[R5GTT]Complete interieur beurt

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Jeeves
Contacteer:

Allo,

Ik heb de oude R5gtt van Thomas (Boskoop) gekocht, en zoals we van een Thomas kunnen verwachten, moet er een hoop aan gebeuren. ;)

Ik heb het ding gekocht met als doel hem weer 'als nieuw' te maken, en ben voor de leukigheid maar begonnen met het interieur.

Ik heb bijna alles eruit, (en dan bedoel ik ook echt alles) behalve het dashboard. Daar ben ik mee aan het klooien geweest, daar word je niet goed van. Maar ik krijg hem niet los.

Ik heb hem aan de onderkant helemaal los, maar aan de bovenkant wil hij niet loskomen. Als ik het goed zie/voel/denk, zit hij aan de bovenkant op drie punten vast, links, rechts, midden (logisch eigenlijk :p). Links en rechts willen wel loskomen, maar het middelste punt niet. Nu twijfel ik alleen of dat in het midden net als links en rechts met clipjes zit, of dat er ergens achter een dingetje ofzo een schroefje zit.

Heeft iemand tips of een schematische tekeing hoe dat allemaal vastzit? Dan kan ik dat klereding er eindelijk uitslopen. >-)

Thanks alvast.

Mark
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jeeves, is dat die GTT met een X kenteken?
Hij stond regelmatig op het Reyerskoop, kan dat?
Zoja, twee jaar geleden was hij nog zeer netjes, totdat hij in Boskoop terecht kwam! :D

Succes met je project!
Jeeves
Contacteer:

Chris schreef:Jeeves, is dat die GTT met een X kenteken?
Hij stond regelmatig op het Reyerskoop, kan dat?
Zoja, twee jaar geleden was hij nog zeer netjes, totdat hij in Boskoop terecht kwam! :D

Succes met je project!
Het is er wel een met een X-kenteken, maar die jij bedoelt is een andere, die is van een andere vriend van mij.

De mijne staat op het moment in een garage in Boskoop, invisible te zijn. ;)

Thanks!

Mark
Roy
Moderator

Die Chris bedoeld heeft toch die sticker van "" Arie me bitch" op de vooruit?

En dan heb jij die 5 gekocht met die ingelaste booskijkers in de kap?

Vond het al raar....... Zag hem nooit meer staan.
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator

Maar doe even een search op t forum. Dashbord demonteren is al vaak besproken hier. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Roy, die ik bedoel is diegene met die doorgelaste kap. X- kenteken, met een aantal RTC stikkers.

Die ander, met Arie Me bitch heeft het kenteken 94-JB-PZ.
En die jongen heet ook Arie, niet Thomas. :)

Ben benieuwd welke het is, bij welke garage staat ie Jeeves??
hans (ebs turbo)
Contacteer:

hey,

ik heb mijn dashboard er al weer in en uitgehaald. Maar hij zit boven dus met 3 clips vast en deze kun je gewoon los trekken of wrikken.
Als een dashboard er nog nooit uitgeweest is dan kunnnen die dingen echt heel vast zitten.

Tip met een grote schroevendraaier kun je mooi van uit de buitenkant naar binnen toe bewegen dan hoor ie gewoon los te klikken.

succes
Alleycat
Contacteer:

rtc357 schreef:hey,

ik heb mijn dashboard er al weer in en uitgehaald. Maar hij zit boven dus met 3 clips vast en deze kun je gewoon los trekken of wrikken.
Als een dashboard er nog nooit uitgeweest is dan kunnnen die dingen echt heel vast zitten.

Tip met een grote schroevendraaier kun je mooi van uit de buitenkant naar binnen toe bewegen dan hoor ie gewoon los te klikken.

succes
Bedamkt voor de tip, ik ga namelijk binnenkort ook beginnen en dan zal ik dat ook wel tegenkomen.
Ik denk dat ik overal gewoon foto's van maak, dan vergeet ik niet hoe het in elkaar zat!! :lol:
Jeeves
Contacteer:

Chris schreef:Roy, die ik bedoel is diegene met die doorgelaste kap. X- kenteken, met een aantal RTC stikkers.
Die is het inderdaad. :)
Chris schreef: Die ander, met Arie Me bitch heeft het kenteken 94-JB-PZ.
En die jongen heet ook Arie, niet Thomas. :)
Die heet niet Arie, die heet Arjan. :) Maar zijn vriendjes noemen hem Arie. (Ik vraag me nog steeds af waarom eigenlijk, maar ja.)
Chris schreef: Ben benieuwd welke het is, bij welke garage staat ie Jeeves??
Hij staat in de garage van Thomas zijn ouders. Niet bij een 'echte' garage. Weet je wat dat kost. :)

Jeeves_

PS: Sorry dat ik even 'afwezeig' ben geweest...
Jeeves
Contacteer:

rtc357 schreef:hey,

succes
Ja, dat ie vast zat wist ik wel :) Maar het probleem is eigenlijk alleen die middelste, en volgens mij kun je daar alleen met een grote schroevendraaier bij, als de verwarmingroosters eruit zijn... En die krijg ik er ook niet uit.

Maar goed. Inmiddels heb ik mijn motor eruit getakelt, en moet ik een nieuwe turbo hebben (scheurtjes tussen het 'hier gaan de uitlaatgassen erin'-compartiment en het 'hier gaan de uitlaatgassen eruit'-compartiment.) Maar daar heb ik al een 'mannetje' voor gevonden. Nu nog even het blok uit elkaar, de carrosserie mooi schoonmaken, en dan weer aan de binnenkant verder werken...

Jeeves_
Plaats reactie