Hey beste reno gasten. ik ben droes uit belgie.
een kameraad van mij gaat morgen ergens in de kanten van de walen naar een 5je alpine kijken.
Het wagentje was voorzien om terug te heropknappen.
de voorlopige eigenaar heeft daar nu een punt achter gezet nadat hij juist de motor gereviseerd heeft.
Nu verkoopt hij dit stuk voor 900 euro.
U moet wel rekening houden dat er alle stukken bij zijn maar hij moet nog nieuwe verf laag krijgen en alles terug in elkaar monteren( nog veel werk)
Nu had ik een vraagje of zo iets nog doenbaar is en zo.
een alpine ken ik volledig. wat voor motor ligt daar in is dat ook 1.4(ori opgedreven)? ligt die motor voor of achterin? en waar moeten we speciaal op letten???
r5 alpine in aankoop
als je de 5 alpine nog niet kent zou ik niet aan een dergelijk project beginnen ...
had ik al gedacht. maar de motor is al vooledig in orde en draait perfect. de carosserie is toch gewoon zoals een andere auto geloof ik, ik heb alleen maar schrik voor het onderhoud , zou wel eens een duur hobby kunnen worden. maar dat trekken we ons niet aan. en morgen weet ik al wat meer. we zullen wel zien. vertel me eens waar we vooral moeten op letten?
Let op of de carosserie niet rot is! Met name aan de bodemplaat, dorpels (Buitenkant en binnenkant). Zijschermen achter kunnen ook flink roesten, vooral daar waar de achterbumper aansluit.
En ook het dakpaneel controleren waar de achterklep aan scharniert. En natuurlijk de portieren onderkant.
Als dat allemaal goed is, durfde ik het wel aan als de motor OK is...De auto is niet zo heel ingewikkeld.
Succes!
En ook het dakpaneel controleren waar de achterklep aan scharniert. En natuurlijk de portieren onderkant.
Als dat allemaal goed is, durfde ik het wel aan als de motor OK is...De auto is niet zo heel ingewikkeld.
Succes!
Hallo Droes,
De Renault 5 alpine is gebouwd tussen 1976 en 1981 en werd opgevolgd door de 5 alpine turbo. De motor is voor beide een 1.4 die in langsrichting voorin ligt. Na de 5 alpine turbo kwam op basis van hetzelfde model 5 nog de Renault 5 turbo (en turbo 2) met de motor achterin.
De 5 alpine is wat moeilijker te vinden dan de 5 alpine turbo. Het valt me trouwens op dat er behoorlijk wat 5 alpines en alpines turbo (en onderdelen) in de verkoop gaan. Kijk maar eens op http://www.marktplaats.nl. Ook onderdelen voor deze auto's zijn nog redelijk goed te krijgen (via clubs en andere liefhebbers). Over het algemeen natuurlijk moeilijker dan voor een gewone 5.
In eerdere replies zijn al een aantal punten genoemd waar je op kunt letten. Het klinkt wel alsof er behoorlijk wat werk in zit. Trouwens, oude renaults zijn altijd zorgenkindjes dus als het meer om het rijden gaat dan om het liefhebbersaspect is het misschien verstandiger om een wat betere 5 alpine of 5 alpine turbo te nemen.
Succes.
ejk
De Renault 5 alpine is gebouwd tussen 1976 en 1981 en werd opgevolgd door de 5 alpine turbo. De motor is voor beide een 1.4 die in langsrichting voorin ligt. Na de 5 alpine turbo kwam op basis van hetzelfde model 5 nog de Renault 5 turbo (en turbo 2) met de motor achterin.
De 5 alpine is wat moeilijker te vinden dan de 5 alpine turbo. Het valt me trouwens op dat er behoorlijk wat 5 alpines en alpines turbo (en onderdelen) in de verkoop gaan. Kijk maar eens op http://www.marktplaats.nl. Ook onderdelen voor deze auto's zijn nog redelijk goed te krijgen (via clubs en andere liefhebbers). Over het algemeen natuurlijk moeilijker dan voor een gewone 5.
In eerdere replies zijn al een aantal punten genoemd waar je op kunt letten. Het klinkt wel alsof er behoorlijk wat werk in zit. Trouwens, oude renaults zijn altijd zorgenkindjes dus als het meer om het rijden gaat dan om het liefhebbersaspect is het misschien verstandiger om een wat betere 5 alpine of 5 alpine turbo te nemen.
Succes.
ejk
let op:#koplampunits
#onderzijde A stijl achter het voorscherm
#drempels
#spatscherm randen achterzijde
#de bodem op veel plaatsen
#het stuk plaatwerk onder de achterklep.
#onderste raamstijl l+r van voorraam
#accubak
#enz
kortom let erg goed op want deze krengen roesten maar al te graag.
heb er zelf ooit 1 gerestaureerd en was echt een mega klus om alles weer te lassen.
#onderzijde A stijl achter het voorscherm
#drempels
#spatscherm randen achterzijde
#de bodem op veel plaatsen
#het stuk plaatwerk onder de achterklep.
#onderste raamstijl l+r van voorraam
#accubak
#enz
kortom let erg goed op want deze krengen roesten maar al te graag.
heb er zelf ooit 1 gerestaureerd en was echt een mega klus om alles weer te lassen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik bedoel eigenlijk de raamstijlen van het voorraam
vlak onder waar het dak ophoud.
bovenzijde dus ik heb het even verward met een gt
sorry
vlak onder waar het dak ophoud.
bovenzijde dus ik heb het even verward met een gt
sorry
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
hij blijft mooi sven 

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
wacht maar tot de rest klaar is
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
wat staat er dan op het programma??
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nou oa dit:P@TB@D schreef:wat staat er dan op het programma??
[img]http://www.mcracingsa.com/RENAUL19.jpg[/img]
[img]http://httpd.chello.nl/~p.nederlof/sven3.jpg[/img]
en dit idee voor de coupe:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0XQDOAgYd ... 0325499729[/img]
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
OKE DAS WEL VET 

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja dus niet de drukke stickers erop he (coupe)
en die grouppe f dus in kleur combi van foto 2
en die grouppe f dus in kleur combi van foto 2
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
doneren mag altijd roelRoel79 schreef:Sven ik heb nog een origineel Alpine spiegeltje overgehouden, voor de bestuurderskant.
Het snakt naar een nieuwe lak, maar is compleet.
Misschien iets voor je?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
see ya there
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break