenken, nog een keer nadenken en dan reageren. :lol: :D
Robert dB.

ja, das allemaal te moeilijk voor onze Tommy
Tom
Moderator

ik zit niet voor niets nog op school :lol:
Merijn
Über-Spammer

:p
edwin_williams

Dus als ik het goed begrijp het ik weer een lekkere koppeling als de hele mikmak vervangen is?! Ja, het was net een fitness aparaat in de file. Jongens in zie jullie 31 aug in Bodegraven! Groeten Edwin :D
Merijn
Über-Spammer

Ja, gewoon vervangen die rotzooi en je probleem is opgelost! :D

Echt zo licht als een Fiat Panda zal 'ie niet worden, maar het zal geen 'weight lifting' meer zijn. :)
edwin_williams

Ik Thanx Mzzls Edwin
Panoramix

Merijn schreef:Als je je koppeling laat vervangen dan gaat de koppeling weer lekker soepel en licht. De mijne is een paar maanden geleden ook vervangen (kabel, platen, drukgroep, druklager, pedaal, stelinrichting) en het koppelt weer lekker! :D
Met of zonder gekraak? :)
Merijn
Über-Spammer

Met...
Robert dB.

Merijn schreef:Met...
hmmmm, blijft weird.
ricky

mijne koppelt ook zwaar vind ik zelf. ik zet um gewoon vaak in z'n vrij, vooral in de file.
illusie is de realiteit met een gebrek aan alcohol
ricky

mijn koppeling doet trouwens ook wel raar,maar denk dat ik daar zelf al achter ben gekomen waar het dan aan ligt.
hij drukt vaak door, dan geeft ie geen tegendruk meer en moet ik mijn voet loslaten om hem weer naar boven te halen. maar dat is al opgelost dusss... geen zorgen
Merijn
Über-Spammer

Waar ligt dat aan dan? :)

Robert: Misschien als ik vanavond naar B'graven kom, kunnen we wel een stukkie gaan rijden. Dan kun je het zelf horen en misschien een oordeel vellen. :)
Tom
Moderator

toch niet "the Merijn clutch story" he :D
Merijn
Über-Spammer

The story continues...
edwin_williams

Meeruh reno mannen, moet ik lid van de rtc worden om bij de meeting te zijn? Mzzl edwin
Tom
Moderator

nee, lid zijn is niet nodig. Hoe meer willi's hoe beter
Wouter.

ricky schreef:mijn koppeling doet trouwens ook wel raar,maar denk dat ik daar zelf al achter ben gekomen waar het dan aan ligt.
hij drukt vaak door, dan geeft ie geen tegendruk meer en moet ik mijn voet loslaten om hem weer naar boven te halen. maar dat is al opgelost dusss... geen zorgen
Mijne tegen druk is ook vaak weg, maar alleen bij een warme warme motor, vind het zelf een beetje vaag. Zelf zat ik te denken dat het in het stelmechanisme zit, koppeling zou het niet zijn denk ik, die is 30.000km gelden vervangen. Wat was het bij jou?
edwin_williams

IK HEB GEEB ID MAAR NU IS IE HELAMAAL STUK PLATEN KAPPOT SLIPPENDE KOPPELING NIET NORMAAL MZZL
ricky

geen idee hoe dat ding heet, ik heb um gewoon naar de dealer gebr8 en laten maken zo'n dingetje kostte 28 euro's, maar het zijn de kosten om het erin te zetten, want volgens mij heeft hij daar nog wel een werk mee gehad.
het was bij mij een blokje vlak bij het pedaal. daar schoot hij telkens vanaf. maar gelukkkig doet ie ut weer, maar nu is de schokbreker weer naar de klote K*T zooi, ook altijd wat met die mooie auto's
Plaats reactie