Weitec verlagings set zegt dit iemand iets???

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Douwe

Luitjes soms zit het mee soms zit het tegen vandaag zat het mee, vanochtend op stap gegaan in Apeldoorn om naar velgjes te kijken. Had er weinig hoop maar en ja hoor eerste drie zaken 185 14 inch is het max en das niet wat ik wil :evil:

Zie ik toevallig dat er een relatief nieuwe Velgencentrum is gekomen ik er dus heen en YEP zeer mooi aanbod en doen zelfs verlaging. Kan bij hun dus "alles" laten doen en dan is op zich fijn want als ergens ver weg het laat doen moet je ook ver weg als er iets mis is.

Maar goed prijs kwaliteit is ook belangrijk hoe klinkt dit: Brede 14 inch zilveren 6 spaak met 195/70/R14 banden (70 weet ik niet zeker ,ik weet het zijn in elk geval
zeer platte banden sportbanden zijn)

Verlaging voor 50mm achter 40mm. Verlagings veren + schokdempers van Weichner.

Totaal incl montage etc. maximaal €1300,-

Ik heb ook bij wat Tuningsbedrijfen gebeld maar dan kwam ik al gauw aan 1500+ en die zitten niet in de buurt.

Alles nieuwe uiteraard.

Wat denken jullie van die prijs en weet iemand of Weichner goed is?

PS.14 inch ipv 13 als ik het goed begrepen heb als je 13 inch neemt en dan zo strak verlaagd als ik wil begin je echte te buik schuiven en voor dagelijks gebruik niet handig.
Laatst gewijzigd door Douwe op ma 16 jun 2003 14:11, 5 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

vraag 1: wat voor auto?

vraag 2: wat voor velg?

vraag 3: merk banden?

en 4: 70 is geen platte band maar maatje mercedes sprinter zeg maar ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Douwe

-Ray- schreef:vraag 1: wat voor auto?

vraag 2: wat voor velg?

vraag 3: merk banden?

en 4: 70 is geen platte band maar maatje mercedes sprinter zeg maar ;)
1: Twingo
2: hoor ik maandag op het plaatje was het slecht te zien en ze moeten bellen voor meer info.
3: Huh goede banden :lol: (ja ben merk vergeten)

70 LOL daarom zeg ik dat is volgens mij niet goed maar heb er niet opgelet wat het precies was. (waren ongeveer de helft van wat ik nu heb en heb 70/75)

Belangrijkste is of Weichner goed is en of voor de verlaging incl montage max. €650 euro veel weinig of normaal voor zo iets is?

Velgen en banden kom ik maandag wel achter.
Mrtn
Car: R5GTT

zal wel iets van 55 zijn ofzo, 50 serie misschien...
Mrtn = Maarten
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Thedman, kun je het niet bij één topic houden? Er lopen er nu twee die je vandaag hebt gemaakt, over je verlaging en je velgen..

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 78#1259678

Maak anders ff één topic waar je alles over je Twingo post want in een topic waar het over Apeldoorn gaat post je ineens foto's van je auto..Beetje off topic niet? :)
Douwe

Yep helemaal gelijk was ik eigenlijk ook van plan maarre in mijn ethousiasme :D vervolgens vergeten zal er aan denken 8)

Enne die foto's op apeldoorn waren een foutje toen ik het zag was er al op gereageerd en kon ik ze moeilijk we halen vandaar zal me inhouden en proberen bij 1 topic te blijven :)

Zal volgende keer bijv. het onderwerp aanpassen zodat mensen zien dat er iets veranderd is.
Douwe

Wat ik op dit moment het belangrijkst vindt is of iemand weet of Weichner een goed merk verlagingset is. (dempers + veren) Morgen ga ik het regelen dus als het kan svp spoedig info.
Mrtn
Car: R5GTT

zal vast wel goed wezen hoor :wink:
Mrtn = Maarten
-Ray-
Contacteer:

als je het niet zeker weet dan wacht je en koop je apex, koni of eibach, is wel wat duurder maar weet je zeker dat het goed is.

heb je al gezocht op google etc?
Immer wieder die verdammte Holländer
Douwe

-Ray- schreef:als je het niet zeker weet dan wacht je en koop je apex, koni of eibach, is wel wat duurder maar weet je zeker dat het goed is.

heb je al gezocht op google etc?
Thx voor de tip en jep gezocht op google maar geen succes mogelijk dat de naam niet goed gespeld heb, ik zal wel overleggen met de winkel aangezien als weichner minder goed is dan die andere en hun verdienen meer aan die andere dan zullen ze vast aanraden iets van Koni te nemen. (heb wel wat mensen gesproken die zeggen dat weichner net zo goed is maar ik zie wel)
Douwe

Vandaag terug geweest en het bleek om Weitec te gaan en dit schijnt een goed merk te zijn.
Robke
Car: Lexus IS250

Weitec is nogal een verschilletje met Weichner, maargoed.... :lol: :wink:

Ik heb er zelf ook een schroefset van Weitec onder zitten en dat bevalt me goed.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik hoop deze week ook een setje te bestellen voor mn r19,dus ik hoop dat het bevalt.

ps.wordt 6cm set
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Marcel B.

Weitec klinkt idd bekender :)
Don't walk the grass... smoke it
Douwe

yep zo zwere dat die kerel Weichner zei maar goeh was dus niet zo :lol: Dus het wordt Weitec voor gaat die 50mm naar beneden en achter 40mm bij mij wordt het geen schroefset gezien het aardige kosten plaatje wat daaraan zit :evil: :wink: :D
Haas
Car: Megane RS

50 mm verlagen zonder schroefset? Is wel met andere dempers neem ik aan dan of wat?
Douwe

~Haas~ schreef:50 mm verlagen zonder schroefset? Is wel met andere dempers neem ik aan dan of wat?
Zekers komt zowel nieuwe vering als schokdempers onder van Weitec als je het doet moet je het goed doen 8)
Haas
Car: Megane RS

respect :D 8)
jeroen.k

Ik ga hem binnenkort anders 6 cm omlaag gooien met alleen veren van weitec! :D heb verhalen gehoord van een R19 die 8 cm omlaag is gegaan en perfect veerde (getest) of niet mrtn? ;) en mijn dempers voor zijn sowieso al zo stug als ut maar kan...mocht ut echt niet bevallen kan ik er altijd nog sportdempertjes onder gooien! :)
Douwe

jeroen.k schreef:Ik ga hem binnenkort anders 6 cm omlaag gooien met alleen veren van weitec! :D heb verhalen gehoord van een R19 die 8 cm omlaag is gegaan en perfect veerde (getest) of niet mrtn? ;) en mijn dempers voor zijn sowieso al zo stug als ut maar kan...mocht ut echt niet bevallen kan ik er altijd nog sportdempertjes onder gooien! :)
Hehehe proberen kan altijd natuurlijk en als je dempers stug zijn zou het goed kunnen gaan maarrre bij een twingo zijn de dempers niet stug maar TE flexibel je weet wel, je onderstel gaat naar rechts maar de carroserie naar links en je in een scherpe bocht je knie tegen het protier drukt om recht te kunnen blijven zitten en hoopt dat je niet kantelt :lol: :wink: (ok das misschien wat overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel >-) )
matthijs1
Contacteer:

Mijn coupe is een tijdje geleden 4 cm verlaagd dmv weitec veren. Deze veren bevallen mij super!
Een strakke wegligging en toch behoud van comfort.
Ik heb nog de standaard dempers eronder en dat gaat gewoon goed.Ze zullen wel iets sneller slijten, maar dat maakt niet uit. Plezier gaat voor :D
Megane Coupe 1.6 8 kleppertje
Nick (germanstyle)

Banden zullen denk ik een 195/50R14 worden of een 195/45R14

Anders kan het echt niet.

Trouwens die zaken die zeggen dat 185 banden en 14" het maximale is, die hebben geen verstand van zaken. 205 achter past er nog makkelijk onder.
Je moet wel ff kijken hoe het zit met de kabel van de handrem, anders moet je deze ff verleggen bij de achteras(meer naar het midden van de auto)

Weitec is een goed merk voor verlaging. Niks op aan te merken.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

heej thed,

je hebt trouwens mooie wieltjes onder je twingo gehangen man :p 8)
Douwe

P@TB@D schreef:heej thed,

je hebt trouwens mooie wieltjes onder je twingo gehangen man :p 8)
Thx alleen van het poetsen wordt je niet goed :lol: :wink:
matthijs1 schreef:Mijn coupe is een tijdje geleden 4 cm verlaagd dmv weitec veren. Deze veren bevallen mij super!
Een strakke wegligging en toch behoud van comfort.
Ik heb nog de standaard dempers eronder en dat gaat gewoon goed.Ze zullen wel iets sneller slijten, maar dat maakt niet uit. Plezier gaat voor :D
Wegligging is zeker strak maar van comfort is niet echt sprak meer, niet dat ik daar problemen mee heb :lol: , misschien komt dat door dat ik voor 50mm heb verlaagd en ik heb een complete weitec set incl schokdempers dus dat maakt het een stuk stugger dan als je de originele eronder hebt.

Inmiddels is de verlaging dus klaar: 50mm voor 40mm achter, complete weitec set, 14 inch Hijion "High Gloss" silver velgen, 195/45/14 banden. Morgen maak ik een nieuw algemeen project Twingo topic met foto's etc.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

heb je die velgen ook in 15ich?? en zo ja qaunta costa :D
Douwe

P@TB@D schreef:heb je die velgen ook in 15ich?? en zo ja qaunta costa :D
Yep ze zijn ook in 15 inch zal iets duurder uitvallen denk ik. De mijne waren €675,- incl. banden en montage. Dus ik schat dat 15inch ronde de 750 zal zitten incl alles. Zal wel effe navragen van de week.
Plaats reactie