[r5gtt] geweldige nieuwe bandjes

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
ejk

Sinds ik mijn 5gtt heb rij ik op de voorgeschreven Michelin 195/55/R13 MXV. Altijd goede ervaringen mee, echter wel duur. Toen Michelin ze uit het assortiment gooide is het me een tijdje gelukt om ze toch nog hier en daar te vinden maar vorig jaar was het afgelopen en ben ik overgestapt op één van de twee overgebleven alternatieven: Dunlop.

Wat een waardeloze banden zeg! Veel te hard. Ontzettend weinig grip, vooral op vochtig wegdek. Veel glijden in bochten. Ik kreeg zelfs een onveilig gevoel in de auto.

Ik ben nu overgestapt op het andere alternatief: Semperit. Ik heb ze afgelopen weekend goed uit kunnen proberen en die bevallen uitstekend (misschien nog wel beter dan de Michelins). Ik durf nu de auto weer bochten door te smijten en laat te remmen zonder dat ik bang hoef te zijn dat de banden rare dingen gaan doen. Bovendien kosten ze ook nog eens de helft van de Michelins!

Groeten,
ejk
Riël
Über-Spammer

Semperit is ook niet slecht, en zie je toch redelijk veel gebruikt in die maat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ejk

tja, en geen keus. Alleen nog Dunlop en Semperit in die maat. :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Welke Dunlops gebruikte je vroeger? Ik heb erg goede ervaringen met de SP Sport 8000 en SP Sport 2000E, namelijk.
Troj

Volgens mij heb je ook nog Uniroyal en Pirelli in die maat. Heb nu zelf Pirelli, maar heb ook wel goede ervaringen met de Dunlop 2000
Life is too short to not enjoy :)
Rudo

Troj schreef:Volgens mij heb je ook nog Uniroyal en Pirelli in die maat.
Klopt.
Tom
Moderator
Car: MB

pirelle maakt ze volgens mij ook niet meer. En als ze ze maken zij ze vrij prijzig
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Daaf (Davy)

Troj schreef:Volgens mij heb je ook nog Uniroyal en Pirelli in die maat. Heb nu zelf Pirelli, maar heb ook wel goede ervaringen met de Dunlop 2000
Ik heb uniroyals op mijn 13 inch velge. Rijdt als een trein. gooien en smijten....of zou dat aan mijn 60mm drop liggen :D
Matijs
Contacteer:

Ik heb ook besloten voor de Uniroyals te gaan. Leuke band voor een redelijke prijs. Zijn te krijgen via http://www.autobandenmarkt.nl en dat scheelt aardig in de prijs. Plus een 40mm drop, dan moet dat ook wel werken 8)
Dunlop SP Sport 2000 hebben ze daar ook, maar die zijn bijna 15 euro per stuk duurder.
iMAGE

Matijs schreef:Ik heb ook besloten voor de Uniroyals te gaan. Leuke band voor een redelijke prijs. Zijn te krijgen via http://www.autobandenmarkt.nl en dat scheelt aardig in de prijs. Plus een 40mm drop, dan moet dat ook wel werken 8)
Dunlop SP Sport 2000 hebben ze daar ook, maar die zijn bijna 15 euro per stuk duurder.
Leuk dat autobandenmarkt, maar als je bij de garage aankomt met van "ik heb de bandjes al, wil je ze even om de velgjes leggen" zijn ze daar helemaal niet zo blij mee en gooien ze behoorlijk de prijs omhoog dan als je bij de garage zelf de banden afneemt.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dat moet je ook lekker zelf doen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
iMAGE

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:dat moet je ook lekker zelf doen
Misschien rare vraag hoor, maar dat gebeurt toch met een machine? Lijkt me niet zo easy als je fietsbandje.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

het kan wel als je 1 of 2 body builders hebt met grote banden lepels en het flesje glijmiddel van je meisje of je vriend
maar idd wij gebruiken gewoon een banden (de)monteermachine
iMAGE

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:het kan wel als je 1 of 2 body builders hebt met grote banden lepels en het flesje glijmiddel van je meisje of je vriend
maar idd wij gebruiken gewoon een banden (de)monteermachine
Mijn vriendin is er net vandoor met mijn beste vriend én het glijmiddel...

De rest is geen probleem :wink:
Matijs
Contacteer:

Je kan bij de autobandenmarkt ook montage regelen. Dan worden de banden bezorgd bij een bij hun aangesloten garage, en die leggen ze dan voor een kleine meerprijs op je velgjes. Simpel.
Want niet iedereen heeft natuurlijk zo'n bandenmachine in de schuur staan.
Wat kost zo'n machine eigenlijk? Misschien verdien je dat geld zo terug als je een GT Turbo hebt :lol:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

je zou eventjes moeten vragen bij een leverancier van garage benodigdheden die ruilen nog wel eens wat in
en anders kijk je op marktplaats bij garage benodigdheden
maar vergeet niet dat je de wielen ook nog moet balanceren na montage
dus je hebt ook een balanceer apparaat nodig
Matijs
Contacteer:

O ja balanceren... :p

Maar ff op markplaats gekeken:

[img]http://www.marktplaats.nl/fotos/autodiv ... g/5846.jpg[/img]
640 euro

een andere voor 450 euro

en nog veel meer...

En een (de-)monteer- en balanceerapparaat samen voor 1500 euro...
Als je een paar vrienden in de buurt hebt wonen die ook nog wel eens een bandje oproken is het misschien nog niet eens een heel gek idee :)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik rij op vicking p 500 en ik vind ze heerlijk rijden ook met slecht weer :)

maat 195/45 15
Matijs
Contacteer:

Ja, maar dat is dus het punt: voor 15" velgen is er genoeg keus, maar 195/55R13 wordt nog maar door een zeer beperkt aantal producenten geleverd. Dat is wat het zo moeilijk maakt. En duur, vooral de originele michelins zijn haast onbetaalbaar geworden sinds ze in het oldtimerprogramma zijn opgenomen. Die worden nu alleen nog maar in zeer kleine oplage gemaakt.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Aha oke
Ben

Neem nooit Dunlop SP2000 onder je gtt. Onder een Laguna heb je prima grip. Maar onder de gtt dan kan je het schudden als ik 50 reed en het regende en ik trapte redelijk normaal op mijn rem dan was het al glijden geblazen ongeacht welke banden spanning. En bochten werk is net alsof je met gepelde gekookte eieren onder je auto rijd. Toen Toyo's er onder gepropt en ipv met 30 door de bochten gaan en al te gaan glijden met de dunlops lukte het met de toyo's zonder problemen bij de 70 nog.

Michelin MXV vind ik ook troep. Heb ik er ook onder gehad en het is wel iets beter dan Dunlop maar om er nou een gat van in de lucht te springen, nee. Ze gieren en glijden mij net te snel.

Ik zou op de voorbanden Toyo of Gislaved doen en achter Pirelli drago's of Uniroyal tot nu toe de beste combi die ik gehad heb. Aangezien toyo's herrie maken door de bochten achter.
Mrtn
Car: R5GTT

Vandaag geïnformeerd voor Michelins in de maat 195/45/15; €99 p.s. incl. monteren en balanceren.
Zijn Michelins Exalto's... :wink:

Iemand ervaringen mee???
Mrtn = Maarten
SleiN - RT
Contacteer:

Niemand Toyo T1-S onder z'n Renault liggen...

Ik zweer al weer tijdje bij deze band, beetje zacht rubber maar wat un grip!!! Ook in regen is t een goeie... + mooie V-vorm...

Heb ze in maat 195/45/15
-= Renault Megane Coupe 1.6 16V=-

1st - audio overbouwen
2nd - witte knipperlichten
3rd - velgen (ace manta?)
4th - ?
Riël
Über-Spammer

4x Bridgestone Potenza. Lekker breed die velgbescherming :p En plakt als de tering. Fijne bandjes. 260 eur de 4 met eropleggen, balanceren en stikstofvulling.

[img]http://www.bridgestone-eu.com/upload/Album/AP_52.gif[/img]
Laatst gewijzigd door Riël op wo 14 mei 2003 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

4x Uniroyal Rainsport, 195/45/15, plakken als de neten bij droog en nat weer, ben er zeer goed over te spreken :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer

Volgens mij zijn die rainsport ook zo ongeveer de beste bandjes die je zo kan krijgen. Hoor overal dat die toppie zijn.
-Ray-
Contacteer:

tsja en dat wist ik niet eens dat ik ze kocht, die vent had deze liggen en ik vond het profiel erg mooi, doe die maar :)

gek hè als je in oosterhout staat met een bak regen en <1mm profiel op alle 4 je banden, dan wil je wel ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Rudo

SleiN - RT schreef:Niemand Toyo T1-S onder z'n Renault liggen...

...Ook in regen is t een goeie...

Heb ze in maat 195/45/15
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ze er ook onder liggen, maar nu het profiel wat minder wordt (nog wel boven apk-norm) heb ik bij nat weer erg veel last van onderstuur!

Bij droog weer zijn ze erg goed. Ik ga nu maar op zoek naar een goede tussenweg, Uniroyal Rainsport dan maar?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Riël schreef:4x Bridgestone Potenza. Lekker breed die velgbescherming :p En plakt als de t@ring. Fijne bandjes. 260 eur de 4 met eropleggen, balanceren en stikstofvulling.

[img]http://www.bridgestone-eu.com/upload/Album/AP_52.gif[/img]
Welke maat?
Robert dB.

Rudo schreef:

Heb ze in maat 195/45/15
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ze er ook onder liggen, maar nu het profiel wat minder wordt (nog wel boven apk-norm) heb ik bij nat weer erg veel last van onderstuur!

Bij droog weer zijn ze erg goed. Ik ga nu maar op zoek naar een goede tussenweg, Uniroyal Rainsport dan maar?
Toyo's zijn zeker wel goede banden in de regen, zie testrapporten van autovisie!! (Bandentest topic)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

heeft dat nou echt nut je banden met stikstof laten vullen. want 'gewoone' lucht bestaat toch ook al voor 70 % uit stikstof. of heb ik het nu mis
Rudo

Robert dB. schreef:
Rudo schreef:

Heb ze in maat 195/45/15

Toyo's zijn zeker wel goede banden in de regen, zie testrapporten van autovisie!! (Bandentest topic)
Tja, volgens de Engelse testgegevens die je kunt vinden bij elke band op Autobandenmarkt.nl scoren de ToyoŽs beduidend slechter bij nat weer dan de Rainsport, wat natuurlijk logisch klinkt. En daar ik nu vind dat de ToyoŽs inderdaad niet goed presteren ga ik er vanuit dat dat met de Uniroyals beter moet zijn.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Johan de clio man schreef:heeft dat nou echt nut je banden met stikstof laten vullen. want 'gewoone' lucht bestaat toch ook al voor 70 % uit stikstof. of heb ik het nu mis
ze schijnen minder snel leeg te lopen
dunno of het zo is
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ja iid zoiets heb ik ook gehoord. omdat zuurstof het rubber aanstast ofzo. maar of het werkelijk beter is heeft nog niemand mij kunnen vertellen/aantonen.
Matijs
Contacteer:

Ik denk toch dat je de banden eerder versleten hebt dan dat die zuurstof de band kan aantasten >-)
Plaats reactie